13 aprilie 2010

Cursa 4 - China

Ultima oprire inainte de revenirea in Europa va fi in China, care va gazdui pe 18 aprilie la Shanghai a patra etapa a sezonului 2010.

Ca multe alte circuite din Calendar, si acesta a fost desenat de germanul Hermann Tilke. Lucrarile au inceput in primavara lui 2003, iar in 18 luni, in locul unei mlastini imense a aparut un circuit international ultramodern.

Primul Grand Prix a avut loc in anul urmator, pe 26 septembrie 2004, iar castigator a fost Rubens Barichello, pe atunci la Ferrari. In cei sase ani de existenta au existat sase castigatori diferiti, iar Ferrari s-a impus ca echipa de trei ori, cu Barichello, Schumacher si Raikkonen.

Anul trecut, Sebastian Vettel a adus prima victorie pentru Red Bull iar echipa a inregistrat in acelasi timp si prima dubla, cu Mark Webber al doilea. Cursa a avut loc pe o ploaie torentiala, iar in primele opt tururi s-a mers in spatele Safety Car-ului. Tanarul german a plecat din pole si a fost urmat pe grila de Alonso, Webber si rivalii de la Brawn GP.

Lungimea circuitului este de 5,45 km iar cursa se va intinde pe 56 de tururi. Este format din 16 viraje si cinci zone de mare viteza, iar linia dreapta este cea mai lunga din calendar - masoara 1,175 km si se sta cu acceleratia la podea pentru aproape 20 de secunde.

Robert Kubica, pilotul polonez de la Renault prezinta un tur de circuit la Shanghai:

"Circuitul din Shanghai este un loc incredibil. Infrastructura este impresionanta, cladirile sunt imense si exista foarte mult spatiu, chiar daca nu esti atent la aceste lucrurui atunci cand conduci.

Circuitul in sine este foarte tehnic pentru ca ai nevoie de o masina care functioneaza eficient si in virajele lente si in cele rapide. Viteza de top este si ea importanta, la fel ca stabilitatea pe franare. Este asadar dificil sa gasesti setarea ideala si trebuie sa faci un compromis la aerodinamica. Cele mai multe masini prefera apasarea aerodinamica mare si sacrifica viteza maxima pe liniile drepte.

Startul turului este o mare provocare tehnica, pentru ca e practic un cerc complet. Il gasesc foarte dificil pentru ca este un viraj extrem de lung, care devine ingust si nu poti vedea varful virajului. Lungimea il face unul dintre acele viraje in care folosesti si frana si acceleratia in acelasi timp, pentru a avea o viteza cat mai mare cu putinta. Te poti confrunta de asemenea si cu subvirare, care te face sa iesi larg si te pune inafara trasei in al doilea viraj.

Turul are cateva viraje de mare viteza, cum ar fi sapte si opt. Acestea sunt aproape unul de celalalt, asa ca e important sa ai o linie perfecta la iesirea din sapte. Poti aluneca putin pe exterior aici, depinde cat de severa e subvirarea masinii, dar majoritatea masinilor vor avea aceeasi linie prin aceste viraje.

Virajele 11 si 12 sunt lente, dar iesirea din 12 este foarte inselatoare. Trebuie sa accelerezi devreme pentru ca imediat intri in 13, care este unul inclinat, iar de aici ajungi pe linia dreapta. Trebuie sa fii atent la supravirare la iesirea din 12, dar o data ce ai accelerat nu mai vrei sa te opresti. Cu toate astea, de obicei ai parte de subvirare prin 13, lucru care iti poate afecta viteza pe linia dreapta. Din masina, se simte de parca aceasta linie nu se mai sfarseste, asa ca este un prilej bun pentru ajustari de pe volan, sau pentru comunicari radio. 

Acul de par din virajul 14 este o buna oportunitate pentu depasiri si are cea mai severa zona de franare a turului. Intotdeauna vrei sa franezi cat mai tarziu posibil, insa trebuie sa fii atent sa nu blochezi rotile pentru ca te costa foarte mult timp. Este un viraj dificil si e foarte greu sa gasesti punctul de franare perfect in fiecare tur al GP-ului.

Virajul 16, ultimul, pare destul de simplu, dar este usor sa gresesti si sa pierzi timp. Trebuie sa accelerezi devreme, dar o mica denivelare din interior il face inselator."

Recordul de circuit ii apartine lui Michael Schumacher, care a facut 1:32.238 in 2004. Anul trecut, cel mai bun tur al weekendului l-a facut Vettel in Q2, 1:35.130.

Podiumul din 2009 (pe ploaie)

1 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2 Mark Webber (Red Bull-Renault)
3 Jenson Button (Brawn-Mercedes)

Castigatorii de pana acum:

2009 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2008 Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007 Kimi Räikkönen (Ferrari)
2006 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Fernando Alonso (Renault)
2004 Rubens Barrichello (Ferrari)

Date despre circuit:

Lungime: 5.451km
Distanta cursei: 56 tururi / 305.066km
Acceleratia la maxim: 55% din tur
Viteza de top: 310km/h
Viraje dreapta/stanga: 9/7
Uzura pneurilor: medie
Uzura franelor: scazuta
Pneuri: hard, soft (cele verzi)

In ceea ce priveste vremea, prognozele anunta sanse slabe de ploaie pentru vineri si sambata, insa duminica este posibil sa ploua. Temperaturile vor fi foarte mici, cu minime de 8-10 grade Celsius, iar maximele nu vor depasi 20 de grade intreg weekendul.



Iata un tur virtual cu Mark Webber:

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template