Gata cu penalizarile in timpul Safety Car-ului. Directorul de cursa al FIA, Charlie Whiting a confirmat ca pilotii nu vor mai avea de suferit daca opresc la boxe in timp ce masina de siguranta este pe circuit.
Whiting recunoaste ca regula impusa in 2007 nu a fost una buna. Aceasta penaliza pilotii care intrau in timp ce Safety Car-ul iesea pe circuit, pe motivul ca acestia treceau cu viteza mare prin zona accidentului pentru a opri la boxe in timpul neutralizarii cursei.
"Regula introdusa in 2007 nu a fost o idee buna." a declarat Whiting pentru F1.com.
"Acum am revenit la regulamentul din 2006 cu diferenta ca vom implementa un timp minim de revenire la boxe.
Cand Safety Car-ul va fi chemat pe circuit, un mesaj va aparea in fiecare masina pe un display. Masinile vor intra intr-un mod 'safety car'cu ajutorul ECU-ului. Atunci cand mesajul va ajunge la masina, va stii unde se afla pe circuit si va calcula un timp minim pentru revenirea la boxe. Pilotul va trebui sa respecte asta, iar informatia va fi afisata pe display. Nu se va putea ajunge la boxe mai repede decat iti afiseaza bordul."
Numeroase curse au fost afectate de acea regula care interzicea pit-stop-urile in timpul neutralizarii cursei, cel mai bun exemplu fiind Singapore unde mai multi piloti au fost penalizati, printre care si Nico Rosberg, care practic se lupta pentru victorie.
Whiting recunoaste ca regula impusa in 2007 nu a fost una buna. Aceasta penaliza pilotii care intrau in timp ce Safety Car-ul iesea pe circuit, pe motivul ca acestia treceau cu viteza mare prin zona accidentului pentru a opri la boxe in timpul neutralizarii cursei.
"Regula introdusa in 2007 nu a fost o idee buna." a declarat Whiting pentru F1.com.
"Acum am revenit la regulamentul din 2006 cu diferenta ca vom implementa un timp minim de revenire la boxe.
Cand Safety Car-ul va fi chemat pe circuit, un mesaj va aparea in fiecare masina pe un display. Masinile vor intra intr-un mod 'safety car'cu ajutorul ECU-ului. Atunci cand mesajul va ajunge la masina, va stii unde se afla pe circuit si va calcula un timp minim pentru revenirea la boxe. Pilotul va trebui sa respecte asta, iar informatia va fi afisata pe display. Nu se va putea ajunge la boxe mai repede decat iti afiseaza bordul."
Numeroase curse au fost afectate de acea regula care interzicea pit-stop-urile in timpul neutralizarii cursei, cel mai bun exemplu fiind Singapore unde mai multi piloti au fost penalizati, printre care si Nico Rosberg, care practic se lupta pentru victorie.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu