Doua echipe au prezentat deja noile monoposturi cu care vor concura in sezonul competitional 2009. Ferrari si Toyota au fost primii care ne-au aratat produsul noului regulament impus de FIA incepand cu acest an. Aspectul noilor masini este complet diferit fata de ceea ce am vazut in ultimii ani, acesta fiind rezultatul muncii depuse de OWG (Overtaking Working Group), colaborarea dintre FIA si echipele participante, scopul lor fiind acela de a aduce spectacolul in Formula 1.
Ferrari F60
Numele a fost ales pentru a accentua faptul ca Ferrari a participat in toate cele 60 de Campionate Mondiale din 1950 pana azi. Lansarea a avut loc luni, 12 ianuarie, pe unul din circuitele de casa, Mugello, acolo unde chiar si cei doi piloti ai Scuderiei, Felipe Massa si Kimi Raikkonen au vazut noul bolid pentru prima data.
"Tinta noastra este sa ne clasam printre primele echipe. In ultimii ani am facut acest lucru insa anul acesta proiectul nostru va fi mult mai complicat si mai dificil.", declara Stefano Domenicali despre sansele echipei din 2009.
Ferrari F60
Numele a fost ales pentru a accentua faptul ca Ferrari a participat in toate cele 60 de Campionate Mondiale din 1950 pana azi. Lansarea a avut loc luni, 12 ianuarie, pe unul din circuitele de casa, Mugello, acolo unde chiar si cei doi piloti ai Scuderiei, Felipe Massa si Kimi Raikkonen au vazut noul bolid pentru prima data.
"Tinta noastra este sa ne clasam printre primele echipe. In ultimii ani am facut acest lucru insa anul acesta proiectul nostru va fi mult mai complicat si mai dificil.", declara Stefano Domenicali despre sansele echipei din 2009.
Toyota TF109
Astazi, 15 ianuarie, a fost randul celor de la Toyota sa isi lanseze masina, insa din cauza climatului economic din aceasta perioada, nu a fost o lansare traditionala, in fata fotografilor si a mediei, ci prin intermediul internetului.
Tinta japonezilor pentru acest an este clara: "Tinta noastra in acest in este de a castiga prima noastra cursa in Formula 1.", a spus seful echipei, Tadashi Yamashina.
In cazul ambelor masini, aripa fata este acum mai lata fata de anii trecut, aceeasi latime ca si masina, avand partea centrala neutra iar accentul este pus pe partile laterale. Aripa din spate are si ea dimensiunile schimbate, fiind mai ingusta si mai inalta. Restul caroseriei nu va mai prezenta acele improvizatii aerodinamice, fiind mult mai "curata". Asa-numitele "barge boards", care directionau aerul spre radiatoarele masinii au fost mult reduse in dimensiuni.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu