15 aprilie 2010

Echipele vor folosi inovatia McLaren in China

Patru echipe vor folosi in antrenamentele de maine sistemul 'F-duct' nascocit de McLaren. Ferrari, Mercedes, Williams si Sauber au dezvoltat propriile lor versiuni.

Acest sistem este actionat de catre pilot si consta intr-un canal ce directioneaza aerul din partea din fata a monopostului spre aripa din spate. Avantajul consta intr-o viteza superioara a masinii pe liniile drepte. In China va fi chiar mai accentuat, intrucat circuitul are cea mai lunga linie dreapta.

"Va fi cu siguranta un avantaj. China are una din cele mai lungi linii drepte, si stim cu totii cat de eficienta este masina McLaren, si care a fost viteza de top a acesteia in primele curse", a spus Alonso.

Cele patru echipe il vor avea montat pe masini vineri, urmand ca, in functie de rezulate, sa il pastreze si in calificari si cursa.

Conform sefului de la Mercedes, Ross Brawn, "in tunelul de vant si in simulari, sistemul a functionat. Daca antrenamentele de vineri confirma aceste rezultate, atunci il vom folosi si in cursa".

7 comentarii:

F1 jocker12 on 15.04.2010, 19:32 spunea...

sistemele sint putzin diferite... adica cel dezvoltat de sauber nu este controlat de pilot.... despre williams , ferrari shi mercedes inca nu s-a publicat nimic..

http://scarbsf1.wordpress.com/category/f-vent/

daca citeshti cu atentzie vei vedea ca presiunea jetului arerului generat de canalul care ajunge sub aripa din spate, anuleaza turbulentzele care se creeaza in jurul acesteia, micshorind substantzial presiunea aerului pe aripa din spate....

avantajul mclaren este ca in viraje, pilotul poate elibera deschiderea canalului de aer din interiorul cockpitului, restabilind rolul aerodinamic al aripii spate....

Lucian on 15.04.2010, 20:37 spunea...

Deci, aerul e preluat de acel orificiu si transportat prin canal nu pe aripa ci dincolo de ea? Iar in cazul McLaren, prin actiunea pilotului, se inchide pur si simplu canalul? Recunosc, sunt putin cam batut in cap cand vine vorba de tehnica :)

In termeni simpli, ce face sistemul asta, este sa micsoreze apasarea aerului pe aripa din spate, corect? Ceea ce inseamna viteza mai mare pe liniile drepte.

F1 jocker12 on 15.04.2010, 21:49 spunea...

corect

in engleza termenul este "reduces drag"

numai ca in viraje ai nevoie de "downforce" care este produsa in aerodinamica mashinii, adica de cit de tare apasa aerul pe monopost... fiindca mai exista shi partea mecanica, data de aderentza cauciucurilor (functzie de starea in care acestea se afla in timpul cursei) pe asfalt, care este un factor important pentru stabilitatea bolizilor in viraje...

Lucian on 15.04.2010, 21:56 spunea...

Multumesc pentru clarificari :)

F1 jocker12 on 15.04.2010, 22:05 spunea...

shi in plus mai este shi ridicarea mashinii de la sol, sistemul pentru care FIA a verificat pe Red Bull, la atentzionarea McLaren.... asta are legatura directa cu greutatea mashinii imediat dupa calificari, in timpul carora primii 10 folosesc acelashi set de pneuri cu care vor incepe cursa, insa doar un volum mic de carburant, pentru a se califica mai in fatza.... ashadar fara carburant mashinile au o ridicare de la sol, dupa care, inainte de cursa, rezervoarele sint umplute la maxim, ceea ce face ca, in conformitate cu cele mai simple legi ale fizicii, mashina sa se lase cam 10mm fatza de ceea ce a fost in calificari...
insa Red Bull a gasit metoda ca sa tzina mashina la aceeashi inaltzime.... shi celor de la McLaren le-au ieshit ochii din cap, deoarece aceeashi inaltzime aduce un uriash avantaj in calificari dar shi in timpul cursei, in fiecare viraj negociat....

daca te vei uita pe statisticile fiecarei curse, McLaren shi Ferrari au cele mai rapide mashini in curse... Red Bull este cu aproape 10km/h mai lenta... astea sint datele pentru Sepang:
http://www.scribd.com/doc/29403382/Mal-Race-Trap

Lucian on 15.04.2010, 22:35 spunea...

Chestia asta a fost clarificata de FIA zilele trecute: un astfel de sistem ar incalca regulamentul.

Oricum, eu o vad ca pe o alta cautare a nodului din papura :) proces prin care trece orice masina care este suspect de rapida. Poate ca ceva exista acolo la masina aia, dar cei de la Red Bull au negat prea increzatori ca ar fi vorba de reglarea inaltimii.

F1 jocker12 on 16.04.2010, 04:51 spunea...

folosesc gaze comprimate, a caror presiune poate fi ajustata in parc ferme, intre calificari shi cursa....
este o chestie deshteapta la care nu s-a gindit nimeni... deja McLaren a declarat ca nu mai inceaerca sa dezvolte un proiect asemanator... curind vor incepe sa lucreze la mashinile pentru 2011....

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template