Niciodata nu a fost mai greu de prezis un sezon decat in acest an, doua intrebari fiind printre cel mai des auzite dupa testele din presezon, acelea legate de performantele echipelor McLaren si Brawn.
O grila mai compacta
Spre surprinderea multora dintre noi, masinile au fost extrem de apropiate, mai exact timpii scosi de acestea. Atunci cand noile reguli au fost prezentate si explicate pentru prima data, se estima ca vor crea exact opusul.
Schimbarea radicala adusa regulamentului din acest an a facut ca echipele sa porneasca cu sanse egale la Melbourne. Anul trecut grila era despartita de doar 2 secunde (aproximativ), iar acum pare sa se apropie si mai mult de atat.
Diferenta intre masini in testele din aceasta iarna a fost de aproximativ 2 secunde, insa daca luam in considerare faptul ca programele de teste difereau de la o echipa la alta, ne putem astepta ca aceasta diferenta sa scada si mai mult o data cu startul sezonului.
Asadar, acum ar putea fi sansa unor echipe sa urce si sa lupte ca de la egal la egal cu Ferrari si McLaren.
O ordine trebuie sa fie...
Nu am putut observa o ierarhie clara in timpul testelor, insa am observat faptul ca McLaren nu au fost acolo unde ar fi trebuit sa fie, iar BrawnGP au surprins cu performantele lor incredibil de bune.
Intre timp, Ferrari, BMW si Toyota au parut a fi foarte fiabile si rapide. Atunci cand au testat impreuna in Bahrain, ele au fost despartite de doar cateva zecimi, acest trend continuand si la Jerez si Barcelona. Singura diferenta a fost ca in Spania ele au fost batute de BrawnGP.
Ferrari au construit din nou o masina competitiva, desi au avut ceva probleme cu sistemul KERS. O alta problema a echipei ar putea fi aceea ca inca au dificultati cu aducerea pneurilor in temperatura suficient de rapid, iar intr-un pluton atat de compact aceasta ar putea fi o problema si mai mare decat anul trecut.
Dupa o prima jumatate de an foarte buna in 2008, BMW-Sauber s-au concentrat insa in a doua parte a sezonului pe masina din 2009, incercand sa profite din plin de oportunitatea de a recupera teren fata de cei din fata lor. Acest lucru ar putea insemna ca germanii sa fie in lupta pentru titlu in cel de-al patrulea an de existenta.
Toyota a reusit sa faca foarte multi kilometri cu aceasta masina care s-a dovedit fiabila si capabila sa lupte la varf. Acesta ar putea fi un sezon mare pentru japonezi, dupa multi ani de incercari.
Renault este una din echipele care, desi au avut un start timid si in acest an, ar putea progresa, la fel cum s-a intamplat si anul trecut, diferenta fiind ca R29 promite mult mai multe acum fata de ce promitea R28 anul trecut in aceeasi perioada.
Red Bull au avut si ei momente cand au parut foarte competitivi. Si ei ar putea fi una din echipele cu sanse sa se apropie de grupul fruntas. Masina este evident una rapida iar asteptarile sunt mari de la cei doi piloti, Vettel si Webber, in special de la tanarul castigator din Italia 2008.
Force India si Toro Rosso vor ramane probabil cei care vor fi in coada grilei. Echipa indiana are insa motive sa fie optimista datorita parteneriatului cu McLaren-Mercedes. De asemenea STR au aceeasi masina ca si Red Bull, singura diferenta fiind motorul. Asadar, si aceste doua echipe au speranta ca vor putea lupta pentru puncte.
Ar putea Brawn sa faca parte din grupul fruntas?
Desi exista multe semne de intrebare in ceea ce priveste echipa lui Ross Brawn, aceasta a fost printre protagonistele ultimelor teste din aceasta iarna.
Indiferent daca a fost sau nu o incercare de a atrage sponsori, exista sanse foarte mari ca Button sau/si Barichello sa castige cel putin o cursa in prima parte a sezonului.
Masina din acest an este rezultatul unei munci pe termen lung. Dupa un an 2007 dezastruos, Ross Brawn a inceput lucrul la aceasta chiar inaintea lansarii celei din 2008, renuntand complet la sezonul trecut. Chiar si in aceasta iarna, in ciuda incertitudinilor, au continuat sa dezvolte masina.
Vor putea insa tine pasul si dupa primele patru-cinci curse? Banii pe care Brawn i-a primit de la Honda pentru a tine echipa in viata, dar si cei veniti din partea lui Ecclestone pentru drepturile comerciale, i-ar putea ajuta sa o faca. In plus, Button a acceptat sa i se taie o parte considerabila din salariu pentru a-si ajuta echipa.
Multi considera masina Brawn ca fiind cea mai rapida din pluton. Chiar si Massa a admis faptul ca Ferrari nu ar putea realiza timpii pe care Brawn i-a inregistrat. De asemenea, Alonso a declarat saptamanile trecute ca ritmul aratat de echipa din Brackley este real.
Ce se intampla cu McLaren?
Printre cele mai discutate subiecte din ultima luna este performanta slaba aratata de McLaren-Mercedes.
Desi ieri Kovalainen a reusit sa aduca masina argintie in prim-plan, performantele nu au fost prea bune, tinand cont ca echipa anglo-germana nu are obiceiul sa stea "la cutie" in timpul testelor, asa cum face BMW.
Problema ar putea fi cu spatele masinii, acest lucru explicand si utilizarea de mai multe ori a aripii spate de specificatie 2008.
Probabil McLaren s-au concentrat prea mult pe sezonul trecut, in timp ce alte echipe au inceput lucrul pentru 2009 destul de devreme.
Daca problema nu va fi rezolvata, Lewis Hamilton va avea probleme mari in a-si apara titlul, stilul sau de pilotaj depinzand mult de spatele masinii.
In concluzie, se anunta a fi un an foarte interesant si foarte disputat. Niciodata nu a fost atat de mult entuziasm in extra-sezon asa cum a fost in acest an.
O grila mai compacta
Spre surprinderea multora dintre noi, masinile au fost extrem de apropiate, mai exact timpii scosi de acestea. Atunci cand noile reguli au fost prezentate si explicate pentru prima data, se estima ca vor crea exact opusul.
Schimbarea radicala adusa regulamentului din acest an a facut ca echipele sa porneasca cu sanse egale la Melbourne. Anul trecut grila era despartita de doar 2 secunde (aproximativ), iar acum pare sa se apropie si mai mult de atat.
Diferenta intre masini in testele din aceasta iarna a fost de aproximativ 2 secunde, insa daca luam in considerare faptul ca programele de teste difereau de la o echipa la alta, ne putem astepta ca aceasta diferenta sa scada si mai mult o data cu startul sezonului.
Asadar, acum ar putea fi sansa unor echipe sa urce si sa lupte ca de la egal la egal cu Ferrari si McLaren.
O ordine trebuie sa fie...
Nu am putut observa o ierarhie clara in timpul testelor, insa am observat faptul ca McLaren nu au fost acolo unde ar fi trebuit sa fie, iar BrawnGP au surprins cu performantele lor incredibil de bune.
Intre timp, Ferrari, BMW si Toyota au parut a fi foarte fiabile si rapide. Atunci cand au testat impreuna in Bahrain, ele au fost despartite de doar cateva zecimi, acest trend continuand si la Jerez si Barcelona. Singura diferenta a fost ca in Spania ele au fost batute de BrawnGP.
Ferrari au construit din nou o masina competitiva, desi au avut ceva probleme cu sistemul KERS. O alta problema a echipei ar putea fi aceea ca inca au dificultati cu aducerea pneurilor in temperatura suficient de rapid, iar intr-un pluton atat de compact aceasta ar putea fi o problema si mai mare decat anul trecut.
Dupa o prima jumatate de an foarte buna in 2008, BMW-Sauber s-au concentrat insa in a doua parte a sezonului pe masina din 2009, incercand sa profite din plin de oportunitatea de a recupera teren fata de cei din fata lor. Acest lucru ar putea insemna ca germanii sa fie in lupta pentru titlu in cel de-al patrulea an de existenta.
Toyota a reusit sa faca foarte multi kilometri cu aceasta masina care s-a dovedit fiabila si capabila sa lupte la varf. Acesta ar putea fi un sezon mare pentru japonezi, dupa multi ani de incercari.
Renault este una din echipele care, desi au avut un start timid si in acest an, ar putea progresa, la fel cum s-a intamplat si anul trecut, diferenta fiind ca R29 promite mult mai multe acum fata de ce promitea R28 anul trecut in aceeasi perioada.
Red Bull au avut si ei momente cand au parut foarte competitivi. Si ei ar putea fi una din echipele cu sanse sa se apropie de grupul fruntas. Masina este evident una rapida iar asteptarile sunt mari de la cei doi piloti, Vettel si Webber, in special de la tanarul castigator din Italia 2008.
Force India si Toro Rosso vor ramane probabil cei care vor fi in coada grilei. Echipa indiana are insa motive sa fie optimista datorita parteneriatului cu McLaren-Mercedes. De asemenea STR au aceeasi masina ca si Red Bull, singura diferenta fiind motorul. Asadar, si aceste doua echipe au speranta ca vor putea lupta pentru puncte.
Ar putea Brawn sa faca parte din grupul fruntas?
Desi exista multe semne de intrebare in ceea ce priveste echipa lui Ross Brawn, aceasta a fost printre protagonistele ultimelor teste din aceasta iarna.
Indiferent daca a fost sau nu o incercare de a atrage sponsori, exista sanse foarte mari ca Button sau/si Barichello sa castige cel putin o cursa in prima parte a sezonului.
Masina din acest an este rezultatul unei munci pe termen lung. Dupa un an 2007 dezastruos, Ross Brawn a inceput lucrul la aceasta chiar inaintea lansarii celei din 2008, renuntand complet la sezonul trecut. Chiar si in aceasta iarna, in ciuda incertitudinilor, au continuat sa dezvolte masina.
Vor putea insa tine pasul si dupa primele patru-cinci curse? Banii pe care Brawn i-a primit de la Honda pentru a tine echipa in viata, dar si cei veniti din partea lui Ecclestone pentru drepturile comerciale, i-ar putea ajuta sa o faca. In plus, Button a acceptat sa i se taie o parte considerabila din salariu pentru a-si ajuta echipa.
Multi considera masina Brawn ca fiind cea mai rapida din pluton. Chiar si Massa a admis faptul ca Ferrari nu ar putea realiza timpii pe care Brawn i-a inregistrat. De asemenea, Alonso a declarat saptamanile trecute ca ritmul aratat de echipa din Brackley este real.
Ce se intampla cu McLaren?
Printre cele mai discutate subiecte din ultima luna este performanta slaba aratata de McLaren-Mercedes.
Desi ieri Kovalainen a reusit sa aduca masina argintie in prim-plan, performantele nu au fost prea bune, tinand cont ca echipa anglo-germana nu are obiceiul sa stea "la cutie" in timpul testelor, asa cum face BMW.
Problema ar putea fi cu spatele masinii, acest lucru explicand si utilizarea de mai multe ori a aripii spate de specificatie 2008.
Probabil McLaren s-au concentrat prea mult pe sezonul trecut, in timp ce alte echipe au inceput lucrul pentru 2009 destul de devreme.
Daca problema nu va fi rezolvata, Lewis Hamilton va avea probleme mari in a-si apara titlul, stilul sau de pilotaj depinzand mult de spatele masinii.
In concluzie, se anunta a fi un an foarte interesant si foarte disputat. Niciodata nu a fost atat de mult entuziasm in extra-sezon asa cum a fost in acest an.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu