31 iulie 2010

Calificari Ungaria - Vettel mentine avantajul

Sebastian Vettel pleaca din nou de pe prima pozitie a grilei, urmat de coechipierul sau Mark Webber. Tanarul german continua dominatia din acest weekend si in calificari, unde l-a batut pe Webber cu patru zecimi de secunda.

Ferrari ramane a doua forta, cu Fernando Alonso in fata lui Felipe Massa pe linia a doua a grilei de maine, iar din spatele lor va pleca pilotul Mclaren, Lewis Hamilton. Pilotul spaniol de la Ferrari a fost mai lent cu mai mult de o secunda fata de Vettel, iar Hamilton cu aproape doua secunde.

Nico Rosberg salveaza echipa Mercedes, clasandu-se pe sase, dupa ce Michael Schumacher nu a reusit sa treaca de partea a doua, iar septuplul campion va pleca de pe pozitia 14 a grilei.

Vitaly Petrov continua un weekend inceput promitator, reusind sa il bata pe experimentatul sau coleg, Robert Kubica. Rusul s-a calificat al saptelea, in fata polonezului. Pedro de la Rosa si Nico Hulkenberg au reusit si ei sa intre in top 10, pentru Sauber si respectiv Williams.



Rezultatele calificarilor din Ungaria, Hungaroring
LOC PILOT ECHIPA Q1 Q2 Q3 TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'20.417 1'19.573 1'18.773 21
2 Mark Webber Red Bull 1'21.132 1'19.531 1'19.184 20
3 Fernando Alonso Ferrari 1'21.278 1'20.237 1'19.987 23
4 Felipe Massa Ferrari 1'21.299 1'20.857 1'20.331 25
5 Lewis Hamilton McLaren 1'21.455 1'20.877 1'20.499 25
6 Nico Rosberg Mercedes 1'21.212 1'20.811 1'21.082 21
7 Vitaly Petrov Renault 1'21.558 1'20.797 1'21.229 25
8 Robert Kubica Renault 1'21.159 1'20.867 1'21.328 22
9 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'21.891 1'21.273 1'21.411 23
10 Nico Hülkenberg Williams 1'21.598 1'21.275 1'21.710 26
11 Jenson Button McLaren 1'21.422 1'21.292 19
12 Rubens Barrichello Williams 1'21.478 1'21.331 14
13 Adrian Sutil Force India 1'22.080 1'21.517 18
14 Michael Schumacher Mercedes 1'21.840 1'21.630 15
15 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'21.982 1'21.897 17
16 Tonio Liuzzi Force India 1'21.789 1'21.927 17
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'21.978 1'21.998 16
18 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'22.222 10
19 Timo Glock Virgin 1'24.050 10
20 Heikki Kovalainen Lotus 1'24.120 9
21 Jarno Trulli Lotus 1'24.199 9
22 Lucas di Grassi Virgin 1'25.118 10
23 Bruno Senna HRT F1 1'26.391 9
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'26.453 9




Continue Reading...

30 iulie 2010

Antrenamente 2 - Vettel ramane primul

Ferrari au reusit sa se amestece intre cele doua Red Bull in aceasta sesiune de antrenamente, insa Vettel ramane cel mai rapid. Germanul a fost cu o jumatate de secunda mai rapid decat Alonso, spaniolul urcand in fata lui Webber, diferenta dintre cei doi fiind de 13 miimi.

Massa a terminat la alte patru zecimi in urma lui Webber, iar pe locul cinci a venit Petrov, rusul confirmand performanta aratata si de Kubica in aceasta dimineata. Polonezul a terminat sesiunea a doua pe locul sapte, in urma lui Hamilton si in fata lui Hulkenberg, Button si Schumacher.




LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'20.087 33
2 Fernando Alonso Ferrari 1'20.584 34
3 Mark Webber Red Bull 1'20.597 36
4 Felipe Massa Ferrari 1'20.986 33
5 Vitaly Petrov Renault 1'21.195 33
6 Lewis Hamilton McLaren 1'21.308 30
7 Robert Kubica Renault 1'21.375 37
8 Nico Hülkenberg Williams 1'21.623 41
9 Jenson Button McLaren 1'21.730 33
10 Michael Schumacher Mercedes 1'21.773 31
11 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'21.809 38
12 Rubens Barrichello Williams 1'21.844 36
13 Nico Rosberg Mercedes 1'22.039 28
14 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'22.212 37
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'22.469 43
16 Adrian Sutil Force India 1'22.507 22
17 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'22.602 38
18 Tonio Liuzzi Force India 1'23.138 36
19 Jarno Trulli Lotus 1'24.553 37
20 Timo Glock Virgin 1'25.376 35
21 Lucas di Grassi Virgin 1'25.669 32
22 Bruno Senna HRT F1 1'26.745 33
23 Sakon Yamamoto HRT F1 1'26.798 32
24 Heikki Kovalainen Lotus 1'27.705 5





Continue Reading...

Antrenamente 1 - Red Bull face legea

Sebastian Vettel si Mark Webber au terminat prima sesiune de antrenamente din Ungaria pe primele doua pozitii, despartiti de doua zecimi de secunda. In urma lor a terminat Robert Kubica pentru Renault, la putin peste o secunda distanta de prima pozitie.

Jenson Button a terminat pe a patra pozitie, in timp ce Lewis Hamilton a venit doar pe 18, dupa ce a stat mult timp la boxe din cauza unor probleme mecanice la partea frontala. Barichello si De La Rosa au stat toata sesiunea in top si au terminat pe locurile cinci si sase respectiv, urmati de Alonso, Rosberg, Schumacher si Hulkenberg. Locurile patru si noua au fost despartite de doar o jumatate de secunda.




LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'20.976 29
2 Mark Webber Red Bull 1'21.106 27
3 Robert Kubica Renault 1'22.072 21
4 Jenson Button McLaren 1'22.444 17
5 Rubens Barrichello Williams 1'22.601 25
6 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'22.764 24
7 Fernando Alonso Ferrari 1'22.772 25
8 Nico Rosberg Mercedes 1'22.777 25
9 Michael Schumacher Mercedes 1'22.792 26
10 Nico Hülkenberg Williams 1'22.966 25
11 Adrian Sutil Force India 1'23.003 19
12 Felipe Massa Ferrari 1'23.007 26
13 Vitaly Petrov Renault 1'23.249 24
14 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'23.327 23
15 Paul di Resta Force India 1'23.520 19
16 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'23.780 22
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'23.868 28
18 Lewis Hamilton McLaren 1'24.075 15
19 Jarno Trulli Lotus 1'25.032 22
20 Heikki Kovalainen Lotus 1'25.210 23
21 Timo Glock Virgin 1'25.990 21
22 Lucas di Grassi Virgin 1'26.686 17
23 Bruno Senna HRT F1 1'26.990 34
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'28.157 24




Continue Reading...

Ungaria - Stiri pe scurt

• Dupa rezultatul din Germania, unde Alonso a trecut in fata lui Massa si a castigat cursa prin ordine clare de echipa, Ferrari a primit o amenda de 100.000 de dolari, dar si un val urias de critici. Surprinzator, insa, cel care a tinut partea echipei italiene este chiar Mark Webber, "numarul 2" al echipei Red Bull. Australianul crede ca ordinele 'pe fata' sunt mult mai bune decat un pitstop prelungit in mod intentionat. Daca ar fi avut un al doilea stint mai bun, spune Webber, Massa ar fi evitat aceasta schimbare de locuri si ar fi castigat cursa din Germania.

• Pentru Felipe Massa, insa, aceasta cursa de la Hungaroring reprezinta revenirea la locul unde anul trecut a suferit cel mai urat accident al carierei sale. Brazilianul a fost lovit in cap de un arc scapat de la Brawn-ul lui Barichello, iar pilotul Ferrari si-a pierdut pe loc constienta. Pentru acest weekend, el a planuit o reuniune cu medicii si comisarii de cursa care s-au ocupat de el acum un an: "Vreau sa le multumesc acestor oameni, de care acum ma simt legat.".

Atat Massa cat si Alonso, care ieri si-a sarbatori ziua de nastere, au motivatii puternice pentru a castiga aici. Acum totul depinde de masina ...si poate de echipa.

• De la inceputul acestui sezon, in echipa de stewarzi ai fiecarei curse, au fost chemati si fosti piloti, pentru ca deciziile sa fie cat mai obiective. In Ungaria, Derek Warwick va reveni in aceasta postura pentru a doua oara in acest an. Britanicul a pilotat in Formula 1 intre anii 1981 si 1993 pentru Toleman, Renault, Brabham, Lotus si Arrows.

• Dupa cateva zvonuri razlete cum ca va disparea din calendar, Monaco a anuntat saptamana aceasta semnarea unui nou contract cu Bernie Ecclestone, contract ce va fi valabil inca 10 ani de acum inainte.

• Revenind la cursa din Ungaria, echipa Hispania il va pastra pe Sakon Yamamoto in cockpit si in acest weekend, dupa ce in Marea Britanie l-a inlocuit pe Bruno Senna, iar in Germania pe Karun Chandhok. Indianul va sta pe margine si in aceasta cursa, in timp ce japonezul Yamamoto asteapta cu nerabdare sa concureze pe un circuit pe care il cunoaste foarte bine.
Continue Reading...

29 iulie 2010

Cursa 12 - Ungaria

Pentru cursa cu numarul 12 a calendarului de anul acesta, ne oprim la Hungaroring, in Ungaria.

Ungaria a fost prima tara din Europa de Est care a gazduit un Mare Premiu de Formula 1. Circuitul de langa Budapesta a fost construit in 1985, renuntandu-se la planurile initiale ale lui Ecclestone de a duce Formula 1 in Uniunea Sovietica.

Debutul a avut loc in 1986, dupa incheierea constructiei ce a durat doar opt luni. Prmiul castigator a fost Nelson Piquet, brazilianul obtinand victoria doi ani la rand, in '86 si '87. Cele mai multe victorii le are insa Michael Schumacher, cu patru, urmat de Ayrton Senna, cu trei.

La echipe, McLaren a urcat de noua ori pe prima treapta a podiumului, patru dintre victorii fiind doar in ultimii cinci ani, cu Raikkonen in 2005, Hamilton in 2007 si 2009, iar Kovalainen a castigat prima si singura sa cursa de pana acum, in 2008.

Circuitul sinuos este unul extrem de dificil pentru piloti si pentru pneuri. Prezinta o succesiune interminabila de 14 viraje, de-a lungul a 4,4 kilometri, liniile drepte fiind extrem de scurte.

Dar iata ce zice Robert Kubica despre Hungaroring:
"Este un circuit dificil pentru setarea masinii pentru ca are viraje lungi unde ai nevoie de aderenta buna pe fata, dar pe de alta parte, iti trebuie si o buna stabilitate pe spate. De asemenea, este foarte denivelta, sunt multe viraje denivelate, asa ca trebuie sa te concentrezi pe toate aspectele setarii si ale balansului masinii.

Virajele lungi si temperaturile ridicate solicita foarte mult cauciucurile. Pentru ca sunt atat de multe viraje, esti chiar la limita cu pneurile. Poti seta masina in asa fel incat sa subvireze, pentru a proteja pneurile din spate, dar daca ai prea multa subvirare in virajere lungi, ca 13 si 14, pierzi prea mult timp.

Aproape pe tot parcursul turului pur si simplu treci dintr-un viraj in altul. Intre primul viraj si cel cu numarul 11 atingi franele, dar in nici un moment nu pui prea multa presiune pe ele.

Este foarte solicitant din punct de vedere psihic, pentru ca sunt atat de multe viraje si doar o singura linie dreapta, si nici aceea nu este prea lunga.

Nu ai timp sa te relaxezi, tot timpul trebuie sa te concentrezi. De aceea este un circuit dificil atat pentru pilot cat si pentru mecanici.

Nu este un circuit pentru curse spectaculoase pentru ca este foarte greu de depasit. Virajele sunt toate foarte complexe incepand cu al patrulea pana la al 11-lea, si nu exista o linie dreapta mai lunga de 100-200 de metri in aceasta sectiune, asa ca este foarte dificil.

Singura sansa de depasiri este in primul viraj, dar nici acolo nu este atat de usor.

Problema este virajul 14 care este foarte lung, si daca te afli in spatele cuiva pierzi aderenta si devii mai lent, ceea ce face dificila urmarirea altei masini pana la primul viraj. Virajul 14 este cu siguranta unul din cele mai populare ale circuitului, pentru ca aici poti castiga sau pierde foarte mult timp.

Este unul foarte lung, pe care il poti aborda in diferite feluri, diferite linii, viteze. Trebuie sa treci cu o viteza cat mai mare, dar trebuie sa iti amintesti sa apesi acceleratia foarte devreme pentru ca dupa el urmeaza linia dreapta. Sunt destul de multe posibilitati pentru trasa, in functie de balansul masinii, iar in cursa poate varia in functie de degredarea pneurilor."

Turul virtual al lui Webber:

Anul trecut:
Pole position
Fernando Alonso - Renault - 1:21.569
Cel mai rapid tur
Mark Webber - Red Bull-Renault - 1:21.931
Podium
1. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
2. Kimi Räikkönen - Ferrari
3. Mark Webber - Red Bull-Renault

Date despre circuit
Lungime: 4.381 km
Distanta in cursa: 306.663 km
Tururi: 70
Viraje: 14

Continue Reading...

26 iulie 2010

Top Gear despre Ayrton Senna

Ayrton Senna ar fi implinit in acest an (in martie) 50 de ani, asa ca Top Gear i-au dedicat, in episodul de aseara, un material de exceptie. Multi dintre pilotii actuali, chiar si Michael Schumacher, il considera pe Senna cel mai bun pilot al tuturor timpurilor, desi, statistic vorbind, este la ani lumina in urma lui Schumi. De ce a fost acest pilot atat de apreciat? Si de ce toti tinerii piloti vor sa fie ca el? Jeremy Clarkson vorbeste cu mai multi piloti din actuala generatie despre acest lucru, dar si cu cei care au avut ocazia sa il infrunte pe circuit.

Martin Brundle analizeaza stilul de pilotaj al legendei, iar Lewis Hamilton piloteaza masina McLaren MP4-4. Enjoy!



Continue Reading...

25 iulie 2010

Dubla Ferrari in Germania

Fernando Alonso castiga pentru a doua oara in acest sezon, intr-o cursa controlata de la un cap la altul de Ferrari. Coechipierul sau Felipe Massa a ocupat a doua pozitie, urmat de detinatorul pole-ului, Sebastian Vettel.

Germanul de la Red Bull a fost atat de preocupat de Alonso in momentul startului, incat nu l-a mai luat in calcul si pe Massa. Imediat cum luminile rosii s-au stins, Vettel a virat dreapta, acolo unde era Alonso, insa aceasta manevra i-a deschis o usa foarte generoasa lui Massa, care a plecat de pe a treia pozitie. Pilotul Red Bull a ramas astfel al treilea dupa primul viraj, in spatele celor doua Ferrari.

Lewis Hamilton a avut si el un start bun, reusind sa treaca de Button si de Webber in primele viraje.

Seria intrarilor la boxe a fost deschisa de Vettel in turul 13, urmat de Webber si Alonso dupa inca un tur. Massa si Hamilton au oprit si ei in turul 15.

Dupa aceste opriri, lupta la varf se incinge, cu Alonso mai rapid decat Massa, in timp ce brazilianul avea probleme pe zonele de franare. In spatele lor, Vettel se apropia si el din ce in ce mai amenintator. In frunte era Button care nu isi facuse oprirea, aceasta venind in turul 23, cand se afla la 5 secunde in fata lui Massa.

Dupa alte distantari ale lui Massa si reveniri ale lui Alonso, momentul dubios al cursei s-a intamplat. Cu 18 tururi inainte de final, si aproximativ o secunda intre cele doua masini Ferrari, Massa a primit mesajul de la Rob Smedley, inginerul sau de cursa: "Fernando e mai rapid decat tine. Poti confirma mesajul?". Massa nu a raspuns, insa dupa acul de par, acesta pare ca a incetinit, astfel ca Alonso a preluat conducerea cursei.

Spaniolul a inceput sa etaleze tururi rapide unul dupa altul, iar Vettel se apropia vertiginos de Massa. Nu a reusit insa sa treaca de brazilian, Ferrari reusind sa faca astfel a doua dubla a sezonului.

Vettel a ocupat ultima pozitie pe podium, iar in urma sa au venit cei doi piloti McLaren, cu Hamilton in fata lui Button, Mark Webber pe sase, Robert Kubica pe sapte, iar Nico Rosberg, Michael Schumacher si Vitaly Petrov au fost cei care au incheiat topul primilor 10.

Sebastien Buemi a fost primul abandonat dupa un contact cu coechipierul sau de la Toro Rosso, Jaime Alguersuari. Cele doua Lotus-uri nu au terminat nici ele cursa din motive tehnice, in aceeasi situatie fiind si Lucas Di Grassi de la Virgin si Sakon Yamamoto de la Hispania.


Rezultatul Marelui Premiu al Germaniei de la Hockenheim
LOC PILOT ECHIPA TIMP OPRIRI
1 Fernando Alonso Ferrari 1h28'38"866 1
2 Felipe Massa Ferrari +4"196 1
3 Sebastian Vettel   Red Bull +5"121 1
4 Lewis Hamilton McLaren +26"896 1
5 Jenson Button McLaren +29"482 1
6 Mark Webber Red Bull +43"606 1
7 Robert Kubica Renault +1 lap 1
8 Nico Rosberg Mercedes +1 lap 1
9 Michael Schumacher Mercedes +1 lap 1
10 Vitaly Petrov Renault +1 lap 1
11 Kamui Kobayashi BMW Sauber +1 lap 1
12 Rubens Barrichello Williams +1 lap 1
13 Nico Hülkenberg Williams +1 lap 1
14 Pedro de la Rosa BMW Sauber +1 lap 2
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso +1 lap 2
16 Tonio Liuzzi Force India +2 lap 3
17 Adrian Sutil Force India +2 lap 3
18 Timo Glock Virgin +3 lap 1
19 Bruno Senna HRT F1 +4 lap 2
Abandon Heikki Kovalainen Lotus 2
Abandon Lucas di Grassi Virgin 1
Abandon Sakon Yamamoto HRT F1 1
Abandon Jarno Trulli Lotus 2
Abandon Sébastien Buemi Toro Rosso 1




Continue Reading...

24 iulie 2010

Calificari Germania - Vettel si Alonso, despartiti de un fir de par

Sebastian Vettel a obtinut pole-ul la Hockenheim, batandu-l cu doar doua miimi pe Fernando Alonso. Germanul va pleca in cursa de casa de pe prima pozitie, insa victoria de maine nu este atat de sigura.

Ferrari va pleca maine de pe urmatoarele doua pozitii, Fernando Alonso fiind cu doar doua miimi mai lent decat Vettel in calificarile de azi. Felipe Massa confirma forma buna cu un loc trei, in fata celui de-al doilea component Red Bull, Mark Webber. Jenson Button si-a exprimat ingrijorarea pentru maine, si pe buna dreptate, caci timpul britanicului a fost cu sapte zecimi mai lent decat cel al lui Vettel. Campionul de la McLaren va pleca maine de pe a patra pozitie, din fata coechipierului sau, Lewis Hamilton.

Robert Kubica s-a calificat pe a saptea pozitie, in fata lui Rubens Barichello. Performanta buna aratata la Silverstone continua si aici pentru Williams, cu ambii piloti in top 10. Nico Hulkenberg pleaca in cursa de maine de pe a zecea pozitie. El se afla intr-un sandwich Mercedes, cu Rosberg in fata si Schumacher in urma sa.

Vitantonio Liuzzi a fost protagonistul unui accident destul de dur, lovind peretele boxelor, la doar sase minute de la startul Q1. El a pierdut masina cand a iesit larg in ultimul viraj, pe iarba artificiala inca uda. Sesiunea a fost neutralizata pentru aproape 10 minute.

Italianul va pleca ultimul maine, in cazul in care cutia de viteze va trebui schimbata.

Cutiile de viteze le-au cauzat probleme si lui Sutil si Glock, echipele Force India si Virgin fiind nevoite sa le schimbe inainte de cursa. Asta aduce, conform regulamentului, o retrogradare cu cinci pozitii pe grila de start pentru pilotii germani. Astfel ca Sutil va pleca maine de pe 19, iar Glock de pe ultima pozitie.




Rezultate Calificari Germania
LOC PILOT ECHIPA Q1 Q2 Q3 TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'15.152 1'14.249 1'13.791 22
2 Fernando Alonso Ferrari 1'14.808 1'14.081 1'13.793 22
3 Felipe Massa Ferrari 1'15.216 1'14.478 1'14.290 24
4 Mark Webber Red Bull 1'15.334 1'14.340 1'14.347 25
5 Jenson Button McLaren 1'15.823 1'14.716 1'14.427 23
6 Lewis Hamilton McLaren 1'15.505 1'14.488 1'14.566 20
7 Robert Kubica Renault 1'15.736 1'14.835 1'15.079 23
8 Rubens Barrichello Williams 1'16.398 1'14.698 1'15.109 25
9 Nico Rosberg Mercedes 1'16.178 1'15.018 1'15.179 25
10 Nico Hülkenberg Williams 1'16.387 1'14.943 1'15.339 22
11 Michael Schumacher Mercedes 1'16.084 1'15.026 18
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'15.951 1'15.084 12
13 Vitaly Petrov Renault 1'16.521 1'15.307 17
14 Adrian Sutil*  Force India 1'16.220 1'15.467 16
15 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'16.450 1'15.550 11
16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'16.664 1'15.588 14
17 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'16.029 1'15.974 15
18 Jarno Trulli Lotus 1'17.583 12
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'18.300 11
20 Timo Glock*  Virgin 1'18.343 6
21 Bruno Senna HRT F1 1'18.592 10
22 Tonio Liuzzi Force India 1'18.952 3
23 Sakon Yamamoto HRT F1 1'19.844 11
24 Lucas di Grassi Virgin - 1

* Retrogradati cu cinci pozitii; schimbarea cutiilor de viteze

Continue Reading...

23 iulie 2010

Sutil si Alonso, cei mai rapizi in prima zi

Adrian Sutil si Fernando Alonso au ocupat, pe rand, prima pozitie in cele doua antrenamente de astazi, din Germania.

Germanul de la Force India a inceput weekendul de casa intr-un mod neasteptat, fiind cel mai rapid pilot al primei sesiuni de antrenamente de vineri, de la Hockenheim. Sutil a realizat un timp de 1:25.701, la peste o secunda in fata lui Felipe Massa si a lui Jenson Button, pilotii de pe locurile doi si trei. Explicatia consta, insa, in aparitia ploii.

Aceasta a cauzat probleme pentru piloti, multi dintre ei facand excursii in afara circuitului. Cel mai afectat a fost Lewis Hamilton, care a pierdut controlul masinii McLaren in virajul al treilea, lovind barierele de protectie. Partea din spate a masinii a fost serios avariata, insa mecanicii au reusit sa o repare la timp pentru urmatoarea sesiune de antrenamente.

In a doua sesiune timpii au scazut considerabil, in ciuda unei scurte averse cazute la jumatate de ora dupa startul sedintei de antrenamente. Fernando Alonso a fost cel mai rapid acum, cu timpul de 1:16.265, urmat la doar cateva miimi de Sebastian Vettel, si la alte doua zecimi de coechipierul sau de la Ferrari, Felipe Massa.

In garajul Hispania, Sakon Yamamoto a ramas la volan, de aceasta data inlocuindu-l pe Karun Chandock, dupa ce la Silverstone a concurat in locul lui Bruno Senna.


Prima sesiune de antrenamente
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1'25.701 20
2 Felipe Massa Ferrari 1'26.850 27
3 Jenson Button McLaren-Mercedes 1'26.936 16
4 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1'26.947 21
5 Vitaly Petrov Renault 1'26.948 21
6 Nico Rosberg Mercedes 1'27.448 20
7 Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1'28.114 31
8 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 1'28.193 24
9 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1'28.300 19
10 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1'28.486 23
11 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1'28.735 21
12 Timo Glock Virgin-Cosworth 1'28.735 21
13 Robert Kubica Renault 1'28.903 20
14 Mark Webber Red Bull-Renault 1'29.048 13
15 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1'29.280 17
16 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1'29.366 34
17 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1'29.429 8
18 Lucas Di Grassi Virgin-Cosworth 1'29.500 19
19 Fernando Alonso Ferrari 1'29.684 15
20 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1'29.690 17
21 Fairuz Fauzy Lotus-Cosworth 1'30.938 27
22 Bruno Senna HRT-Cosworth 1'31.720 23
23 Michael Schumacher Mercedes 1'32.450 13
24 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1'32.791 26

A doua sesiune de antrenamente
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Fernando Alonso Ferrari 1'16.265 35
2 Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1'16.294 26
3 Felipe Massa Ferrari 1'16.438 37
4 Mark Webber Red Bull-Renault 1'16.585 40
5 Nico Rosberg Mercedes 1'16.827 32
6 Michael Schumacher Mercedes 1'16.971 20
7 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1'17.004 10
8 Robert Kubica Renault 1'17.009 37
9 Rubens Barrichello Williams-Cosworth 1'17.056 37
10 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth 1'17.204 44
11 Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 1'17.336 44
12 Vitaly Petrov Renault 1'17.547 35
13 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari 1'17.573 39
14 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1'17.701 38
15 Jenson Button McLaren-Mercedes 1'17.739 36
16 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes 1'17.871 33
17 Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari 1'18.147 45
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari 1'19.327 48
19 Timo Glock Virgin-Cosworth 1'19.553 30
20 Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1'20.008 34
21 Lucas Di Grassi Virgin-Cosworth 1'20.106 31
22 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth 1'20.377 37
23 Bruno Senna HRT-Cosworth 1'21.988 37
24 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth 1'23.066 37



Continue Reading...

22 iulie 2010

Cursa 11 - Germania

Urmatoarea oprire programata pentru weekendul 23-25 iulie va fi pe Hockenheimring, pentru Marele Premiu al Germaniei.

Hockenheim a aparut pentru prima data in calendar in 1970, iar incepand cu 1977, a fost principala scena a GP-ului Germaniei, insa cu trei exceptii. In 1985 si 2009, cursa s-a tinut la Nurburgring, iar in 2007 a fost anulata.

Circuitul a trecut de-a lungul timpului prin cateva modificari. In anii '50, era folosita o versiune de aproape 8 kilometri, formata din strazi lungi din interiorul padurii. In anii '60, dupa ce Jim Clark a suferit un accident care i-a fost fatal, in Formula 2, doua sicane au mai fost adaugate, iar circuitul a fost delimitat cu bariere de protectie. Noua versiune avea putin sub 7 kilometri, si a rezistat in calendar timp de 40 de ani.

O alta modificare a fost adusa dupa Marele Premiu din 2000, din cauza problemelor de securitate ale circuitului si vizibilitate slaba pentru spectatori. Astfel ca, din 2001, circuitul a fost scurtat pana la patru kilometri si jumatate, renuntandu-se la portiunea din padure, iar Mercedes a sponsorizat construirea unor noi tribune.

Turul lui Kubica:
"Hockenheim este un circuit unde uneori esti foarte rapid, si nu stii de ce, iar alteori este lent si nu stii de ce. Mi se pare destul de dificil de gasit un balans bun si o performanta optima, dar este un circuit unde poti gasi un ritm bun. In ceea ce priveste setarea, este genul de circuit unde iti trebuie de toate. Ai o linie foarte lunga asa ca ai nevoie de viteza de top, dar de asemenea ai nevoie de apasare aerodinamica in ultimul sector.

Circuitul actual are cateva viraje foarte interesante, in special primul si cel cu numarul 12, ambele de mare viteza.

Cand privesti primul viraj din afara masinii, nu iti imaginezi ca ar fi unul de viteza, dar de fapt il poti aborda foarte rapid.

Virajul 12, intrarea pe 'stadion', este de asemenea unul foarte placut, chiar daca acum nu mai poti folosi prea mult bordura de pe exterior pentru ca este iarba artificiala foarte inselatoare.

Toate celelalte viraje sunt de viteza mica sau medie si sunt foarte dificile.

16 si 17 de exemplu, care formeaza un dublu viraj de dreapta chiar inainte de linia de start-finish, creeaza foarte multa subvirare.

Virajul 13 este destul de interesant. Este inclinat spre interior asa ca poti accelera devreme. Evident, trebuie sa fii atent sa nu pierzi masina la iesire.

Cea mai buna oportunitate de depasire este zona puternica de franare dinainte de virajul 6, care este un ac de par foarte lent aflat la capatul liniei drepte. Se abordeaza in prima treapta a cutiei, si am vazut multa actiune aici in trecut."

Iata si turul virtual al lui Webber:

Cele mai multe victorii aici le are Michael Schumacher, cu 4, si Ferrari cu 19, iar recordul pe tur ii apartine lui Kimi Raikkonen, 1:13.780, timp realizat in 2004 cu McLaren.

Ultima cursa la Hockenheim (2008):
Pole position
Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes - 1:15.666
Cel mai rapid tur
Nick Heidfeld - BMW Sauber - 1:15.987
Podium
1. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
2. Nelson Piquet, Jr. - Renault
3. Felipe Massa - Ferrari

Date despre circuit:
Lungime: 4.574 km
Distanta in cursa: 306.747 km
Tururi: 67
Viraje: 17
Continue Reading...

11 iulie 2010

Webber, invingator in Marea Britanie

Mark Webber a castigat Marele Premiu al Marii Britanii, in timp ce coechipierul sau nu a reusit decat un loc sapte, in urma unei pene in chiar primele tururi.

Lewis Hamilton a venit al doilea pentru McLaren, urmat de Nico Rosberg, in timp ce Jenson Button a urcat de pe 14 pana pe locul al patrulea.

Startul a fost unul foarte aglomerat, cu Vettel si Alonso plecand foarte lent de pe grila. Germanul a cazut insa pe ultimul loc din cauza unei pene dobandite in timpul unei iesiri in afara circuitului, in chiar al doilea viraj al cursei. Spaniolul a avut si el de servit o penalizare cu trecere pe la boxe, pentru ca l-a depasit pe Kubica taind virajul.

Safety Car-ul si-a facut aparitia o singura data, din cauza unor resturi lasate de aripa spate a lui Pedro de la Rosa, dupa un contact cu Adrian Sutil.




Rezultatele Marelui Premiu al Marii Britanii
LOC PILOT ECHIPA TIMP
1 Mark Webber Red Bull 1h24'38"200
2 Lewis Hamilton McLaren +1"360
3 Nico Rosberg Mercedes Grand Prix +21"307
4 Jenson Button McLaren +21"986
5 Rubens Barrichello Williams +31"456
6 Kamui Kobayashi Sauber +32"171
7 Sebastian Vettel Red Bull +36"734
8 Adrian Sutil Force India F1 +40"932
9 Michael Schumacher Mercedes Grand Prix +41"599
10 Nico Hulkenberg Williams +42"012
11 Vitantonio Liuzzi Force India F1 +42"459
12 Sebastien Buemi Scuderia Toro Rosso +47"627
13 Vitaly Petrov Renault F1 +59"374
14 Fernando Alonso Ferrari +1'02"385
15 Felipe Massa Ferrari +1'07"489
16 Jarno Trulli Lotus F1 +1 Tur
17 Heikki Kovalainen Lotus F1 +1 Tur
18 Timo Glock Virgin Racing +1 Tur
19 Karun Chandhok HRT F1 Team +2 Tururi
Abandon Sakon Yamamoto HRT F1 Team +2 Tururi
Abandon Jaime Alguersuari Scuderia Toro Rosso +8 Tururi
Abandon Pedro de la Rosa Sauber +23 Tururi
Abandon Robert Kubica Renault F1 +33 Tururi
Abandon Lucas Di Grassi Virgin Racing +43 Tururi





Continue Reading...

10 iulie 2010

Liuzzi a fost penalizat



Vitantonio Liuzzi a primit cinci pozitii penalizare pentru ca l-a blocat pe Nico Hulkenberg in Q2.

Italianul iesea de la boxe in momentul in care germanul incepuse un tur rapid, insa a ramas in fata acestuia in secventa de viraje Maggots-Becketts-Chapel desi steagurile albastre ii fusesera fluturate.

In urma penalizarii, Liuzzi va pleca maine de pe pozitia 20, iar Petrov, Buemi, Alguersuari, Kovalainen si Glock castiga toti cate o pozitie.

15 Vitaly Petrov Renault
16 Sébastien Buemi Toro Rosso
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso
18 Heikki Kovalainen Lotus
19 Timo Glock Virgin
20 Tonio Liuzzi Force India
Continue Reading...

Pole pentru Vettel la Silverstone

Red Bull continua sa domine si in calificarile de la Silverstone, Sebastian Vettel obtinand pole-ul in fata colegului sau Mark Webber. Ei au fost din nou intr-o liga proprie, caci Fernando Alonso si Lewis Hamilton, urmatorii clasati, au terminat la aproape o secunda in urma celor doi.

A treia linie a grilei de maine va fi ocupata de Nico Rosberg si Robert Kubica, germanul reusind din nou sa isi bata mult mai titratul coechipier. Schumacher a ramas la boxe pana in ultimele minute ale Q3, insa nu a reusit sa faca un timp care sa il aduca mai sus de locul 10.

Sauber ajunge din nou in ultima portiune, de aceasta data cu spaniolul Pedro de la Rosa, care va pleca maine de pe locul noua, din spatele brazilienilor Rubens Barichello (locul 8) si Felipe Massa (locul 7).

Marea dezamagire a venit din partea campionului, si unul din eroii locali, Jenson Button, care a fost eliminat dupa Q2, si va pleca maine de pe pozitia 14.

In fata britanicului se vor afla Adrian Sutil, pe 11, urmat de Kamui Kobayashi si Nico Hulkenberg.


Rezultatul calificarilor de la Silverstone
LOC PILOT ECHIPA Q1 Q2 Q3 TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'30.841 1'30.480 1'29.615 18
2 Mark Webber Red Bull 1'30.858 1'30.114 1'29.758 18
3 Fernando Alonso Ferrari 1'30.997 1'30.700 1'30.426 23
4 Lewis Hamilton McLaren 1'31.297 1'31.118 1'30.556 17
5 Nico Rosberg Mercedes 1'31.626 1'31.085 1'30.625 23
6 Robert Kubica Renault 1'31.680 1'31.344 1'31.040 22
7 Felipe Massa Ferrari 1'31.313 1'31.010 1'31.172 26
8 Rubens Barrichello Williams 1'31.424 1'31.126 1'31.175 20
9 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'31.533 1'31.327 1'31.274 16
10 Michael Schumacher Mercedes 1'32.058 1'31.022 1'31.430 20
11 Adrian Sutil Force India 1'31.109 1'31.399 15
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'31.851 1'31.421 14
13 Nico Hülkenberg Williams 1'32.144 1'31.635 17
14 Jenson Button McLaren 1'31.435 1'31.699 17
15 Tonio Liuzzi Force India 1'32.226 1'31.708 14
16 Vitaly Petrov Renault 1'31.638 1'31.796 14
17 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'31.901 1'32.012 14
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'32.430 7
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'34.405 9
20 Timo Glock Virgin 1'34.775 10
21 Jarno Trulli Lotus 1'34.864 10
22 Lucas di Grassi Virgin 1'35.212 10
23 Karun Chandhok HRT F1 1'36.576 7
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'36.968 9




Continue Reading...

Antrenamente 3 - Red Bull ramane in frunte

Red Bull au ramas in top si in antrenamentele premergatoare calificarilor de la Silverstone. Sebastian Vettel a fost cel mai rapid, urmat de coechipierul sau Mark Webber, fiind singurii care au coborat sub 1:31 pe tur. Ferrari raman si ei sus, cu Fernando Alonso al treilea si Felipe Massa al cincilea, despartiti fiind de Nico Rosberg pentru Mercedes.


Sesiunea a treia de la Silverstone
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'30.958 14
2 Mark Webber Red Bull 1'30.992 15
3 Fernando Alonso Ferrari 1'31.101 10
4 Nico Rosberg Mercedes 1'31.188 15
5 Felipe Massa Ferrari 1'31.240 16
6 Robert Kubica Renault 1'31.519 18
7 Lewis Hamilton McLaren 1'31.549 16
8 Michael Schumacher Mercedes 1'31.555 14
9 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'31.559 18
10 Rubens Barrichello Williams 1'31.581 16
11 Vitaly Petrov Renault 1'31.698 17
12 Jenson Button McLaren 1'31.703 16
13 Nico Hülkenberg Williams 1'31.867 17
14 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'31.947 16
15 Adrian Sutil Force India 1'31.994 13
16 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'32.235 18
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'32.331 20
18 Tonio Liuzzi Force India 1'32.723 18
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'34.339 20
20 Lucas di Grassi Virgin 1'35.479 17
21 Jarno Trulli Lotus 1'36.098 11
22 Karun Chandhok HRT F1 1'36.286 16
23 Timo Glock Virgin 1'36.640 6
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'37.178 18





Continue Reading...

09 iulie 2010

Yamamoto piloteaza doar in Marea Britanie

Aseara a aparut in mod neoficial anuntul despre inlocuirea lui Bruno Senna cu Sakon Yamamoto in cadrul echipei Hispania, iar un comunicat a fost programat pentru astazi.

Acesta confirma informatia, insa lamureste faptul ca este vorba doar de o cursa, cea de la Silverstone din acest weekend. Bruno Senna va reveni in cockpit ca si pilot principal al echipei spaniole pentru restul sezonului, incepand cu Germania. Oficialii echipei motiveaza spunand ca au vrut doar sa ii ofere o oportunitate japonezului.

Iata comunicatul:
"In urma zvonurilor despre statusul lui Bruno Senna in cadrul echipei Hispania Racing, echipa vrea sa confirme faptul ca el are tot suportul echipei, va ramane unul dintre pilotii oficiali ai Hispania Racing Team si va continua sa piloteze pentru restul curselor din sezonul 2010".

Continue Reading...

Red Bull face legea in prima zi de la Silverstone

Red Bull a inceput weekendul din Marea Britanie, cel de casa, cu dreptul, pilotii Sebastian Vettel si Mark Webber reusind cei mai buni timpi in cele doua sesiuni de antrenamnete de azi.

Vettel a fost cel mai rapid in prima dintre ele, cand a terminat la patru zecimi in fata rivalului Lewis Hamilton. Robert Kubica a fost al treilea cel mai rapid pentru Renault, la doar cateva miimi de secunda in fata lui Webber. Adrian Sutil a reusit o performanta foarte buna cu Force India, o alta echipa care se afla acasa, terminand al cincilea.

Pilotii de teste Fairuz Fauzy (Lotus) si Paul di Resta (Force India) s-au aflat in masinile lui Jarno Trulli si Tonio Liuzzi respectiv, pentru aceasta prima sesiune. Inlocuitorul lui Senna, Sakon Yamamoto a terminat ultimul, la peste sapte secunde distanta fata de Vettel.

Mark Webber a fost, in a doua sesiune de antrenamente, mai rapid cu o secunda fata de timpul coechipierului sau din prima sesiune, si a incheiat pe prima pozitie, la patru zecimi in fata lui Fernando Alonso. Ferrari a revenit - dupa o dimineata incheiata in afara primilor zece - pe locurile 2 cu Alonso si 4 cu Felipe Massa. Intre ei s-a intercalat Vettel cu un timp mai slab cu sase zecimi fata de cel al lui Webber.

Revenit in cockpit, Trulli nu a reusit sa faca decat trei tururi din cauza unor probleme la motorul Cosworth, experimentate si de Fauzy mai devreme.



Prima sesiune
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'32.280 22
2 Lewis Hamilton McLaren 1'32.614 16
3 Robert Kubica Renault 1'32.725 21
4 Mark Webber Red Bull 1'32.747 23
5 Adrian Sutil Force India 1'32.968 18
6 Nico Rosberg Mercedes 1'33.318 21
7 Nico Hülkenberg Williams 1'33.377 19
8 Jenson Button McLaren 1'33.519 20
9 Michael Schumacher Mercedes 1'33.955 18
10 Rubens Barrichello Williams 1'34.016 17
11 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'34.132 21
12 Vitaly Petrov Renault 1'34.365 22
13 Fernando Alonso Ferrari 1'34.490 20
14 Paul di Resta Force India 1'34.580 22
15 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'34.710 16
16 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'34.901 17
17 Felipe Massa Ferrari 1'35.037 21
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'35.318 27
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'36.747 16
20 Timo Glock Virgin 1'37.330 11
21 Lucas di Grassi Virgin 1'37.518 15
22 Karun Chandhok HRT F1 1'38.735 21
23 Fairuz Fauzy Lotus 1'39.510 11
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'39.673 27

A doua sesiune
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Mark Webber Red Bull 1'31.234 15
2 Fernando Alonso Ferrari 1'31.626 26
3 Sebastian Vettel Red Bull 1'31.875 25
4 Felipe Massa Ferrari 1'32.099 25
5 Nico Rosberg Mercedes 1'32.166 29
6 Michael Schumacher Mercedes 1'32.660 28
7 Vitaly Petrov Renault 1'32.745 29
8 Lewis Hamilton McLaren 1'32.757 22
9 Adrian Sutil Force India 1'32.787 27
10 Rubens Barrichello Williams 1'32.967 33
11 Robert Kubica Renault 1'33.019 30
12 Nico Hülkenberg Williams 1'33.164 29
13 Jenson Button McLaren 1'33.200 24
14 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'33.402 23
15 Tonio Liuzzi Force India 1'33.728 27
16 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'33.836 36
17 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'34.051 29
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'34.643 36
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'35.465 25
20 Lucas di Grassi Virgin 1'36.237 24
21 Timo Glock Virgin 1'36.553 21
22 Karun Chandhok HRT F1 1'37.019 27
23 Sakon Yamamoto HRT F1 1'38.303 32
24 Jarno Trulli Lotus 1'42.901 3





Continue Reading...

08 iulie 2010

Yamamoto ii ia locul lui Senna!

Pilotul de rezerva Sakon Yamamoto ii va lua locul lui Bruno Senna in Marele Premiu al Marii Britanii, in cadrul echipei Hispania.

Managerul echipei, Colin Kolles, a refuzat sa dea alte detalii, spunand ca un comunicat de presa va veni maine dimineata. El a declarat insa pentru Reuters ca pentru acest weekend "pilotii sunt Yamamoto si Chandhok".

O purtatoare de cuvant din partea FIA a confirmat ca pilotul japonez este inscris ca pilot principal, alaturi de Chandhok, pentru aceasta cursa.

O lovitura grea data lui Bruno Senna, pentru care Marea Britanie este a doua casa. Zvonurile din paddock sugereaza ca japonezul a cumparat pur si simplu locul brazilianului.

Continue Reading...

Cypher in, ART out

Retragerea USF1 de la inceputul acestui sezon a incurcat planurile FIA de a mari grila lui 2010 la 13 echipe si 26 de piloti. Drept urmare, echipa americana a primit o amenda uriasa iar Federatia a inceput sa caute candidati pentru locul lasat liber.

Daca anul trecut, la inceptutul verii, nu mai putin de 15 echipe si-au depus candidatura pentru cele trei locuri libere de pe grila, majoritatea si-au pierdut interesul si increderea intre timp, iar acum doar patru mai sunt inca in cursa pentru accederea in Formula 1.

Durango si Epsilon Euskadi sunt echipe care si-au construit reputatia in formulele minore - iar in cazul celei de-a doua si in cursele de anduranta - si au ajutat diversi piloti ca Robert Kubica, Karun Chandock si Lucas di Grassi sa ajunga in Formula 1. Alaturi de acestea, in competitie se mai afla si Stefan GP, care si-a anuntat candidatura inca de acum doua luni, dupa ce a esuat in a obtine locul pe grila din acest an. Zoran Stefanovich, proprietarul echipei, spera la un nou parteneriat cu defuncta echipa Toyota pentru participarea in 2011, iar printre planurile sale mai este si construirea unui circuit modern in Serbia, tara de origine.

Celebra echipa franceza ART Grand Prix, campioana in GP2 si F3, a anuntat zilele trecute ca si-a retras candidatura din cauza incertitudinilor financiare.

In acelasi timp, o alta echipa americana si-a anuntat planurile de a purta steagul alb-rosu in F1. Este vorba de Cypher Group care, conform site-ului oficial este formata dintr-o echipa de oameni experimentati, incluzand ingineri si designeri de F1, unii chiar dintre cei implicati in proiectul USF1. "Nu suntem aici pentru a face de ras America, fanii si pe noi insine. Noi vrem doar sa dam Statelor Unite sansa meritata" se arata in scurta descriere de pe Facebook.

Ei au deja un pilot, un tanar american care si-a demonstrat talentul in diferite serii de monoposturi europene. Jonathan Summerton, 22 de ani, a inceput sa concureze in carturi acum mai putin de 10 ani, insa este pe cale sa isi indeplineasca visul, daca noua sa echipa va fi acceptata.

Acum mai depinde doar de FIA cine va avea sansa sa incurce echipele mari anul viitor, si va face posibila implementarea regulii 107%, presupunand ca Lotus, HRT si Virgin vor micsora considerabil distanta pana atunci.

Continue Reading...

Cursa 10 - Marea Britanie



A zecea etapa a sezonului va fi gazduita de circuitul de la Silverstone, care vine de acum cu un nou look.

Silverstone este unul din circuitele de casa ale Formulei 1, aici fiind chiar locul de nastere al Campionatului Mondial, in 1950. Cele mai multe curse ale Marelui Premiu al Marii Britanii s-au desfasurat pe acest fost aeroport. Nu toate insa, Aintree organizand cinci Mari Premii intre 1955 si 1962, iar din '63, Silverstone si Brands Hatch au organizat alternativ cursa britanica, pana la jumatatea anilor '80. Din 1987 insa, Silverstone a ramas in calendar in fiecare an pana in ziua de azi.

Circuitul a suferit cateva modificari importante de la cursa de anul trecut. Lucrarile au inceput in februarie 2009, destinate initial curselor de MotoGP; pe atunci Donington obtinuse dreptul pentru organizarea Marelui Premiu de F1. Dupa cateva neintelegeri de ordin financiar, s-a decis mai tarziu revenirea la Silverstone, si folosirea noii portiuni denimita 'Arena'.

Aceasta sectiune incepe in virajul Abbey (care acum este unul de dreapta, foarte rapid) si se revine pe vechiul circuit in Brooklands, viraj care acum este mai lung si mai rapid. Intre acestea doua, pilotii vor trece mai intai printr-unul de stanga foarte rapid, care se afla imediat dupa Abbey, inainte sa franeze pentru o zona lenta. Aceasta incepe cu un viraj de 90 de grade de dreapta, se continua cu un ac de par foarte lent, de stanga, iar iesirea pe linia dreapta a Circuitului National se face printr-un viraj de stanga rapid.

Iata ce zice Robert Kubica despre circuit:
"Setarea ideala la Silverstone necesita o mare stabilitate la viteze mari, pentru ca ai nevoie de un balans bun al masinii la schimbarile bruste de directie, in special in sectiunea Maggotts si Becketts. Cheia acolo este sa apesi acceleratia cat mai devreme posibil pentru o viteza buna pe linia Hangar.

Intrarea in Stowe [virajul 5] poate fi uneori dificila pentru ca vantul poate juca un rol major si influenta aderenta si balansul masinii. De asemenea, depasirile nu sunt atat de usoare la Silverstone, pentru ca este dificil sa urmaresti o alta masina prin atatea viraje rapide - pierzi foarte multa apasare aerodinamica. Dar poate ca aceasta noua sectiune, cu cateva viraje mai lente, va face mai usoare depasirile.

Primul viraj, Copse, se abordeaza in a saptea viteza la 290 km/h. Nu se merge chiar cu acceleratia la podea, dar depinde foarte mult de viteza ta si directia vantului. Imi amintesc un test aici in 2006 cand batea un vant puternic din fata si astfel puteam lua Copse cu gazul la maxim pentru ca eram cu 10 km/h mai lenti pe linia dreapta.

In acest moment nu stiu prea multe despre noua portiune introdusa din acest an. Pentru a ma pregati voi cauta niste filmulete pe internet si, bineinteles, voi parcurge pe jos circuitul, joi. Intotdeauna este foarte interesant sa mergi prin viraje noi, unde trebuie sa descoperi nivelul de aderenta si linia ideala, asa ca primele tururi de vineri dimineata vor fi interesante.

Ultimul viraj, 17, este unul destul de lent, luat cu treapta a doua la aproximativ 110 km/h. Masina tinde sa subvireze, insa cruciala este iesirea. Pericolul este ca uneori esti surprins de un moment de supravirare la jumatatea virajului, dar fiind un viraj lung, poti castiga foarte mult timp. E dificil, iar in funtie de performanta pneurilor si balans, iti poti adapta linia in timpul cursei pentru a extrage maximul din aceasta portiune."

Iata si turul virtual al lui Mark Webber:

Anul trecut:
Pole position
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - 1:19.509
Cel mai rapid tur
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - 1:20.735
Podium
1. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2. Mark Webber (Red Bull-Renault)
3. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)

Date despre circuit:
Lungime: 5.901 km
Distanta in cursa: 306.747 km
Tururi: 52
Viraje: 18

Continue Reading...

07 iulie 2010

Kubica ramane la Renault

Robert Kubica va ramane in cadrul echipei franceze pentru inca doi ani, dupa ce a semnat astazi un nou contract. Polonezul se afla in primul an cu Renault si spune deja ca aici se simte ca acasa.

Au existat speculatii in ultimul timp in privinta mutarii sale la Ferrari sau Mercedes pentru anul viitor, insa totul se clarifica acum, noul contract cu Renault fiind valabil pana la sfarsitul sezonului 2012.

"A fost o decizie usoara pentru mine sa continui cu echipa unde ma simt ca acasa. Este importanta pentru mine atmosfera, cu un grup bun de oameni, unde toata lumea merge in aceeasi directie. Asta am incercat sa construim de cand am venit la Renault", a spus Kubica.

Dupa noua curse el se afla acum pe pozitia a sasea in clasament, si a obtinut deja doua podiumuri, fiind unul dintre cei mai constanti piloti din acest sezon.

Managerul echipei, Eric Boullier, spune ca semnarea polonezului pentru urmatoarele doua sezoane este foarte importanta pentru a-si atinge obiectivele. "Tinta noastra este sa devenim pretendenti la titlu in urmatorii doi ani. Pentru asta, avem nevoie de un pilot de calibrul lui Robert: cineva rapid si care nu face greseli", a declarat Boullier.

Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template