08 iulie 2010

Cypher in, ART out

Retragerea USF1 de la inceputul acestui sezon a incurcat planurile FIA de a mari grila lui 2010 la 13 echipe si 26 de piloti. Drept urmare, echipa americana a primit o amenda uriasa iar Federatia a inceput sa caute candidati pentru locul lasat liber.

Daca anul trecut, la inceptutul verii, nu mai putin de 15 echipe si-au depus candidatura pentru cele trei locuri libere de pe grila, majoritatea si-au pierdut interesul si increderea intre timp, iar acum doar patru mai sunt inca in cursa pentru accederea in Formula 1.

Durango si Epsilon Euskadi sunt echipe care si-au construit reputatia in formulele minore - iar in cazul celei de-a doua si in cursele de anduranta - si au ajutat diversi piloti ca Robert Kubica, Karun Chandock si Lucas di Grassi sa ajunga in Formula 1. Alaturi de acestea, in competitie se mai afla si Stefan GP, care si-a anuntat candidatura inca de acum doua luni, dupa ce a esuat in a obtine locul pe grila din acest an. Zoran Stefanovich, proprietarul echipei, spera la un nou parteneriat cu defuncta echipa Toyota pentru participarea in 2011, iar printre planurile sale mai este si construirea unui circuit modern in Serbia, tara de origine.

Celebra echipa franceza ART Grand Prix, campioana in GP2 si F3, a anuntat zilele trecute ca si-a retras candidatura din cauza incertitudinilor financiare.

In acelasi timp, o alta echipa americana si-a anuntat planurile de a purta steagul alb-rosu in F1. Este vorba de Cypher Group care, conform site-ului oficial este formata dintr-o echipa de oameni experimentati, incluzand ingineri si designeri de F1, unii chiar dintre cei implicati in proiectul USF1. "Nu suntem aici pentru a face de ras America, fanii si pe noi insine. Noi vrem doar sa dam Statelor Unite sansa meritata" se arata in scurta descriere de pe Facebook.

Ei au deja un pilot, un tanar american care si-a demonstrat talentul in diferite serii de monoposturi europene. Jonathan Summerton, 22 de ani, a inceput sa concureze in carturi acum mai putin de 10 ani, insa este pe cale sa isi indeplineasca visul, daca noua sa echipa va fi acceptata.

Acum mai depinde doar de FIA cine va avea sansa sa incurce echipele mari anul viitor, si va face posibila implementarea regulii 107%, presupunand ca Lotus, HRT si Virgin vor micsora considerabil distanta pana atunci.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template