22 iulie 2010

Cursa 11 - Germania

Urmatoarea oprire programata pentru weekendul 23-25 iulie va fi pe Hockenheimring, pentru Marele Premiu al Germaniei.

Hockenheim a aparut pentru prima data in calendar in 1970, iar incepand cu 1977, a fost principala scena a GP-ului Germaniei, insa cu trei exceptii. In 1985 si 2009, cursa s-a tinut la Nurburgring, iar in 2007 a fost anulata.

Circuitul a trecut de-a lungul timpului prin cateva modificari. In anii '50, era folosita o versiune de aproape 8 kilometri, formata din strazi lungi din interiorul padurii. In anii '60, dupa ce Jim Clark a suferit un accident care i-a fost fatal, in Formula 2, doua sicane au mai fost adaugate, iar circuitul a fost delimitat cu bariere de protectie. Noua versiune avea putin sub 7 kilometri, si a rezistat in calendar timp de 40 de ani.

O alta modificare a fost adusa dupa Marele Premiu din 2000, din cauza problemelor de securitate ale circuitului si vizibilitate slaba pentru spectatori. Astfel ca, din 2001, circuitul a fost scurtat pana la patru kilometri si jumatate, renuntandu-se la portiunea din padure, iar Mercedes a sponsorizat construirea unor noi tribune.

Turul lui Kubica:
"Hockenheim este un circuit unde uneori esti foarte rapid, si nu stii de ce, iar alteori este lent si nu stii de ce. Mi se pare destul de dificil de gasit un balans bun si o performanta optima, dar este un circuit unde poti gasi un ritm bun. In ceea ce priveste setarea, este genul de circuit unde iti trebuie de toate. Ai o linie foarte lunga asa ca ai nevoie de viteza de top, dar de asemenea ai nevoie de apasare aerodinamica in ultimul sector.

Circuitul actual are cateva viraje foarte interesante, in special primul si cel cu numarul 12, ambele de mare viteza.

Cand privesti primul viraj din afara masinii, nu iti imaginezi ca ar fi unul de viteza, dar de fapt il poti aborda foarte rapid.

Virajul 12, intrarea pe 'stadion', este de asemenea unul foarte placut, chiar daca acum nu mai poti folosi prea mult bordura de pe exterior pentru ca este iarba artificiala foarte inselatoare.

Toate celelalte viraje sunt de viteza mica sau medie si sunt foarte dificile.

16 si 17 de exemplu, care formeaza un dublu viraj de dreapta chiar inainte de linia de start-finish, creeaza foarte multa subvirare.

Virajul 13 este destul de interesant. Este inclinat spre interior asa ca poti accelera devreme. Evident, trebuie sa fii atent sa nu pierzi masina la iesire.

Cea mai buna oportunitate de depasire este zona puternica de franare dinainte de virajul 6, care este un ac de par foarte lent aflat la capatul liniei drepte. Se abordeaza in prima treapta a cutiei, si am vazut multa actiune aici in trecut."

Iata si turul virtual al lui Webber:

Cele mai multe victorii aici le are Michael Schumacher, cu 4, si Ferrari cu 19, iar recordul pe tur ii apartine lui Kimi Raikkonen, 1:13.780, timp realizat in 2004 cu McLaren.

Ultima cursa la Hockenheim (2008):
Pole position
Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes - 1:15.666
Cel mai rapid tur
Nick Heidfeld - BMW Sauber - 1:15.987
Podium
1. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
2. Nelson Piquet, Jr. - Renault
3. Felipe Massa - Ferrari

Date despre circuit:
Lungime: 4.574 km
Distanta in cursa: 306.747 km
Tururi: 67
Viraje: 17

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template