Sezonul 2009 a inceput dupa o iarna in care fanii au avut parte de cateva socuri. Intai a fost retragerea echipei Honda, pe fondul unei crize care avea sa schimbe si fata sportului. Apoi, masinile au suferit niste operatii estetice facute parca de medici amatori, iar FIA a ordonat ca aerodinamica sa permita depasirile si sa incetineasca putin masinile. Inginerii s-au pus atunci pe treaba si au respectat ordinele Federatiei, insa dintr-un oarecare motiv, monoposturile au fost mai rapide fata de cele din anul precedent, iar situatia cu depasirile a ramas cam la fel.
Intre timp, revenind la subiectul Honda, Ross Brawn a pus piciorul in prag si si-a pus numele pe masinile la care lucrase mai mult de jumatate de an. Cu cateva saptamani inainte de prima cursa, doua masini albe cu motoare Mercedes inghesuite in locul celor Honda, au iesit pe circuit si au lasat celelalte echipe cu gura cascata.
Brawn GP castiga cursa dupa cursa, in timp ce Ferrari si McLaren isi continuau lupta din anii precedenti, insa undeva spre coada plutonului. Doar Red Bull au reusit sa tina pasul cu masinile albe, dar problemele de fiabilitate nu le-au dat pace.
Situatia a inceput sa se mai schimbe dupa Turcia. Button castigase pana atunci sase din primele sapte curse, exceptia fiind China, unde Vettel a adus prima victorie echipei Red Bull, iar cu ajutorul lui Webber, si prima dubla. Acelasi lucru l-au facut si in Marea Brtanie si Germania.
Brawn incepuse sa ramana in urma, iar tensiunea crestea. Button nu mai era acelasi om calm si consistent de la inceputul sezonului, iar Barichello avea un deja-vu, si nu mai dorea sa fie numarul doi in echipa. Dupa Germania, brazilianul a explodat si a acuzat echipa ca nu il ajuta cat ar trebui, si ca nu mai voia sa auda "bla-bla-uri".
Celelalte echipe au inceput sa vina din urma in Ungaria. Lewis Hamilton castiga in sfarsit prima lui cursa din acest an, iar Kimi Raikkonen face ce face si tot iese primul la Spa. Tot in Belgia, in mod neobisnuit, Force India a luat pole-ul.
Cu o cursa inainte, insa, Barichello terminase pe prima pozitie in Valencia, fapt ce a mai linistit apele in cadrul echipei. Ba mai mult, Brawn a revenit in Italia, ultima cursa din Europa, cu inca o dubla, iar cel care o conducea era tot Rubinho. Hamilton a mai castigat inca o cursa in Singapore, dupa care Red Bull au dominat ultimele trei curse ale sezonului.
Cu toate astea, Brawn si Button aveau un avans atat de mare incat nu au pierdut nicio clipa conducerea din clasamente. Button a fost incoronat campion inca din Brazilia, iar echipa care s-a format cu doua saptamani inainte de startul sezonului, a dominat categoric.
Intre timp, revenind la subiectul Honda, Ross Brawn a pus piciorul in prag si si-a pus numele pe masinile la care lucrase mai mult de jumatate de an. Cu cateva saptamani inainte de prima cursa, doua masini albe cu motoare Mercedes inghesuite in locul celor Honda, au iesit pe circuit si au lasat celelalte echipe cu gura cascata.
Brawn GP castiga cursa dupa cursa, in timp ce Ferrari si McLaren isi continuau lupta din anii precedenti, insa undeva spre coada plutonului. Doar Red Bull au reusit sa tina pasul cu masinile albe, dar problemele de fiabilitate nu le-au dat pace.
Situatia a inceput sa se mai schimbe dupa Turcia. Button castigase pana atunci sase din primele sapte curse, exceptia fiind China, unde Vettel a adus prima victorie echipei Red Bull, iar cu ajutorul lui Webber, si prima dubla. Acelasi lucru l-au facut si in Marea Brtanie si Germania.
Brawn incepuse sa ramana in urma, iar tensiunea crestea. Button nu mai era acelasi om calm si consistent de la inceputul sezonului, iar Barichello avea un deja-vu, si nu mai dorea sa fie numarul doi in echipa. Dupa Germania, brazilianul a explodat si a acuzat echipa ca nu il ajuta cat ar trebui, si ca nu mai voia sa auda "bla-bla-uri".
Celelalte echipe au inceput sa vina din urma in Ungaria. Lewis Hamilton castiga in sfarsit prima lui cursa din acest an, iar Kimi Raikkonen face ce face si tot iese primul la Spa. Tot in Belgia, in mod neobisnuit, Force India a luat pole-ul.
Cu o cursa inainte, insa, Barichello terminase pe prima pozitie in Valencia, fapt ce a mai linistit apele in cadrul echipei. Ba mai mult, Brawn a revenit in Italia, ultima cursa din Europa, cu inca o dubla, iar cel care o conducea era tot Rubinho. Hamilton a mai castigat inca o cursa in Singapore, dupa care Red Bull au dominat ultimele trei curse ale sezonului.
Cu toate astea, Brawn si Button aveau un avans atat de mare incat nu au pierdut nicio clipa conducerea din clasamente. Button a fost incoronat campion inca din Brazilia, iar echipa care s-a format cu doua saptamani inainte de startul sezonului, a dominat categoric.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu