08 noiembrie 2009

Sezonul 2010 - situatia la zi


Au fost cateva mutari importante in ultimul timp, pe scena Formulei 1, pe care eu nu le-am notat. Incerc sa recuperez acum prin a trece in revista noutatile care ne asteapta din 2010.

In primul rand, piata pilotilor a fost foarte activa in ultimele saptamani. Williams au semnat cu Rubens Barichello si Nico Hulkenberg (campionul din GP2), iar Campos au readus numele de Senna acolo unde ii este locul. Este vorba de Bruno, nepotul legendei numite Ayrton Senna.

Confirmati pana acum:

Ferrari - Fernando Alonso si Felipe Massa
McLaren - Lewis Hamilton
Red Bull - Sebastian Vettel si Mark Webber
Renault - Robert Kubica
Williams - Rubens Barichello si Nico Hulkenberg
Campos - Bruno Senna

In ceea ce priveste situatia echipelor, stim deja ca Manor, USF1 si Campos sunt noile venite in Marele Circ, si ca BMW si-a anuntat retragerea devreme in acest sezon.

Ultimele noutati, insa, sunt ca Toyota s-a retras si ea, anuntul venind pe 4 noimebrie, la doar cateva zile de la ultima cursa a sezonului 2009.

In zona motoare, singurele care nu s-au hotarat inca ce vor folosi in 2010 sunt Brawn si Toro Rosso. Este de asteptat, insa, ca echipa campioana sa ramana cu Mercedes, ba chiar ca manufacturierul sa cumepere 70% din echipa lui Ross Brawn.

Williams au facut oficial ca vor fi propulsati de Cosworth, iar Red Bull vor continua cu Renault, in ciuda frustrarilor din acest sezon.

Calendarul a fost anuntat deja si Bahrain va fi cel ce va deschide sezonul 2010, iar Brazilia il va inchide.

Incertitudinile sunt la Canada - care inca asteapta finalizarea contractului - Marea Britanie - lupta se da intre Donington si Silverstone - iar Coreea trebuie sa isi construiasca un circuit.

Regulamentele au suferit o serie de alte modificari pentru 2010, dintre care se pot aminti:

- interzicerea realimentarii in timpul cursei;
- calificarile vor avea acelasi format ca si in 2009, doar ca in primele doua parti vor fi eliminati cate 8 piloti;
- FOTA a cazut de acord sa renunte la KERS, desi nu e interzis prin regulament;
- vor disparea acele capace aerodinamice de la roti;
- greutatea minima a masinilor a fost marita de la 605 la 620;
- numarul upgrade-urilor aerodinamice va fi limitat;
- testele din timpul sezonului vor fi interzise si in 2010;
- numarul membrilor echipei care participa la un Mare Premiu va fi restrictionat.


2 comentarii:

Anonim spunea...

cred ca si de la Rosa e cu Campos

Lucian on 08.11.2009, 14:03 spunea...

Din cate stiu eu nu a fost anuntat oficial.

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template