30 noiembrie 2009

Turvey si Paffett vor testa pentru McLaren

Oliver Turvey si Gary Paffett vor testa incepand de maine pentru echipa McLaren.

Turvey vine din Seria Mondiala Renault 3.5, unde a terminat pe locul al patrulea in acest sezon, iar in prezent piloteaza pentru iSport in GP2 Asia. De asemenea, britanicul de 22 de ani a castigat premiul McLaren Autorsport BRDC, in anul 2006.

Paffet activeaza in campionatul german de turisme (DTM), unde a terminat pe locul al doilea in acest sezon, si a castigat titlul acestei serii in anul 2005. In ultimii cinci ani el a fost pilotul de teste al echipei din Woking, alaturi de Pedro de la Rosa.

La fel ca ceilalti 18 piloti, care vor fi prezenti pe circuitul de la Jerez in urmatoarele trei zile, cei doi sunt in cautarea unui post de pilot in campionatul 2010 de Formula 1.

Iata lista updatata a celor 20 de tineri piloti:

BMW
Alexander Rossi
Esteban Gutiérrez

Mercedes GP
Mike Conway
Marcus Ericsson

Ferrari
Jules Bianchi
Daniel Zampieri
Marco Zipoli
Pablo Sánchez López

Force India
J.R. Hildebrand
Paul di Resta

McLaren
Gary Paffett
Oliver Turvey

Red Bull Racing
Daniel Ricciardo

Renault
Bertrand Baguette
Ho-Pin Tung
Lucas di Grassi

Toro Rosso
Brendon Hartley
Mirko Bortolotti

Williams
Andy Soucek
Nico Hülkenberg
Continue Reading...

27 noiembrie 2009

BMW a redevenit Sauber


Peter Sauber a cumparat echipa BMW, dupa ce negocierile dintre germani si Quadbak au esuat.

Sauber a vandut echipa, care ii purta numele, la sfarsitul anului 2005 constructorului german. De atunci, elvetianul a ramas un simplu actionar al echipei.

Firma de investitii Quadbak a cumparat initial, in acest an, actiunile detinute de BMW, insa acum, echipa a facut oficial faptul ca numele Sauber va reveni.

"Sunt foarte usurat ca am gasit o solutie. Asta inseamna ca putem pastra baza din Hinwill si majoritatea angajatilor," a declarat Peter Sauber.

Pentru a asigura viitorul echipei, 35% din numarul angajatilor isi vor pierde slujbele. Astfel ca, din 388 de oameni, doar 250 vor ramane in cadrul noului format al echipei.

Chiar daca echipa a fost salvata, problemele nu se opresc aici. Desi Toyota s-a retras, exista zvonuri care sugereaza ca japonezii si-au vandut echipa si locul pe grila de anul viitor. In acest caz, Sauber ramane la mila adversarilor. Unii dintre acestia nu au vrut sa dea votul de incredere pentru Quadbak din cauza incertitudinilor in ceea ce priveste noua conducere.

O data cu revenirea lui Sauber, insa, am putea vedea o grila cu 28 de masini in 2010.

Continue Reading...

26 noiembrie 2009

Teste pentru incepatori


Echipele vor iesi din nou pe circuit saptamana viitoare, pentru trei zile de teste cu piloti incepatori.

De anul acesta, testele din timpul sezonului au fost interzise, la fel ca si cele de dupa incheierea campionatului. Testele oficiale vor incepe abia din februarie, dar saptamana viitoare, echipele vor avea trei zile in care vor da sansa unor piloti tineri sa conduca masinile folosite in sezonul 2009 de Formula 1.

Toate cele noua echipe ramase - dupa retragerea Toyota - se vor duce la Jerez, in Spania, de pe 1 pana pe 3 decembrie.

Desi s-a retras din F1, BMW isi va onora intelegerea cu Alexander Rossi si Esteban Gutierrez, drept rasplata pentru castigarea finalei Formulei BMW de anul trecut, si respectiv, titlului European.

Brawn GP/Mercedes GP ii va avea la volan pe Mike Conway si Marcus Ericsson. Primul a fost pilotul de teste al echipei in 2007 si 2008, pe cand aceasta se numea Honda; cel de-al doilea este campionul din acest an al Formulei 3 japoneze.

Ferrari il va avea in primele doua zile pe Jules Bianchi, campionul din Formula 3 Euro Series, iar in ultima zi, pe primii trei clasati in Formula 3 italiana din acest an - Daniel Zampieri, Marco Zipoli si Pablo Sanchez Lopez.

Paul di Resta va reveni intr-un cockpit de F1, dupa ce a testat anul trecut pentru McLaren. Scotianul este vice-campionul DTM de anul trecut, iar in acest an a terminat al treilea. El va pilota saptamana viitoare pentru Force India. Alaturi de el se va afla americanul JR Hildebrand, campionul Indy Lights.

Daniel Ricciardo - campionul Formulei 3 britanice - se va afla in masina Red Bull in toate cele trei zile, iar la Toro Rosso, au fost alesi pilotul de rezeva Brandon Hartley si italianul Mirko Bortolotti.

Renault ii va inmana masina, in prima zi, lui Bertrand Baguette, campionul Seriei Mondiale Renault din acest an. In celelalte doua zile, pilotul de rezerva al echipei, Lucas di Grassi, si pilotul chinez Ho-Pin Tung vor pilota monopostul francez.

Primul campion al proaspetei Formula 2, Andy Soucek va pilota monopostul Williams marti, urmand ca Nico Hulkenberg, pilotul oficial al echipei in 2010, sa preia stafeta pentru ultimele doua zile.

McLaren nu a anuntat cine va pilota, insa este de asteptat ca Garry Paffet, pilotul de teste al echipei, sa fie in monopostul britanic in toate cele trei zile.

Iata programul de saptamana viitoare:

Echipa        Prima zi        A doua zi           A treia zi

BMW Sauber    A.Rossi         E.Gutierrez         -
 

Mercedes GP   M.Conway        M.Conway            M.Conway
              M.Ericsson
     M.Ericsson          M.Ericsson 

Ferrari       J.Bianchi       J.Bianchi           D.Zampieri
                                                  M.Zipoli
                                                  P.Sánchez López
 

Force India   J.Hildebrand    P.Di Resta          P.Di Resta
              P.Di Resta      J.Hildebrand        J.Hildebrand
 

Red Bull      D.Ricciardo     D.Ricciardo         D.Ricciardo

Renault       B.Baguette      L.di Grassi         Ho-Pin Tung
 

Toro Rosso    B.Hartley       M.Bortolotti        M.Bortolotti
 

Williams      A.Soucek        N.Hulkenberg        N.Hulkenberg

Continue Reading...

08 noiembrie 2009

Sezonul 2010 - situatia la zi


Au fost cateva mutari importante in ultimul timp, pe scena Formulei 1, pe care eu nu le-am notat. Incerc sa recuperez acum prin a trece in revista noutatile care ne asteapta din 2010.

In primul rand, piata pilotilor a fost foarte activa in ultimele saptamani. Williams au semnat cu Rubens Barichello si Nico Hulkenberg (campionul din GP2), iar Campos au readus numele de Senna acolo unde ii este locul. Este vorba de Bruno, nepotul legendei numite Ayrton Senna.

Confirmati pana acum:

Ferrari - Fernando Alonso si Felipe Massa
McLaren - Lewis Hamilton
Red Bull - Sebastian Vettel si Mark Webber
Renault - Robert Kubica
Williams - Rubens Barichello si Nico Hulkenberg
Campos - Bruno Senna

In ceea ce priveste situatia echipelor, stim deja ca Manor, USF1 si Campos sunt noile venite in Marele Circ, si ca BMW si-a anuntat retragerea devreme in acest sezon.

Ultimele noutati, insa, sunt ca Toyota s-a retras si ea, anuntul venind pe 4 noimebrie, la doar cateva zile de la ultima cursa a sezonului 2009.

In zona motoare, singurele care nu s-au hotarat inca ce vor folosi in 2010 sunt Brawn si Toro Rosso. Este de asteptat, insa, ca echipa campioana sa ramana cu Mercedes, ba chiar ca manufacturierul sa cumepere 70% din echipa lui Ross Brawn.

Williams au facut oficial ca vor fi propulsati de Cosworth, iar Red Bull vor continua cu Renault, in ciuda frustrarilor din acest sezon.

Calendarul a fost anuntat deja si Bahrain va fi cel ce va deschide sezonul 2010, iar Brazilia il va inchide.

Incertitudinile sunt la Canada - care inca asteapta finalizarea contractului - Marea Britanie - lupta se da intre Donington si Silverstone - iar Coreea trebuie sa isi construiasca un circuit.

Regulamentele au suferit o serie de alte modificari pentru 2010, dintre care se pot aminti:

- interzicerea realimentarii in timpul cursei;
- calificarile vor avea acelasi format ca si in 2009, doar ca in primele doua parti vor fi eliminati cate 8 piloti;
- FOTA a cazut de acord sa renunte la KERS, desi nu e interzis prin regulament;
- vor disparea acele capace aerodinamice de la roti;
- greutatea minima a masinilor a fost marita de la 605 la 620;
- numarul upgrade-urilor aerodinamice va fi limitat;
- testele din timpul sezonului vor fi interzise si in 2010;
- numarul membrilor echipei care participa la un Mare Premiu va fi restrictionat.


Continue Reading...

07 noiembrie 2009

Un sezon complicat (II) - Politica


Ne-am obisnuit in ultimii ani cu scandalurile de orice fel. Anul asta nu a facut exceptie, si am avut parte de o multime de controverse, amenintari, amende, dar si cel mai mare scandal din istorie, toate intrerupte din cand in cand de cate un Mare Premiu.

Inca din prima cursa, McLaren au revenit in atentia FIA. Dupa Australia, Hamilton a fost interogat de catre stewarzi in legatura cu un incident dintre el si Trulli, in timpul unei neutralizari. Explicatiile sale au dus la penalizarea italianului, si promovarea pilotului McLaren de pe patru pe locul al treilea. Dar, acest mic incident de cursa s-a transormat mai apoi intr-un adevarat scandal, dupa ce s-a aflat ca, de fapt, Hamilton spusese o cu totul alta versiunea jurnalistilor. In saptamana urmatoare, el a recunoscut ca a mintit in fata oficialilor cursei si a insistat ca a fost ideea echipei. Toate astea au dus la descalificarea sa din acea cursa si la pierderea unuia dintre cei mai longevivi oameni ai echipei - Dave Ryan.

La scurt timp, aceasta intamplare a fost uitata, intrucat altele au fost la rand. Daca pana acum aveam parte de un joc in care Max si Bernie faceau regulile, echipele si-au facut simtita prezenta. Nemultumirile lor erau ca regulile sunt puse pe hartie fara consimtamantul lor, iar Bernie ia prea multi bani pentru un show in care echipele fac toata treaba.

FOTA (asociatia echipelor) a decis atunci ca cel mai bine este ca ea sa isi ia banii, sa formeze o noua serie, iar F1 sa ramana doar cu Williams, Force India - care nu s-au aliniat cu rivalii lor - si echipele de GP2 sau F3.

Totul s-a terminat cu bine intr-un final. Un nou Acord Concorde a fost semnat iar Mosley a promis ca nu mai candideaza pentru Presedentia FIA. Toata lumea era fericita si au mers inainte.

N-au ajuns insa prea departe, caci cel mai negru scandal din F1 avea sa inceapa. Dupa ce l-au aruncat pe Piquet Jr. in strada, Renault au avut de-a face cu taticul. Cei doi Piquet au scos la iveala secretele din spatele accidentului lui Jr. din Singapore 2008.

S-a aflat atunci ca, de fapt, totul a fost pus la cale inca inainte de startul cursei. Alonso avea sa plece de pe locul 15, iar Briatore si Symonds l-au sacrificat pe Nelsinho, facand ca spaniolul sa castige astfel prima cursa pe timp de noapte. Totul a fost bine gandit, incepand de la strategie si pana la tinerea secretului intre trei oameni, fara ca restul echipei sa stie despre ce e vorba.

Nu a fost un eveniment benefic pentru imaginea sportului, mai ales ca este vorba despre un constructor important, care a castigat doua campionate in ultimii cinci ani. FIA a fost, asadar, cat se poate de aspra cu cei implicati, insa nu cu echipa. Renault a primit o eliminare pe doi ani dar cu suspendare, insa Flavio Briatore nu va mai fi acceptat in cercurile controlate de FIA, pe o perioada nelimitata. Pat Symonds a primit si el o asemenea pedeapsa, insa doar pe cinci ani.

In timp ce se intamplau toate astea, pregatirile erau in toi pentru alegerile din octombrie. Max Mosley urma sa se retraga din functia de presedinte iar Jean Todt si Ari Vatanen erau candidatii pentru aceasta functie. Ambii sunt foarte respectati in motorsport, insa campania lor a fost la fel de dura si murdara ca orice campanie electorala. Castigator a fost in final fostul sef al Ferrari - Jean Todt.

Asta nu ne poate duce cu gandul decat la o alta iarna de schimbari, la alte pierderi importante, o data cu retragerea echipelor BMW si Toyota. Nu putem spune ce ne asteapta in 2010, insa putem spune ca 2009 a fost un sezon destul de complicat pentru noi, fanii, un sezon in care grila s-a intors pe dos, care a anuntat o transformare radicala a Formulei 1. Ca vom avea sau nu scandaluri in viitor, nu stim, insa suntem siguri ca schimbarile de orice fel vor continua sa vina. Acum, sa asteptam inca un sezon care sa ne surprinda.

Continue Reading...

Un sezon complicat (I) - Pe circuit


Sezonul 2009 a inceput dupa o iarna in care fanii au avut parte de cateva socuri. Intai a fost retragerea echipei Honda, pe fondul unei crize care avea sa schimbe si fata sportului. Apoi, masinile au suferit niste operatii estetice facute parca de medici amatori, iar FIA a ordonat ca aerodinamica sa permita depasirile si sa incetineasca putin masinile. Inginerii s-au pus atunci pe treaba si au respectat ordinele Federatiei, insa dintr-un oarecare motiv, monoposturile au fost mai rapide fata de cele din anul precedent, iar situatia cu depasirile a ramas cam la fel.

Intre timp, revenind la subiectul Honda, Ross Brawn a pus piciorul in prag si si-a pus numele pe masinile la care lucrase mai mult de jumatate de an. Cu cateva saptamani inainte de prima cursa, doua masini albe cu motoare Mercedes inghesuite in locul celor Honda, au iesit pe circuit si au lasat celelalte echipe cu gura cascata.

Brawn GP castiga cursa dupa cursa, in timp ce Ferrari si McLaren isi continuau lupta din anii precedenti, insa undeva spre coada plutonului. Doar Red Bull au reusit sa tina pasul cu masinile albe, dar problemele de fiabilitate nu le-au dat pace.

Situatia a inceput sa se mai schimbe dupa Turcia. Button castigase pana atunci sase din primele sapte curse, exceptia fiind China, unde Vettel a adus prima victorie echipei Red Bull, iar cu ajutorul lui Webber, si prima dubla. Acelasi lucru l-au facut si in Marea Brtanie si Germania.

Brawn incepuse sa ramana in urma, iar tensiunea crestea. Button nu mai era acelasi om calm si consistent de la inceputul sezonului, iar Barichello avea un deja-vu, si nu mai dorea sa fie numarul doi in echipa. Dupa Germania, brazilianul a explodat si a acuzat echipa ca nu il ajuta cat ar trebui, si ca nu mai voia sa auda "bla-bla-uri".



Celelalte echipe au inceput sa vina din urma in Ungaria. Lewis Hamilton castiga in sfarsit prima lui cursa din acest an, iar Kimi Raikkonen face ce face si tot iese primul la Spa. Tot in Belgia, in mod neobisnuit, Force India a luat pole-ul.

Cu o cursa inainte, insa, Barichello terminase pe prima pozitie in Valencia, fapt ce a mai linistit apele in cadrul echipei. Ba mai mult, Brawn a revenit in Italia, ultima cursa din Europa, cu inca o dubla, iar cel care o conducea era tot Rubinho. Hamilton a mai castigat inca o cursa in Singapore, dupa care Red Bull au dominat ultimele trei curse ale sezonului.

Cu toate astea, Brawn si Button aveau un avans atat de mare incat nu au pierdut nicio clipa conducerea din clasamente. Button a fost incoronat campion inca din Brazilia, iar echipa care s-a format cu doua saptamani inainte de startul sezonului, a dominat categoric.

Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template