01 august 2010

Webber castiga pentru a patra oara

Mark Webber trece primul linia de sosire in Ungaria, pentru a patra oara in acest sezon, dupa o cursa dictata de haosul de la boxe. Fernando Alonso termina pe a doua pozitie, reusind sa il tina la respect pe omul care dupa start parea ca va lasa tot plutonul cu un tur in urma. Sebastian vettel a pierdut aceasta sansa, insa, dupa o penalizare cu trecere pe linia standurilor, pentru ca a tinut plutonul pe loc.

Germanul de la Red Bull a avut un start foarte bun si si-a mentinut prima pozitie in ciuda unei incercari pe exterior a lui Alonso. Spaniolul s-a multumit cu al doilea loc castigand lupta cu Webber. Lewis Hamilton a pierdut si el un loc in favoarea lui Vitaly Petrov, insa britanicul l-a recuperat destul de repede.

Jenson Button pe de alta parte, a avut un start nereusit, insa a avut norocul sa intre la boxe cu un tur inaintea neutralizarii cursei cu Safety Car, din cauza unui incident in care a fost implicat Vitantonio Liuzzi.

O data cu netralizarea, toate masinile s-au grabit sa intre la boxe, fapt ce a dus la un adevarat haos. Mecanicii de la Mercedes nu au strans roata din dreapta-spate a lui Nico Rosberg, rezultand abandonul germanului. La doar cateva secunde dupa acest incident, Robert Kubica este eliberat de la boxe chiar in fata lui Adrian Sutil, ceea ce a dus la un accident al celor doi. Kubica a revenit la un tur in urma liderilor, insa polonezul a abandonat cateva tururi mai tarziu.

Vettel a fost si el implicat intr-o incalcare a regulamentului, chiar la restartul cursei. Germanul facuse oprirea la boxe si se afla pe a doua pozitie, in urma coechipierului sau Mark Webber, si in fata lui Alonso. Pilotul Red Bull a fost acuzat ca nu a respectat distanta maxima impusa fata de masina de siguranta - regulamentul cere ca monoposturile sa ramana nu mai departe de 10 lungimi de masina in urma Safety Car-ului - lucru ce a dus la un drive-through. El a pierdut locul al doilea in favoarea lui Alonso, si nu a mai reusit sa treaca de spaniol, in ciuda presiunilor exercitate asupra acestuia.

In mod surprinzator, pneurile super-soft ale lui Webber au rezistat cu succes pana in turul 43, atunci cand australianul si-a facut in sfarsit oprirea, dupa ce isi construise un avantaj sigur fata de urmaritori. El a resuit sa reintre pe prima pozitie, acolo unde a ramas pana la final.

Atunci cand Vettel a renuntat la atacul asupra lui Alonso, camerele s-au indreptat asupra unui alt duel cel putin interesant. Rubens Barichello si-a facut oprirea spre finalul cursei, iesind de la boxe in urma lui Michael Schumacher, pe locul 11. Dupa mai multe tururi de incercari, sansa brazilianului a venit la finalul turului cu numarul 65, cand a iesit din ultimul viraj lipit de masina Mercedes. El a trecut de fostul sau coechipier pe linia dreapta, Schumi insa, impingandu-l pana la cativa centimetri de peretele boxelor.

Michael Schumacher este in aceste momente sub investigatie pentru aceasta manevra.

Asadar, Red Bull si Ferrari au terminat pe primele patru pozitii, urmati de Vitaly Petrov pentru Renault pe locul cinci, un loc care ii rasplateste rusului performanta buna din acest weekend. In urma lui a terminat un alt debutant, Nico Hulkenberg. Williams termina astfel cu ambii piloti in puncte, la fel ca Sauber, cu de la Rosa pe sapte si Kobayashi pe noua. Jenson Button salveaza cateva puncte pentru McLaren, cu un loc opt, dupa ce Hamilton a abandonat din cauza unor probeleme la cutia de viteze.


Rezultatul Marelui Premiu al Ungariei
LOC PILOT ECHIPA TIMP OPRIRI
1 Mark Webber Red Bull 1h41.05.571  1
2 Fernando Alonso Ferrari + 17.821  1
3 Sebastian Vettel FL Red Bull + 19.252  2
4 Felipe Massa Ferrari + 27.474  1
5 Vitaly Petrov Renault + 1:13.100  1
6 Nico Hülkenberg Williams + 1:16.700  1
7 Pedro de la Rosa BMW Sauber + 1 Tur  1
8 Jenson Button McLaren + 1 Tur  1
9 Kamui Kobayashi BMW Sauber + 1 Tur  1
10 Rubens Barrichello Williams + 1 Tur  1
11 Michael Schumacher Mercedes + 1 Tur  1
12 Sébastien Buemi Toro Rosso + 1 Tur  1
13 Tonio Liuzzi Force India + 1 Tur  1
14 Heikki Kovalainen Lotus + 3 Tururi  1
15 Jarno Trulli Lotus + 3 Tururi  1
16 Timo Glock Virgin + 3 Tururi  1
17 Bruno Senna HRT F1 + 3 Tururi  1
18 Lucas di Grassi Virgin + 4 Tururi  2
19 Sakon Yamamoto HRT F1 + 4 Tururi  1
Abandon Lewis Hamilton McLaren + 47 Tururi  1
Abandon Robert Kubica Renault + 47 Tururi  3
Abandon Nico Rosberg Mercedes + 55 Tururi  1
Abandon Adrian Sutil Force India + 55 Tururi  1
Abandon Jaime Alguersuari Toro Rosso + 69 Tururi  0




0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template