29 iulie 2010

Cursa 12 - Ungaria

Pentru cursa cu numarul 12 a calendarului de anul acesta, ne oprim la Hungaroring, in Ungaria.

Ungaria a fost prima tara din Europa de Est care a gazduit un Mare Premiu de Formula 1. Circuitul de langa Budapesta a fost construit in 1985, renuntandu-se la planurile initiale ale lui Ecclestone de a duce Formula 1 in Uniunea Sovietica.

Debutul a avut loc in 1986, dupa incheierea constructiei ce a durat doar opt luni. Prmiul castigator a fost Nelson Piquet, brazilianul obtinand victoria doi ani la rand, in '86 si '87. Cele mai multe victorii le are insa Michael Schumacher, cu patru, urmat de Ayrton Senna, cu trei.

La echipe, McLaren a urcat de noua ori pe prima treapta a podiumului, patru dintre victorii fiind doar in ultimii cinci ani, cu Raikkonen in 2005, Hamilton in 2007 si 2009, iar Kovalainen a castigat prima si singura sa cursa de pana acum, in 2008.

Circuitul sinuos este unul extrem de dificil pentru piloti si pentru pneuri. Prezinta o succesiune interminabila de 14 viraje, de-a lungul a 4,4 kilometri, liniile drepte fiind extrem de scurte.

Dar iata ce zice Robert Kubica despre Hungaroring:
"Este un circuit dificil pentru setarea masinii pentru ca are viraje lungi unde ai nevoie de aderenta buna pe fata, dar pe de alta parte, iti trebuie si o buna stabilitate pe spate. De asemenea, este foarte denivelta, sunt multe viraje denivelate, asa ca trebuie sa te concentrezi pe toate aspectele setarii si ale balansului masinii.

Virajele lungi si temperaturile ridicate solicita foarte mult cauciucurile. Pentru ca sunt atat de multe viraje, esti chiar la limita cu pneurile. Poti seta masina in asa fel incat sa subvireze, pentru a proteja pneurile din spate, dar daca ai prea multa subvirare in virajere lungi, ca 13 si 14, pierzi prea mult timp.

Aproape pe tot parcursul turului pur si simplu treci dintr-un viraj in altul. Intre primul viraj si cel cu numarul 11 atingi franele, dar in nici un moment nu pui prea multa presiune pe ele.

Este foarte solicitant din punct de vedere psihic, pentru ca sunt atat de multe viraje si doar o singura linie dreapta, si nici aceea nu este prea lunga.

Nu ai timp sa te relaxezi, tot timpul trebuie sa te concentrezi. De aceea este un circuit dificil atat pentru pilot cat si pentru mecanici.

Nu este un circuit pentru curse spectaculoase pentru ca este foarte greu de depasit. Virajele sunt toate foarte complexe incepand cu al patrulea pana la al 11-lea, si nu exista o linie dreapta mai lunga de 100-200 de metri in aceasta sectiune, asa ca este foarte dificil.

Singura sansa de depasiri este in primul viraj, dar nici acolo nu este atat de usor.

Problema este virajul 14 care este foarte lung, si daca te afli in spatele cuiva pierzi aderenta si devii mai lent, ceea ce face dificila urmarirea altei masini pana la primul viraj. Virajul 14 este cu siguranta unul din cele mai populare ale circuitului, pentru ca aici poti castiga sau pierde foarte mult timp.

Este unul foarte lung, pe care il poti aborda in diferite feluri, diferite linii, viteze. Trebuie sa treci cu o viteza cat mai mare, dar trebuie sa iti amintesti sa apesi acceleratia foarte devreme pentru ca dupa el urmeaza linia dreapta. Sunt destul de multe posibilitati pentru trasa, in functie de balansul masinii, iar in cursa poate varia in functie de degredarea pneurilor."

Turul virtual al lui Webber:

Anul trecut:
Pole position
Fernando Alonso - Renault - 1:21.569
Cel mai rapid tur
Mark Webber - Red Bull-Renault - 1:21.931
Podium
1. Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes
2. Kimi Räikkönen - Ferrari
3. Mark Webber - Red Bull-Renault

Date despre circuit
Lungime: 4.381 km
Distanta in cursa: 306.663 km
Tururi: 70
Viraje: 14

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template