A zecea etapa a sezonului va fi gazduita de circuitul de la Silverstone, care vine de acum cu un nou look.
Silverstone este unul din circuitele de casa ale Formulei 1, aici fiind chiar locul de nastere al Campionatului Mondial, in 1950. Cele mai multe curse ale Marelui Premiu al Marii Britanii s-au desfasurat pe acest fost aeroport. Nu toate insa, Aintree organizand cinci Mari Premii intre 1955 si 1962, iar din '63, Silverstone si Brands Hatch au organizat alternativ cursa britanica, pana la jumatatea anilor '80. Din 1987 insa, Silverstone a ramas in calendar in fiecare an pana in ziua de azi.
Circuitul a suferit cateva modificari importante de la cursa de anul trecut. Lucrarile au inceput in februarie 2009, destinate initial curselor de MotoGP; pe atunci Donington obtinuse dreptul pentru organizarea Marelui Premiu de F1. Dupa cateva neintelegeri de ordin financiar, s-a decis mai tarziu revenirea la Silverstone, si folosirea noii portiuni denimita 'Arena'.
Aceasta sectiune incepe in virajul Abbey (care acum este unul de dreapta, foarte rapid) si se revine pe vechiul circuit in Brooklands, viraj care acum este mai lung si mai rapid. Intre acestea doua, pilotii vor trece mai intai printr-unul de stanga foarte rapid, care se afla imediat dupa Abbey, inainte sa franeze pentru o zona lenta. Aceasta incepe cu un viraj de 90 de grade de dreapta, se continua cu un ac de par foarte lent, de stanga, iar iesirea pe linia dreapta a Circuitului National se face printr-un viraj de stanga rapid.
Iata ce zice Robert Kubica despre circuit:
"Setarea ideala la Silverstone necesita o mare stabilitate la viteze mari, pentru ca ai nevoie de un balans bun al masinii la schimbarile bruste de directie, in special in sectiunea Maggotts si Becketts. Cheia acolo este sa apesi acceleratia cat mai devreme posibil pentru o viteza buna pe linia Hangar.
Intrarea in Stowe [virajul 5] poate fi uneori dificila pentru ca vantul poate juca un rol major si influenta aderenta si balansul masinii. De asemenea, depasirile nu sunt atat de usoare la Silverstone, pentru ca este dificil sa urmaresti o alta masina prin atatea viraje rapide - pierzi foarte multa apasare aerodinamica. Dar poate ca aceasta noua sectiune, cu cateva viraje mai lente, va face mai usoare depasirile.
Primul viraj, Copse, se abordeaza in a saptea viteza la 290 km/h. Nu se merge chiar cu acceleratia la podea, dar depinde foarte mult de viteza ta si directia vantului. Imi amintesc un test aici in 2006 cand batea un vant puternic din fata si astfel puteam lua Copse cu gazul la maxim pentru ca eram cu 10 km/h mai lenti pe linia dreapta.
In acest moment nu stiu prea multe despre noua portiune introdusa din acest an. Pentru a ma pregati voi cauta niste filmulete pe internet si, bineinteles, voi parcurge pe jos circuitul, joi. Intotdeauna este foarte interesant sa mergi prin viraje noi, unde trebuie sa descoperi nivelul de aderenta si linia ideala, asa ca primele tururi de vineri dimineata vor fi interesante.
Ultimul viraj, 17, este unul destul de lent, luat cu treapta a doua la aproximativ 110 km/h. Masina tinde sa subvireze, insa cruciala este iesirea. Pericolul este ca uneori esti surprins de un moment de supravirare la jumatatea virajului, dar fiind un viraj lung, poti castiga foarte mult timp. E dificil, iar in funtie de performanta pneurilor si balans, iti poti adapta linia in timpul cursei pentru a extrage maximul din aceasta portiune."
Iata si turul virtual al lui Mark Webber:
Anul trecut:
Pole position
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - 1:19.509
Cel mai rapid tur
Sebastian Vettel (Red Bull-Renault) - 1:20.735
Podium
1. Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2. Mark Webber (Red Bull-Renault)
3. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
Date despre circuit:
Lungime: 5.901 km
Distanta in cursa: 306.747 km
Tururi: 52
Viraje: 18
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu