Mark Webber a castigat Marele Premiu al Principatului Monaco, in fata colegului sau de la Red Bull, Sebastian Vettel. Pe locul al treilea a venit Robert Kubica, la a doua sa aparitie pe podium in acest sezon, iar Felipe Massa si Lewis Hamilton au completat topul primilor cinci.
Startul a fost unul curat, in ciuda numarului mare de masini, insa Safety Car-ul si-a facut aparitia chiar din al doilea tur. Nico Hulkenberg a fost cel care a provocat neutraliazarea, pilotul Williams pierzand controlul in tunel si lovind barierele. Masina de siguranta a stat afara pentru urmatoarele sase tururi.
In acest timp, motorul lui Jenson Button a cedat in al treilea tur, iar liderul campionatului a fost nevoit sa abandoneze.
Fernando Alonso a pornit de pe linia boxelor, insa a profitat de acest prim Safety Car si a schimbat pneurile in al doilea tur, fiind singura oprire a spaniolului. Dupa restart, spaniolul a fost in centrul atentiei, in timp ce trecea de masinile din coada plutonului. Chandhok l-a lasat sa treaca, iar urmatoarele patru depasiri au fost facute la intrarea in sicana, imediat dupa tunel.
Si McLaren a optat pentru o prima oprire efectuata foarte devreme, cu Lewis Hamilton schimband pneurile in turul al cincilea. Britanicul a iesit in fata lui Alonso, iar ordinea s-a pastrat pana in ultimul tur.
Majoritatea pilotilor din frunte au optat sa faca oprirea obligatorie intre tururile 20 si 23. Nico Rosberg, atunci pe a doua pozitie, a ales insa sa mai ramana cateva tururi, in speranta ca va iesi in fata unui Kobayashi care tinea plutonul de pe pozitia a cincea. Germanul a intrat la boxe in turul 29, insa iese in urma colegului sau Michael Schumacher, acolo unde a ramas pana la final.
In turul 31 a venit a doua perioada de Safety Car, cand Rubens Barichello a lovit in mod spectaculos peretii de pe ambele parti ale virajului Massenet. Problema brazilianului se pare ca a fost suspensia din stanga-spate, care a cedat.
Masina de siguranta a stat pe circuit pentru trei tururi. Webber conducea autoritar cursa in fata lui Vettel, care trecuse de Kubica la start. Hamilton si Alonso ajunsesera pe pozitiile cinci si sase, in urma lui Massa si in fata celor doua masini Mercedes.
O a treia neutralizare a venit in turul 43, din cauza unui capac scapat de la o scurgere, in zona virajului Massenet, acolo unde a iesit in decor Barichello. Dupa trei tururi, cursa se reia, cu un pluton mai compact.
Un alt incident aduce Mercedes-ul SLS pe circuit in turul 75, cu trei tururi inainte de final. In lupta pentru ultima pozitie, Jarno Trulli si Karun Chandhok intra simultan in Rascasse, insa cele doua masini se lovesc, Lotus-ul se ridica pe Hispania indianului, acesta fiind foarte aproape de o lovitura grava la cap. Toate acestea se intamplau in fata liderului Mark Webber, care a pierdut foarte mult timp fata de Vettel.
Masina de siguranta s-a retras chiar in ultimele viraje, iar conform noului regulament, depasirile sunt permise in ultimul viraj. Michael Schumacher profita si se strecoara in fata lui Alonso, in lupta lor pentru a sasea pozitie.
Jumatate dintre masini au abandonat in cursa de astazi, cu Buemi si Alguersuari singurii din afara topului zece care au trecut linia de sosire.
LOC | PILOT | ECHIPA | TIMP | OPRIRI |
1 | Mark Webber | Red Bull | 1h50'55"355 | 1 |
2 | Sebastian Vettel FL | Red Bull | +0"448 | 1 |
3 | Robert Kubica | Renault | +1"600 | 1 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | +2"600 | 1 |
5 | Lewis Hamilton | McLaren | +4"300 | 1 |
6 * | Michael Schumacher | Mercedes | +5"700 | 1 |
7 | Fernando Alonso | Ferrari | +6"300 | 1 |
8 | Nico Rosberg | Mercedes | +6"600 | 1 |
9 | Adrian Sutil | Force India | +6"900 | 1 |
10 | Tonio Liuzzi | Force India | +7"300 | 1 |
11 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | +8"100 | 1 |
12 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | +9"100 | 1 |
Vitaly Petrov | Renault | 5 Lap(s) | 3 | |
accident | Jarno Trulli | Lotus | 8 Lap(s) | 1 |
accident | Karun Chandhok | HRT F1 | 8 Lap(s) | 1 |
directia | Heikki Kovalainen | Lotus | 20 Lap(s) | 2 |
Bruno Senna | HRT F1 | 20 Lap(s) | 2 | |
suspensia | Rubens Barrichello | Williams | 48 Lap(s) | 1 |
Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 52 Lap(s) | 0 | |
Lucas di Grassi | Virgin | 53 Lap(s) | 1 | |
suspensia | Timo Glock | Virgin | 56 Lap(s) | 0 |
motorul | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 57 Lap(s) | 1 |
motorul | Jenson Button | McLaren | 76 Lap(s) | 0 |
accident | Nico Hülkenberg | Williams | 78 Lap(s) | 0 |
* Michael Schumacher a fost penalizat dupa cursa cu 20 de secunde, si retrogradat pe 12. Toti cei din fata sa au fost promovati cu cate o pozitie.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu