Consiliul Mondial de Motorsport (WMSC) a avut astazi o sedinta in care s-au facut cateva schimbari de regulament.
Cea mai importanta dintre ele este alegerea Pirelli ca unic furnizor de pneuri incepand din 2011. Bridgestone a anuntat ca 2010 este ultimul an ca furnizor pentru echipele de F1, iar candidatii cei mai importanti erau Pirelli si Michelin. Ambele firme au experienta in Marele Circ.
Pirelli a obtinut un contract pe trei ani incepand cu sezonul 2011. Ultima data cand producatorul de pneuri s-a aflat in Formula 1 a fost in 1991, si are la activ 44 de victorii.
O alta schimbare importanta, tot pentru 2011, este reintroducerea regulii 107%. Aceasta priveste in mod direct echipele din coada clasamentului. Daca cel mai bun tur din Q1 al unui pilot este mai lent cu 107% decat al celui mai rapid pilot, acestuia nu ii va fi permisa participarea in cursa. Dar, stewarzii vor putea face exceptii in anumite situatii, cum ar fi stabilirea unui tur bun in una din sesiunile de antrenamente.
De asemenea, din sezonul urmator vor fi permise elemente de aerodinamica ajustabile. In timp ce sistemul 'F-Duct' va fi interzis, echipele vor avea la dispozitie posibilitatea instalarii unei aripi spate, de exemplu, ce poate fi ajustata in timpul cursei, de catre pilot. Conditile de utilizare, insa, sunt ca pilotul sa se afle la mai putin de o secunda in urma unei alte masini, pe linia dreapta. Scopul este crearea oportunitatilor de depasire, iar aceasta optiune nu poate fi folosita in primele doua tururi ale cursei.
Alte modificari privesc masurile de siguranta, printre care si clarificarea situatiei care a dus la penalizarea lui Michael Schumacher in Monaco. Pilotii vor putea depasi doar dupa ce au trecut de prima linie alba dinaintea zonei de intrare la boxe, atunci cand Safety Car-ul se retrage. Daca masina de siguranta se afla pe circuit in ultimul tur, aceasta va intra la boxe in acel tur, insa depasirile vor fi interzise pana la finalul cursei.
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu