23 iunie 2010

Cursa 9 - Europa

In acest weekend, Formula 1 revine in Spania pentru etapa a noua, Marele Premiu al Europei, gazduita de circuitul stradal din portul Valenciei.

GP-ul Europei a trecut prin multe locuri de-a lungul anilor. Ca eveniment de sine-statator a fost introdus in anul 1983, cand Brands Hatch, din Marea Britanie a fost gazda, iar castigator era Nelson Piquet. In urmatorii doi ani, acest Mare Premiu a mai mers pe Nurburgring si inca o data pe Brands Hatch, iar din '86 pana in '92 nu s-a mai tinut.

A revenit in '93, cand Ayrton Senna a castigat pe circuitul britanic de la Donington. Jerez si Nurburgring au preluat stafeta in urmatorii patru ani. Dupa o pauza de un an (in 1998), Marele Premiu al Europei a revenit in calendar, Nurburgring fiind circuitul-gazda din 1999 pana in 2007. Cele mai multe victorii le are Michael Schumacher, care a castigat sase curse din 1994 si pana in 2006.

Incepand cu 2008, GP-ul s-a mutat in Spania, pe noul circuit stradal din Valencia, acea cursa fiind castigata de Felipe Massa, pentru Ferrari.

Circuitul numara 25 de viraje si cinci portiuni de viteza. Masoara 5,4 kilometri, iar in cursa se vor parcurge 57 de tururi, insumand aproape 309 kilometri.

Robert Kubica, despre circuit:
"Din punctul meu de vedere, cred ca Valencia este un circuit destul de interesant, pentru ca este pe de-o parte un circuit stradal iar pe de alta parte este unul modern. Imi place sa conduc aici, dar stiu ca multi alti piloti nu gandesc la fel. Se aseamana cu Canada in ceea ce priveste setarea, pentru ca trebuie sa te concentrezi pe stabilitatea pe franare si tractiune - si pentru ca majoritatea virajelor sunt de mica viteza, aerodinamica nu este cruciala.

Chiar si asa, tot ai nevoie de o masina eficienta pentru ca sunt patru zone unde prinzi o viteza destul de mare. Suprafata este foarte neteda si cu foarte multe zone de degajare, insa eu a fi preferat sa fie mai putine aceste zone si mai multe denivelari. Atunci s-ar simti ca un adevarat circuit stradal.

Primul viraj dupa start nu este chiar un viraj, ci o mica schimbare de directie, dar la franarea pentru al doilea viraj, circuitul devine brusc mai ingust, asa ca trebuie sa fii sigur ca intri pe linia care trebuie. Poti castiga ceva timp la intrarea in acest viraj, iar la start este o buna oportunitate de depasire pe franare.

Virajele 9 si 10 sunt locurile unde traversezi podul. Cand am venit in Valencia in 2008, era un spatiu destul de mare intre suprafata circuitului la trecerea pe pod. Initial, au fost niste temeri ca aceasta va distruge pneurile, dar din punctul de vedere al pilotului, nu prea se simte.

Exista doua linii drepte care conduc spre viraje stranse, cum ar fi cel cu numarul 17, care poate creea posibilitati de depasire. Dar de fapt, daca pilotul din fata nu face vreo greseala, este destul de dificil. De asemenea, pentru ca nu este un circuit permanent, doar linia ideala se curata, si pentru ca este atat de murdar in afara acesteia, este greu de facut o depasire reusita.

Sectiunea mea preferata este secventa foarte rapida de viraje de la finele turului, cand franezi in timp ce virezi spre ultimul viraj. Destul de des se intampla ca rotile din fata sa se blocheze, si e dificil pentru ca si podeaua atinge suprafata circuitului in acelasi timp."

Iata si un tur virtual cu Mark Webber:

Anul trecut, Lewis Hamilton si Heikki Kovalainen au ocupat prima linie pentru McLaren, insa victoria a obtinut-o Rubens Barichello pentru Brawn GP.

Pole position
Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) - 1:39.489

Cel mai rapid tur in cursa
Timo Glock (Toyota) - 1:38.683

Podium
1. Rubens Barrichello (Brawn-Mercedes)
2. Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
3. Kimi Räikkönen (Ferrari)

Date despre circuit:

Lungime: 5.419 km
Distanta in cursa: 308.883 km
Tururi: 57
Viraje: 25
Record: 1:38.683 ( Timo Glock, Toyota, 2009)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template