26 august 2010

Cursa 13 - Belgia

Dupa o pauza foarte lunga de patru saptamani, masinile de Formula 1 revin in atentie in acest weekend, pe cel mai indragit circuit, Spa-Francorchamps din Belgia.

Acesta a intrat in calendar inca de la inceputul Campionatului, in 1950, fiind format din drumuri publice si masurand 14 kilometri. S-au organizat 18 curse in urmatorii 20 de ani pe aceasta versiune, urmand ca la inceputul anilor '70, Marele Premiu sa se mute pe Nivelles si Zolder.

La jumatatea anilor '80, insa, s-a revenit pe circuitul de la Spa, dar pe noul desen ce masura sapte kilometri. Acesta a ramas pana in ziua de azi, desi a mai suferit niste schimbari acum trei ani, schimbari ce au afectat sicana Bus Stop si primul viraj.

Turul lui Kubica:
"Spa este unul din cele mai bune circuite, daca nu cel mai bun, pentru orice pilot.

Desi prefer Suzuka, Spa are un caracter unic. Este un circuit extraordinar unde multe viraje nu sunt chiar viraje pentru ca se abordeaza cu acceleratia la maxim.

Setarea este una simpla. AI nevoie de viteza de top pentru primul si ultimul sector, care prezinta multe linii drepte si zone de acceleratie, apoi ai sectorul al doilea cu multe viraje ce necesita apasare aerodinamica.

Cred ca anul acesta majoritatea masinilor vor avea F-ductul, asa ca problema de a avea o masina potrivita pentru toate sectoarele este rezolvata. Cu acest sistem poti avea o apasare aerodinamica mare ca apoi sa o reduci pentru a fi eficienta pe liniile drepte. Cred ca Spa va fi cel mai potrivit loc pentru F-duct.

Primul viraj este intotdeauna dificil in primul tur. Este ingust la intrare si larg la iesire asa ca poti lua trase complet diferite, dar trebuie sa iti aperi pozitia fara sa compromiti iesirea.

De asemenea, in primul tur, si Eau Rouge este dificil cand te afli in spatele cuiva pentru ca pierzi din apasarea aerodinamica.

Poti risca la intrare si intra cu acceleratia la maxim, dar daca trebuie sa incetinesti pierzi foarte multa viteza spre Les Combes.

Virajele dupa Les Combes sunt foarte placute, sunt trei la numar, cinci, sase si sapte, unde este important sa pastrezi trasa. Daca faci o greseala in prima parte a succesiunii, compromiti celelate doua viaje.

Virajele in coborare, ca dublul-viraj Pouhon, sunt cele mai grozave iar prin sectorul al doilea este placut sa pilotezi.

Este genul de circuit unde poti adapta trase diferite si abordari variate, fie ca alegi o intrare mai rapida ori sacrifici intrarea pentru o iesire buna.

Nu sunt oportunitati usoare pentru depasiri, doar daca pilotul din fata face greseli, dar anul acesta cu F-duct poate ca va fi mai usor sa prinzi aspiratia. Asadar, ultima sicana se poate dovedi un bun loc pentru depasiri, si poate si Les Combes, dupa lunga linie dreapta."

Turul virtual al lui Webber

Michael Schumacher are cele mai multe victorii aici, sase, obtinute pe parcursul a zece ani, in timp ce Ferrari numara 16 din anul 1952 pana in 2009. Recordul pe tur ii apartine lui Kimi Raikkonen, 1:45.108, realizat in 2004.

Ultima cursa la Spa-Francorchamps:
Pole position
Giancarlo Fisichella - Force India-Mercedes - 1:46.308
Cel mai rapid tur
Sebastian Vettel - Red Bull-Renault - 1:47.263
Podium
1.Kimi Räikkönen - Ferrari
2. Giancarlo Fisichella - Force India-Mercedes
3. Sebastian Vettel - Red Bull-Renault

Date despre circuit:
Lungime: 7.004 km
Distanta in cursa: 308.176 km
Tururi: 44
Viraje: 19

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template