
Qatar si Rusia au aratat si ele un mare interes pentru organizarea curselor de Formula 1, banii nefiind o problema pentru ei.
Cele mai mari cheltuieli au fost in Orientul Mijlociu; aproximativ 11,3 miliarde de dolari au fost cheltuiti pentru motorsport in ultimii 5 ani.
Mubadala Development, o companie din Abu Dhabi, detine 5 procente din echipa Ferrari, in timp ce Bahrain Mumtalakat Holding a achizitionat 30% din actiunile McLaren anul trecut.
Cel mai important, circuitele au fost deja construite in Abu Dhabi, Dubai, Qatar si Arabia Saudita, si noi competitii (A1, SpeedCar, GP2) au fost adaugate.
Un parc cu tema Ferrari se construieste in Abu Dhabi, iar in Dubai a inceput deja lucrul la Motorcity; un proiect de 2,5 miliarde de dolari care include 3,600 de apartamente, 800 de vile de lux, o zona de afaceri, 3 hoteluri si un parc cu tema Formula 1.
Qatar a promis luna trecuta un 'upgrade major' al circuitului Losail de MotoGP, care ar putea organiza curse de F1 in viitor sau ar atrage echipele pentru teste.
Shaikh Mohammed bin Isa Al Khalifa, o persoana importanta in dezvoltarea F1 in Bahrain, marturisea la 'Motor Sport Business Forum' acum cateva saptamani ca a avut beneficii foarte mari organizand curse de F1. Dar nu este vorba doar de Bahrain:
"Suntem intr-o cautare continua de oportunitati si noi cai de dezvoltare a industriei in aceasta regiune."
El mai spune ca demografia este "foarte favorabila" motorsportului, jumatate din populatie fiind sub varsta de 25 de ani. Un raport recent arata ca un Mare Premiu valoreaza aproximativ 548 milioane de dolari in Bahrain.
Ben Kirkland, un consultant din KHP Consulting, care a ajutat la organizarea forumului din Bahrain, spune ca Formula 1 ar putea avea un "impact major" in ceea ce priveste imaginea tarii. El spune ca atrage miliarde de spectatori si ca este tinut in fiecare an, spre deosebire de Cupa Mondiala de Fotbal. Formula 1 a adus o dezvoltare a tehnologiei si nu numai, in Orientul Mijlociu. Guvernul si alte companii importante sunt doritoare sa se implice. Kirkland spune ca un alt lucru in favoarea Orientului Mijlociu este faptul ca in Europa cursele pot fi urmarite in plina dupa-amiaza.
El dezvaluie ca alte 11 miliarde de dolari ar putea fi cheltuite pentru dezvoltarea motorsportului in regiune, in urmatorii 5 ani.
"Arabia Saudita are un nou circuit la Riyadh si alte cateva proiecte in dezvoltare.
Atata timp cat cererea este mare si dezvoltarea in acest sens va fi in crestere."
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu