28 ianuarie 2009

Nu a fost o idee buna

Gata cu penalizarile in timpul Safety Car-ului. Directorul de cursa al FIA, Charlie Whiting a confirmat ca pilotii nu vor mai avea de suferit daca opresc la boxe in timp ce masina de siguranta este pe circuit.

Whiting recunoaste ca regula impusa in 2007 nu a fost una buna. Aceasta penaliza pilotii care intrau in timp ce Safety Car-ul iesea pe circuit, pe motivul ca acestia treceau cu viteza mare prin zona accidentului pentru a opri la boxe in timpul neutralizarii cursei.

"Regula introdusa in 2007 nu a fost o idee buna." a declarat Whiting pentru F1.com.

"Acum am revenit la regulamentul din 2006 cu diferenta ca vom implementa un timp minim de revenire la boxe.

Cand Safety Car-ul va fi chemat pe circuit, un mesaj va aparea in fiecare masina pe un display. Masinile vor intra intr-un mod 'safety car'cu ajutorul ECU-ului. Atunci cand mesajul va ajunge la masina, va stii unde se afla pe circuit si va calcula un timp minim pentru revenirea la boxe. Pilotul va trebui sa respecte asta, iar informatia va fi afisata pe display. Nu se va putea ajunge la boxe mai repede decat iti afiseaza bordul."


Numeroase curse au fost afectate de acea regula care interzicea pit-stop-urile in timpul neutralizarii cursei, cel mai bun exemplu fiind Singapore unde mai multi piloti au fost penalizati, printre care si Nico Rosberg, care practic se lupta pentru victorie.
Continue Reading...

27 ianuarie 2009

18 sau 20?

Timpul se scurge pentru fosta echipa Honda care inca nu si-a gasit un cumparator. Asadar vom avea 18 sau 20 de masini pe grila din 2009? Sau chiar mai putine??

Desi echipa este inca prezenta pe listele FIA in speranta ca cineva o va prelua si va pune masinile pe circuit in martie, acest lucru nu s-a intamplat iar timpul trece.

Nick Fry a declarat recent ca nu mai putin de 30 de cumparatori sunt interesati, insa doar 12 dintre ei avand ganduri serioase in ce priveste viitorul echipei. Zvonurile spuneau la inceputul anului ca insusi Fry va scoate bani din buzunar pentru a continua.

Urmeaza Renault?

Echipa franceza s-ar afla acum intr-un proces de reducere a personalului de la Enstone, cu nu mai putin de 100 de membri din cadrul echipei de teste si a celei care se ocupa de aerodinamica urmand sa fie trimisi in somaj pentru a reduce costurile echipei.

In urma acestor zvonuri, Bernie Ecclestone a readus in atentia echipelor posibilitatea inscrierii unei a treia masini in campionat, argumentele sale fiind acelea ca daca un manufacturier poate sustine o echipa satelit, atunci va putea la fel de bine sa introduca o a treia masina proprie.

"Daca manufacturierii pot furniza motoare altor echipe, atunci pot alerga chiar ei cu trei masini. Este mai bine sa avem 20 de masini pe circuit, indiferent daca sunt pe mana manufacturierilor sau a echipelor private, nu este nici o diferenta.", explica Ecclestone.

Vor mai urma si alte echipe?

Singurele despre care se mai spunea ca nu vor rezista crizei erau Williams si Toro Rosso, insa cei din urma au fost preluati in intregime de catre Red Bull, iar intrebarea acum este daca va reusi Dietrich Mateschitz sa sustina nu una, ci doua echipe in Formula 1, in conditiile unei crize financiare prelungite.

Cat despre Williams, reducerea costurilor a rerezentat salvarea pe ultima suta de metri a echipei, iar aceasta s-ar parea ca poate continua, cel putin inca un an.

Mai sunt doua luni pana la prima cursa din 2009, iar numarul masinilor de pe grila din Australia va trebui finalizat pana atunci, cu sau fara un cumparator pentru Honda, cu sau fara echipe cu trei masini inscrise.
Continue Reading...

20 ianuarie 2009

Lansari 2009: BMW-Sauber F1.09


Astazi a fost randul celor de la BMW sa isi scoata la rampa noua masina cu care spera sa castige campionatul din 2009. Masina, care a iesit astazi pe circuitul valencian, Ricardo Tormo, seamana in mare parte cu hibridul testat in decembrie.

Desi unele echipe spun ca sistemul KERS nu isi are rostul in Formula 1 si ca aduce niste cheltuieli in plus, BMW se pare ca este echipa care a mers cel mai departe cu dezvoltarea acestui sistem.

Cu aceasta noua masina, germanii vor sa continue traditia in ceea ce priveste fiabilitatea, ei fiind echipa cu cea mai fiabila masina din 2008.

"Pentru 2009 vrem sa continuam 'recordul' in ceea ce priveste fiabilitatea si in acelasi timp sa avem un nivel al performantei care sa ne permita sa fim prezenti in fruntea plutonului in mod constant.", declara seful echipei, Mario Theissen.

Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template