14 martie 2008

Antrenamente Australia

A inceput oficial sezonul de Formula 1! Azi-noapte au avut loc primele 2 sesiuni de antrenamente libere de la Melbourne, Australia. Mari schimbari nu s-au produs in ceea ce priveste clasamentul la varf; aceleasi 2 echipe, Ferrari si McLaren au ocupat primele 4 locuri cu exceptia celei de-a doua sesiuni cand favoritul publicului, Mark Webber a ocupat a doua pozitie. De fapt Red Bull par foarte puternici deocamdata pentru ca si Coulthard s-a clasat pe 5 tot in a doua sesiune. Insa Webber isi calmeaza fanii spunandu-le sa nu se astepte la prea multe de la ei.

Iata declaratiile catorva piloti dupa cele doua sesiuni:

Kimi Raikkonen : "Sunt foarte multumit de cum au decurs antrenamentele. In aceasta dimineata am gasit cateva reglaje bune, dar dupa-amiaza ne-am chinuit putin si timpii realizati reflecta acest lucru. Trebuie sa analizam cu atentie datele pentru a imbunatati masina. Am vazut ca daca reusim sa gasim set-up-ul potrivit, putem fi competitivi."

Felipe Massa : "Per total, sunt multumit de acest start de sezon. Am putut lucra in vederea cursei si cred ca voi putea alerga intr-un ritm bun de cursa. Din cauza ca am iesit de pe pista, n-am reusit sa incerc ultimul set de pneuri disponibile, dar nu e o problema mare. Pneurile mai tari sunt foarte consistente, in timp ce cealalta compozitie ofera un timp mai bun pe primul tur cronometrat, dar apoi se degradeaza mai mult."

Lewis Hamilton : "E minunat ca am revenit la curse si faptul ca suntem aici in Melbourne, locul in care mi-am inceput cariera in Formula 1 cu un an in urma. Prima iesire din garaj in antrenamente ofera mereu un sentiment placut. Exista progrese semnificative cu masina si am folosit la maximum conditiile intr-o continua imbunatatire oferite de pista. Totusi, principalii nostri rivali par puternici, dar e prea devreme pentru a spune exact cum ne comparam. Per total a fost un start bun pentru Marele Premiu al Australiei si pentru sezon."

Heikki Kovalainen : "Iesirea din garaj ca pilot Vodafone McLaren-Mercedes pentru prima oara a fost un sentiment minunat. Mi-a placut profesionalismul echipei si cum s-a operat in cele doua sesiuni. A fost putin mai cald decat ne asteptam, dar e un antrenament bun pentru Malaiezia. Vantul a fost de asemenea un aspect ce trebuia luat in considerare, dar am facut progrese cu masina. Pneurile au granulat din cauza prafului de pe pista, dar situatia s-a imbunatatit pe masura ce s-a alergat."

Nico Rosberg : "Echipa a avut un start destul de dificil de sezon astazi. Eu n-am iesit deloc pe pista in prima sesiune, iar in a doua am avut probleme de diferential. A fost deci o zi incredibil de grea. Nu prea am putut afla nimic folositor din tururile facute. Trebuie sa recuperam maine si sa facem progrese reale. Toate acestea fiind spuse, cred ca avem o buna baza de plecare si urmeaza lucruri interesante."

Nick Heidfeld : "Inca imi este greu sa fac aprecieri cu privire la performantele celorlalti. Cred ca trebuie sa asteptam pana maine pentru asta, cel putin pana in a doua parte a calificarilor. Cred ca mai multe masini dintre cele care s-au clasat in fata noastra astazi erau mai usoare. N-am avut nicio problema tehnica in a doua sesiune, iar problema avuta de dimineata n-a fost o drama caci ne-a costat doar timp petrecut pe pista."

Fernando Alonso : "O prima zi foarte calda si cu rafale de vant, dar conditiile au fost indentice pentru toata lumea. In aceasta prima zi am lucrat la set-up-ul masinii si am facut progrese, dar inca mai trebuie imbunatatita stabilitatea pe zonele de franare si balansul. Asa ca in ceea ce priveste performanta mai trebuie sa avansam, dar sunt optimist pentru restul weekend-ului."

Jarno Trulli : "A fost o zi dificila, caci ne-am chinuit sa echilibram masina in timp ce fenomenul de granulare a pneurilor ne-a dat ceva batai de cap. Inca nu sunt multumit de balansul masinii. In a doua sesiune am ajuns in zona de degajare din cauza ca am intrat putin cu rotile spate pe iarba. Sper acum ca ziua de maine sa fie mai buna. Am facut progrese bune in iarna si testele din Europa au fost pozitive, mai ales cele in conditii de cursa, asa ca sunt optimist."

Giancarlo Fisichella : "A fost o zi dificila si situatia pare promitatoare. Am facut un pas mare inainte in iarna si, cu noile componente pe care le avem aici, nu suntem intr-o pozitie prea rea. Sunt multumit de ceea ce am facut pana acum, lucram bine impreuna, si desi stim ca mai avem mult de lucru si ca va fi dificil, am luat un start bun."

sursa: sport365.ro



Rezultatele din antrenamente:

Prima sesiune:


1 K. Raikkonen (Ferrari) 1:26.461
2 L. Hamilton (McLaren) 1:26.948
3 F. Massa (Ferrari) 1:26.958
4 H. Kovalainen (McLaren) 1:27.114
5 M. Webber (Red Bull) 1:28.263
6 F. Alonso (Renault) 1:28.360
7 R. Kubica (BMW Sauber) 1:28.579
8 T. Glock (Toyota) 1:28.913
9 S. Vettel (Toro Rosso) 1:28.957
10 J. Trulli (Toyota) 1:29.014
11 J. Button (Honda) 1:29.124
12 G. Fisichella (Force India) 1:29.230
13 D. Coulthard (Red Bull) 1:29.301
14 S. Bourdais (Toro Rosso) 1:29.363
15 R. Barrichello (Honda) 1:29.533
16 N. Heidfeld (BMW Sauber) 1:29.561
17 A. Sutil (Force India) 1:30.155
18 N. Piquet (Renault) 1:30.357
19 T. Sato (Super Aguri) 1:31.048
20 A. Davidson (Super Aguri) 1:31.771
21 K. Nakajima (Williams) 1:35.053
22 N. Rosberg (Williams) fara timp

A doua sesiune:


1 L. Hamilton (McLaren) 1:26.559
2 M. Webber (Red Bull) 1:27.473
3 F. Massa (Ferrari) 1:27.640
4 H. Kovalainen (McLaren) 1:27.683
5 D. Coulthard (Red Bull) 1:28.037
6 K. Raikkonen (Ferrari) 1:28.208
7 J. Trulli (Toyota) 1:28.292
8 N. Rosberg (Williams) 1:28.352
9 G. Fisichella (Force India) 1:28.469
10 T. Glock (Toyota) 1:28.582
11 J. Button (Honda) 1:28.632
12 N. Heidfeld (BMW Sauber) 1:28.731
13 F. Alonso (Renault) 1:28.779
14 R. Barrichello (Honda) 1:28.849
15 R. Kubica (BMW Sauber) 1:28.860
16 K. Nakajima (Williams) 1:29.077
17 A. Sutil (Force India) 1:29.161
18 S. Vettel (Toro Rosso) 1:29.193
19 N. Piquet (Renault) 1:29.518
20 S. Bourdais (Toro Rosso) 1:29.605
21 T. Sato (Super Aguri) 1:30.663
22 A. Davidson (Super Aguri) 1:31.527
Continue Reading...

08 martie 2008

Noul Safety Car

AMG a prezentat noul Safety Car pentru sezonul 2008 de Formula 1. Acesta are la baza modelul Mercedes SL 63 AMG iar masinile medicale C 63 AMG Estate, ambele dezvoltate de AMG si Performance Studio.

Noul S.C. este a opta generatie produsa de AMG din '96. Masina, care va fi condusa in continuare de fostul pilot DTM Bernd Maylander, este cu 220 kg mai usoara decat cea de serie, are motor AMG de 6.3 litri, V8 si o putere de 525 CP si accelereaza de la 0 la 100 Km/h in 4.6 secunde.

Iata cateva imagini cu noul bolid (click pe ele pentru a le mari).


Continue Reading...

07 martie 2008

A mai ramas o saptamana!



A mai ramas o saptamana pana la prima cursa a sezonului, cea din Australia. Ne vor astepta oare surprize
mari in ceea ce priveste performantele echipelor? Va reusi cineva sa lupte in mod serios cu cele doua echipe, Ferrari si McLaren, care anul trecut si-au impartit podiumurile cursa de cursa? Deocamdata putem
doar sa ne imaginam ce se poate intampla ghidandu-ne dupa rezultatele testelor din cursul iernii, deci putem spune ca va fi o reeditare a sezonului 2007, cu aceleasi doua echipe luptandu-se pentru victorii. Dar sigur vom avea parte de ceva surprize.

Candidatii la titlu
De-a lungul iernii am observat ca Ferrari si McLaren au un avantaj destul de linistitor asupra celorlalte
echipe. Chiar daca Ferrari au parut ca domina, in ultimele teste de la Barcelona 'sagetile argintii' au parut
chiar mai rapide decat 'calutii cabrati', dar asta pe un singur tur. Se pare ca pe alergarile mai lungi Ferrari
inca sunt in avantaj.

Kimi Raikkonen este, logic, principalul candidat la titlul pilotilor tinand cont ca este campionul de anul trecut cand a fost chiar la primul sezon cu echipa rosie. Anul acesta finlandezul pare foarte acomodat cu echipa si
deja este familiarizat cu aceasta, stie cum sa lucreze cu mecanicii, s-a adaptat la cauciucurile Bridgestone,
deci are toate sansele ca si anul acesta sa straluceasca.

Pentru coechipierul lui Kimi, Felipe Massa, lucrurile nu cred ca sunt chiar asa linistite. Va trebui sa isi bata colegul de echipa, un coleg care deja are toata simpatia echipei si in plus mai este si campion mondial. Pe de
alta parte, eu personal nu il vad pe brazilian ca pe un candidat serios la titlu, el este mai degraba un redutabil 'numar2' in echipa. Totusi daca vrea sa demonstreze 
ceva va avea foarte mult 
de munca, pentru ca deja cred ca e o 
ierarhie in cadrul echipei Ferrari.

In cealalta tabara, in ciuda turbulentelor din afara circuitului, McLaren-Mercedes par sa se mentina foarte competitivi, si raman principalii rivali ai campionilor din 2007. Cu 'factorul' Alonso eliminat din ecuatie, senzatia din 2007, Lewis Hamilton, are multe de demonstrat sezonul acesta si este hotarat sa ii bata pe baietii
de la Ferrari. El exprima in ultimele zile un optimism parca prea exagerat si inca se simte in centrul atentiei.
Nu se stie inca daca va ramane acolo, avand acum un coechipier la fel de tanar si poate cel putin la fel de
talentat ca el in persoana finlandezului Heikki Kovalainen, care cu siguranta nu a venit la echipa engleza sa ii apere spatele lui Hamilton.

The best of the rest
Anul trecut acest rol il aveau cei de la BMW-Sauber dar cei doi piloti,Nick Heidfeld si Robert Kubica nu par foarte multumiti de noul F1.08. Din urma vin puternic cei de la Williams care in aceasta iarna au impresionat foarte mult si par hotarati sa revina in lupta din varful ierarhiei. Atat Nico Rosberg cat si noul pilot Kazuki Nakajima au avut rezultate surprinzator de bune de-a lungul testelor.

Chiar daca nu au avut rezultatele asteptate in timpul iernii, Renault ramane o echipa cu doua titluri mondiale
si cu unul din cei mai buni piloti ai momentului la bord, Fernando Alonso. Noul R28 nu pare o masina cu care se poate castiga titlul dar totusi celelalte echipe sigur vor avea un ochi atintit si asupra lor.

Putin mai in spate, cei de la Red Bull nu par sa fi schimbat multe fata de anul trecut chiar daca noul RB4 are modificari substantiale fata de modelul de anul trecut. Este de asteptat ca Mark Webber sa fie arma principala 
a  echipei 'cu aripi', David Coulthard cu 13 victorii la activ, ramanand totusi la un nivel destul de inalt. Ei vor trebui sa 
fie totusi foarte atenti la 'cei mici', Toro Rosso, 
care au un Sebastian Vettel foarte rapid si foarte ambitios, si un 
Sebastien Bourdais, cvadruplu campion Champ Car, care in sfarsit 
si-a indeplinit visul 
de a concura in F1. 
Totusi va avea de furca cu mai tanarul sau 
coleg de echipa.

Toyota probabil vor putea lupta cu cele doua echipe Red Bull dar pentru mai multe va trebui sa asteptam pentru ca  nu stim ce sa credem deocamdata, desi au avut cel mai bun timp in ultima zi de teste de la Barcelona. Glock pare ca s-a adaptat destul de bine dar nu se stie daca ii va face fata lui Trulli in special in calificari, acolo unde italianul are de cele mai multe ori rezultate foarte bune.

In coada clasamentului, Force India pare mai rapida decat Honda care nici anul acesta se pare ca nu
si-au gasit ritmul, cel putin deocamdata. Fosta echipa Spyker are sperante mari mai ales ca au un pilot experimentat la bord in persoana lui Fisichella. Sutil va trebui sa lupte sa tina pasul cu noul coechipier, altfel pilotul de teste, Tonio Liuzzi, 
abia asteapta sa ii ia locul.
Super Aguri nici nu se stie daca ii va prinde jumatatea sezonului, sau poate chiar inceputul sau,
date fiind problemele financiare destul de grave din ultima perioada. Pilotii Takuma Sato si Anthony Davidson nu sunt nici la ora actuala confirmati oficial.
Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template