26 septembrie 2010

Alonso pleaca primul si la Singapore

Pentru a doua cursa consecutiva, Fernando Alonso va pleca din pole-position, batand timpul lui Sebastian Vettel cu doar cateva sutimi in calificarile din Singapore.

Germanul de la Red Bull va sta alaturi de spaniol pe grila de start, iar a doua linie o vor imparti pilotii McLaren, cu Lewis Hamilton pe trei si Jenson Button pe patru. Dintre cei cinci pretendenti la titlu, cel mai in spate se afla chiar liderul clasamentului, Mark Webber, pe a cincea pozitie.

Rubens Barichello a facut un tur impresionant reusind sa obtina a sasea pozitie pe grila, in fata lui Nico Rosberg si a lui Robert Kubica. Topul priilor zece este completat de Michael Schumacher, pe noua, si Kamui Kobayashi pe zece.

Felipe Massa va pleca ultimul in cursa de la Singapore, el nereusind sa faca un timp in Q1 din cauza unor probleme la cutia de viteze.



Rezultatul calificarilor din Singapore
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Fernando Alonso Ferrari 1'45.390 21
2 Sebastian Vettel Red Bull 1'45.457 17
3 Lewis Hamilton McLaren 1'45.571 18
4 Jenson Button McLaren 1'45.944 18
5 Mark Webber Red Bull 1'45.977 19
6 Rubens Barrichello Williams 1'46.236 22
7 Nico Rosberg Mercedes 1'46.443 18
8 Robert Kubica Renault 1'46.593 15
9 Michael Schumacher Mercedes 1'46.702 17
10 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'47.884 18
11 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'47.666 16
12 Nico Hülkenberg Williams 1'47.674 13
13 Vitaly Petrov Renault 1'48.165 13
14 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'48.502 16
15 Nick Heidfeld BMW Sauber 1'48.557 16
16 Adrian Sutil Force India 1'48.899 14
17 Tonio Liuzzi Force India 1'48.961 11
18 Timo Glock Virgin 1'50.721 9
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'50.915 9
20 Lucas di Grassi Virgin 1'51.107 9
21 Jarno Trulli Lotus 1'51.641 10
22 Christian Klien HRT F1 1'52.946 7
23 Bruno Senna HRT F1 1'54.174 9
24 Felipe Massa Ferrari - 2




Continue Reading...

25 septembrie 2010

Prima zi in Singapore

Webber si Vettel au inceput weekendul din Singapore cu dreptul pentru Red Bull, dupa ce au facut, pe rand, cele mai rapide tururi in primele doua sesiuni de antrenamente.

Australianul a fost cel mai rapid in prima dintre ele, pe un circuit umed, si a fost urmat de germanii Schumacher, Sutil si Vettel. Alguersuari, Liuzzi si Buemi au terminat in top 10, in timp ce Alonso, Hamilton si Massa au fost in a doua jumatate a clasamentului.

In a doua sesiune, Vettel i-a luat fata coechipierului sau, si a fost mai rapid cu sase zecimi fata de el. Ceilalti pretendenti la titlu au fost pe urmatoarele trei pozitii, in ordinea Button, Alonso, Hamilton. Spaniolul insa, si-a terminat sesiunea mai devreme, cand a calat motorul in turul 18.



Prima sesiune
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Mark Webber Red Bull 1'54.589 10
2 Michael Schumacher Mercedes 1'54.708 24
3 Adrian Sutil Force India 1'54.827 15
4 Sebastian Vettel Red Bull 1'55.137 12
5 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'55.160 20
6 Jenson Button McLaren 1'55.333 12
7 Tonio Liuzzi Force India 1'55.510 15
8 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'55.523 15
9 Robert Kubica Renault 1'55.672 11
10 Vitaly Petrov Renault 1'55.914 20
11 Fernando Alonso Ferrari 1'56.090 12
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'56.339 22
13 Nick Heidfeld BMW Sauber 1'56.458 18
14 Nico Rosberg Mercedes 1'56.598 8
15 Heikki Kovalainen Lotus 1'56.603 12
16 Rubens Barrichello Williams 1'56.615 17
17 Nico Hülkenberg Williams 1'56.840 14
18 Lewis Hamilton McLaren 1'56.884 9
19 Felipe Massa Ferrari 1'57.760 22
20 Timo Glock Virgin 1'59.034 19
21 Jérôme D′Ambrosio Virgin 1'59.275 16
22 Bruno Senna HRT F1 1'59.783 23
23 Christian Klien HRT F1 2'03.424 17
24 Fairuz Fauzy Lotus 2'05.694 11







A doua sesiune
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'46.660 29
2 Mark Webber Red Bull 1'47.287 27
3 Jenson Button McLaren 1'47.690 28
4 Fernando Alonso Ferrari 1'47.718 20
5 Lewis Hamilton McLaren 1'47.818 28
6 Rubens Barrichello Williams 1'48.302 31
7 Felipe Massa Ferrari 1'48.341 28
8 Nico Rosberg Mercedes 1'48.679 26
9 Robert Kubica Renault 1'48.855 15
10 Michael Schumacher Mercedes 1'48.889 31
11 Nico Hülkenberg Williams 1'49.153 32
12 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'49.438 30
13 Nick Heidfeld BMW Sauber 1'49.558 26
14 Vitaly Petrov Renault 1'49.608 30
15 Tonio Liuzzi Force India 1'49.896 28
16 Adrian Sutil Force India 1'49.984 11
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'50.191 31
18 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'50.896 35
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'51.878 30
20 Timo Glock Virgin 1'52.150 22
21 Lucas di Grassi Virgin 1'53.431 25
22 Jarno Trulli Lotus 1'53.526 27
23 Bruno Senna HRT F1 1'54.725 27
24 Christian Klien HRT F1 1'55.542 25








Continue Reading...

14 septembrie 2010

Heidfeld revine la Sauber pentru restul sezonului

Nick Heidfeld va reveni in cockpit ca pilot principal incepand cu urmatoarea cursa, de la Singapore.

Pilotul german il va inlocui pe spaniolul Pedro de la Rosa in masina Sauber, confirmand zvonurile care au inceput sa circule la Monza.

"A fost o decizie grea pentru mine ca manager de echipa si vreau sa ii multumesc lui pedro pentru profesionalismul aratat. Nick este un pilot pe care noi il cunoastem foarte bine, si care ne va ajuta sa judecam potentialul masinii noastre", a declarat Peter Sauber.

Heidfeld a pilotat pentru echipa timp de sapte ani, timp in care aceasta a trecut prin diferite schimbari de management. Germanul a trecut in acest an la Mercedes, ca pilot de rezerva, inainte ca Pirelli sa il recruteze pentru testele cu noile pneuri.

"Dupa aceste cateva luni sunt mai motivat ca oricand. Pentru mine, este ca si cum m-as intoarce acasa, pentru ca am pilotat sapte ani pentru echipa din Hinwil. Fara indoiala ca ma voi simti confortabil imediat si asta imi permite sa ma familiarizez cat mai repede cu masina. Vreau sa ii multumesc lui peter Sauber pentru increderea acordata", a spus Heidfeld.

El a testat in aceasta vara noile pneuri Pirello P-Zero care vor incalta masinile de F1 incepand cu 2011, iar acum Pedro de la Rosa are sanse mari sa fie inlocuitorul sau in acest rol.

Mai multe detalii despre contract nu au fost oferite, insa este posibil ca Heidfeld sa ramana in echipa si in urmatorul sezon.
Continue Reading...

12 septembrie 2010

Alonso castiga la Ferrari acasa

Fernando Alonso aduce victoria Ferrari in fata multimii italiene, dupa o lunga batalie cu Jenson Button de-a lungul Marelui Premiu de la Monza. Britanicul a terminat al doilea pentru McLaren, iar Felipe Massa a adus si cealalta masina rosie pe podium, cu un loc trei.

Plecat din pole, Alonso a pierdut avantajul fata de Button, care a avut un start mai bun de pe a doua pozitie si a preluat conducerea cursei chiar din primul viraj. Spaniolul a pus insa presiune pe pilotul McLaren, reusind sa se mentina la aproximativ o secunda distanta timp de jumatate de cursa.

Primele doua sicane au fost foarte aglomerate in primul tur, cu pilotii Ferrari si McLaren batandu-se pentru primele pozitii. Daca Button a reusit sa scape cu bine, nu acelasi lucru se poate spune si de coechipierul sau. Lewis Hamilton a incercat sa profite de lupta dintre pilotii Ferrari pentru al doilea loc, insa britanicul s-a lovit cu Massa in a doua sicana si a rupt suspensia, fiindu-i imposibil sa mai vireze la intrarea in primul Lesmo.

In urma lor, pilotii Red Bull au pierdut cateva pozitii la start in favoarea lui Nico Rosberg si Robert Kubica. Vettel a avut parte de o strategie indrazneata, care a presupus programarea opririi chiar in ultimul tur, reusind astfel sa il depaseasca pe Rosberg si sa termine al patrulea. Coechipierul sau, Mark Webber a terminat pe sase, dupa catvea lupte stranse duse cu Schumacher, Kubica si Hulkenberg.

In fata, Fernando Alonso si Jenson Button au purtat lupta apasarii aerodinamice scazute impotriva sistemului F-Duct, lupta care s-a dovedit a fi foarte stransa. Spaniolul a reusit sa revina pe prima pozitie doar cu ajutorul unei opriri foarte rapide la boxe. Button a oprit in turul 37, iar Alonso cu un tur mai tarziu, ei ducand o lupta roata la roata la iesirea spaniolului de la boxe, el fiind in castig de cauza la iesire din prima sicana.

Dupa ultima cursa europeana, Webber revine la conducerea clasamentului cu cinci puncte avans, in urma abandonului lui Hamilton, iar Alonso, Button si Vettel sunt despartiti de doar trei puncte pe locurile trei, patru si cinci.




Rezultatul Marelui Premiu al Italiei de la Monza


LOC PILOT ECHIPA TIMP OPRIRI
1 Fernando Alonso Ferrari 1h16m24"572 1
2 Jenson Button McLaren-Mercedes + 2"938 1
3 Felipe Massa Ferrari + 4"223 1
4 Sebastian Vettel Red Bull-Renault + 28"196 1
5 Nico Rosberg Mercedes + 29"942 1
6 Mark Webber Red Bull-Renault + 31"276 1
7 Nico Hülkenberg Williams-Cosworth + 32"812 1
8 Robert Kubica Renault + 34"028 1
9 Michael Schumacher Mercedes + 44"948 1
10 Rubens Barrichello Williams-Cosworth + 1m 4"213 1
11 Sébastien Buemi Toro Rosso-Ferrari + 1m 5"056 1
12 Vitantonio Liuzzi Force India-Mercedes + 1m 6"106 1
13 Vitaly Petrov Renault + 1m 18"919 1
14 Pedro de la Rosa BMW Sauber-Ferrari + 1 Lap 1
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso-Ferrari + 1 Lap 2
16 Adrian Sutil Force India-Mercedes + 1 Lap 2
17 Timo Glock Virgin-Cosworth + 2 Laps 1
18 Heikki Kovalainen Lotus-Cosworth + 2 Laps 1
19 Sakon Yamamoto HRT-Cosworth + 2 Laps 1
21 Lucas Di Grassi Virgin-Cosworth 2
Abandon Jarno Trulli Lotus-Cosworth 1
Abandon Bruno Senna HRT-Cosworth 0
Abandon Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 0
Abandon Kamui Kobayashi BMW Sauber-Ferrari 0





Continue Reading...

11 septembrie 2010

Alonso, in pole in fata tifosilor

Fernando Alonso a luat prima pozitie pentru Ferrari pe grila Marelui Premiu al Italiei, spre deliciul tifosilor.

Jenson Button va fi alaturi de spaniol pe grila de start maine, iar Felipe Massa va pleca chiar din spatele colegului sau de echipa, de pe a treia pozitie. Mark Webber a ocupat al patrulea loc, in fata lui Hamilton si a lui Vettel.

Williams a reusit sa intre in primii zece cu ambele masini, Nico Hulkenberg calificandu-se pe locul opt, in urma lui Nico Rosberg, iar Rubens Barichello va pleca de pe a zecea pozitie, din spatele lui Robert Kubica.

Vitaly Petrov, care se calificase pe locul 15, va pleca maine cu o penalizare de cinci pozitii pe grila, care il trimite pe 20, pentru ca l-a incurcat pe Timo Glock in timpul prmei parti a calificarilor.



Rezultatele calificarilor de la Monza
LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Fernando Alonso Ferrari 1'21.962 23
2 Jenson Button McLaren 1'22.084 21
3 Felipe Massa Ferrari 1'22.293 25
4 Mark Webber Red Bull 1'22.433 26
5 Lewis Hamilton McLaren 1'22.623 17
6 Sebastian Vettel Red Bull 1'22.675 23
7 Nico Rosberg Mercedes 1'23.027 23
8 Nico Hülkenberg Williams 1'23.037 23
9 Robert Kubica Renault 1'23.039 18
10 Rubens Barrichello Williams 1'23.328 26
11 Adrian Sutil Force India 1'23.199 16
12 Michael Schumacher Mercedes 1'23.388 19
13 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'23.659 17
14 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'23.681 19
15 Vitaly Petrov Renault 1'23.819 17
16 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'23.919 19
17 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'24.044 16
18 Jarno Trulli Lotus 1'25.540 10
19 Heikki Kovalainen Lotus 1'25.742 11
20 Tonio Liuzzi Force India 1'25.774 3
21 Timo Glock Virgin 1'25.934 11
22 Lucas di Grassi Virgin 1'25.974 10
23 Bruno Senna HRT F1 1'26.847 11
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'27.020 10



Continue Reading...

10 septembrie 2010

Prima zi la Monza

Jenson Button si Sebastian vettel au fost cei mai rapizi in primele doua sesiuni de antrenamente de astazi, din Italia.

Britanicul de la McLaren a terminat pe prima pozitie de dimineata, in fata lui Vettel si a lui Hamilton. Germanul a facut cel mai bun timp in sesiunea de dupa masa, cand a terminat in fata celor doua Ferrari.


Prima sesiune de antrenamente

LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Jenson Button McLaren 1'23.693 28
2 Sebastian Vettel Red Bull 1'23.790 27
3 Lewis Hamilton McLaren 1'23.967 25
4 Robert Kubica Renault 1'24.120 25
5 Nico Rosberg Mercedes 1'24.129 30
6 Mark Webber Red Bull 1'24.446 26
7 Tonio Liuzzi Force India 1'24.512 19
8 Fernando Alonso Ferrari 1'24.543 24
9 Felipe Massa Ferrari 1'24.648 22
10 Michael Schumacher Mercedes 1'24.756 26
11 Nico Hülkenberg Williams 1'24.841 28
12 Paul di Resta Force India 1'24.923 23
13 Vitaly Petrov Renault 1'25.292 25
14 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'25.318 29
15 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'25.320 20
16 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'25.334 24
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'25.897 19
18 Timo Glock Virgin 1'26.772 19
19 Jarno Trulli Lotus 1'26.898 12
20 Lucas di Grassi Virgin 1'26.956 17
21 Heikki Kovalainen Lotus 1'27.374 14
22 Bruno Senna HRT F1 1'28.256 8
23 Rubens Barrichello Williams 1'28.516 4
24 Sakon Yamamoto HRT F1 1'29.870 17

A doua sesiune de antrenamente

LOC PILOT ECHIPA TIMP TURURI
1 Sebastian Vettel Red Bull 1'22.839 27
2 Fernando Alonso Ferrari 1'22.915 32
3 Felipe Massa Ferrari 1'23.061 20
4 Lewis Hamilton McLaren 1'23.154 22
5 Jenson Button McLaren 1'23.210 38
6 Mark Webber Red Bull 1'23.415 23
7 Rubens Barrichello Williams 1'23.708 31
8 Robert Kubica Renault 1'23.709 32
9 Nico Hülkenberg Williams 1'23.852 30
10 Nico Rosberg Mercedes 1'23.857 29
11 Adrian Sutil Force India 1'24.181 35
12 Tonio Liuzzi Force India 1'24.380 36
13 Vitaly Petrov Renault 1'24.407 21
14 Michael Schumacher Mercedes 1'24.448 29
15 Sébastien Buemi Toro Rosso 1'24.517 35
16 Pedro de la Rosa BMW Sauber 1'24.547 32
17 Kamui Kobayashi BMW Sauber 1'24.785 31
18 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1'25.106 24
19 Jarno Trulli Lotus 1'26.204 38
20 Heikki Kovalainen Lotus 1'26.306 41
21 Lucas di Grassi Virgin 1'26.631 31
22 Timo Glock Virgin 1'26.676 25
23 Sakon Yamamoto HRT F1 1'29.498 5
24 Bruno Senna HRT F1 - 3





Continue Reading...

09 septembrie 2010

Cursa 14 - Italia

Urmatoarea oprire este Italia, pentru ultima cursa de pe continentul european a acestui sezon. Circuitul de la Monza este scena celei de-a 14-a curse.

Circuitul de la Monza se afla in calendarul de Formula 1 inca de la inceputurile sportului, si a gazduit Marile Premii doar cu o singura intrerupere in anul 1980, cand cursa s-a desfasurat la Imola, in San Marino.

Cel mai rapid circuit din calendar, Monza are o viteza maxima cu mult peste 300 km/h, 11 viraje dintre care cele mai lente sunt sicanele care contin primele doua viraje si cele cu numarul 4 si 5. Punctele optime de depasire sunt in prima sicana si in succesiunea de trei viraje rapide, Variante Ascari.

Iata ghidul lui Kubica:
"Monza este un circuit complet diferit, si de asta imi place atat de mult. Are linii drepte lungi si cea mai mare viteza medie din calendar, dar este dificil pentru ca nu prea suntem obisnuiti sa pilotam cu o apasare aerodinamica atat de mica. Masina se simte brusc foarte usoara, si trebuie sa iei pulsul tinutei de drum.

In trecut, cand aveam teste cu o saptamana inainte de cursa, aveam sansa sa ne obisnuim. Din cauza apasarii scazute, fara indoiala ca depinzi foarte mult de aderenta mecanica, in comparatie cu alte circuite. De asemenea, iti trebuie o masina care se comporta bine pe franare si are o tractiune buna la iesirea din viraje.

Virajele 6 si 7, Lesmo, sunt destul de grele, in special al doilea dintre ele. Este foarte scurt si este usor sa iesi larg la iesire, mai ales pentru ca organizatorii scurteaza bordura de la iesire. Este un circuit dificil si ai nevoie de o iesire foarte buna pentru ca urmeaza o lunga linie dreapta inainte de Ascari. Pare un viraj simplu dar eu intotdeauna l-am gasit dificil.

Ultimul viraj, cu numarul 11, Parabolica, este un viraj faimos, dar acum nu mai este atat de provocator. Este foarte lung, dar se deschide si este pe acceleratie mult timp. Are o iesire foarte importanta si deseori ai parte de subvirare daca apesi acceleratia prea devreme. Daca faci acest lucru, speri doar ca totul sa fie bine. Asa ca este un viraj placut, dar nu provocator."

SI turul virtual al lui Webber:

Michael Schumacher numara cele mai multe victorii aici, cu cinci obtinute de-a lungul a zece ani, din 1996. Ferrari a castigat cursa de casa de 18 ori, dublu fata de McLaren.

Ultima cursa la Monza:

Pole position
Lewis Hamilton - McLaren-Mercedes - 1:24.066
Podium
1. Rubens Barrichello - Brawn-Mercedes
2. Jenson Button - Brawn-Mercedes
3. Kimi Räikkönen - Ferrari

Cel mai rapid tur
Adrian Sutil - Force India-Mercedes - 1:24.739

Date despre circuit:
Lungime: 5.793 km
Distanta in cursa: 306.720 km
Tururi: 53
Viraje: 11
Continue Reading...

01 septembrie 2010

Circuitul din Austin - prima fotografie

Organizatorii cursei de Formula 1 de la Austin au facut publica prima imagine a desenului noului circuit, care va organiza Marele Premiu al Statelor Unite incepand cu 2012.

Circuitul va fi construit de catre arhitectul Hermann Tilke si va avea o lungime de cinci kilometri si jumatate. Oficialii spun ca viteza maxima va fi undeva in jurul a 320 km/h si va incorpora viraje asemanatoare cu unele dintre cele celebre, cum ar fi sectiunea Maggots/Becketts de la Silverstone, zona 'Stadion' de la Hockenheim sau virajul 8 din Turcia.

Constructia circuitului de la sud de Austin va incepe la sfarsitul acestui an.




Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template