18 aprilie 2010

Button castiga in haosul chinez

Jenson Button castiga a doua cursa a sa din acest sezon, intr-un Mare Premiu al Chinei dominat de haos. Lewis Hamilton a facut posibila o dubla McLaren, terminand pe a doua pozitie, iar Nico Rosberg urca inca o data pe podium pentru Mercedes.

Inca inainte de start, in paddock apareau cateva picaturi de ploaie, insa nu suficiente sa ii faca pe piloti sa treaca de la bun inceput pe pneurile intermediare.

La stingerea luminilor rosii, Fernando Alonso a plecat ca din pusca de pe pozitia a treia, depasind ambii piloti Red Bull din fata sa, si preluand conducerea cursei. Intre timp, picaturile de ploaie s-au inmultit.

La intrarea in primul viraj, Vitantonio Liuzzi a pierdut spatele masinii Force India si a iesit cu viteza in exterior, colectandu-i si pe Sebastien Buemi si Kamui Kobayashi. Din cauza accidentului, Safety Car-ul a intrat pe circuit pentru doua tururi.

Mai multi piloti au profitat de ocazie pentru a trece pe pneurile intermediare. La restart insa, la conducere era Nico Rosberg, urmat de Button, Kubica, Petrov si de la Rosa, care inca erau pe slickuri.

In al cincilea tur, Alonso a primit o penalizare de trecere pe la boxe, drive-through. Startul sau s-a dovedit a fi furat, acest lucru explicand de ce a trecut atat de repede de Vettel si Webber.

El si-a servit penalizarea in urmatorul tur, cand, din nou, mai multi piloti se inghesuiau la boxe, pentru a reveni pe slickuri.

La conducere ramanea acelasi Rosberg, care, la fel ca ceilalti sase piloti din urma sa, nu facusera nici un schimb de pneuri. De la Rosa alerga pe patru atunci cand motorul i-a cedat, in turul opt, ajutandu-l pe Kovalainen sa urce pana pe pozitia a sasea.

Button preia conducerea cursei in turul 18, profitand de o greseala a lui Rosberg in virajul 11. Atat el cat si Schumacher aveau probleme cu aderenta pe pneurile din spate.

In turul urmator, Schumacher si Webber deschid o noua serie de intrari la boxe, urmati de Alguersuari, Sutil, Alonso si Massa. Toti trec pe intermediare, din nou.

Liderii cursei - Button, Rosberg si Kubica - intra si ei pentru primul lor schimb de pneuri, in turul 20.

Cu doua tururi mai tarziu, Masina de siguranta isi face din nou aparitia, dupa ce Alguersuari rula pe circuit cu aripa din fata rupta. Dupa patru turui, timp in care plutonul s-a compactat, cursa se reia, insa circuitul devenea din ce in ce mai ud. Primii trei erau aceiasi Button, Rosberg si Kubica. Pe urmatoarele locuri se luptau Schumacher, Webber, Hamilton, Vettel, Sutil si Alonso.

Urmeaza o serie foarte captivanta de depasiri, si iesiri in decor, pana in turul 35, cand Hamilton este primul care face inca o oprire, dupa ce urcase pe locul al treilea. El este urmat imediat de Webber, iar Button face si el acelasi lucru un tur mai tarziu.

In acest ultim stint, apele s-au mai linistit, dar inca erau cateva puncte de interes in fruntea plutonului.

In ultimele 15 tururi, Hamilton il presa pe colegul sau, in lupta pentru prima pozitie, iar la cateva secunde in urma lor, Alonso era in plasa de apa formata de masina lui Rosberg.

Ceva mai in spate, Michael Schumacher avea probleme cu stabilitatea masinii sale, fiind depasit intai de Petrov, iar mai apoi de Massa. Rusul a reusit sa treaca si de Webber, ajungand pentru prima data de la debutul sau in F1 la steagul in patratele.

Cu aceasta victorie, Button urca in fruntea clasamentului pilotilor, iar McLaren trece la conducere la constructori. Rosberg urca si el in fata lui Alonso in clasament. Spaniolul cade pe trei, la egalitate de puncte cu Hamilton, iar Vettel este doar patru puncte diferenta in urma lor.

Sezonul continua, dupa o pauza de doua weekenduri, in Spania, pe circuitul de langa Barcelona.

Iata rezultatele Marelui Premiu al Chinei:

    Pilot           Echipa      Diferenta   Opriri
 01 J. Button       McLaren     1:46.42.163 2
 02 L. Hamilton     McLaren     +1.5        4
 03 N. Rosberg      Mercedes    +9.4        2
 04 F. Alonso       Ferrari     +11.8       5
 05 R. Kubica       Renault     +22.2       2
 06 S. Vettel       Red Bull    +33.3       4
 07 V. Petrov       Renault     +47.6       2
 08 M. Webber       Red Bull    +52.1       4
 09 F. Massa        Ferrari     +57.7       4
 10 M. Schumacher   Mercedes    +1:01.7     4
 11 A. Sutil        Force India +1:02.8     4
 12 R. Barrichello  Williams    +1:03.6     4
 13 J. Alguersuari  Toro Rosso  +1:11.4     6
 14 H. Kovalainen   Lotus       +1 tur      2
 15 N. Hulkenberg   Williams    +1
tur      6
 16 B. Senna        HRT         +2
tururi   4
 17 K. Chandhok     HRT         +4
tururi   4
 18 J. Trulli       Lotus       +30
tururi  5
 19 L. di Grassi    Virgin      +48
tururi  1
 20 P. de la Rosa   Sauber      +49
tururi  0
 21 S. Buemi        Toro Rosso  +56
tururi  0
 22 K. Kobayashi    Sauber      +56
tururi  0
 23 V. Liuzzi       Force India +56
tururi  0
 24 T. Glock        Virgin      +56
tururi  0

Continue Reading...

17 aprilie 2010

Inca o dubla pentru Red Bull in calificari

Sebastian Vettel va pleca din pole-position in Marele Premiu al Chinei de maine. Germanul de la Red Bull l-a batut in ultimele momente pe coechipierul sau Mark Webber, facand un timp cu aproape trei zecimi mai rapid.

Pe locul al treilea s-a infiltrat Fernando Alonso pentru Ferrari, iar Nico Rosberg i-a depasit pe pilotii McLaren pentru pozitia a patra.

Desi au dominat ambele sesiuni de ieri, iar in cea de astazi au fost la nivel cu Red Bull, Button si Hamilton nu au putut duce McLaren mai sus de locurile cinci si respectiv sase. Felipe Massa va pleca maine din spatele celore doi, iar Kubica, Schumacher si Sutil au incheiat topul primilor zece.

Lewis Hamilton a condus plutonul in Q1 iar in urma sa erau Nico Rosberg si Mark Webber. Surpriza a venit din partea lui Vitantonio Liuzzi, care a terminat pe 18, loc care nu ii permite sa avanseze spre a doua parte. Motivul, spune el, a fost traficul.

Alaturi de el au fost eliminati dupa Q1 pilotii echipelor noi, Virgin, Lotus si Hispania.

In Q2, cel mai rapid a fost acelasi Lewis Hamilton iar Nico Rosberg si Mark Webber l-au urmat, insa in ordine inversata. lui Rubens Barichello i-au lipsit doar cateva sutimi si a ramas pe locul 11, in fata celor doua masini Toro Rosso, a lui Vitaly Petrov, kamui Kobayashi, Nico Hulkenberg si Pedro de la Rosa.

Iata rezultatele calificarilor din Shanghai:


    Pilot          Echipa      Q1       Q2       Q3       Tururi
 01 S. Vettel      Red Bull    1:36.317 1:35.280 1:34.558 21
 02 M. Webber      Red Bull    1:35.978 1:35.100 1:34.806 17
 03 F. Alonso      Ferrari     1:35.987 1:35.235 1:34.913 15
 04 N. Rosberg     Mercedes    1:35.952 1:35.134 1:34.923 17
 05 J. Button      McLaren     1:36.122 1:35.443 1:34.979 17
 06 L. Hamilton    McLaren     1:35.641 1:34.928 1:35.034 13
 07 F. Massa       Ferrari     1:36.076 1:35.290 1:35.180 19
 08 R. Kubica      Renault     1:36.348 1:35.550 1:35.364 21
 09 M. Schumacher  Mercedes    1:36.484 1:35.715 1:35.646 21
 10 A. Sutil       Force India 1:36.671 1:35.665 1:35.963 23
 11 R. Barrichello Williams    1:36.664 1:35.748 -        15
 12 J. Alguersuari Toro Rosso  1:36.618 1:36.047 -        17
 13 S. Buemi       Toro Rosso  1:36.793 1:36.149 -        17
 14 V. Petrov      Renault     1:37.031 1:36.311 -        10
 15 K. Kobayashi   Sauber      1:37.044 1:36.422 -        16
 16 N. Hulkenberg  Williams    1:37.049 1:36.647 -        14
 17 P. de la Rosa  Sauber      1:37.050 1:37.020 -        17
 18 V. Liuzzi      Force India 1:37.161 -        -         9
 19 T. Glock       Virgin      1:39.278 -        -         6
 20 J. Trulli      Lotus       1:39.399 -        -         9
 21 H. Kovalainen  Lotus       1:39.520 -        -         8
 22 L. di Grassi   Virgin      1:39.783 -        -         6
 23 B. Senna       Hispania    1:40.469 -        -        10
 24 K. Chandhok    Hispania    1:40.578 -        -         7

Continue Reading...

Webber, cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente

Red Bull au reusit sa se intercaleze intre masinile care au facut ieri legea. Mark Webber a fost cel mai rapid, urmat de Lewis Hamilton si al doilea pilot de la Red Bull, Sebastian Vettel.

Sesiunea a fost oprita pentru sapte minute, dupa ce Petrov a iesit in decor in ultimul viraj, lovind barierele de pe margine. El nu a patit insa nimic.

Iata rezultatele:
 1 M. Webber       Red Bull     1:35.323 16
 2 L. Hamilton     McLaren      1:35.564 12
 3 S. Vettel       Red Bull     1:35.691 14
 4 J. Button       McLaren      1:35.747 14
 5 F. Alonso       Ferrari      1:35.857 13
 6 N. Rosberg      Mercedes     1:35.913 12
 7 M. Schumacher   Mercedes     1:36.262 10
 8 R. Kubica       Renault      1:36.343 16
 9 F. Massa        Ferrari      1:36.416 11
 10 K. Kobayashi   Sauber       1:36.634 16
 11 J. Alguersuari Toro Rosso   1:36.879 17
 12 V. Liuzzi      Force India  1:37.031 16
 13 S. Buemi       Toro Rosso   1:37.192 18
 14 A. Sutil       Force India  1:37.240 18
 15 V. Petrov      Renault      1:37.339 13
 16 R. Barrichello Williams     1:37.585 13
 17 P. de la Rosa  Sauber       1:37.664 19
 18 N. Hulkenberg  Williams     1:37.784 14
 19 T. Glock       Virgin       1:39.579 15
 20 H. Kovalainen  Lotus        1:39.616 17
 21 L. Di Grassi   Virgin       1:39.749 13
 22 J. Trulli      Lotus        1:39.776 16
 23 B. Senna       HRT          1:40.316 19
 24 K. Chandhok    HRT          1:41.141 18


Continue Reading...

16 aprilie 2010

McLaren a dominat prima zi din China (video)

Cei doi piloti ai echipei McLaren, Jenson Button si Lewis Hamilton au dominat astazi primele doua sesiuni de antrenamente de la Shanghai.

In prima sesiune de o ora si jumatate, Button a terminat primul, urmat indeaproape de Nico Rosberg si Lewis Hamilton. Pe locul al patrulea, la aproape o secunda diferenta, a incheiat Michael Schumacher, in fata a patru masini motorizate de Renault. Sebastian Vettel a fost al cincilea, iar pe urmatoarele locuri au incheiat Robert Kubica, Vitaly Petrov si Mark Webber.

Toata atentia a fost insa indreptata asupra lui Sebastian Buemi, care cu cateva minute inainte de final a avut un accident bizar. Ambele roti din fata s-au desprins de masina in acelasi timp, pe franarea de la sfarsitul liniei drepte. Pilotul nu a patit nimic, iar Toro Rosso au anuntat ca de vina a fost o componenta noua din cadrul suspensiei din fata. In restul weekendului, echipa va reveni la cea veche, folosita in cursele trecute.


In cea de-a doua sesiune, Lewis Hamilton si Jenson Button au facut schimb de pozitii, cu Hamilton in top si Button pe trei, fiind despartiti de acelasi Nico Rosberg.

Michael Schumacher si-a pastrat si el pozitia a patra, insa de aceasta data, germanul a venit la mai putin de jumatate de secunda in urma liderilor. Sebastian Vettel si Mark Webber au ocupat pozitiile cinci si sase, urmati de Adrian Sutil si Jaime Alguersuari.

Liderii clasamentelor au avut o prima zi complicata. Fernando Alonso si Felipe Massa au terminat a doua sesiune pe pozitiile 10 si 11, dupa ce in prima, spaniolul nu a facut decat sase tururi inainte ca motorul Ferrari sa cedeze, iar Massa a terminat pe 10.

Desi circuitul a ramas uscat, vremea a fost rece, cu temperaturi sub 20 de grade Celsius. Conditiile nu par sa se imbunatateasca, iar pentru duminica exista si sanse de ploaie.

Iata rezultatele primelor doua sesiuni de antrenamente de vineri:

Prima sesiune:

 1 J. Button        McLaren     1:36.677 15
 2 N. Rosberg       Mercedes    1:36.748 17
 3 L. Hamilton      McLaren     1:36.775 19
 4 M. Schumacher    Mercedes    1:37.509 14
 5 S. Vettel        Red Bull    1:37.601 20
 6 R. Kubica        Renault     1:37.716 17
 7 V. Petrov        Renault     1:37.745 25
 8 M. Webber        Red Bull    1:37.980 17
 9 A. Sutil         Force India 1:38.008 13
 10 F. Massa        Ferrari     1:38.098 19
 11 J. Alguersuari  Toro Rosso  1:38.161 19
 12 K. Kobayashi    Sauber      1:38.375 21
 13 P. de la Rosa   Sauber      1:38.421 19
 14 N. Hulkenberg   Williams    1:38.569 20
 15 P. di Resta     Force India 1:38.618 26
 16 R. Barrichello  Williams    1:38.678 17
 17 S. Buemi        Toro Rosso  1:39.939 5
 18 J. Trulli       Lotus       1:41.531 22
 19 H. Kovalainen   Lotus       1:41.779 23
 20 T. Glock        Virgin      1:41.830 20
 21 L. Di Grassi    Virgin      1:42.181 27
 22 B. Senna        HRT         1:43.875 23
 23 K. Chandhok     HRT         1:43.949 20
 24 F. Alonso       Ferrari     -        6

A doua sesiune

 1 L. Hamilton      McLaren     1:35.217 26
 2 N. Rosberg       Mercedes    1:35.465 22
 3 J. Button        McLaren     1:35.593 26
 4 M. Schumacher    Mercedes    1:35.602 28
 5 S. Vettel        Red Bull    1:35.791 30
 6 M. Webber        Red Bull    1:35.995 29
 7 A. Sutil         Force India 1:36.254 31
 8 J. Alguersuari   Toro Rosso  1:36.377 43
 9 R. Kubica        Renault     1:36.389 29
 10 F. Alonso       Ferrari     1:36.604 33
 11 F. Massa        Ferrari     1:36.944 36
 12 V. Petrov       Renault     1:36.986 27
 13 P. de la Rosa   Sauber      1:37.421 32
 14 K. Kobayashi    Sauber      1:37.431 33
 15 R. Barrichello  Williams    1:37.657 30
 16 V. Liuzzi       Force India 1:37.804 31
 17 N. Hulkenberg   Williams    1:37.867 29
 18 J. Trulli       Lotus       1:39.624 35
 19 H. Kovalainen   Lotus       1:39.947 30
 20 T. Glock        Virgin      1:40.233 27
 21 K. Chandhok     HRT         1:41.008 32
 22 L. Di Grassi    Virgin      1:41.107 28
 23 B. Senna        HRT         1:41.345 28
 24 S. Buemi        Toro Rosso  - 

Continue Reading...

15 aprilie 2010

Echipele vor folosi inovatia McLaren in China

Patru echipe vor folosi in antrenamentele de maine sistemul 'F-duct' nascocit de McLaren. Ferrari, Mercedes, Williams si Sauber au dezvoltat propriile lor versiuni.

Acest sistem este actionat de catre pilot si consta intr-un canal ce directioneaza aerul din partea din fata a monopostului spre aripa din spate. Avantajul consta intr-o viteza superioara a masinii pe liniile drepte. In China va fi chiar mai accentuat, intrucat circuitul are cea mai lunga linie dreapta.

"Va fi cu siguranta un avantaj. China are una din cele mai lungi linii drepte, si stim cu totii cat de eficienta este masina McLaren, si care a fost viteza de top a acesteia in primele curse", a spus Alonso.

Cele patru echipe il vor avea montat pe masini vineri, urmand ca, in functie de rezulate, sa il pastreze si in calificari si cursa.

Conform sefului de la Mercedes, Ross Brawn, "in tunelul de vant si in simulari, sistemul a functionat. Daca antrenamentele de vineri confirma aceste rezultate, atunci il vom folosi si in cursa".

Continue Reading...

14 aprilie 2010

Mihai Marinescu, in F2 (update)

Al doilea sezon al Formulei 2 va incepe in weekendul acesta la Silverstone. De ce asteptam noi in mod special aceasta cursa? Pentru ca Mihai Marinescu a reusit sa stranga bani de cel putin o etapa in aceasta serie, care se afla sub tutela a doua nume importante: Palmer si Williams.

Mihai a incheiat testul de la Silverstone din aceasta saptamana pe pozitia a zecea, din 20 de piloti, si spune pe blogul sau ca s-a acomodat foarte bine cu noua jucarie.

Monoposturile cu care se concureaza in aceasta serie sunt produse de echipa de Formula 1 Williams, impreuna cu MotorSport Vision. Toate masinile sunt identice, iar diferentele vor fi facute de setari si talentul fiecarui pilot. Ca premiu, campionul seriei va primi un test cu masina Williams de Formula 1, iar cei care vor incheia pe primele trei pozitii la sfarsitul campionatului vor avea asigurata superlicenta ce le va permite sa piloteze in Marele Circ.

Prima cursa de duminica va fi transmisa in direct de Eurosport 2 incepand cu ora 13:30, insa a doua o vom putea vedea tocmai luni, pe Eurosport.

Pe Mihai il urmarim cu interes pe blogul sau si pe contul de Facebook. Mult Succes Mihai!

Update: Program - Cursele vor fi transmise pe Eurosport 2 duminica la 13:30 si luni la 15:15.

Continue Reading...

13 aprilie 2010

Cursa 4 - China

Ultima oprire inainte de revenirea in Europa va fi in China, care va gazdui pe 18 aprilie la Shanghai a patra etapa a sezonului 2010.

Ca multe alte circuite din Calendar, si acesta a fost desenat de germanul Hermann Tilke. Lucrarile au inceput in primavara lui 2003, iar in 18 luni, in locul unei mlastini imense a aparut un circuit international ultramodern.

Primul Grand Prix a avut loc in anul urmator, pe 26 septembrie 2004, iar castigator a fost Rubens Barichello, pe atunci la Ferrari. In cei sase ani de existenta au existat sase castigatori diferiti, iar Ferrari s-a impus ca echipa de trei ori, cu Barichello, Schumacher si Raikkonen.

Anul trecut, Sebastian Vettel a adus prima victorie pentru Red Bull iar echipa a inregistrat in acelasi timp si prima dubla, cu Mark Webber al doilea. Cursa a avut loc pe o ploaie torentiala, iar in primele opt tururi s-a mers in spatele Safety Car-ului. Tanarul german a plecat din pole si a fost urmat pe grila de Alonso, Webber si rivalii de la Brawn GP.

Lungimea circuitului este de 5,45 km iar cursa se va intinde pe 56 de tururi. Este format din 16 viraje si cinci zone de mare viteza, iar linia dreapta este cea mai lunga din calendar - masoara 1,175 km si se sta cu acceleratia la podea pentru aproape 20 de secunde.

Robert Kubica, pilotul polonez de la Renault prezinta un tur de circuit la Shanghai:

"Circuitul din Shanghai este un loc incredibil. Infrastructura este impresionanta, cladirile sunt imense si exista foarte mult spatiu, chiar daca nu esti atent la aceste lucrurui atunci cand conduci.

Circuitul in sine este foarte tehnic pentru ca ai nevoie de o masina care functioneaza eficient si in virajele lente si in cele rapide. Viteza de top este si ea importanta, la fel ca stabilitatea pe franare. Este asadar dificil sa gasesti setarea ideala si trebuie sa faci un compromis la aerodinamica. Cele mai multe masini prefera apasarea aerodinamica mare si sacrifica viteza maxima pe liniile drepte.

Startul turului este o mare provocare tehnica, pentru ca e practic un cerc complet. Il gasesc foarte dificil pentru ca este un viraj extrem de lung, care devine ingust si nu poti vedea varful virajului. Lungimea il face unul dintre acele viraje in care folosesti si frana si acceleratia in acelasi timp, pentru a avea o viteza cat mai mare cu putinta. Te poti confrunta de asemenea si cu subvirare, care te face sa iesi larg si te pune inafara trasei in al doilea viraj.

Turul are cateva viraje de mare viteza, cum ar fi sapte si opt. Acestea sunt aproape unul de celalalt, asa ca e important sa ai o linie perfecta la iesirea din sapte. Poti aluneca putin pe exterior aici, depinde cat de severa e subvirarea masinii, dar majoritatea masinilor vor avea aceeasi linie prin aceste viraje.

Virajele 11 si 12 sunt lente, dar iesirea din 12 este foarte inselatoare. Trebuie sa accelerezi devreme pentru ca imediat intri in 13, care este unul inclinat, iar de aici ajungi pe linia dreapta. Trebuie sa fii atent la supravirare la iesirea din 12, dar o data ce ai accelerat nu mai vrei sa te opresti. Cu toate astea, de obicei ai parte de subvirare prin 13, lucru care iti poate afecta viteza pe linia dreapta. Din masina, se simte de parca aceasta linie nu se mai sfarseste, asa ca este un prilej bun pentru ajustari de pe volan, sau pentru comunicari radio. 

Acul de par din virajul 14 este o buna oportunitate pentu depasiri si are cea mai severa zona de franare a turului. Intotdeauna vrei sa franezi cat mai tarziu posibil, insa trebuie sa fii atent sa nu blochezi rotile pentru ca te costa foarte mult timp. Este un viraj dificil si e foarte greu sa gasesti punctul de franare perfect in fiecare tur al GP-ului.

Virajul 16, ultimul, pare destul de simplu, dar este usor sa gresesti si sa pierzi timp. Trebuie sa accelerezi devreme, dar o mica denivelare din interior il face inselator."

Recordul de circuit ii apartine lui Michael Schumacher, care a facut 1:32.238 in 2004. Anul trecut, cel mai bun tur al weekendului l-a facut Vettel in Q2, 1:35.130.

Podiumul din 2009 (pe ploaie)

1 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2 Mark Webber (Red Bull-Renault)
3 Jenson Button (Brawn-Mercedes)

Castigatorii de pana acum:

2009 Sebastian Vettel (Red Bull-Renault)
2008 Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes)
2007 Kimi Räikkönen (Ferrari)
2006 Michael Schumacher (Ferrari)
2005 Fernando Alonso (Renault)
2004 Rubens Barrichello (Ferrari)

Date despre circuit:

Lungime: 5.451km
Distanta cursei: 56 tururi / 305.066km
Acceleratia la maxim: 55% din tur
Viteza de top: 310km/h
Viraje dreapta/stanga: 9/7
Uzura pneurilor: medie
Uzura franelor: scazuta
Pneuri: hard, soft (cele verzi)

In ceea ce priveste vremea, prognozele anunta sanse slabe de ploaie pentru vineri si sambata, insa duminica este posibil sa ploua. Temperaturile vor fi foarte mici, cu minime de 8-10 grade Celsius, iar maximele nu vor depasi 20 de grade intreg weekendul.



Iata un tur virtual cu Mark Webber:

Continue Reading...

05 aprilie 2010

Tururi rapide si strategii la Sepang

Ca si in cursa trecuta, Mark Webber a facut cel mai rapid tur in Malaysia, timpul sau fiind de 1:37.054, reusit in turul 53 al cursei.

Al doilea cel mai rapid a fost Alonso, care a facut schimbul de pneuri cel mai tarziu dintre toti pilotii. Spaniolul a avut un timp mai slab cu aproape doua zecimi fata de cel al autralianului. Al treilea a fost Buemi, care a terminat cursa pe locul 11.

Iata intregul clasament:

 1 Webber       Red Bull       53 1:37.054
 2 Alonso       Ferrari        41 1:37.231 0.177
 3 Buemi        Toro Rosso     54 1:37.610 0.556
 4 Hamilton     McLaren        32 1:37.745 0.691
 5 Massa        Ferrari        48 1:37.784 0.730
 6 Vettel       Red Bull       53 1:37.813 0.759
 7 Kubica       Renault        55 1:38.074 1.020
 8 Rosberg      Mercedes       53 1:38.129 1.075
 9 Sutil        Force India    55 1:38.160 1.106
 10 Button      McLaren        49 1:38.501 1.447
 11 Hulkenberg  Williams       51 1:39.124 2.070
 12 Barrichello Williams       46 1:39.428 2.374
 13 Alguersuari Toro Rosso     44 1:39.489 2.435
 14 Petrov      Renault        32 1:40.693 3.639
 15 Schumacher  Mercedes        9 1:42.084 5.030
 16 Liuzzi      Force India     9 1:42.594 5.540
 17 Kovalainen  Lotus          44 1:42.701 5.647
 18 di Grassi   Virgin         28 1:43.224 6.170
 19 Kobayashi   Sauber          6 1:43.340 6.286
 20 Trulli      Lotus          31 1:43.753 6.699
 21 Chandhok    HRT            40 1:44.790 7.736
 22 Senna       HRT            39 1:45.334 8.280
 23 Glock       Virgin          2 1:46.388 9.334

Ce a reusit Buemi se datoreaza faptului ca el a fost unul dintre cei trei piloti care au optat pentru doua opriri la boxe, acesta avand pneuri noi in ultimele tururi, atunci cand a facut timpul sau cel mai rapid. 

Button a fost din nou primul care a facut prima oprire, si a schimbat pneurile soft cu cele hard. Hamilton, Alguersuari si cele doua masini Ferrari au optat pentru pit-stopuri tarzii, motiv pentru care ei au fost singurii care au luat startul pe pneuri hard.

 Pilot       Echipa      Stint 1 Stint 2 Stint 3
 Button      McLaren     Soft    Hard
 Hamilton    McLaren     Hard    Soft
 Schumacher  Mercedes    Soft
 Rosberg     Mercedes    Soft    Hard
 Vettel      Red Bull    Soft    Hard
 Webber      Red Bull    Soft    Hard
 Massa       Ferrari     Hard    Soft
 Alonso      Ferrari     Hard    Soft
 Barrichello Williams    Soft    Hard     Hard
 Hulkenberg  Williams    Soft    Hard
 Kubica      Renault     Soft    Hard
 Petrov      Renault     Soft    Hard
 Sutil       Force India Soft    Hard
 Liuzzi      Force India Soft
 Buemi       Toro Rosso  Soft    Soft     Hard
 Alguersuari Toro Rosso  Hard    Soft
 Trulli      Lotus Soft  Hard
 Kovalainen  Lotus Soft  Hard    Hard
 Chandhok    HRT Soft    Hard
 Senna       HRT Soft    Hard
 de la Rosa  Sauber
 Kobayashi   Sauber      Soft
 Glock       Virgin      Soft
 di Grassi   Virgin      Soft    Hard


Continue Reading...

04 aprilie 2010

Vettel castiga la Sepang

A treia oara a fost cu noroc pentru Red Bull si Sebastian vettel. Plecat de pe pozitia a treia, germanul a castigat prima sa cursa din acest an - dupa ce in celelalte doua a abandonat de pe prima pozitie. Desi a avut pole-ul, coechipierul sau, Mark Webber a avut un start mai slab si a iesit din primul viraj pe pozitia a doua. Pe trei a terminat, pentru prima data cu Mercedes, Nico Rosberg.

Cursa a inceput pe circuit uscat iar mult anticipata ploaie nu si-a facut aparitia pe parcursul acesteia. Vettel a avut un start perfect reusind sa treaca atat de Rosberg cat si de Webber pana in primul viraj, iar de acolo germanul a dominat cursa linistit, fara ca masina sa il mai tradeze. Mai in spate, atentia era indreptata pe cele patru masini McLaren si Ferrari, care porneau din coada plutonului. Pana sa ajungem acolo insa, Barichello a ratat complet startul si a ramas pe ultima pozitie, luand prin surprindere multi piloti in spatele sau.

Cel mai bun start din spatele grilei l-a avut Hamilton, care in cateva tururi castigase deja 10 pozitii. Massa, Alonso si Button erau in aceasta ordine undeva mai in spatele britanicului. Campionul din 2008 a inceput atunci cateva lupte foarte interesante, cea mai intensa fiind cu Petrov, in turul 7. Aceasta lupta a durat doua tururi, iar Hamilton s-a ales cu o avertizare pentru o manevra nepermisa - a schimbat de mai multe ori trasa incercand sa il tina pe rus in spate, in timp ce regulamentul permite doar o singura asemenea manevra pe linia dreapta.

Jenson Button a fost primul care a facut oprirea la boxe, dupa doar 10 tururi parcurse cu pneurile soft. La iesire, el era cu o secunda mai rapid decat masinile Ferrari.

Cele doua masini rosii au avut o cursa linistita in primul stint. Ei au ales sa stea foarte mult timp pe pneurile dure, inainte sa le monteze pe cele soft. Dupa stop-uri insa, atat Massa cat si Alonso au fost mai rapizi decat Mclaren-ul lui Button, care intre timp trecuse in fata lor. Cu Massa in fata sa, spaniolul a reusit sa stea aproape, in ciuda unei mici probleme la cutia de viteze, probleme care ii afectau viteza in virajele lente.

Massa a trecut de Button in turul 44 cu o manevra curajoasa pe interiorul primului viraj, iar britanicul a fost ajuns imediat si de Alonso. Dupa mai multe incercari esuate, spaniolul a incercat o franare tarzie in primul viraj, cu doar doua tururi inainte de final. In timp ce iesea larg, un fum alb aparea din motorul masinii Ferrari, iar dupa alte doua viraje, liderul clasamentului a abandonat.

Robert Kubica a adus din nou masina Renault in puncte, pe locul al patrulea, iar in urma sa a terminat Adrian Sutil. Pilotul Force India a rezistat eroic mai multor atacuri din partea lui Hamilton, britanicul fiind invins in final de viteza superioara a masinii indiene.

El s-a multumit cu locul al saselea, urmat de Massa, care desi era mai rapid, nu a mai avut timp de un atac. Button a terminat pe opt, in fata lui Jaime Alguersuari. Spaniolul a fost un alt pilot care a facut deliciul publicului in cursa de azi, reusind cateva depasiri impresionante. Ultimul in puncte a venit germanul de la Williams, Nico Hulkenberg.

Sapte abandonuri au fost inregistrate. Pedro de la Rosa nici nu a mai luat startul din cauza unei probleme de ambreiaj, iar dupa 10 tururi a fost randul si lui Kobayashi, facand astfel trei abandonuri pentru motoarele Ferrari.

Michael Schumacher a abandonat si el din cauza unei roti nestranse, iar Force India termina din nou doar cu o singura masina in puncte, dupa ce Liuzzi s-a retras la boxe cu o problema la pedala de acceleratie. Printre abandonati se mai numara si Kovalainen, Glock si Petrov. Hispania a ajuns la steagul in patratele cu ambele masini de aceasta data, ei terminand in urma lui Di Grassi. Desi a abandonat, Alonso a fost clasificat al 13-lea.

Iata rezultatele Marelui Premiu al Malaysiei:

 01 S. Vettel       Red Bull     1:33:48.412
 02 M. Webber       Red Bull     +4.8
 03 N. Rosberg      Mercedes     +13.5
 04 R. Kubica       Renault      +18.5
 05 A. Sutil        Force India  +21.0
 06 L. Hamilton     McLaren      +23.4
 07 F. Massa        Ferrari      +27.0
 08 J. Button       McLaren      +37.9
 09 J. Alguersuari  Toro Rosso   +1:10.6
 10 N. Hulkenberg   Williams     +1:13.3
 11 S. Buemi        Toro Rosso   +1:18.9
 12 R. Barrichello  Williams     +1
tur
 13 F. Alonso       Ferrari      +2
tururi
 14 L. di Grassi    Virgin       +3
tururi
 15 K. Chandhok     Hispania     +3
tururi
 16 B. Senna        Hispania     +4
tururi
 17 J. Trulli       Lotus        +5
tururi
 18 H. Kovalainen   Lotus        +10
tururi
 19 V. Petrov       Renault      +24
tururi
 20 V. Liuzzi       Force India  +44
tururi
 21 M. Schumacher   Mercedes     +47
tururi
 22 K. Kobayashi    Sauber       +48
tururi
 23 T. Glock        Virgin       +54
tururi
 24 P. de la Rosa   Sauber       +56 tururi

Continue Reading...

03 aprilie 2010

Grila de start de la Sepang

Pentru cursa de maine avem o grila complet data peste cap din cauza ploii din calificari. Ferrari si Mclaren sunt in coada clasamentului, Williams, Force India si Sauber sunt in primii zece, iar Lotus si Virgin au intrat pentru prima data in primele 17 locuri. Exceptie face Red Bull, care in acest sezon a avut performanta sa obtina trei pole-uri din trei, indiferent de conditii. De aceasta data insa, Webber se afla in fata lui Vettel. O alta premiera o reprezinta clasarea unei masini Mercedes pe prima linie a grilei.

Avem tot dreptul sa speram ca maine vom vedea inca o cursa interesanta, indiferent de conditii, intrucat Hamilton si Alonso se afla pentru a doua cursa la rand in spatele grilei. Ei doi au fost printre protagonisti in Australia, unde Hamilton a plecat de pe 11, iar Alonso a fost ultimul dupa incidentul din primul viraj.

Marele Premiu al Malaysiei
Grila de start
1 Mark Webber
  Red Bull
                               2 Nico Rosberg
                                 Mercedes
3 Sebastian Vettel
  Red Bull
                               4 Adrian Sutil
                                 Force India
5 Nico Hülkenberg
  Williams
                               6 Robert Kubica
                                 Renault
7 Rubens Barrichello
  Williams
                               8 Michael Schumacher
                                 Mercedes
9 Kamui Kobayashi
  Sauber
                               10 Vitantonio Liuzzi
                                  Force India
11 Vitaly Petrov
   Renault
                               12 Pedro de la Rosa
                                  Sauber
13 Sebastien Buemi
   Toro Rosso
                               14 Jaime Alguersuari
                                  Toro Rosso
15 Heikki Kovalainen
   Lotus
                               16 Timo Glock
                                  Virgin
17 Jenson Button
   McLaren
                               18 Jarno Trulli
                                  Lotus
19 Fernando Alonso
   Ferrari
                               20 Lewis Hamilton
                                  McLaren
21 Felipe Massa
   Ferrari
                               22 Karun Chandhok
                                  HRT
23 Bruno Senna
   HRT
                               24 Lucas di Grassi
                                  Virgin

Continue Reading...

Calificari Malaysia - Webber, in pole

Mark Webber a reusit sa obtina pole-ul in sesiunea de calificari din Malaysia, una care a oferit rasturnari de situatie spectaculoase.

Australianul a pus masina Red Bull, pentru a treia cursa in acest sezon, pe prima pozitie, iar alaturi de el pe prima linie se va afla Nico Rosberg de la Mercedes.

Calificarile au inceput pe o ploaie foarte puternica, iar in Q1 am avut parte de cele mai mari surprize. Alonso, Hamilton si Massa vor pleca maine de pe pozitiile 19, 20 si respectiv 21, cei trei fiind eliminati inca din prima parte, alaturi de Trulli, Chandock, Senna si di Grassi.

Mai multi piloti au facut excursii in decor din cauza apei de pe circuit, iar cei mai afectati au fost Bruno Senna si campionul Jenson Button. Britanicul nu a mai putut sa scoata masina McLaren din nisip si, desi avea timp de Q2, a abandonat si va pleca maine de pe pozitia 17.

Masinile s-au inghesuit la plecarea in a doua parte, printre ele aflandu-se in premiera si Kovalainen si Glock, pentru noile echipe Lotus si Virgin. Ei nu au putut trece insa mai departe de atat, fiind eliminati alaturi de Petrov, de la Rosa, Buemi si Alguersuari.

Inainte de startul ultimei parti a calificarilor, ploaia a revenit pe circuit, iar la trei minute dupa start, sesiunea a fost oprita cu steag rosu pentru un sfert de ora, din motive de securitate. In Q3 trecusera masinile Red Bull, Mercedes, Force India, Williams, Sauber-ul lui Kobayashi si Renault-ul lui Kubica.

Asadar, Webber si Rosberg au reusit in final sa ocupe prima linie, Vettel si Sutil vor pleca din urma lor, iar ordinea intre locurile 5 si 10 este: Huelkenberg, Kubica, Barichello, Schumacher, Kobayashi si Liuzzi.

Iata rezultatele calificarilor:


   Pilot           Echipa        Q1       Q2       Q3       Tururi

 01 M. Webber      Red Bull      1:51.886 1:48.201 1:49.327 18
 02 N. Rosberg     Mercedes      1:52.560 1:47.417 1:50.673 22
 03 S. Vettel      Red Bull      1:47.632 1:46.828 1:50.789 19
 04 A. Sutil       Force India   1:49.479 1:47.085 1:50.914 21
 05 N. Hulkenberg  Williams      1:49.664 1:47.346 1:51.001 22
 06 R. Kubica      Renault       1:46.283 1:46.951 1:51.051 19
 07 R. Barrichello Williams      1:50.301 1:48.371 1:51.511 21
 08 M. Schumacher  Mercedes      1:52.239 1:48.400 1:51.717 24
 09 K. Kobayashi   Sauber        1:48.467 1:47.792 1:51.767 21
 10 V. Liuzzi      Force India   1:49.922 1:48.238 1:52.254 21
 11 V. Petrov      Renault       1:47.952 1:48.760 -        15
 12 P. de la Rosa  Sauber        1:47.153 1:48.771 -        14
 13 S. Buemi       Toro Rosso    1:48.945 1:49.207 -        15
 14 J. Alguersuari Toro Rosso    1:48.655 1:49.464 -        16
 15 H. Kovalainen  Lotus         1:52.875 1:52.270 -        16
 16 T. Glock       Virgin        1:52.398 1:52.520 -        13
 17 J. Button      McLaren       1:52.211 -        -         3
 18 J. Trulli      Lotus         1:52.884 -        -         6
 19 F. Alonso      Ferrari       1:53.044 -        -         8
 20 L. Hamilton    McLaren       1:53.050 -        -         8
 21 F. Massa       Ferrari       1:53.283 -        -         7
 22 K. Chandhok    Hispania      1:56.299 -        -         9
 23 B. Senna       Hispania      1:57.269 -        -         9
 24 L. di Grassi   Virgin        1:59.977 -        -         4

Continue Reading...

Malaysia - Antrenamente 3

Mark Webber a fost cel mai rapid in ultimele antrenamente de la Sepang, fiind cu doar cateva sutimi in fata lui Hamilton si Vettel.

Sesiunea nu a fost lovita de ploaie, insa in calificari se anunta o posibila furtuna. FIA a avertizat chiar echipele ca daca ploaia va fi prea puternica, calificarile vor avea loc duminica!

1 M. Webber        Red Bull        1:33.542 17
2 L. Hamilton      McLaren         1:33.559 14
3 S. Vettel        Red Bull        1:33.587 17
4 F. Alonso        Ferrari         1:33.751 19
5 M. Schumacher    Mercedes        1:33.992 15
6 N. Rosberg       Mercedes        1:34.090 13
7 J. Button        McLaren         1:34.113 16
8 F. Massa         Ferrari         1:34.174 15
9 R. Barrichello   Williams        1:34.540 13
10 R. Kubica       Renault         1:34.549 17
11 A. Sutil        Force India     1:34.623 11
12 S. Buemi        Toro Rosso      1:34.673 19
13 N. Hulkenberg   Williams        1:34.882 13
14 V. Liuzzi       Force India     1:34.957 16
15 J. Alguersuari  Toro Rosso      1:35.026 16
16 V. Petrov       Renault         1:35.076 17
17 P. de la Rosa   Sauber          1:35.477 18
18 K. Kobayashi    Sauber          1:36.404 19
19 T. Glock        Virgin          1:37.299 15
20 J. Trulli       Lotus           1:37.369 16
21 H. Kovalainen   Lotus           1:38.161 18
22 L. Di Grassi    Virgin          1:38.783 13


Continue Reading...

02 aprilie 2010

Malaysia - Antrenamente 2

Lewis Hamilton a ramas in fruntea plutonului si in a doua sesiune de antrenamente din Malaysia.

Vettel s-a infiltrat pe a doua pozitie iar pe urmatoarele locuri sunt aceiasi Rosberg, Button, Schumacher si Kubica in ordinea din prima sesiune.

Alonso si Buemi au incheiat pe locurile sapte si opt iar Petrov a adus si al doilea Renault in top 10.

Liuzzi si Kovalainen au iesit pe circuit dupa ce de dimineata ei au fost inlocuiti de testerii di Resta si Fauzy.

Mark Webber a terminat pe pozitia 20 din cauza unor probleme tehnice la masina Red Bull.

Actiunea va fi reluata maine dimineata cu a treia sesiune de antrenamente, la ora 8.

1 L. Hamilton        McLaren             1:34.175 27
2 S. Vettel          Red Bull            1:34.441 28
3 N. Rosberg         Mercedes Grand Prix 1:34.443 30
4 J. Button          McLaren             1:34.538 24
5 M. Schumacher      Mercedes Grand Prix 1:34.674 30
6 R. Kubica          Renault             1:35.148 34
7 F. Alonso          Ferrari             1:35.581 34
8 S. Buemi           Toro Rosso          1:35.660 39
9 V. Petrov          Renault             1:35.872 20
10 A. Sutil          Force India F1      1:35.957 32
11 K. Kobayashi      Sauber              1:36.018 38
12 V. Liuzzi         Force India F1      1:36.221 34
13 P. de la Rosa     Sauber              1:36.325 33
14 J. Alguersuari    Toro Rosso          1:36.325 39
15 F. Massa          Ferrari             1:36.602 30
16 R. Barrichello    Williams            1:36.813 26
17 N. Hulkenberg     Williams            1:37.415 19
18 J. Trulli         Lotus F1            1:38.454 34
19 H. Kovalainen     Lotus F1            1:38.530 32
20 M. Webber         Red Bull            1:38.786 13
21 T. Glock          Virgin Racing       1:39.061 23
22 L. Di Grassi      Virgin Racing       1:39.158 29

Continue Reading...

Malaysia - Antrenamente 1

Lewis Hamilton a fost cel mai rapid in primele antrenamente din Malaysia, masinile Mercedes ocupand primele patru locuri.

Timpul britanicului a fost cu putin sub 1:34. El a fost urmat de Nico Rosberg pentru Mercedes si Jenson Button in al doilea Mclaren. Michael Schumacher a fost al patrulea in a doua masina Mercedes, urmat de Kubica, care continua forma buna aratata de Renault in Australia. Mark Webber a fost al saselea pentru Red Bull, primii sase fiind despartiti de cate o zecime unul de celalalt.

Topul primilor zece a fost completat de Sutil, Alonso, Vettel si Buemi. Malaezianul Fairuz Fauzy a urcat in masina Lotus in locul lui Heikki Kovalainen, terminand pe 22.

Sesiunea s-a desfasurat in conditii uscate si insorite, in ciuda furtunilor de ieri. Urmatoarea sesiune de 90 de minute va incepe la ora 9:00, ora Romaniei.

Iata timpii:

1. Hamilton     McLaren-Mercedes     1:34.921         19
2. Rosberg      Mercedes             1:35.106 + 0.185 19
3. Button       McLaren-Mercedes     1:35.207 + 0.286 25
4. Schumacher   Mercedes             1:35.225 + 0.304 14
5. Kubica       Renault F1           1:35.402 + 0.481 22
6. Webber       Red Bull-Renault     1:35.479 + 0.558 22
7. Sutil        Force India-Mercedes 1:35.955 + 1.034 20
8. Alonso       Ferrari              1:35.959 + 1.038 20
9. Vettel       Red Bull-Renault     1:35.043 + 1.122 19
10. Buemi       Toro Rosso-Ferrari   1:36.100 + 1.179 20
11. Massa       Ferrari              1:36.451 + 1.530 22
12. Kobayashi   Sauber-Ferrari       1:36.503 + 1.582 28
13. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari   1:36.645 + 1.724 18
14. Petrov      Renault F1           1:36.712 + 1.791 9
15. di Resta    Force India-Mercedes 1:36.891 + 1.970 25
16. de la Rosa  Sauber-Ferrari       1:36.899 + 1.978 24
17. Hulkenberg  Williams-Cosworth    1:37.802 + 2.881 27
18. Barrichello Williams-Cosworth    1:38.278 + 3.357 18
19. Trulli      Lotus-Cosworth       1:39.460 + 4.539 21
20. Glock       Virgin-Cosworth      1:39.755 + 4.834 17
21. di Grassi   Virgin-Cosworth      1:40.159 + 5.238 25
22. Fauzy       Lotus-Cosworth       1:40.721 + 5.800 19
23. Senna       HRT-Cosworth         1:41.832 + 6.911 27
24. Chandhok    HRT-Cosworth         1:41.966 + 7.045 24

Continue Reading...

01 aprilie 2010

Cursa 3 - Malaysia

A treia oprire din acest an este in Malaysia, pe circuitul Sepang, de langa Kuala Lumpur. Cursa va avea loc in acest weekend, la doar o saptamana dupa Australia.

Cicuitul a fost construit in doar 18 luni, incepand cu 1998, iar anul urmator a organizat primul Mare Premiu. Acesta a fost castigat de Eddie Irvine, invingandu-l pe colegul sau de la Ferrari Michael Schumacher, care revenise dupa accidentul in care si-a rupt piciorul. Urmatorii cinci ani, insa, germanul a castigat de trei ori. El are cele mai multe victorii aici, urmatorii fiind Kimi Raikkonen si Fernando Alonso cu cate doua.

Cursa de anul trecut a intrat in istorie ca fiind doar a cincea in urma careia pilotii primesc jumatate din puncte. Acest lucru a fost din cauza unei ploi torentiale care s-a abatut asupra circuitului. Din cauza vizibilitatii Marele Premiu a fost oprit dupa doar 31 de tururi din 56, iar Jenson Button castiga a doua cursa pentru Brawn GP.

Opt linii de mare viteza si 15 viraje formeaza Circuitul International Sepang. Acesta se intinde pe 5,5 kilometri, iar in cursa de duminica pilotii vor face 56 de tururi, insumand 310 kilometri.

Robert Kubica, pilotul care a obtinut locul al doilea pentru Renault in cursa trecuta, ne explica un tur de circuit asa cum se vede el din cockpit:

"Sepang este un circuit unic cu viraje mixte; unele sunt foarte rapide, iar altele foarte lente. CIrcuitul are cate putin din toate, si de aceea solicita foarte mult masina.

Startul turului este unul de viteza mica si desi primele doua viraje par usoare pe harta, ele sunt foarte inselatoare, pentru ca circuitul se onduleaza si este greu sa revii pe acceleratie la iesirea din al doilea. Circuitul este insa lat si daca te lupti cu alta masina poti incerca trase diferite in viraje pentru a gasi un avantaj.

Partea de mijloc a circuitului este cea care imi place cel mai mult, pentru ca are viraje de mare viteza, incluzand virajele 5 si 6 unde simti cele mai mari forte laterale. Apoi sunt virajele 7 si 8 care sunt ca un viraj cu doua varfuri. Dar trebuie sa fii atent la o mica denivelare in mijloc, pentru ca poate destabiliza masina.

Turul se termina cu o linie dreapta foarte lunga si o zona de franare foarte puternica. Este probabil cea mai buna ocazie pentru depasire pentru ca circuitul este lat si poti incerca mai multe trase. VIrajul 14 este altul in care exista mai multe linii pentru ca abordarea depinde si de caracteristicile masinii si de stilul de pilotaj. Unele masini prefera sa poarte mai multa viteza spre varful virajului, dar pierd la iesire.

Per total este un circuit unde este usor de gasit un ritm, si pentru ca este atat de lat iti da increderea sa cauti limitele. Recent, virajele de viteza nu au mai fost atat de provocatoare, dar cred ca vor deveni in acest an mai dificile cu cantitatile mari de combustibil. De exemplu, anul trecut era usor sa treci cu acceleratia la podea prin al cincilea viraj dar in acest an va fi mai greu.

Clima in Malaysia face sa fie un weekend foarte greu din punct de vedere fizic, pentru toata echipa. Prima data cand am ajuns in Malaysia nu puteam sa cred cata umiditate este. Cand am iesit din aeroport era ca si cum intram direct intr-o sauna! Chiar simti caldura imensa mai ales cand esti in garaj; caldura masinii iti intra direct in corp. De asemenea este si un mare risc de furtuni, si cu startul de dupa-amiaza tarziu, am putea vedea alta cursa pe ploaie".

Intr-adevar, prognozele arata ca si in acest weekend sunt sanse destul de mari de ploaie, meteorologii avertizand ca aceasta ar putea incepe duminica exact la startul cursei.

Recordul de circuit ii apartine britanicului Jenson Button (1:33.784), timp facut in a doua parte a calificarilor din 2009.

In 2009:
Pole position - 1.35.181 (Button)
Cel mai rapid tur in cursa - 1:36.641 (Button)
Podium:
Jenson Button - Brawn-Mercedes
Nick Heidfeld - BMW Sauber
Timo Glock - Toyota

Castigatorii de pana acum:
2009 Jenson Button Brawn-Mercedes
2008 Kimi Räikkönen Ferrari
2007 Fernando Alonso McLaren-Mercedes
2006 Giancarlo Fisichella Renault
2005 Fernando Alonso Renault
2004 Michael Schumacher Ferrari
2003 Kimi Räikkönen McLaren-Mercedes
2002 Ralf Schumacher Williams-BMW
2001 Michael Schumacher Ferrari
2000 Michael Schumacher Ferrari
1999 Eddie Irvine Ferrari

Date despre circuit:

Lungime: 5.543 km
DIstanta cursei: 310.408 km
Tururi: 56
Acceleratia la podea: 65% din tur
Uzura franelor: Medie
Pneuri: Soft/Hard
Nivelul aerodinamicii: Mediu/Ridicat
Uzura pneurilor: Medie
Viteza medie: 205 km/h



Un tur virtual cu Webber:



Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template