30 septembrie 2009

Renault F1 la Bucuresti - program


Renault a anuntat programul deonstratiei de la Bucuresti din octombrie.

Romain Grosjean si Lucas di Grassi se vor afla la volanul unui monopost R28 - cel de anul trecut - in Piata Constitutiei in perioada 10-11 octombrie 2009.

Va fi un eveniment asemanator cu cel facut de Red Bull la Constanta si face parte din 'Renault Roadshow'. Pista va avea 600 de metri si se va intinde pe o portiune a Bulevardului Libertatii.

Sambata, 10 octombrie

10:00 - Deschiderea expozitiei
10:30 Conferinta de presa
13:00-14:30 Renault Sport Show 1
14:30-18:00 Parada locala, carnaval, ride and drive, curse de karting, sesiuni de autografe 18:00-19:40 Renault Sport Show 2
21:00 Inchiderea zonei expozitionale

Duminica, 11 octombrie

10:00 Deschiderea zonei expozitionale
11:00-13:00 Parada locala, carnaval, sesiuni de autografe
13:00-14:30 Renault Sport Show 3
14:30-14:45 Extragerea castigatorului tombolei Renault F1 Roadshow
14:45-15:30 - Ride and drive, animatii, simulatoare F1
18:00 Inchiderea zonei expozitionale.


Aici sunt cateva filmulete de la evenimentul Renault Roadshow de la Oviedo.
Continue Reading...

28 septembrie 2009

Marele anunt

Saptamana asta ar putea avea loc niste lucruri foarte importante pe piata transferurilor pentru 2010, mai exact mutarile de la varf care deocamdata tin aceasta piata pe loc.


Mutarea lui Alonso la Ferrari este anticipata inca de cand spaniolul a plecat de la McLaren, la sfarsitul lui 2007. A fost simplu de presupus ca Raikkonen isi va primi salariul in avans si va face un loc liber la echipa italiana.

Se spunea ca marele anunt va veni la Monza, insa accidentul lui Massa din Ungaria ar fi incurcat putin lucrurile. Ferrari nu au fost siguri daca brazilianul va putea reveni in cockpit, chiar si din 2010, iar in acest caz nu ar mai fi fost nevoie sa ii dea papucii lui Raikkonen.
Massa si-a revenit incredibil de repede si a revenit pe circuit, in curse de karturi. Acum se vorbeste chiar de o revenire in cursa din Brazilia din acest an. Asadar, Ferrari pot trece la planificarea liniei de piloti din 2010, care sigur il va incluide pe Massa.

Insa ce se intampla cu a doua masina?

Raikkonen si-a petrecut cel mai mult timp al carierei sale intr-o masina McLaren. Acum discutiile despre el revenind la anglo-germani se intensifica, iar comentariile care vin atat din partea Ferrari dar si din partea McLaren, par sa confirme acest lucru.

Presa germana sustine ca avocatii au fost foarte ocupati in Singapore cu finalizarea contractului care ii va permite finlandezului mutarea la McLaren, nu inainte insa de a primi o suma substantiala de la Ferrari. In acest fel, Alonso ar putea purta in sfarsit rosu si, aparent, toata lumea ar fi fericita.
Ferrari spera sa recupereze ceea ce au pierdut la retragerea lui Schumacher, Alonso va trai un vis pe care orice pilot il are, Mclaren vor avea un finlandez mai rapid si pe care deja il cunosc, iar Raikkonen va ramane intr-o masina competitiva.

Elementul cheie din toata aceasta afacere este sponsorul pe care cele doua echipe il impart: Santander. Unele voci spun ca banca spaniola ii va plati salariul lui Raikkonen la McLaren, doar pentru a face loc pentru Alonso la Ferrari.

Cand?

Dupa declaratiile partilor implicate, anuntul va veni foarte curand, cel mai probabil in acest weekend, in Japonia. Dupa podiumul din Singapore, Alonso a declarat ca: "Am luat deja decizia, O veti afla in curand", in legatura cu echipa pentru care va pilota in 2010.

Acum cateva zile, Luca di Montezemolo, presedintele Ferrari a dat de inteles ca Raikkonen va pleca, iar seful echipei, Stefano Domenicali a spus de asemenea ca "nu vrem sa asteptam prea mult", si ca vom afla curand ce se va intampla.

De asemenea, noul director executiv de la Renault, Jean-Francois Caubet, a marturusit ca va fi trist sa il vada pe Fernando plecand si ca este sigur ca si spaniolul simte acelasi lucru.

Asadar, toate aceste declaratii si zvonuri din ce in ce mai puternice, dau de inteles ca ceva se va intampla in viitorul foarte apropiat, iar actorii principali sun Ferrari, McLaren, Alonso si Raikkonen. Se pare ca nu va mai trebui sa asteptam prea mult pentru marele anunt.

Continue Reading...

27 septembrie 2009

Hamilton, castigator in Singapore

Lewis Hamilton a plecat din pole in Singapore si a castigat o cursa in care franele si locul doi au fost cu ghinion pentru mai multi piloti. Glock a facut o cursa impecabila si a readus Toyota pe podium, iar castigatorul de anul trecut, Fernando Alonso, si-a indeplinit obiectivul de a termina pe podium si in acest an.

Desi a plecat de undeva din afara primilor 10, Jenson Button a reusit sa isi extinda conducerea in campionat cu un loc 5 in cursa, in fata lui Barichello si in urma lui Vettel. Ultimele puncte le-au revenit lui Kovalainen si lui Kubica, iar Nakajima si Raikkonen au completat topul 10.

Startul a fost unul linistit in ciuda primelor viraje foarte inguste si dificile. Hamilton si-a mentinut prima pozitie iar Rosberg l-a depasit pe Vettel in primul viraj. Alonso si Webber au purtat o lupta prelungita pentru locul al patrulea loc, iar australianul l-a depasit pe spaniol in virajul 6. Manevra a fost insa efectuata inafara liniilor albe ce delimiteaza circuitul iar Webber a trebuit sa cedeze locul.

Hamilton s-a vazut amenintat in primul stint al cursei de catre Rosberg, insa prima oprire a pilotului Williams a fost cu ghinion. Nico a calcat linia alba de la iesirea de la boxe si a primit o penalizare drive-through. Ca sa faca lucrurile si mai complicate pentru german, Safety Car-ul a iesit pe circuit iar Rosberg a ajuns in coada plutonului dupa aceasta.

Motivul neutralizarii cursei a fost o rasucire a lui Sutil in incercarea de a trece de Alguersuari. Germanul l-a lovit pe Heidfeld la revenirea pe traseu, cei doi lasand in urma lor foarte multe ramasite.

Dupa ghinionul lui Rosberg, Vettel avea drum liber in urma lui Hamilton la restartul cursei, si cu un al doilea stint destul de scurt el a fost capabil sa ajunga masina McLaren si sa puna presiune pana la urmatoarea oprire.

Locul al doilea a fost cu ghinion si pentru Vettel, intrucat la intrarea in boxe el a avut o viteza peste limita impusa ceea ce a dus la o penalizare drive-through.

Glock si Alonso au ramas in urmarirea lui Hamilton, iar la scurt timp a venit momentul care a derutat multi piloti.

Mark Webber a ramas fara frane in virajul 1 si a lovit barierele de protectie. Multi piloti au facut oprirea la boxe cu speranta ca va urma inca o neutralizare, insa nu a fost cazul. Printre acestia a fost si Barichello care din aceasta cauza a pierdut timp pretios in favoarea lui Button, care a ramas pe circuit facand cateva tururi foarte rapide.

La doar doua tururi dupa accidentul lui Webber, cele doua Toro Rosso au intrat in garaje in acelasi timp, cu probleme la frane si cutia de viteze. Tot din cauza franelor, cele doua masini Brawn au fost nevoite sa incetineasca in ultimele tururi.

Sase abandonuri au fost in aceasta cursa, primul dintre ele fiind semnat de Grosjean in turul al treilea, tot din cauza franelor suprasolicitate. Heidfeld si Sutil au incheiat si ei cursa mai devreme in urma accidentului.

Rezultatele Marelui Premiu al statului Singapore


1 L. Hamilton      McLaren      1:56:06.337
2 T. Glock         Toyota       + 9.634
3 F. Alonso        Renault F1   + 16.624
4 S. Vettel        Red Bull     + 20.261
5 J. Button        Brawn GP     + 30.015
6 R. Barrichello   Brawn GP     + 31.858
7 H. Kovalainen    McLaren      + 36.157
8 R. Kubica        BMW Sauber   + 55.054
9 K. Nakajima      Williams     + 56.054
10 K. Räikkönen    Ferrari      + 58.892
11 N. Rosberg      Williams     + 59.777
12 J. Trulli       Toyota       + 1:13.009
13 G. Fisichella   Ferrari      + 1:19.890
14 V. Liuzzi       Force India  + 1:33.502


Abandonuri
15 J. Alguersuari  Toro Rosso   + 14 lap(s)
16 S. Buemi        Toro Rosso   + 14 lap(s)
17 M. Webber       Red Bull     + 16 lap(s)
18 A. Sutil        Force India  + 38 lap(s)
19 N. Heidfeld     BMW Sauber   + 42 lap(s)
20 R. Grosjean     Renault F1   + 58 lap(s)

Continue Reading...

Heidfeld va pleca ultimul


Nick Heidfeld va pleca in cursa de la Singapore de pe linia boxelor dupa ce s-a descoperit ca BMW-ul sau avea o greutate cu putin sub limita de 605 kilograme. El se calificase pe locul opt si trebuia sa plece de pe sapte dupa penalizarea lui Barichello.

Pentru ca va pleca de la boxe, echipa i-a schimbat atat cutia de viteze cat si motorul.
Continue Reading...

26 septembrie 2009

Singapore - Grila de start si strategii


Hamilton va pleca maine de pe prima pozitie si, surprinzator, are cea mai grea masina din primele doua linii ale grilei. E in situatia perfecta sa mearga pentru victorie in cursa de maine.

Vettel, Rosberg si Webber ii puteau fura pozitia britanicului, insa tururile lor rapide au fost intrerupte de accidentul lui Barichello. Cei trei vor avea mult de munca in urma lui Hamilton, tinand cont ca acesta va avea si Kers-ul de partea sa. Vettel va sta pe circuit doar 17 tururi in timp ce Webber, Rosberg si Hamilton vor sta 18, 19, si respectiv 20 de tururi pana la prima oprire.

Webber va trebui sa fie atent si in urma sa, intrucat va avea de tinut alti doi piloti care vor avea un stint mai lung decat al lui. Alonso si Glock vor opri in tururile 19 si 20.

Mai in spate, Nick Heidfeld are cea mai usoara masina de pe grila si va sta in primul stint doar 16 tururi. In urma lui se afla cei mai grei din topul primilor 10, si anume Kubica si Kovalainen, care vor sta pe circuit 22 de tururi.

Rubens Barichello a primit o penalizare de cinci pozitii pe grila pentru schimbarea cutiei de viteze. Cu un start bun, asa cum ne-a obisnuit, va avea sanse sa plece cu un punct sau doua din Singapore, insa va fi greu sa intre in primele sase locuri.

Cel mai greu de pe grila este Sutil care va sta pe circuit 33 din cele 61 de tururi (o oprire?) si va pleca de pe 16.

Grila de start si greutatile masinilor:

                                  1 Lewis Hamilton 660.5
2 Sebastian Vettel 651
                                  3 Nico Rosberg 657.5
4 Mark Webber 654.5
                                  5 Fernando Alonso 658
6 Timo Glock 660.5
                                  7 Nick Heidfeld 650
8 Robert Kubica 664
                                  9 Heikki Kovalainen 664.5
10 Rubens Barrichello 655.5
                                  11 Kazuki Nakajima 680.7
12 Jenson Button 683
                                  13 Kimi Raikkonen 680.5
14 Sebastien Buemi 678
                                  15 Jarno Trulli 670.9
16 Adrian Sutil 693
                                  17 Jaime Alguersuari 683.5
18 Giancarlo Fisichella 678.5
                                  19 Romain Grosjean 683
20 Vitantonio Liuzzi 656

Continue Reading...

Singapore - Hamilton in pole


Lewis Hamilton va pleca din pole pentru a treia cursa in acest sezon. Alaturi pe grila ii va fi Vettel iar linia a doua o vor imparti Rosberg si Webber. Cei doi germani insa, plecasera pe tururi foarte rapide dar accidentul lui Barichello le-a oprit cursa pentru pole-position.

Brazilianul a lovit masina Brawn in ultimul minut al calificarilor iar sesiunea a fost oprita cu 26 de secunde mai devreme. El a terminat pe locul al cincilea, insa penalizarea pentru schimbarea cutiei de viteze il va duce pana pe locul al zecelea.

Fernando Alonso a avut o sesiune buna astazi, aducand masina Renault pana pe locul sase pe grila. Timo Glock a scos si el tot ce a fost mai bun din masina Toyota, terminand in fata celor doi de la BMW, Heidfeld si Kubica. In timp ce colegul sau este pe prima pozitie, Kovalainen va pleca maine de pe locul 10 (9 dupa penalizarea lui Barichello).

Dua prima sesiune, echipa Force India a confirmat indirect ca ceea ce am vazut la Spa si Monza a fost datorita fortei aeordinamice scazute. Cele doua masini au fost eliminate inca din Q1, cu Sutil pe 16 si Liuzzi ultimul. Alaturi de ei au mai fost scosi Alguersuari, Fisichella si Grosjean. Cel mai rapid atunci era tot Hamilton, urmat de Button si Raikkonen.

Q2 a insemnat dezamagirea din partea lui Button. Englezul nu a reusit sa puna la punct un tur care sa il aduca in primii zece, si a terminat pe locul 12, loc de pe care va pleca in cursa de maine. Buemi, pe de alta parte, a adus masina Toro Rosso in Q2, o performanta rara pentru ei in ultimul timp. El va pleca maine de pe 14, din fata lui Trulli. Eliminati dupa aceasta a doua sesiune au mai fost Nakajima (11) si Raikkonen (13). La celalalt capat, Rosberg facea un timp incredibil (1:46.197) inca din primele tururi.

In final, lupta pentru titlu devine si mai interesanta. Maine va fi sansa celor doi piloti de la Red Bull sa revina in lupta pentru titlu, cu cele doua Brawn atat de departe in pluton.

Rezultatele calificarilor din Singapore:

Q3
1 L. Hamilton      McLaren      1:47.891
2 S. Vettel        Red Bull     1:48.204
3 N. Rosberg       Williams     1:48.348
4 M. Webber        Red Bull     1:48.722
5 R. Barrichello   Brawn GP     1:48.828
6 F. Alonso        Renault F1   1:49.054
7 T. Glock         Toyota       1:49.180
8 N. Heidfeld      BMW Sauber   1:49.307
9 R. Kubica        BMW Sauber   1:49.514
10 H. Kovalainen   McLaren      1:49.778
Q2
11 K. Nakajima     Williams     1:47.013
12 J. Button       Brawn GP     1:47.141
13 K. Räikkönen    Ferrari      1:47.177
14 S. Buemi        Toro Rosso   1:47.369
15 J. Trulli       Toyota       1:47.413
Q1
16 A. Sutil        Force India  1:48.231
17 J. Alguersuari  Toro Rosso   1:48.340
18 G. Fisichella   Ferrari      1:48.350
19 R. Grosjean     Renault F1   1:48.544
20 V. Liuzzi       Force India  1:48.792
Continue Reading...

Singapore - Antrenamente 3


Ultima sesiune de antrenamente din Singapore a fost castigata de Hamilton, urmat de Vettel. Cei doi au fost singuri in timpul de 1:47 pe tur. Nico Rosberg a fost al treilea, iar pe patru cel de-al doilea McLaren, cel al lui Kovalainen. Cele doua BMW-uri s-au clasat pe locurile cinci si sase, iar cei doi se descurca mult mai bine aici fata de celelalte circuite stradale. La fel se poate spune si de Toyota, care au venit pe locurile opt si zece.

Ferrari nu arata un ritm prea bun - nu au gasit o setare potrivita pentru acest circuit, si nu se asteapta sa intre in ultima parte a calificarilor de astazi. Raikkonen a terminat sesiunea pe 12, in timp ce Fisichella a fost ultimul, la patru zecimi de cel din fata sa.

La ora 17 ne asteapta necunoscutul. Daca ieri masinile Brawn a fost cele mai rapide, astazi McLaren se pare ca au revenit in forta cu un nou sasiu, iar Red Bull par foarte rapizi, cel putin cu Vettel. Cele doua BMW par hotarate sa ocupe doua locuri in primele 10, iar Toyota aspira si ele la alte doua.

1. Hamilton 1:47.632
2. Vettel 1:47.909
3. Rosberg 1:48.332
4. Kovalainen 1:48.420
5. Kubica 1:48.501
6. Heidfeld 1:48.526
7. Barrichello 1:48.551
8. Glock 1:48.673
9. Buemi 1:48.754
10. Trulli 1:48.757
11. Nakajima 1:48.831
12. Raikkonen 1:48.864
13. Webber 1:48.876
14. Button 1:48.921
15. Alonso 1:49.032
16. Liuzzi 1:49.055
17. Sutil 1:49.122
18. Alguersuari 1:49.399
19. Grosjean 1:49.641
20. Fisichella 1:50.039
Continue Reading...

25 septembrie 2009

Singapore - Antrenamente 2


Sebastian Vettel a fost cel mai rapid in a doua sesiune de astazi, cand echipele au scos pneurile super-soft pe circuitul din ce in ce mai aderent. El a fost urmat de Alonso si Kovalainen, ei fiind si singurii care au intrat in 1:48 pe tur.

Nici aceasta sesiune nu a fost lipsita de steagul rosu. De aceasta data a fost Webber cel care a intrat in zid; el a pierdut spatele in ultimul viraj, la intrarea pe linia din fata boxelor, si a lovit peretele de beton. Toate astea intr-un moment in care australianul impunea ritmul cu niste timpi foarte rapizi, suficienti totusi cat sa ramana pe locul al saselea pana la sfarsit.

In fata lui au terminat Jenson Button, pe locul cinci si Nick Heidfeld pe patru. Nico Rosberg a terminat pe locul al optulea, in fata lui Glock, iar Hamilton nu a reusit sa egaleze timpul colegului sau de echipa, fiind mai lent cu patru zecimi, si mai in spate cu sase locuri.

Actiunea pe circuitul din Singapore va fi reluata maine de la ora 14, ora noastra.

1 Vettel 1.48.650
2 Alonso 1.48.924
3 Kovalainen 1.48.952
4 Heidfeld 1.49.098
5 Button 1.49.311
6 Webber 1.49.317
7 Rosberg 1.49.333
8 Glock 1.49.342
9 Hamilton 1.49.358
10 Kubica 1.49.609
11 Barrichello 1.49.616
12 Sutil 1.49.710
13 Trulli 1.49.795
14 Raikkonen 1.49.941
15 Nakajima 1.50.023
16 Fischella 1.50.253
17 Buemi 1.50.527
18 Liuzzi 1.50.605
19 Grosjean 1.50.972
20 Alguersuari 1.51.423
Continue Reading...

Singapore - Antrenamente 1

Brawn GP a inceput weekendul de la Singapore in forta, cu Barichello si Button pe primele doua pozitii in prima sesiune de antrenamente a weekendului.

A fost o sesiune grea pentru piloti, ei avand de-a face cu un circuit extrem de murdar si drept urmare, cu o aderenta foarte slaba. Au fost numeroase iesiri in putinele zone de degajare insa cel mai ghinionist a fost Grosjean. Francezul a repetat parca accidentul lui Piquet de anul trecut si a scapat masina de sub control in virajul 17. El a lovit roata din partea dreapta spate si a oprit masina in deja bine-cunoscuta zona fara macarale. Sesiunea a fost oprita pentru cateva minute.

La polul opus, cealalta masina Renault, a lui Fernando Alonso a terminat pe locul al patrulea, la doar trei zecimi in urma masinilor Brawn. Spaniolul a despartit cele doua masini Red Bull, cu Webber in fata si Vettel in spatele sau. Kovalainen a fost omul care a impins masina cel mai mult, avand foarte multe momente limita, aproape sa loveasca masina, insa a reusit sa o mentina pe circuit si sa termine pe locul sase, in fata coechipierului sau, Lewis Hamilton. Kubica, Raikkonen si Nakajima au completat topul primilor zece.

1 Barrichello 1.50.179
2 Button 1.50.356
3 Webber 1.50.416
4 Alonso 1.50.567
5 Vettel 1.50.614
6 Kovalainen 1.50.699
7 Hamilton 1.50.715
8 Kubica 1.50.815
9 Raikkonen 1.50.865
10 Nakajima 1.51.089
11 Rosberg 1.51.427
12 Sutil 1.51.544
13 Buemi 1.51.643
14 Heidfeld 1.51.656
15 Glock 1.52.083
16 Trulli 1.52.135
17 Fischella 1.52.390
18 Liuzzi 1.52.905
19 Alguersuari 1.53.232
20 Grosjean 1.53.458

Continue Reading...

24 septembrie 2009

Sponsorii pleaca de la Renault


Scandalul in care a fost implicata Renault a afectat atat imaginea echipei cat si relatiile cu sponsorii. Mutua Madrilena si ING au cerut terminarea contractelor inainte de cursa de la Singapore.

Echipa Renault a fost gasita vinovata de fraudarea rezultatului cursei de la Singapore din 2008, si a primit o excludere pe doi ani cu suspendare.

Evident, sponsorii nu au fost multumiti de comportamentul echipei. Firma de asigurari spaniola, Mutua Madrilena a spus intr-un comunicat ca imaginea si reputatia sponsorilor a fost serios afectata.

Cu toate astea, compania a confirmat ca va continua sa il sustina pe Fernando Alonso.

Un alt sponsor - de aceasta data fiind vorba de sponsorul principal al echipei franceze - a anuntat astazi intr-un comunicat, ca va incheia contractul cu echipa, cu doar patru curse inainte de expirare.

"ING a anuntat astazi ca in lumina verdictului Consiliului Mondial de Motorposrt din 21 septembrie 2009 in ceea ce priveste evenimentele de la cursa din Singapore din 2008, ING va termina contractul cu Renault F1, cu efect imediat.", a spus ING in comunicatul de presa.

Banca ING a intrat in Formula 1 in 2007 cu Renault iar intre timp a incheiat contracte si cu cateva din circuitele din calendar. La inceputul anului insa, ei au anuntat ca nu vor reinnoi contractul cu Renault dupa 2009, din cauza dificultatilor financiare din aceasta perioada.

Nu se stie inca cine va fi inlocuitorul bancii ING ca sponsor principal al Renault.

Continue Reading...

Renault merge mai departe


Dupa episodul neplacut cu accidentul lui Nelsinho Piquet din Singapore 2008, Renault a anuntat ca va continua in Formula 1 si a numit deja conducerea provizorie - oamenii care ii vor inlocui pe Flavio Briatore si pe Pat Symonds.

In locui lui Briatore a fost numit Bob Bell, omul care se afla in Formula 1 inca din anii '80, si care pana acum indeplinnea rolul de director tehnic la Renault.

Directorul de Marketing si Comunicare, Jean-Francois Caubet a fost si el promovat si va fi de acum inainte Directorul Executiv al echipei. Atat el cat si Bell vor ocupa aceste pozitii cel putin pana la sfarsitul anului.

Echipa vrea acum sa lase in urma tot acest scandal, dupa ce FIA i-a pedepsit cu o eliminare pe doi ani din Formula 1, insa cu suspendare. De asemenea, ei au renuntat la procesul pe care intentionau sa il inainteze impotriva celor doi Piquet, pentru santaj si declaratii false.

Tot ceea ce s-a discutat la intalnirea WMSC de luni, dar si dosarul cu dovezile, sunt publicate in intregime pe site-ul FIA.

Continue Reading...

21 septembrie 2009

Calendarul 2010


Consiliul Mondial de Motorsport (WMSC) a anuntat astazi calendarul sezonului 2010. Acesta va include cateva modificari majore, printre care revenirea Canadei si inaugurarea unui nou Mare Premiu, in Coreea.

Asa cum s-a tot speculat, sezonul urmator va incepe cu Bahrain, spre deosebire de traditionala Australia. Cele doua vor fi ambele in martie, iar in aprilie vor fi cursele din Malaysia si China. In mai vom avea trei curse, si anume cele din Spania (Barcelona), Monaco si Turcia. Canada si Europa se vor desfasura in luna iunie.

In ceea ce priveste circuitul de la Montreal, contractul nu este inca finalizat, iar in cazul in care nu se va ajunge la o intelegere cu F1 Management, Turcia va fi mutata pe 6 iunie.

Mai departe, luna iulie va gazdui si ea doua Mari Premii, cea din Anglia si din Germania, fiind urmate de Ungaria si Belgia in august. La fel ca si in acest an, sezonul european va fi incheiat de Italia, pe 12 septembrie.

Anul acesta Abu Dhabi este cursa care incheie sezonul, insa Brazilia va reveni la acest rol pe care il detinea inainte, urmand ca circuitul din Emirate sa fie penultimul al campionatului.

Iata calendarul complet al sezonului 2010 de Formula 1:

14/3 Bahrain
28/3 Australia
04/4 Malaysia
18/4 China
09/5 Spania
23/5 Monaco
30/5 Turcia
13/6 Canada
27/6 Europa (Valencia)
11/7 Marea Britanie
25/7 Germania
01/8 Ungaria
29/8 Belgia
12/9 Italia
26/9 Singapore
03/10 Japonia
17/10 Coreea
31/10 Abu Dhabi
14/11 Brazilia

Continue Reading...

Excludere cu suspendare pentru Renault


Audierea in ceea ce priveste accidentul lui Piquet din 2008 de la Singapore s-a incheiat. Renault a primit o excludere pe doi ani din Formula 1 insa cu suspendare.

Consiliul Mondial de Motorsport a decis sa suspende pedeapsa echipei franceze datorita eforturilor luate de Renault de a identifica vinovatii din cadrul echipei si a condamna actiunile acestora.

Drept urmare, lui Flavio Briatore - fostul sef al echipei - i-au fost interzise orice fel de activitati in F1, inclusiv cea de manager al unor piloti, pe o perioada nedeterminata de timp, in timp ce Pat Symonds - fostul director tehnic - a fost suspendat din sport pentru cinci ani.

Piquet, Alonso, Briatore si Symonds au aparut in fata celor 26 de membrii WMSC, iar la audiere a fost prezent si presedintele Renault, Bernard Rey. Acesta a emis si un comunicat prin care cere scuze in fata "comunitatii F1".

In ceea ce priveste implicarea lui Alonso, WMSC l-a gasit nevinovat.

Pe Autosport se poate gasi intreg verdictul Consiliului, iar motivele si mai multe detalii vor fi puse la dispozitia presei in urmatoarele ore.

Continue Reading...

Un tur la Singapore

Formula 1 poposeste la sfarsitul acestei saptamani in Singapore pentru a doua cursa desfasurata pe circuitul stradal al peninsulei Malay. Anul trecut a oferit prima cursa din istoria Formulei 1 desfasurata pe timp de noapte, dar de asemenea a oferit si - probabil - cel mai mare scandal din istorie. Fernando Alonso a castigat acea cursa, victorie care astazi este judecata in Paris.

Trecem insa peste lucrurile complicate din tribunal, si mergem la Adrian Sutil, care ne ia la o tura pe circuitul din Singapore.

"Virajul 1 face de fapt parte dintr-un complex, impreuna cu urmatoarele doua, deci este important sa il abordezi corect. Nu poti iesi prea mult pe borduri la iesire ca te alegi cu subvirare si nu poti accelera la maxim. Complexul se incheie in virajul 3, unde trebuie sa fii atent si sa mentii o linie buna. Este un viraj normal, clasic, insa este usor sa blochezi roata mai ales cand ai de-a face cu bordurile inalte din interior. Ajungi apoi in virajul 5 unde ai destul loc la intrare dar devine din ce in ce mai stramt si e dificil sa vezi apexul.

Ajungem acum intr-o sectiune cu tunel, una foarte placuta, dar anul trecut erau multe denivelari. Franarea pentru virajul 7 este una din cele mai puternice, cobori pana in treapta a doua. Este unul din putinele locuri unde poti incerca o depasire - inainte sa virezi stanga si apoi dreapta pentru virajul 8 - si unul din cele mai lente ale circuitului.

La iesire din 8 este un alt complex, unde accelerezi si treci pe partea dreapta pentru un viraj de stanga; incerci o iesire buna din virajul 9 spre linia dreapta care se incheie cu o sicana dificila. Bordurile erau foarte inalte acolo anul trecut, si era usor sa pierzi controlul masinii. Am vazut cateva accidente acolo fiind un loc unde se greseste foarte usor.

La virajul 12 conteaza accelerarea de pe pod, unde anul trecut nu au fost denivelari. Virajul 13 este unul foarte lent unde trebuie sa franezi in timp ce virezi. E important sa nu franezi prea tarziu ci sa te concentrezi pe iesire pentru a avea o viteza mare pe linia dreapta spre virajul 14. Franezi din viteza a sasea in acest viraj, asadar avand o viteza mare, si poate fi dificil pe iesire din cauza tractiunii si a supravirarii.

Ajungem apoi printr-un viraj cu acceleratia la podea inainte sa franezi pentru virajul 16, o sicana rapida. Acolo este foarte placut, pentru ca treci peste bordura pentru o iesire buna din virajul 17. Virajele 18 pana la 21 sunt foarte asemanatoare, toata arata la fel si necesita acelasi ritm.

Ultimul viraj este unul foarte rapid, in a patra ori a cincea treapta a cutiei si cu o abordare rapida a apexului, care te duce pe linia de start/sosire. Singura dificultate este sa fii prea devreme pe acceleratie pentru ca poti iesi prea mult pe bodurile de la iesire, si daca ajungi pe partea verde pierzi timp."

Turul de pole al lui Felipe Massa din 2008:
Continue Reading...

17 septembrie 2009

Great news! - Top Gear va filma in Romania!

Tocmai am vazut o stire bomba care a facut ocolul internetului in ultimele doua zile: echipa Top Gear va filma luna asta ultimul episod al urmatoarei serii in Romania!

Jeremy Clarkson, Richard Hammond si James May vor intra cu un Ferrari, un Aston Martin si un Lamborghini pe drumurile noastre in constructie si pline de carute. Peste tot in presa apar locatii ca Palatul Parlamentului, Delta Dunarii, Litoralul Marii Negre sau Transfagarasanul, insa conform TG Romania inca nu este nimic batut in cuie in legatura cu locurile filmarilor.

Excursiile si provocarile celor trei prezentatori BBC prin tari ca Franta, Italia, Belgia sau Elvetia sunt bine cunoscute printre fanii emisiunii. Ei isi aleg niste supercar-uri scumpe si foarte puternice si pleaca la drum, fie pentru a scoate in evidenta calitatile/defectele masinilor, fie pentru a vedea ce forma de transport este mai eficienta, fie pur si simplu pentru a vedea care sunt cele mai bune drumuri pentru sofat. Ca in acest filmulet.


Dar ce vor gasi ei in Romania? Pe drumurile noastre vor da in primul rand peste milioane de gropi, milioane de carute ce umbla in zig-zag pe drumuri europene, iar cand vor ajunge in locuri intr-adevar impresionante, aproape sigur le vor privi de pe margine, in timp ce mecanicii schimba suspensiile rupte.

Ca fan al emisiunii astept cu nerabdare mai multe amanunte despre acest eveniment "epic" si mai ales, sunt curios la ce concluzie vor ajunge. (The best romanian driving road is... in Switzerland).

Dar pana atunci, sa ne delectam cu cateva momente in care Romania a fost prezenta in celebra emisiune:
Dacia Sandero
Navigatorul in limba romana (James May):
Continue Reading...

USF1 va avea serie "feeder"

Echipa americana USF1, care va intra in F1 incepand cu sezonul 2010, a anuntat ca va sprijini campionatul american de monoposturi F2000 si il va folosi ca pepiniera pentru viitorii piloti americani.

In Europa, echipele de F1 fie isi pot alege pilotii din numeroasele serii de monoposturi de juniori, fie unele echipe au diferite programe proprii (de exemplu Red Bull) cu ajutorul carora isi sprijina tinerii ce se pregatesc in acele serii.

Optiunile pentru USF1 in Europa, insa, sunt foarte limitate in contextul in care ei cauta piloti americani. Acest lucru ii determina sa isi formeze ei proprii piloti, si au ales campionatul F2000, asemanator cu Formula 3.

Acest campionat are un calendar format doar din circuite in stilul celor europene, nu se alearga pe ovale. Se alearga pe circuite cunoscute ca cele de la Watkins Glen, Mosport sau Mid Ohio.

"Echipa USF1 este incantata sa anunte ca va sprijini campionatul F2000 si il va folosi ca una din seriile "feeder" oficiale ale sale. Pentru prea mult timp, calea tinerilor americani spre F1 a fost impiedicata de lipsa de respect pentru cursele de monoposturi, iar pentru cei talentati, lipsa banilor. Echipa lui Jeremy Shaw, Team USA a facut - si va continua sa faca - o treaba fantastica in a incuraja noile talente; asteptam cu interes sa colaboram atat cu Team USA cat si cu F2000," au spus Ken Anderson si Peter Windsor pentru site-ul oficial al seriei F2000.
Continue Reading...

16 septembrie 2009

Alonso si inginerii nu au stiut nimic

In timp ce cazul accidentului lui Piquet din Singapore 2008 continua, mai multe dovezi scapa in media. Saptamana aceasta este vorba de o copie a dialogului radio dintre membrii echipei Renault, dinainte si din timpul perioadei de Safety Car.

In urma studierii mai multor dovezi, oficialii FIA cred ca Alonso si alti ingineri nu au stiut nimic despre planul pus la punct inainte de cursa. Ba mai mult, ei nu au reusit sa isi dea seama daca Briatore a fost implicat in vreun fel. Tot ce se stia in cadrul echipei era ca Alonso urma sa mearga pe o strategie foarte 'agresiva', probabil una cu trei opriri, asa cum reiese din conversatiile radio.

"Strategia Renault a fost agresiva si oarecum neobisnuita insa stewarzii au ajuns la concluzia ca alti membrii ai echipei, inafara de Piquet, Symonds si probabil Briatore, nu au fost la curent cu planul accidentului.", se arata intr-un document al FIA.

Se pare ca stewarzii l-au gasit pe Pat Symonds ca principal personaj in ceea ce priveste accidentul, iar inginerii si Alonso stiau ca merg pe o strategie cu trei opriri, dar care urma sa fie schimbata din cauza unei neutralizari 'neprevazute'.

Aici este comunicarea radio scapata in presa.
Continue Reading...

Briatore si Symonds au demisionat de la Renault!

Cazul accidentului de la Singapore de anul trecut a urmat astazi o alta directie, o data cu anuntarea demisiei sefului echipei Renault Flavio Briatore si a directorului tehnic Pat Symonds.

Aceasta decizie vine in urma declaratiilor recente in care Briatore a negat cu vehementa regizarea accidentului lui Nelsinho Piquet din 2008.

Luni, 21 septembrie, este programata o intalnire a Consiliului Mondial de Motorsport in care Renault urmeaza sa isi sustina nevinovatia, insa plecarea celor doi este tocmai un semn al acestei vinovatii. Ba mai mult, echipa a anuntat ca nu va contesta afirmatiile Federatiei Internationale Auto, cu privire la accident.

Chiar si cu demisia celor doi, Renault inca risca excluderea permanenta din Formula 1, pentru regizarea accidentului lui Piquet, accident de pe urma caruia Alonso, celalalt pilot al echipei, a beneficiat si a castigat cursa.
Continue Reading...

15 septembrie 2009

Sauber a fost salvata

La doar cateva ore dupa ce FIA a confirmat a 13-a echipa a grilei, BMW-Sauber a anuntat ca si-a asigurat viitorul dupa ce Qadbak Investments Ltd. a cumparat echipa. Constructorul german si-a anuntat, acum cateva saptamani, retragerea din F1 la sfarsitul sezonului 2009, din cauza problemelor financiare.

Cei care au salvat echipa cu baza in Elvetia, Qadbak Investments Ltd. este o fundatie ce are finantare din Qatar. Ambele parti au semnat contractul astazi, cu speranta ca vor avea un loc pe grila in 2010.

Desi s-a ocupat deja ultimul loc dintre cele 13 alocate prin regulament, FIA va face demersuri sa modifice numarul de masini de pe grila din 2010 de la 26 la 28, adica 14 echipe, tocmai pentru a putea primi aceasta 'noua' echipa. Ceilalti participanti din F1 vor fi consultati in legatura cu aceasta propunere.

"Suntem foarte fericiti sa confirmam ca FIA a indicat ca ar putea fi un loc pentru noi in campionatul 2010 de Formula 1. Echipa asteapta sa se alinieze pe grila la prima cursa din 2010."
Continue Reading...

Lotus este a 13-a echipa

Numele Lotus se va intoarce in Formula 1 in sezonul 2010, dupa 15 ani de absenta, a anuntat FIA in aceasta dimineata. Constructorul britanic va face echipa cu o companie malaysiana si ii va inlocui pe cei de la BMW pe grila de F1. Cu toate astea, FIA va incearca sa ajute posibilii inlocuitori ai germanilor.

Chiar daca BMW-Sauber a depus aplicatia pentru un loc in sezonul 2010, constructorul a anuntat de asemenea ca se va retrage din F1 la sfarsitul acestui sezon. Ei au primit insa asigurari ca Federatia va face tot posibilul sa mareasca grila de la 26 la 28 de masini pentru anul viitor, in timp ce echipa este in cautarea unor cumparatori. Celelalte echipe vor fi consultate in aceasta privinta.

FIA a descris aplicatia celor de la BMW ca fiind una "impresionanta" si "de calitate", insa a ales sa acorde al 13-lea loc unei echipe deja pregatite.

Lotus va reveni in Formula 1 in parteneriat cu malaysienii de la Tune Group, cei ce detin de asemenea Air Asia. Alaturi de seful echipei - CEO al Tune Group - Tony Fernandes, Mike Gascoyne va contribui, cu experienta sa de 20 de ani in F1, in calitate de director tehnic al echipei.

Deocamdata, echipa va avea baza la Norfolk in Marea Britanie, insa planurile de viitor includ ca aceasta sa se mute in Malaysia, langa circuitul de la Sepang. In ceea ce priveste propulsia, Lotus a ajuns la o intelegere cu britanicii de la Cosworth, motoare ce vor fi si pe celelalte trei noi echipe - Manor, USF1 si Campos.

Lotus are o istorie de 37 de ani in Formula 1 , si a concurat in 491 de Mari Premii castigand 79 dintre acestea. Jim Clark, Emerson Fittipaldi, Graham Hill, Jochen Rindt si Mario Andretti sunt pilotii care au devenit Campioni Mondiali intr-o masina Lotus si care au adus echipei sase titluri la Constructori, ultimul fiind in 1978, cu americanul Andretti.
Continue Reading...

13 septembrie 2009

Italia - Dubla pentru Brawn

Rubens Barichello si-a adaugat inca o victorie in cont iar Brawn inca o dubla, strategia celor doi piloti dovedindu-se cea mai buna. Lewis Hamilton parea sigur pe locul al treilea pana in ultimul tur cand a pierdut spatele masinii la iesirea din primul Lesmo. El a fost insa clasificat la un tur in urma liderilor, pe locul al 12-lea. Lui Kimi Raikkonen i-a fost astfel inmanat un alt podium. Finlandezul a dus o lupta stransa pe toata durata cursei cu o Force India, la fel ca in Belgia, insa de data aceasta fiind vorba de Adrian Sutil. Pe locul al cincilea a terminat Fernando Alonso urmat de Kovalainen, Heidfeld si Vettel.

Raikkonen a beneficiat de un start impecabil ajungand pana pe pozitia a doua, insa nu a reusit sa treaca de Hamilton. Britanicul a pus o distanta considerabila pana la primul pit-stop. Plecat de pe doi, Sutil a fost al treilea dupa primul viraj si a putut tine pasul cu pilotul Ferrari.

Asa cum deja se cunostea din greutatile masinilor, doar primii trei au avut o strategie cu doua opriri la boxe, strategie care s-a dovedit inferioara. Cei doi piloti de la Brawn GP au beneficiat din plin de timpul pierdut de Hamilton, Raikkonen si Sutil la a doua oprire, si le-au furat primele pozitii.

Kovalainen parea favoritul la victorie inainte de start, insa cu un prim stint foarte dificil, finlandezul a ajuns pana pe locul opt dupa doar patru tururi.

Victima primului tur a fost Mark Webber. Australianul a fost atins din spate de Robert Kubica si a ramas blocat in pietrisul celei de-a doua sicane. Kubica a avut partea din stanga a aripii fata avariata dupa incident insa nu a intrat la boxe. Oficialii i-au aratat mai tarziu steagul rosu-galben in turul sapte si l-au obligat sa intre la boxe. Insa polonezul s-a retras din cursa mai tarziu.

Noul-venit Vitantonio Liuzzi a impresionat prin duelurile sale cu Alonso si cu Raikkonen, si prin faptul ca la start a castigat un loc si se mentinea foarte bine. Ghinionul a lovit insa dupa 15 tururi cand cutia de viteze a cedat si a fost nevoit sa traga pe dreapta la iesire din a doua sicana.

Un moment interesant al cursei a fost atunci cand Raikkonen si Sutil au facut a doua oprire in acelasi timp. Finlandezul a avut probleme cu plecarea din boxe iar germanul cu intrarea. Sutil a pierdut acolo oglinda din dreapta iar cei doi au iesit in final de la boxe la aceeasi dinstanta si in aceeasi ordine ca si inainte.

De asemenea, un punct de interes l-a reprezentat si lupta incinsa dintre cei doi piloti Toyota. Totul a inceput in prima sicana, cand Trulli a esuat in a-l depasi pe Nakajima iar Glock a ajuns roata-la-roata cu italianul pana la Lesmo. Acolo insa, Trulli a iesit larg pana a ajuns pe nisip dar a reusit sa revina pierzand cateva secunde.

Rezultatele Marelui Premiu al Italiei:

1 R. Barrichello   Brawn GP     1:00:.000
2 J. Button        Brawn GP     + 2.866
3 K. Räikkönen     Ferrari      + 30.664
4 A. Sutil         Force India  + 31.131
5 F. Alonso        Renault F1   + 59.182
6 H. Kovalainen    McLaren      + 1:00.693
7 N. Heidfeld      BMW Sauber   + 1:02.412
8 S. Vettel        Red Bull     + 1:05.407
9 G. Fisichella    Ferrari      + 1:06.856
10 K. Nakajima     Williams     + 2:42.163
11 T. Glock        Toyota       + 2:43.925
12 L. Hamilton     McLaren      + 1 lap(s)
13 S. Buemi        Toro Rosso   + 1 lap(s)
14 J. Trulli       Toyota       + 1 lap(s)
15 R. Grosjean     Renault F1   + 1 lap(s)
16 N. Rosberg      Williams     + 2 lap(s)

Abandonuri
17 V. Liuzzi       Force India  + 31 lap(s)
18 J. Alguersuari  Toro Rosso   + 34 lap(s)
19 R. Kubica       BMW Sauber   + 38 lap(s)
20 M. Webber       Red Bull     + 53 lap(s)
Continue Reading...

12 septembrie 2009

Italia - Grila de start si greutatile masinilor

Primii trei de pe grila sunt si cei mai usori de pe grila.

Hamilton este cel mai usor de pe grila de maine de la Monza, iar Sutil va sta pe circuit cu un tur mai mult decat el. Raikkonen nu are nici el prea mult combustibil la bord, dar tot va reusi sa stea cu doua sau trei tururi mai mult pe circuit decat cei din fata sa.

Mclaren joaca diferit cu cele doua masini. Desi se afla pe locul al patrulea, Kovalainen va face primul pitstop cu 12 tururi mai tarziu fata de coechipierul sau si nu este exclus ca aceea sa fie si singura sa oprire. La fel se poate spune si de cei doi piloti Brawn din spatele sau, care vor sta pe circuit aproximativ 30-32 de tururi in primul stint. Asta in conditiile in care cursa are doar 53 de tururi. Un usor avantaj are Barichello care se afla in fata lui Button si va sta cu un tur mai mult fata de britanic.

Surprinzator, Alonso este destul de usor si este doar pe locul opt pe grila. Insa Renault a adus in acest weekend sistemul KERS, care il va ajuta extrem de mult in sprintul lung pana la primul viraj. Atat el cat si Liuzzi, care se afla in fata sa, vor sta pe circuit cu doua, respectiv un tur mai putin decat Kovalainen.

Cei doi piloti ai echipei Red Bull au imbarcat aproape aceeasi cantitate de benzina, cu un litru mai mult pentru Webber. Asta inseamna ca ei vor face oprirea in acelasi tur. S-ar complica lucrurile daca distanta dintre ei ar fi atat de mica incat cel din spate ar fi nevoit sa astepte la coada in boxe.

Inafara primilor zece cantitatile devin, ca de obicei, imense. Trulli, care va pleca de pe locul 11 va sta pe circuit aproximativ 36 de tururi. Cei mai grei de pe grila sunt, insa, Glock si Rosberg. Cei doi germani vor astepta pana la prima lor oprire 40 din cele 53 de tururi programate.

La o privire mai atenta, se pare ca doar primii trei de pe grila au optat pentru o strategie cu doua opriri in cursa din Italia, ceea ce ar face lucrurile foarte interesante. Daca ei nu vor reusi sa se distanteze rapid de urmaritori, ar putea fi batuti de Kovalainen si cele doua masini Brawn.

Mai intra in calcul si vremea. Trebuie mentionat ca astazi, dupa calificari, circuitul a fost lovit de o ploaie torentiala, asemanatoare cu cea de anul trecut. Startul cursei de GP2 a fost intarziat cu 40 de minute din aceasta cauza. Prognoza spune ca si maine sunt sanse ca la ora 2, ora locala - atunci cand va fi si startul cursei - circuitul sa fie lovit de o ploaie puternica.

Grila de start a Marelui Premiu al Italiei, si greutatile masinilor:

1 Hamilton 653.5
                        2 Sutil 655
3 Raikkonen 662
                        4 Kovalainen 683
5 Barrichello 688.5
                        6 Button 687
7 Liuzzi 679.5
                        8 Alonso 677.5
9 Vettel 682
                        10 Webber 683
11 Trulli 703
                        12 Grosjean 699.8
13 Kubica 697.5
                        14 Fisichella 690
15 Heidfeld 697.5
                        16 Glock 709.8
17 Nakajima 706.2
                        18 Rosberg 708.6
19 Buemi 706
                        20 Alguersuari 706
Continue Reading...

Hamilton, in pole la Monza

Lewis Hamilton a reusit sa obtina pole-ul la Monza, intr-o lupta apriga cu un Adrian Sutil asa cum nu l-am mai vazut. Germanul a ramas pe locul al doilea, insa a fost extrem de aproape sa puna Force India in pole pentru a doua cursa consecutiva. A fost o lupta a motoarelor Mercedes in calificarile din Italia. In primele sapte locuri sunt toate cele sase masini echipate cu motorul german. Cu toate astea, Raikkonen a reusit sa puna masina favorita a publicului pe pozitia a treia.

Kovalainen va pleca maine de pe pozitia a patra cu al doilea McLaren si va fi urmarit de cele doua masini Brawn. Cel mai bine plasat italian nu este Fisichella cu al sau Ferrari, ci inlocuitorul sau de la Force India, Vitantonio Liuzzi. El a avut un debut excelent in acest sezon si a reusit sa se adapteze cu masina destul cat sa urce in Q3 inca din prima incercare. Pe de alta parte, visul lui Fisico devine incet o frustrare, intrucat italianul preferat al tifosilor inca are probleme cu masina Ferrari, in special pe zonele de franare. Drept urmare, el va pleca maine de pe pozitia 14.

In prima parte a calificarilor au fost eliminate ambele masini Toro Rosso dar si cele doua Williams. Glock a fost si el eliminat iar cel mai rapid in Q1 a fost Kimi Raikkonen.

In a doua parte cele doua masini BMW au avut probleme trase la indigo. Primul a fost Heidfeld la capatul liniei din fata boxelor, caruia i sa spus sa opreasca din cauza motorului care a cedat. Exact aceeasi problema a aparut si la masina lui Kubica in turul urmator, iar polonezul a tras pe dreapta tot in zona liniei boxelor. Asadar, ceea ce parea a fi un inceput de weekend bun pentru germani, se transforma in cosmar. Alaturi de Fisichella, Heidfeld si Kubica au mai fost eliminati dupa Q2 Grosjean si Trulli.

In antrenamente, Red Bull au fost printre ultimii insa cei doi piloti au reusit sa termine calificarile in primii 10, si ei vor pleca maine de pe locurile noua si zece.

Q3
1 L. Hamilton       McLaren      1:24.066
2 A. Sutil          Force India  1:24.261
3 K. Räikkönen      Ferrari      1:24.523
4 H. Kovalainen     McLaren      1:24.845
5 R. Barrichello    Brawn GP     1:25.015
6 J. Button         Brawn GP     1:25.030
7 V. Liuzzi         Force India  1:25.043
8 F. Alonso         Renault      1:25.072
9 S. Vettel         Red Bull     1:25.180
10 M. Webber        Red Bull     1:25.314
Q2
11 J. Trulli        Toyota       1:23.611
12 R. Grosjean      Renault      1:23.728
13 R. Kubica        BMW          1:23.866
14 G. Fisichella    Ferrari      1:23.901
15 N. Heidfeld      BMW          1:24.275
Q1
16 T. Glock         Toyota       1:24.036
17 K. Nakajima      Williams     1:24.074
18 N. Rosberg       Williams     1:24.121
19 S. Buemi         Toro Rosso   1:24.220
20 J. Alguersuari   Toro Rosso   1:24.951
Continue Reading...

Italia - Antrenamente Libere 3

Dupa a treia sesiune de antrenamente, Adrian Sutil si Lewis Hamilton par oamenii care se vor bate pentru pole si pentru victorie in cursa de la Monza. Force India este o masina foarte competitiva aici si vrea neaparat victoria pierduta la Spa din cauza perioadei cu Safety Car.

Sutil a reusit sa il bata pe britanic cu pneurile cele dure, in timp ce Hamilton, desi a avut la dispozitie KERS si pneurile soft, nu s-a putut opune. Si nu e doar Sutil. Si Liuzzi a reusit sa se bata in topul 10. Se poate spune ca Force India este cea mai buna masina a momentului.

Asadar, britanicul de la Mclaren si germanul de la Force India s-au batut pe durata sesiunii, dar in ultimele secunde Hamilton a fost batut de cele doua Brawn si de Heidfeld, insa Sutil a facut fata asaltului fara prea mult efort.

Topul primilor zece l-au completat in ordine Kovalainen pe locul sase, Liuzzi, Alonso, Glock si Kubica. Fisichella a cedat presiunii si a lovit masina Ferrari in zidurile din Parabolica, la jumatatea sesiunii. Problemele de la Red Bull continua cu Webber si Vettel doar pe locurile 17 si 18 in timp ce rivalii de la Brawn sunt in primii cinci.

1 Sutil        1.23.336
2 Button       1.23.404
3 Heidfeld     1.23.490
4 Barrichello  1.23.575
5 Hamilton     1.23.633
6 Kovalainen   1.23.803
7 Liuzzi       1.23.849
8 Alonso       1.23.915
9 Glock        1.23.959
10 Kubica      1.23.996
11 Grosjean    1.24.197
12 Raikkonen   1.24.302
13 Trulli      1.24.326
14 Nakajima    1.24.392
15 Buemi       1.24.572
16 Rosberg     1.24.621
17 Webber      1.25.154
18 Vettel      1.25.244
19 Alguersuari 1.25.791
20 Fischella   1.25.951
Continue Reading...

11 septembrie 2009

Italia - Antrenamente Libere 2

Adrian Sutil a fost cel mai rapid in a doua sesiune de astazi de la Monza, urmat de cele doua Renault ale lui Grosjean si Alonso.

Germanul continua sa arate o Force India capabila sa lupte pentru un nou pole maine, in timp ce, chiar daca au probleme grave in afara circuitului, Renault par sa mearga bine pe circuitul italian.

Ei au fost urmati de Kovalainen, Kubica, Glock, Heidfeld si Raikkonen.

Liuzzi continua sa se acomodeze cu cealalta Force India si a terminat pe locul 12, in timp ce Fisichella a fost ultimul in aceasta sesiune, insa nu la doua secunde distanta de pluton, ci a fost cu doar opt zecimi mai lent fara de coechipierul sau. Tot plutonul a fost despartit de 1,6 secunde.

1 Sutil         1.23.924
2 Grosjean      1.24.163
3 Alonso        1.24.297
4 Kovalainen    1.24.482
5 Kubica        1.24.622
6 Glock         1.24.634
7 Heidfeld      1.24.693
8 Raikkonen     1.24.796
9 Nakajima      1.24.799
10 Buemi        1.24.884
11 Hamilton     1.24.902
12 Liuzzi       1.24.921
13 Trulli       1.24.967
14 Webber       1.24.979
15 Alguersuari  1.25.003
16 Barrichello  1.25.140
17 Rosberg      1.25.215
18 Vettel       1.25.386
19 Button       1.25.424
20 Fischella    1.25.543
Continue Reading...

Italia - Antrenamente Libere 1

Cele doua masini McLaren au fost cele mai rapide in prima sesiune de antrenamente de la Monza, Hamilton fiind singurul care a coborat sub 1:24.0 pe tur. Doar Kovalainen a reusit sa se apropie la mai putin de o jumatate de secunda de el. Adrian Sutil a completat un podium al motoarelor Mercedes, urcand pe trei in ultimele momente, insa a stat toata seasiunea in primele sase locuri.

Alonso si Heidfeld au fost alti doi protagonisti ai acestei dimineti, si au terminat pe locurile patru si cinci. Buemi si Button i-au urmat pe locurile sase si sapte.

A fost prima data cand Fisichella s-a urcat intr-o masina Ferrari, dar asta nu l-a impiedicat sa il bata pe Raikkonen. A fost insa cu doar trei sutimi de secunda in fata, si la sapte zecimi in urma liderului. Si asta a fost doar acomodarea.

Nici Liuzzi nu s-a descurcat prea rau, tinand cont ca nu a mai pilotat o masina de F1 din 2007. El a terminat pe 16 cu Force India, la 1,7 secunde in urma lui Hamilton.

Dupa ce a terminat de citit o carte si de rezolvat Sudoku, Sebastian Vettel a iesit in ultimele zece minute, a facut opt tururi dupa care s-a plictisit si a renuntat. Adevaratul motiv este ca mai sunt cinci curse si germanul mai are doar un motor nou la dispozitie, iar Monza este un adevarat criminal pentru motoare.

Desi era cu zambetul pe buze, Jarno Trulli a terminat penultimul, in fata colegului sau de la Toyota, Timo Glock.

1 Hamilton      1.23.936
2 Kovalainen    1.24.332
3 Sutil         1.24.471
4 Alonso        1.24.477
5 Heidfeld      1.24.683
6 Buemi         1.24.703
7 Button        1.24.706
8 Fischella     1.24.732
9 Webber        1.24.759
10 Raikkonen    1.24.761
11 Kubica       1.24.813
12 Barrichello  1.24.826
13 Rosberg      1.24.927
14 Nakajima     1.25.150
15 Grosjean     1.25.612
16 Liuzzi       1.25.689
17 Alguersuari  1.25.742
18 Vettel       1.25.951
19 Trulli       1.26.020
20 Glock        1.26.325
Continue Reading...

10 septembrie 2009

Vremea la Monza 2009 - update

Daca la inceputul saptamanii erau semne de ploaie in acest weekend, acum se anunta trei zile uscate si cu temperaturi de peste 25 de grade.

Norii vor fi insa prezenti deasupra circuitului dar nu vor fi prea amenintatori. Vineri temperatura va fi undeva in jurul a 30 de grade C, fiind si cea mai fierbinte zi a weekendului din Italia. Sambata si duminica va fi mai 'frig' cu doua-trei grade in timpul calificarilor si cursei.

Asadar, deocamdata pare ca vom avea parte de un Mare Premiu al Italiei uscat si cald.
Continue Reading...

Santander va sponsoriza Ferrari

Ferrari a semnat un contract de sponsorizare pe cinci ani cu Banca Santander. Logo-ul va aparea pe masinile Scuderiei fiind, conform echipei, unul dintre cei mai importanti sponsori ai lor.

In prezent, banca spaniola este sponsorul echipei McLaren, iar aceasta intelegere a fost facuta atunci cand Alonso a mers la anglo-germani, in 2007.

Primele informatii despre o posibila mutare a bancii la Ferrari au aparut in iunie anul trecut, iar de atunci s-au intensificat si zvonurile care spuneau ca intelegerea il va include si pe Alonso.

La Monza insa, Presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo, a negat faptul ca pilotul spaniol va pilota pentru italieni.
Continue Reading...

Renault, in mijlocul unui alt scandal

Nelsinho Piquet a recunoscut ca accidentul de la Singapore de anul trecut a fost planificat inainte de cursa. Fostul pilot Renault sustine ca, inainte de cursa, s-a intalnit cu Directorul Tehnic Pat Symonds si seful echipei Flavio Briatore si au discutat unde si in ce moment va face accident, astfel incat Fernando Alonso, colegul de echipa, sa castige cursa.

Motivul? In acea perioada contractul sau nu era inca prelungit la Renault si a acceptat acest lucru pentru a-si salva cariera. A ramas, insa, doar pentru o jumatate de sezon.

Piquet a declarat ca a primit indicatii exacte despre momentul accidentului si a fost ales locul unde nu exista macarale - la iesirea din virajul 11, in turul 13 - drept urmare Safety Car-ul a fost nevoit sa isi faca aparitia pe circuit. In timpul cursei, Alonso - care a plecat de pe locul 15 - a intrat la boxe foarte devreme, iar dupa accident el a fost liderul cursei, in timp ce restul pilotilor au intrat la realimentare. Spaniolul a castigat cursa, insa a insistat ca nu a stiut de acest plan.

De asemenea, Renault au refuzat sa comenteze, insa Symonds a spus ca intalnirea a avut loc dar a fost doar o simpla conversatie si nu planificarea acestei actiuni.

FIA a angajat firma de investigatii Quest - aceeasi care l-a ajutat pe Max Mosley in scandalul cu News Of The World - care pretind ca detin alte probe. In virajul 11 Piquet a ridicat in fiecare tur piciorul de pe acceleratie pentru a preveni un accident din cauza aderentei scazute, insa turul 13 a facut exceptie si brazilianul a tinut piciorul pe acceleratie. De asemenea, el a intrebat in ce tur se afla, chiar daca mai avea 10 tururi pana la oprirea la boxe programata.

O audiere in acest caz este programata pentru 21 septembrie, iar daca Renault este gasita vinovata, risca excluderea din Formula 1.

Continue Reading...

09 septembrie 2009

FOTA se reintregeste

FOTA a anuntat ca Williams si Force India au fost reprimite in asociatie. Acest lucru, dar si o posibila extindere a Acordului Concorde, au fost hotarate astazi intr-o sedinta tinuta la Monza in Italia.

Cele doua echipe au fost suspendate in iunie, in timpul tensiunilor dintre FOTA si FIA. In timp ce toate echipele amenintau cu retragerea din F1 si formarea unui campionat rival, Williams si Force India au rupt randurile si s-au inscris in campionatul 2010 de F1, fapt ce a dus la suspendarea lor din asociatia echipelor.

Mai tarziu insa, s-a ajuns la o intelegere cu FIA si toate echipele s-au inscris, iar acum sunt pregatite sa le reprimeasca pe celelalte doua dar si pe noii veniti, Manor, USF1 si Campos.

"FOTA a reafirmat ca toate echipele care concureaza in Formula 1 se pot alatura asociatiei. Asadar, FOTA le ureaza bun venit inapoi echipelor Williams si Force India. De asemenea, Comitetul Executiv asteapta si noii veniti sa ni se alature in timp ce se pregatesc pentru sezonul urmator.", se spune in comunicatul de presa.

De asemenea, la sedinta s-a mai anuntat si faptul ca FOTA intentioneaza sa intre in negocieri cu detinatorii drepturilor comerciale ale sportului,in incercarea de a face F1 "un spectacol mai atractiv pentru fani", dar si in ceea ce priveste extinderea Acordului COncorde dincolo de 2012.
Continue Reading...

08 septembrie 2009

Italia 2009 - Vremea la Monza

Anul trecut a fost o cursa foarte ciudata la Monza, in mare parte datorita ploii care a inundat la propriu weekendul de F1. Una din sesiuni a fost chiar intrerupta din cauza apei de pe circuit si din cauza vizibilitatii foarte scazute. Sebastian Vettel a obtinut primul pole si prima victorie a sa atunci cu al sau Toro Rosso, ajutat de ploaia din calificari si de la inceputul cursei.

Pentru weekendul acesta insa lucrurile arata mai bine, insa majoritatea site-urilor de specialitate anunta un weekend imprevizibil.

Pentru antrenamentele de vineri situatia arata bine, cu cer senin, fara vant si temperaturi in jurul a 30 de grade. Si calificarile vor avea parte de vreme perfecta, chiar daca temperatura va mai scadea cu doua-trei grade Celsius fata de vineri.

In ziua cursei conditiile vor ramane la nivelul celor de sambata insa norii se vor aduna iar unele site-uri dau si pana la 95% sanse de ploaie dupa-amiaza, lucru ce ar incurca planurile facute cu o zi inainte.

Este doar marti, asa ca ramane sa vedem cum se vor modifica aceste predictii in zilele ce urmeaza. O ploaie la jumatatea cursei, insa, ar face lucrurile foarte interesante.
Continue Reading...

07 septembrie 2009

Liuzzi, inlocuitorul lui Fisichella

Vitantonio Liuzzi va fi cel care il va inlocui pe - acum pilotul Ferrari - Giancarlo Fisichella in cadrul echipei Force India, a anuntat echipa astazi.

Italianul a debutat in Formula 1 in San Marino 2005 pentru Red Bull, insa a concurat doar in patru curse in acel an, impartind cockpitul cu Christian Klien. In anul urmator a primit un loc doar al sau pentru intreg sezonul la Toro Rosso, echipa cumparata de Red Bull de la Minardi.

Ultima sa cursa a fost la sfarsitul sezonului 2007, in 2008 fiind inlocuit cu Sebastien Bourdais.

Desi nu este confirmat inca, este foarte probabil ca el sa ramana ca pilot titular al echipei indiene si in 2010.

"Aceasta este sansa lui Tonio sa demonstreze ca are viteza, pasiunea si profesionalismul necesar sa concureze si sunt sigur ca va profita de oportunitate," a spus seful echipei Vijay Mallya.
Continue Reading...

Renault va folosi KERS la Monza

Echipa Renault a confirmat astazi ca va folosi sistemul de recuperare a energiei in acest weekend, in cursa din Italia.
Echipa franceza a renuntat la Kers inainte de a treia cursa a sezonului pe motiv ca nu reprezenta un real avantaj. Insa viteza foarte mare si liniile lungi ale circuitului de la Monza i-au facut sa revina asupra sistemului.
Acesta va aduce un avantaj imens in special in calificari si la startul cursei. Pe linia dreapta din fata boxelor va fi folosit de doua ori: la iesirea din Parabolica si dupa traversarea liniei de sosire, atunci cand se reincarca.
Inginerul de cursa al echipei Renault, Pat Symonds, considera ca sistemul va aduce trei zecimi de secunda pe tur. Britanicul mai spune ca la start, masinile echipate cu Kers vor avea un avantaj de 15 metri si va ajuta la depasiri.
"Toti acesti factori combinati fac din Monza un circuit foarte favorabil pentru KERS," a spus el.
Continue Reading...

05 septembrie 2009

Alonso a pilotat acasa


Fernando Alonso a fost in acest weekend acasa, in Oviedo, Spania, insa nu doar pentru a-si vizita familia si prietenii, ci si pentru unul din spectacolele pe patru roti ale echipei sale.

Circuitul improvizat de 1,8 km a fost amplasat in centrul orasului, iar la acest eveniment s-a prezentat un numar masiv de oameni - 170.000 de spectatori, mult mai multi decat la cursa din Turcia!

Alonso a incalzit publicul cu un kart si cu mai multe modele Renault Sport - printre care si Megane Sport RS si Trophy - dupa care i-a incantat cu sunetul modelului Renault R28 de Formula 1, model cu care a participat in sezonul trecut.

"Orasul Oviedo ar trebui sa se simta mandru pentru ca mai putin de douazeci de orase ale lumii au avut parte de o asa oportunitate", a spus Alonso.

Ca tot a venit vorba, un astfel de show vom avea si noi pe strazile capitalei, pe 10 si 11 octombrie 2009.

Cateva imagini:



Si ca bonus: sunetul superb al unui Megane Trophy
Continue Reading...

03 septembrie 2009

Fisichella la Ferrari!

Dupa multe ore de asteptare, Ferrari au anuntat inlocuitorul lui Luca Badoer. Italianul Giancarlo Fisichella isi va indeplini visul si va pilota pentru Ferrari in Marele Premiu al Italiei.

Echipe Force India a fost de acord sa il lase pe pilotul care le-a adus primele puncte din scurta lor istorie sa plece pentru restul sezonului 2009.

"Giancarlo si echipa sa de manageri m-au contactat ieri cu o propunere din partea Ferrari. Pentru orice pilot italian, sa concureze cu Ferrari este un vis, iar Giancarlo nu face exceptie. Nimeni nu ar trebui sa stea in calea sa.", a declarat seful echipei Force India, Vijay Mallya.

Dupa spusele indianului, Fisichella ar urma sa ramana in cadrul echipei Ferrari si dupa acest sezon, cel mai probabil ca pilot de teste. "Intelegerea ii va asigura lui Giancarlo viitorul la Ferrari si ar fi incorect sa impiedic acest lucru, mai ales ca Giancarlo a avut o contributie uriasa la Force India"

Mallya insista ca nu nu este vorba de nici o intelegere financiara ci doar pentru "binele lui Giancarlo si al sportului in general".

Fisichella a tinut sa multumeasca echipei Force India pentru aceasta oportunitate. "Este adevarat ca intotdeauna am avut ambitia sa fac acest lucru. Sper ca, in schimb, am ajutat echipa Force India sa creasca si sa isi indeplineasca obiectivele. Este acum o echipa competitiva si le doresc mult noroc.", a spus italianul.

In ceea ce priveste pilotul masinii cu numarul 21, anuntul va veni in cateva zile. Cel mai probabil, Antonio Liuzzi, pilotul de teste al echipei indiene, va fi cel care va urca in locul lui Fisichella.
Continue Reading...

01 septembrie 2009

Massa a primit OK-ul in Miami

Felipe Massa va mai trece printr-o mica operatie in zilele urmatoare, inainte de a incepe recuperarea fizica propriu-zisa. El a facut ieri alte teste, de aceasta data la Miami, la spitalul Jackson Memorial. Rezultatele au fost pozitive, iar brazilianul se va afla peste doua zile pe masa de operatie, la chirurgie plastica.

Este de asteptat ca Massa sa nu se intoarca in cockpit inainte de startul sezonului 2010, insa va face tot ce se poate pentru a-si reveni complet, din punct de vedere fizic si psihic.

"Sunt foarte fericit pentru rezultate," a spus el pentru site-ul oficial Ferrari. "Dupa o operatie mica in urmatoarele zile, voi putea in sfarsit sa merg la sala de fitness si sa pilotez niste karturi."

Luca Badoer a fost cel care l-a inlocuit in ultimele doua curse, insa Ferrari va anunta in urmatoarele 48 de ore cine va fi la volanul masinii cu numarul 3, in cursa de la Monza.

Zvonurile de la Spa il puneau pe Fisichella ca principal favorit, insa acestea au fost negate de echipa Force India. Presa italiana, insa, il da pe Robert Kubica ca posibil inlocuitor, insa polonezul este in cautarea unui volan pe termen lung.

Este putin probabil ca Badoer va ramane si in Italia; un Ferrari pe ultima pozitie la Monza nu este o optiune.
Continue Reading...
 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template