30 august 2009

Raikkonen a castigat in Belgia

Kimi Raikkonen a obtinut prima sa victorie in acest an, intr-o lupta de 44 de tururi cu Giancarlo Fisichella. Italianul a pierdut prima pozitie in fata sistemului Kers de pe masina Ferrari, chiar daca ritmul de cursa a fost unul extrem de competitiv.

Sebastian Vettel si-a salvat sansele la titlu cu un loc trei la Spa, in timp ce Barichello a terminat pe sapte, dupa un start ratat.

A fost cea mai buna cursa a echipei BMW din acest sezon, cele doua masini terminand pe locurile patru si cinci. Kovalainen a urcat un adevarat munte si a adus trei puncte echipei McLaren. Ultimul in puncte a fost Nico Rosberg, in urma lui Barichello.

Startul a fost unul haotic, cu foarte multe accidente. Trulli si Barichello au ratat startul in timp ce Kubica si Raikkonen au urcat pe locurile 2 si 3.

In inghesuiala din complexul Combes, dupa linia dreapta, Grosjean l-a lovit pe Button si Alguersuari pe Hamilton, toti patru fiind nevoiti sa abandoneze din cauza avariilor la masini. Masina de siguranta a iesit pe circuit pentru urmatoarele trei tururi.

La varf, in timpul neutralizarii, era Fisichella urmat de Raikkonen. Finlandezul a ramas in spatele masinii Force India dupa restart si a reusit sa treaca de aceasta pe linia dreapta Camel. A urmat o lupta extrem de stransa, masina lui Fisichella dovedindu-se foarte rapida. Au avut aceeasi strategie si au pastrat o distanta mica intre ei pe parcursul intregii curse. Italianul nu a reusit insa sa treaca de Ferrari.

In mijlocul plutonului, luptele era si mai stranse, principalii actori fiind Rosberg, Kovalainen, Webber, Barichello si cealalta Force India, a lui Sutil. Germanul beneficia de o tractiune impresionanta la iesirea din Eau Rouge, acolo unde a facut cele mai multe depasiri.

Desi spera la o victorie astazi, Jarno Trulli a fost nevoit sa abandoneze dupa ce masina sa a avut de suferit in urma loviturilor din primul tur. Un alt om care a avut de suferit in urma consecintelor din primul viraj a fost Fernando Alonso. Mecanicii nu i-a putut schimba roata din stanga fata, acea placuta aerodinamica din exteriorul rotii fiind rupta.

Rezultatele Marelui Premiu al Belgiei:

1 K. Räikkönen    Ferrari        1:23:50.995
2 G. Fisichella   Force India F1 + 0.938
3 S. Vettel       Red Bull       + 3.875
4 R. Kubica       BMW            + 9.966
5 N. Heidfeld     BMW            + 11.276
6 H. Kovalainen   McLaren        + 32.763
7 R. Barrichello  Brawn GP       + 35.461
8 N. Rosberg      Williams       + 36.208
9 M. Webber       Red Bull       + 36.959
10 T. Glock       Toyota         + 41.490
11 A. Sutil       Force India F1 + 42.636
12 S. Buemi       Toro Rosso     + 46.106
13 K. Nakajima    Williams       + 54.241
14 L. Badoer      Ferrari        + 1:42.177

Abandonuri
15 F. Alonso      Renault        + 18 lap(s)
16 J. Trulli      Toyota         + 23 lap(s)
17 J. Button      Brawn GP       + 44 lap(s)
18 R. Grosjean    Renault        + 44 lap(s)
19 L. Hamilton    McLaren        + 44 lap(s)
20 J. Alguersuari Toro Rosso     + 44 lap(s)
Continue Reading...

29 august 2009

Belgia - Grila de start si greutatile masinilor

Greutatile masinilor au fost publicate si descoperim ca Fisichella a luat un pole bine-meritat. A fost chiar mai greu decat Barichello! Italianul va fi insa vulnerabil in fata masinilor de pe urmatoarele doua locuri. Trulli si Heidfeld vor sta pe circuit cu trei, respectiv doua tururi mai mult.

Cel mai usor de pe grila este Brawn-ul de pe locul patru. Barichello va opri cu un tur inaintea lui Fisichella. Cu aceeasi strategie a masinii Force India mai sunt si BMW-ul lui Kubica, care va porni de pe locul cinci, si Toyota lui Glock, mai in spate cu doua locuri.

Cele mai grele masini din primele zece sunt cele ale lui Vettel si Rosberg, care vor porni de pe locurile opt si zece. Kimi Raikkonen este de data aceasta singura masina din interiorul topului 10 care va avea KERS-ul la dispozitie. Cu un start bun de pe pozitia a sasea si cu primul stint mai lung cu doua tururi decat Fisichella, finlandezul ar putea urca mai multe locuri. Problema este ca nu va putea folosi cei 80 de cai putere in plus decat dupa primul viraj, din cauza distantei mici dintre grila de start si virajul La Source.

Hamilton, Alonso, Button si Kovalainen vor avea mult de munca maine, ei plecand de pe locurile 12-15. Strategia lor este insa una buna, cu un prim stint foarte lung. Ei vor opri intre tururile 24 si 28, iar cel mai greu dintre acestia, insa cu putin, este Kovalainen.

Cea mai grea masina de pe grila este cea a lui Nakajima, urmat indeaproape de Alguersuari si Grosjean. Cei trei vor sta pe circuit aproximativ 30 de tururi inainte de a face prima oprire.

Iata grila de start si greutatile masinilor:

1.Giancarlo Fisichella: 648 kg
                                2.Jarno Trulli: 656.5 kg
3.Nick Heidfeld: 655 kg
                                4.Rubens Barrichello: 644.5 kg
5.Robert Kubica: 649 kg
                                6.Kimi Räikkönen: 655 kg
7.Timo Glock: 648.5 kg
                                8.Sebastian Vettel: 662.5 kg
9.Mark Webber: 658 kg
                                10.Nico Rosberg: 670 kg
11.Adrian Sutil: 678.5 kg
                                12.Lewis Hamilton: 693.5 kg
13Fernando Alonso: 684.4 kg
                                14.Jenson Button: 694.2 kg
15.Heikki Kovalainen: 697 kg
                                16.Sébastien Buemi: 685 kg
17.Jaime Alguersuari: 704.5 kg
                                18.Kazuki Nakajima: 706.1 kg
19.Romain Grosjean: 704.7 kg
                                20.Luca Badoer: 691.5 kg
Continue Reading...

Belgia - Fisichella in pole!

Calificarile pentru cursa din Belgia de maine au produs o grila intoarsa pe dos, cu masinile Toyota, BMW si o Force India in primele zece pozitii. Asta in timp ce pilotii McLaren, Renault dar si liderul campionatului, Button, toti s-au calificat in a doua jumatate a grilei.

Dupa prima parte a calificarilor, cele doua Toro Rosso au iesit, alaturi de Nakajima, Grosjean si Badoer. Pilotul Ferrari a pierdut controlul masinii si a lovit peretele cu partea din spate a masinii.

A doua parte a fost atat de stransa incat Hamilton si Alonso au fost la doar o zecime distanta de primii zece, iar Button si Kovalainen la doua zecimi. Sutil a fost insa cel mai rapid dintre cei cinci eliminati dupa Q2. Pilotul Force India va avea de tinut in spate un cvartet de nume grele, printre care si doi campioni mondiali. Force India au reusit sa intre in top 10 cu Fisichella, care a fost cu o jumatate de secunda mai rapid decat coechipierul sau.

In Q3, Kimi Raikkonen s-a instalat pe prima pozitie devreme cu timpul de 1:47.218. Heidfeld a preluat aceasta pozitie cu doua minute inainte de final, coborand sub 1:47 cu doua zecimi, iar la scurt timp a fost urmat de colegul de la BMW, Robert Kubica. Timpii rapizi au inceput sa curga in ultimul minut si jumatate, iar cel care a preluat pole-ul a fost Giancarlo Fisichella! Este pentru prima data cand Force India realizeaza ...ceva in F1.

Alaturi de el pe prima linie va fi Trulli iar pe a doua o vor imparti Heidfeld si Barichello. Brazilianul se afla in cea mai buna pozitie dintre pretendentii la titlu, cel mai apropiat dintre ei fiind Vettel, doar pe locul opt.

Rezultatele calificarilor de la Spa-Francorchamps:

Q3
1 G. Fisichella   Force India 1:46.308
2 J. Trulli       Toyota      1:46.395
3 N. Heidfeld     BMW         1:46.500
4 R. Barrichello  Brawn GP    1:46.513
5 R. Kubica       BMW         1:46.586
6 K. Räikkönen    Ferrari     1:46.633
7 T. Glock        Toyota      1:46.677
8 S. Vettel       Red Bull    1:46.761
9 M. Webber       Red Bull    1:46.788
10 N. Rosberg     Williams    1:47.362
Q2
11 A. Sutil       Force India 1:45.119
12 L. Hamilton    McLaren     1:45.122
13 F. Alonso      Renault     1:45.136
14 J. Button      Brawn GP    1:45.251
15 H. Kovalainen  McLaren     1:45.259
Q1
16 S. Buemi       Toro Rosso  1:45.951
17 J. Alguersuari Toro Rosso  1:46.032
18 K. Nakajima    Williams    1:46.307
19 R. Grosjean    Renault     1:46.359
20 L. Badoer      Ferrari     1:46.957
Continue Reading...

Belgia - Antrenamente Libere 3

O sesiune neobisnuita inainte de calificari. Si nu a plouat. Cele doua masini Force India au fost foarte rapide iar Sutil a reusit sa termine pe al treilea loc, dupa ce a fost primul mai toata durata sesiunii. Fisichella a terminat pe sapte. Grosjean a avut si el o sesiune buna si a ajuns pana pe trei. Cele doua BMW au venit in ultimele secunde si au luat cu asalt primul si al saselea loc, Heidfeld fiind cel mai rapid. Toyota au ramas competitive si Trulli a terminat pe al doilea loc iar Glock pe cinci. Mark Webber a schimbat motorul dupa ce Renault-ul din masina Red Bull a avut din nou probleme.


1 Heidfeld 1.45.388
2 Trulli 1.45.462
3 Sutil 1.45.677
4 Grosjean 1.45.878
5 Glock 1.45.908
6 Kubica 1.45.987
7 Rosberg 1.46.040
8 Fischella 1.46.114
9 Hamilton 1.46.301
10 Button 1.46.406
11 Raikkonen 1.46.409
12 Buemi 1.46.417
13 Kovalainen 1.46.462
14 Vettel 1.46.747
15 Alguersuari 1.46.814
16 Barrichello 1.46.815
17 Alonso 1.46.926
18 Badoer 1.47.055
19 Nakajima 1.47.078
20 Webber

Continue Reading...

28 august 2009

Calendar provizoriu 2010

F1-Live a facut rost de un calendar provizoriu al sezonului 2010, care se pare ca va cuprinde 18 curse, fata de 17 cate sunt anul acesta.

Ecclestone inca nu este hotarat daca va pune Bahrain ca deschizator al noului sezon, sau daca va pastra Australia in acest rol, pe care il detine din 1996. Problema consta in diferentele orare mari intre Australia si Europa. O mutare la sfarsitul lui martie ar fi una buna, cu trecerea europenilor la ora de vara.

In aceasta lista apare din nou Canada, care in acest sezon nu a mai avut loc in calendar, din cauza unor neintelegeri la varf. Daca intr-adevar va reveni, cursa de la Montreal va fi incadrata intre Monaco si Europa, in iunie. 

Anul asta, MP al Europei a fost in august insa spaniolii nu au vazut cu ochi buni aceasta data, intrucat coincide cu vacanta lor. La sfarsitul lui iunie ar trebui sa fie bine. 

In ceea ce priveste cursa din Marea Britanie, lucrurile sunt inca in ceata. Nici acum nu se stie sigur daca Donington va putea organiza Marele Premiu in 2010, sau daca Silverstone va ramane inca un an. La fel stau lucrurile si in Germania, unde Hockenheim ar fi la rand insa au anuntat ca financiar nu isi mai permit. Sa urmeze Nurburgring exemplul celor de la Suzuka si sa continue si in 2010? Fuji trebuia sa organizeze cursa din Japonia anul viitor dar tot din cauza banilor, au abandonat.

Iata acest calendar provizoriu:

 Data               Cursa
 14 martie          Bahrain GP (Sakhir)
 28 martie          Australian GP (Melbourne)
 4 aprilie          Malaysian GP (Sepang)
 25 aprilie         Turkish GP (Istanbul)
 9 mai              Spanish GP (Barcelona)
 23 mai             Monaco GP (Monte Carlo)
 6 iunie            Canadian GP (Montreal)
 27 iunie           European GP (Valencia)
 11 iulie           British GP (Donington Park)
 25 iulie           German GP (Hockenheim)
 1 august           Hungarian GP (Budapest)
 22 august          Belgian GP (Spa-Francorchamps)
 15 septembrie      Italian GP (Monza)
 19 septembrie      Chinese GP (Shanghai)
 26 septmbrie       Singapore GP (Singapore)
 10 octombrie       Japanese GP (Suzuka)
 24 octombrie       Brazilian GP (interlagos)
7 noiembrie         Abu Dhabi GP (Yas Island)


Continue Reading...

Abu Dhabi - Intre zi si noapte

Circuitul din Abu Dhabi este marea noutate a acestui an, si desi au construit un adevarat oras in jurul lui, vor ca impactul sa fie unul de proportii. In acest sens, ei vor veni cu o premiera pentru F1: prima cursa care se va desfasura atat pe lumina cat si pe intuneric.

Anul trecut, un alt oras important al lumii a fost scena primei curse desfasurate in totalitate sub lumina reflectoarelor. Cursa de la Singapore a fost o gura de aer proaspat pentru Formula 1 si a impresionat pe oricine, de la piloti si sefi ai echipelor, pana la fanii care au vazut masinile intr-o alta lumina, literalmente.

Pentru a creste audienta din Europa, Ecclestone a mutat primele doua curse ale acestui sezon - Australia si Malaysia - la o ora mai tarzie. Nu totul a decurs conform planurilor, cursa de la Sepang fiind chiar oprita din cauza vizibilitatii tot mai slabe combinata cu stropii de ploaie.

Circuitul din Abu Dhabi are insa instalatia de iluminare necesara pentru a face trecerea de la zi la noapte. Cursa va incepe la ora 17, ora locala, iar soarele va apune la 17:43.

"Circuitul Yas Marina a fost construit pentru a putea organiza evenimente atat pe timp de zi cat si noaptea. Sa organizam prima cursa zi-noapte in F1 ne ofera o oportunitate unica sa demonstram flexibilitatea circuitului.", a spus Richard Cregan, Directorul Departamentului Motorsport Abu Dhabi.

Sistemul de iluminare - care ar putea lumina 130 de terenuri de fotbal - va fi pornit inca de la startul cursei, pentru a impiedica trecerea brusca de la lumina naturala la cea artificiala.
Continue Reading...

Belgia - Prima zi

Actiunea la Spa a inceput timid, prima sesiune de antrenamente fiind lovita de ploaie in ultima ora. Cel mai rapid tur a fost realizat de Trulli, el fiind singurul care a coborat sub 1:50 pe tur. Au urmat Button, Alonso si cele doua Toro Rosso. Asa cum a spus saptamana aceasta, Vettel isi va limita numarul de tururi in zilele de vineri intrucat mai are la dispozitie doar doua motoare pentru ultimele sase curse ale sezonului. Drept urmare, el dar si Hamilton nu au facut nici un tur cronometrat de dimineata. 

In a doua sesiune, pilotul McLaren a facut cel mai rapid tur, urmat pe locul doi de Glock pentru Toyota. Raikkonen, Webber si Grosjean i-au urmat intr-o sesiune mult mai activa. Toti pilotii, cu exceptia ui Rosberg si a lui Badoer, au fost in aceeasi secunda in aceasta dupa-amiaza. 


Prima sesiune:

1 Trulli       1.49.675
2 Button       1.50.283
3 Alonso       1.50.368
4 Buemi        1.51.045
5 Alguersuari  1.51.529
6 Barrichello  1.52.321
7 Raikkonen    1.52.930
8 Kovalainen   1.53.383
9 Kubica       1.53.650
10 Badoer      1.55.068
11 Fischella   2.03.972
12 Rosberg     2.04.505
13 Grosjean    2.05.513
14 Heidfeld    2.05.614
15 Nakajima    2.05.705
16 Sutil       2.05.839
17 Webber      2.06.181
18 Glock       2.06.331
19 Hamilton    -
20 Vettel      -



A doua sesiune:

1 Hamilton     1.47.201
2 Glock        1.47.217
3 Raikkonen    1.47.285
4 Webber       1.47.329
5 Grosjean     1.47.333
6 Fischella    1.47.506
7 Trulli       1.47.559
8 Kubica       1.47.578
9 Alguersuari  1.47.579
10 Vettel      1.47.602
11 Buemi       1.47.702
12 Kovalainen  1.47.743
13 Sutil       1.47.790
14 Alonso      1.47.862
15 Nakajima    1.47.961
16 Heidfeld    1.48.017
17 Button      1.48.125
18 Barrichello 1.48.130
19 Rosberg     1.49.002
20 Badoer      1.49.211

Continue Reading...

Vreme rece la Spa

Formula 1 a ajuns in Belgia in acest weekend, la doar o saptamana de la cursa din Valencia. Spre deosebire de ce a fost in Spania, muntii Ardeni nu vor lasa temperaturile sa creasca prea mult. Va fi o vreme asemanaoare cu cea din Germania.

Astazi, pentru primele doua sesiuni de antrenamente, temperaturile este de asteptat sa ramana sub 20 de grade, cu mici sanse de ploaie. Norii vor fi prezenti deasupra circuitului, gata sa ude oricand circuitul.

Conform meteorologilor, ploaia nu isi va face aparitia in restul weekendului, dar temperaturile vor ramane in jurul a 20-22 de grade C. 

Voi reveni diseara cu timpii si cu ideile principale din cele doua sesiuni de antrenamente.

Continue Reading...

24 august 2009

Valencia - Statistici din cursa

Clasamentul celor mai rapide tururi:

  Pilot          Echipa      Tur Timp
1 Glock          Toyota      55  1:38.683
2 Button         Brawn GP    46  1:38.874
3 Barrichello    Brawn GP    39  1:38.990
4 Hamilton       McLaren     57  1:39.056
5 Raikkonen      Ferrari     39  1:39.207
6 Rosberg        Williams    52  1:39.329
7 Kovalainen     McLaren     56  1:39.341
8 Kubica         BMW         55  1:39.374
9 Grosjean       Renault     41  1:39.428
10 Alonso        Renault     46  1:39.494
11 Webber        Red Bull    50  1:39.528
12 Sutil         Force India 36  1:39.622
13 Heidfeld      BMW         53  1:39.704
14 Nakajima      Williams    53  1:39.747
15 Trulli        Toyota      52  1:39.941
16 Vettel        Red Bull    13  1:39.992
17 Fisichella    Force India 53  1:40.111
18 Badoer        Ferrari     52  1:40.590
19 Alguersuari   Toro Rosso  29  1:40.935
20 Buemi         Toro Rosso  37  1:41.042


Strategiile pneurilor:

Pilot        Echipa      Stint 1 Stint 2 Stint 3 Stint 4
Hamilton     McLaren     S-Soft  S-Soft  Soft
Kovalainen   McLaren     S-Soft  S-Soft  Soft
Badoer       Ferrari     S-Soft  S-Soft  S-Soft  Soft
Raikkonen    Ferrari     S-Soft  S-Soft  Soft
Kubica       BMW         S-Soft  Soft    S-Soft
Heidfeld     BMW         S-Soft  S-Soft  Soft
Alonso       Renault     Soft    Soft    S-Soft
Grosjean     Renault     Soft    Soft    S-Soft  S-Soft
Trulli       Toyota      Soft    S-Soft
Glock        Toyota      Soft    Soft    S-Soft  S-Soft
Alguersuari  Toro Rosso  Soft    S-Soft  S-Soft
Buemi        Toro Rosso  S-Soft  S-Soft  S-Soft
Webber       Red Bull    Soft    Soft    S-Soft
Vettel       Red Bull    Soft    Soft    Soft
Rosberg      Williams    Soft    Soft    S-Soft
Nakajima     Williams    Soft    S-Soft  S-Soft
Sutil        Force India Soft    S-Soft  S-Soft
Fisichella   Force India Soft    S-Soft
Button       Brawn GP    Soft    Soft    S-Soft
Barrichello  Brawn GP    Soft    Soft    S-Soft
Continue Reading...

23 august 2009

Brawn castiga din nou ...cu Barichello!


Rubens Barichello castiga pentru prima data in cinci ani de zile. Brazilianul a avut strategia necesara sa depaseasca masinile Mclaren din fata sa si sa castige Marele Premiu al Europei de la Valencia.

Lewis Hamilton a fost nevoit sa termine pe a doua pozitie, din cauza unei erori de comunicare la boxele McLaren. Pe locul al treilea a venit, incet dar sigur, inca o masina ajutata de KERS, Ferrari-ul lui Kimi Raikkonen, in timp ce Kovalainen s-a vazut dat la o parte de pe podium, intr-o perioada foarte importanta pentru viitorul sau la McLaren.

Startul a fost unul perfect pentru cele doua masini McLaren de pe prima linie, reusind sa se distanteze incet de Barichello. Raikkonen a sarit de pe pozitia a sasea direct pe patru, reusind sa treaca de Button si vettel. Intre timp, mai in spate Buemi si Glock s-au atins rupand aripa fata a masinii Toro Rosso .

Button a avut din nou unul din starturile proaste si a ajuns pana pe locul opt dupa primul viraj, iar de aici a dus o lupta stransa cu cel mai apropiat rival al sau din campionat, Mark Webber. In aceasta lupta insa, Button a facut o greseala si a taiat una din sicane. Acest lucru a fost observat si de catre oficiali, si Webber fiind pe interior in acel moment, britanicul a fost nevoit sa il lase pe australian sa treaca din nou in fata sa.

In turul 20, situatia la varf se schimba, cu Barichello efectuand prima oprire la boxe. El a reusit sa il bata pe Kovalainen si sa treaca pe locul al doilea. Hamilton era la doar cateva secunde in fata sa, si masina Brawn era mai rapida.

Dezastru pentru Vettel. Motorul i-a cedat in turul 25, fiind al doilea motor spart in acest weekend. Mai sunt sase curse iar germanul mai are doar doua motoare la dispozitie dintre cele 'gratuite'. De asemenea e o lovitura grea pentru lupta la titlu, in conditiile in care Barichello l-a trimis acum pe locul al patrulea.

In turul 37 a venit momentul decisiv al cursei, atunci cand Hamilton a venit la boxe insa pneurile nu erau pregatite. Erorile de comunicare dintre mecanicii echipei l-au facut pe liderul cursei sa piarda aproximativ trei secunde. Doua tururi mai tarziu, si Barichello isi face ultima oprire si iese in fata lui Hamilton, cu un avans de sase secunde.

Cele doua masini Brawn au inceput sa faca timpi foarte rapizi in ultima jumatate a cursei, cu Barichello urcand pe prima treapta a podiumului, iar Button a reusit sa salveze doua puncte dintr-o cursa care putea avea un final mult mai fericit.

Fernando Alonso a venit al saselea la linia de sosire iar Robert Kubica a reusit sa ia al treilea punct al sau in acest sezon.

Pentru Red Bull a fost poate cea mai proasta cursa din 2009, niciunul dintre piloti nereusind sa termine in puncte. Vettel a abandonat si Webber a terminat e locul noua, la zece secunde in urma lui Button.

Din categoria cei mai curajosi piloti ai cursei trebuie mentionat Jarno Trulli si Giancarlo Fisichella care au terminat cursa cu doar un pit-stop fiecare, intr-o cursa in care uzura a fost maxima. Nakajima si Buemi sunt exemplele acestor fapte. Pneul stanga spate al pilotului japonez a explodat iar in cazul lui Buemi, frana din stanga fata a cedat si a fost nevoit sa abandoneze.

Prima (si probabil ultima?) cursa a lui Badoer ca inlocuitor al lui Massa a fost una foarte agitata. Pe langa rasuciri si momente tensionate, italianul a calcat linia alba de la iesirea de la boxe fapt ce i-a adus o penalizare drive-through in turul 33.

Rezultatele Marelui Premiu al Europei:

1 R. Barrichello Brawn GP 1:35:51.289
2 L. Hamilton McLaren + 2.358
3 K. Räikkönen Ferrari + 15.994
4 H. Kovalainen McLaren + 20.032
5 N. Rosberg Williams + 20.870
6 F. Alonso Renault + 27.744
7 J. Button Brawn GP + 34.913
8 R. Kubica BMW + 36.667
9 M. Webber Red Bull + 44.910
10 A. Sutil Force India F1 + 47.935
11 N. Heidfeld BMW + 48.822
12 G. Fisichella Force India F1 + 1:03.614
13 J. Trulli Toyota + 1:04.527
14 T. Glock Toyota + 1:26.519
15 R. Grosjean Renault + 1:31.774
16 J. Alguersuari Scuderia Toro Rosso + 1 lap(s)
17 L. Badoer Ferrari + 1 lap(s)

Abandonuri
18 K. Nakajima Williams + 3 lap(s)
19 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 16 lap(s)
20 S. Vettel Red Bull + 34 lap(s)

Cel mai rapid tur: Glock, 1:38.683 in turul 55
Continue Reading...

22 august 2009

Europa - Grila de start si greutatile masinilor

Cele doua masini Mclaren au scos cei mai buni timpi in calificarile de astazi si au blocat prima linie a grilei de start, cu Lewis Hamilton pe prima pozitie si Heikki Kovalainen pe a doua. Finlandezul putea fi in pole astazi - o greseala in ultimul viraj l-a tradat - si era avantajat de primul stint cu un tur mai lung decat Hamilton. Ei au imbarcat aproximativ aceeasi cantitate de combustibil, cu o diferenta de doi litri mai putin pentru britanic. Victoria ar putea fi a oricaruia dintre cei doi, startul urmand sa faca diferenta. Ar putea fi a doua victorie consecutiva a lui Hamilton sau ar putea fi a doua din cariera pentru Kovalainen.

Sa nu ne grabim totusi. Chiar daca pilotii McLaren vor avea avantajul startului ajutat de KERS, Rubens Barichello - care va pleca din urma lor, pe locul al treilea - va avea de partea sa strategia. Pilotul Brawn va sta pe circuit cu patru tururi mai mult fata de Hamilton si cu trei fata de Kovalainen. Daca va reusi sa mentina o distanta convenabila in primul stint, ar putea juca pentru victorie maine.

Sebastian Vettel este prins intre rivalii sai directi din campionat, si din start este dezavantajat. El va pleca maine in cursa cu aceeasi strategie ca a lui Kovalainen, adica va sta cu trei tururi mai putin pe circuit decat Barichello si Button. Jenson are aceeasi strategie ca si coechipierul sau. Daca Vettel nu va avea un Red Bull super-rapid maine, si daca nu va reusi sa treaca de Barichello, are toate sansele sa termine in urma lui Button - si nu e prea bine pentru sansele sale la titlu.

Mark Webber este mult prea departe tinand cont statutul sau de pretendent la titlu. Insa in ciuda faptului ca va pleca de pe locul noua, el are una din cele mai grele masini din primii zece. Un prim stint de aproximativ 21 de tururi - cu unul sau doua tururi mai mult decat pilotii Brawn - l-ar putea ajuta sa castige cateva locuri. In cazul in care nu va avea un start furtunos care sa il aduca mult mai in fata, un loc in primii cinci nu pare posibi pentru australian. Principalul rival in cursa de maine pentru pilotul Red Bull va fi probabil Nico Rosberg, care va avea o strategie asemanatoare. 

Kimi Raikkonen este intr-o pozitie buna pe locul al saselea. Strategia sa este similara cu cea a masinilor Brawn insa Ferrari are avantajul KERS-ului. Un podium nu pare iesit din discutie pentru finlandez.

Cele mai grele masini sunt, bineinteles, in spatele grilei, unde Jarno Trulli si Kazuki Nakajima vor sta pe circuit aproximativ 37 respectiv 35 de tururi.


Grila de start, si greutatile:

1. L.Hamilton, 653kg
                          2. H.Kovalainen, 655
3. R.Barrichello, 662.5
                          4. S.Vettel, 654
5. J.Button, 661.5
                          6. K.Raikkonen, 661.5
7. N.Rosberg, 665
                          8. F.Alonso, 656.5
9. M.Webber, 664.5
                          10. R.Kubica, 657.5
11. N.Heidfeld, 677
                          12. A.Sutil, 672.5
13. T.Glock, 694.7
                          14. R.Grosjean, 677.7
15. S.Buemi, 688.5
                          16. G.Fisichella, 692.5
17. K.Nakajima, 702
                          18. J.Trulli, 707.3
19. J.Alguersuari, 678.5
                          20. L.Badoer, 690.5


Continue Reading...

Calificari Europa - Prima linie ocupata de Mclaren

Lewis Hamilton si Heikki Kovalainen au pus cele doua masini McLaren in prima linie. Este primul pole al Campionului Mondial de la China 2008.

Rubens Barichello a pus al sau Brawn pe locul al treilea, in fata rivalului de la Red Bull Sebastian Vettel. Button are nevoie sa il depaseasca pe german in lupta pentru campionat - britanicul s-a calificat pe cinci. Cel care se afla pe locul al doilea in clasamentul general, Mark Webber va pleca doar de pe locul noua, din spatele lui Alonso si in fata lui Kubica.

Raikkonen este din nou singura speranta pentru Ferrari, pe locul al saselea, cu Badoer pe ultima pozitie si cu un ritm foarte slab.

Nakajima a parcat masina in Q1 cu probleme tehnice in timp ce Rosberg va pleca de pe locul sapte. Alaturi de japonez si de italianul de la Ferrari, au mai fost eliminati Fisichella, Alguersuari si Trulli care se pare ca nu va mai fi alaturi de Toyota anul viitor.

Noul venit Romain Grosjean a impresionat reusind sa aduca Renault-ul sau in Q2 iar timpii sai au fost foarte apropiati de cei ai lui Alonso. Un debut promitator pentru francez. Sutil a avut un weekend foarte bun pana acum, iar locul 12 nu este unul prea rau pentru Force India. Ei au fost insa eliminati dupa cea de-a doua parte a calificarilor alaturi de Heidfeld, Glock si Buemi.

Rezultatele calificarilor din Valencia:

                               Q1       Q2       Q3
 1. Hamilton     McLaren     1:38.649 1:38.182 1:39.498
 2. Kovalainen   McLaren     1:38.816 1:38.230 1:39.532
 3. Barrichello  Brawn       1:39.019 1:38.076 1:39.563
 4. Vettel       Red Bull    1:39.295 1:38.273 1:39.789
 5. Button       Brawn       1:38.531 1:38.601 1:39.821
 6. Raikkonen    Ferrari     1:38.843 1:38.782 1:40.144
 7. Rosberg      Williams    1:39.039 1:38.346 1:40.185
 8. Alonso       Renault     1:39.155 1:38.717 1:40.236
 9. Webber       Red Bull    1:38.983 1:38.625 1:40.239
10. Kubica       BMW         1:38.806 1:38.747 1:40.512
11. Heidfeld     BMW         1:39.032 1:38.826
12. Sutil        Force India 1:39.145 1:38.846
13. Glock        Toyota      1:39.459 1:38.991
14. Grosjean     Renault     1:39.322 1:39.040
15. Buemi        Toro Rosso  1:38.912 1:39.514
16. Fisichella   Force India 1:39.531
17. Nakajima     Williams    1:39.795
18. Trulli       Toyota      1:39.807
19. Alguersuari  Toro Rosso  1:39.925
20. Badoer       Ferrari     1:41.413



Continue Reading...

Europa - Antrenamente Libere 3

A treia sesiune de antrenamente a fost oprita pentru 23 de minute dupa ce motorul lui Vettel a cedat la jumatatea orei de antrenamente. O buna parte din ultimul sector a fost acoperita cu un praf alb absorbant din cauza uleiului pierdut de masina Red Bull.

Sesiunea a fost reluata cu cinci minute inainte de final si Kovalainen, care facuse doar patru tururi inainte de steagul rosu, l-a batut pe Sutil insa germanul a reusit sa revina si sa termine pe prima pozitie, cu cel mai rapid timp al weekendului. Nakajima, Kubica, Kovalainen si Rosberg au completat topul primilor cinci. Fisichella sustine ritmul foarte bun al echipei Force India, cu locul sase, in fata lui Button si Hamilton.

Urmeaza calificarile in doua ore, la 3PM.

1 A. Sutil        Force India 1:39.143 12
2 K. Nakajima     Williams    1:39.247 12
3 R. Kubica       BMW         1:39.513 12
4 H. Kovalainen   McLaren     1:39.553 8
5 N. Rosberg      Williams    1:39.732 11
6 G. Fisichella   Force India 1:39.764 12
7 J. Button       Brawn GP    1:39.883 10
8 L. Hamilton     McLaren     1:39.950 12
9 J. Trulli       Toyota      1:40.017 11
10 R. Grosjean    Renault     1:40.088 11
11 S. Buemi       Toro Rosso  1:40.118 12
12 R. Barrichello Brawn GP    1:40.192 10
13 N. Heidfeld    BMW         1:40.230 12
14 K. Räikkönen   Ferrari     1:40.260 12
15 F. Alonso      Renault     1:40.402 9
16 T. Glock       Toyota      1:40.443 10
17 M. Webber      Red Bull    1:40.879 10
18 S. Vettel      Red Bull    1:40.916 6
19 J. Alguersuari Toro Rosso  1:41.125 12
20 L. Badoer      Ferrari     1:42.198 14
Continue Reading...

Pierderea lui Alonso - un mare regret

Desi au trecut aproape doi ani de la despartirea dintre Fernando Alonso si McLaren, actualul sef al echipei, Martin Whitmarsh, spune ca regreta pierderea spaniolului.

Britanicul se afla in aceasta pozitie doar de la inceputul acestui sezon, insa a fost mana dreapta a lui Ron Dennis timp de 20 de ani. 

"Am fost aici 20 de ani si uitandu-ma peste acesti ani pot vedea ce a mers bine si ce nu, si am anumite regrete. Un regret masiv este faptul ca am pierdut un star ca Fernando Alonso. Este unul din cei mai buni piloti", a spus el vineri intr-un interviu pentru agentia de presa DPA.

Desi Whitmarsh a avut multe lucruri de invatat de la directorul McLaren Ron Dennis, si i-a fost alaturi atatia ani, caracterele lor sunt total diferite. 

"Multa lume a presupus ca noi doi avem personalitati similare, ca eu eram o clona a lui Ron. Dar avem stiluri diferite, abordari diferite. Uneori am fost prea aroganti, trebuie sa acceptam asta. Eu am fost intotdeauna deschis in cadrul companiei, stilul meu este unul deschis.", a clarificat el.

Tocmai acest stil de abordare al lui Ron Dennis a fost problema in scandalul intern din 2007, intre Alonso si Hamilton. Englezul era protejatul lui Dennis inca de la o varsta frageda, si a fost luat in cadrul echipei la 22 de ani, pentru a se putea acomoda cu masina si cu mediul din F1. In cealalta masina, a fost adus dublul campion din anii precedenti, pentru a fi cel care lupta pentru titluri. Situatia s-a complicat atunci cand Hamilton a surprins si a facut lucruri mari inca de la primele curse.

"Un motiv care a dus la acea situatie complicata a fost faptul ca Lewis a depasit asteptarile echipei si ale lui Alonso. A fost un fenomen in primul an", explica Whitmarsh.

Lewis Hamilton a fost un candidat la titlu inca din acel an iar unul din contracandidati era chiar coechipierul sau. Astfel el a prins incredere si nu mai voia sa fie numarul doi in cadrul echipei, lucru cu care Alonso nu era de acord. 

Bucuria lui Dennis era imensa, copilul sau crescuse si arata un talent extraordinar. Nu voia sa il opreasca. In plus, era britanic. Alonso era acum prins la mijloc, era singur in cadrul unei echipe britanice, cu un sef si un coechipier britanici care voiau titlul pentru Marea Britanie.

Toate acestea spre deliciul celor de la Ferrari, care au luat ambele titluri in acel an.

"Regret ca nu a mers. Nu conteaza a cui e vina, important e ca relatia s-a deteriorat si puteam castiga titlurile in 2007. In astfel de situatii nu exista un singur vinovat. 

Fernando este un tip incredibil de concentrat si competitiv. La fel si Lewis. Daca pui toate astea in aceeasi barca vor exista neintelegeri. Nu am reusit sa tinem situatia sub control, si este dezamagitor.", a adaugat Whitmarsh.

Desi este de acord ca cel mai bun lucru care se putea intampla era ca Alonso sa plece - lucru care s-a si intamplat la sfarsitului sezonului 2007 - Martin Whitmarsh ramane cu regretul ca lucrurile nu s-au terminat cum era de aspteptat. "McLaren este o echipa buna, Alonso este un pilot bun. Puteam avea mai mullt succes decat am avut."

Dupa doar un an departe de 'casa', Fernando a reveni in 2008 la echipa care i-a adus succesul in F1 - Renault - iar acum, crede Whitmarsh, este din nou pe picior de plecare. El spune ca zvonurile s-ar putea adeveri si Alonso ar putea pleca in 2010 la Ferrari.

"Piata pilotilor asteapta acum primele miscari, adica asteapta concretizarea faptului ca Alonso va merge la Ferrari. Este unul din pilotii care au abilitatea sa influenteze aceasta piata. Lewis este altul dar el va ramane cu noi." a spus Whitmarsh. "Fernando este cel mai mare nume care, probabil, este pe cale sa schimbe din nou echipa."

Continue Reading...

21 august 2009

Europa - Antrenamente Libere 2

Alonso a facut legea in a doua sesiune de astazi. Spaniolul a fost cu mai mult de o jumatate de secunda mai rapid decat masinile Brawn care au terminat pe locurile doi si trei.

Spaniolul a realizat primul timp in 1:39 din acest weekend. Asta dupa ce a avut un accident cu Heidfeld, cu cateva zeci de minute inainte de final. El se afla intr-un tur rapid in timp ce germanul rula lent la intrarea in ultimul viraj. Alonso a franat puternic insa rotile lor s-au atins. Renault-ul a pierdut aripa din fata iar BMW-ul a fost aproape sa se rastoarne. Ambele masini au intrat la boxe pe propriile roti.

Nico Rosberg si Kazuki Nakajima au terminat pe locurile patru si cinci iar pe sase a terminat din nou Adrian Sutil. De aceasta data si Fisichella a urcat in primii 10, mai exact pe locul opt.

Lewis Hamilton nu a putut face decat trei tururi dupa ce a pierdut controlul masinii la inceputul sesiunii. Masina nu a fost vizibil avariata insa a atins peretele destul cat sa rupa suportii aripii fata. Era aceeasi aripa, model nou, pe care Kovalainen o folosise in prima sesiune, si era singura de acest tip pe care o au la dispozitie in acest weekend.

1 F. Alonso       Renault     1:39.404 33
2 J. Button       Brawn GP    1:40.178 33
3 R. Barrichello  Brawn GP    1:40.209 34
4 N. Rosberg      Williams    1:40.385 39
5 K. Nakajima     Williams    1:40.503 35
6 A. Sutil        Force India 1:40.596 23
7 R. Kubica       BMW         1:40.643 34
8 G. Fisichella   Force India 1:40.681 31
9 S. Vettel       Red Bull    1:40.723 33
10 H. Kovalainen  McLaren     1:40.738 31
11 K. Räikkönen   Ferrari     1:40.739 39
12 J. Trulli      Toyota      1:40.770 32
13 R. Grosjean    Renault     1:40.787 35
14 M. Webber      Red Bull    1:40.956 37
15 T. Glock       Toyota      1:40.985 30
16 S. Buemi       Toro Rosso  1:41.156 34
17 N. Heidfeld    BMW         1:41.350 29
18 L. Badoer      Ferrari     1:42.017 37
19 J. Alguersuari Toro Rosso  1:42.089 34
20 L. Hamilton    McLaren     1:43.214 3


Continue Reading...

Europa - Antrenamente Libere 1

Prima sesiune de antrenamente de la Valencia tocmai s-a incheiat cu Brawn si McLaren pe primele pozitii. Vremea a fost una potrivita pentru masinile Brawn care au combinat cateva elemente aerodinamice vechi si noi in incercarea de a reveni in top.

Rubens Barichello a fost cel mai rapid pe un circuit 'verde' si plin de praf - mai multi piloti au fost prinsi cu garda jos din cauza pistei murdare. Coechipierul sau, Jenson Button a venit pe locul al patrulea la o distanta de sase zecimi si cu probleme de subvirare la monopostul sau.

Intre cei doi s-au intercalat pilotii McLaren, ambii avand diferite elemente noi pe masinile lor. Kovalainen a fost al doilea, la doar o zecime de Barichello.

Adrian Sutil continua sa uimeasca. El a terminat pe locul al saselea, in urma lui Sebastian Vettel. Force India sunt hotarati sa ia primele puncte si au venit aici cu o masina mult imbunatatita.

Daca in ultima cursa am avut un nume nou, Jaime ALguersuari, in acest weekend sunt alte doua nume noi. Romain Grosjean l-a inlocuit pe Nelson Piquet Jr la Renault iar Luca Badoer ii va tine locul lui Massa la Ferrari. Dintre cei trei, Alguersuari a avut cel mai rapid tur, fiind la doar doua zecimi in urma coechipierului sau. Grosjean a facut si el treaba buna fiind la o secunda distanta de Alonso, o diferenta nu prea mare fata de ceea ce facea Piquet. Badoer, revenit dupa 10 ani de pauza, a fost cu peste doua secunde pe tur mai lent decat Raikkonen.

1 R. Barrichello   Brawn GP    1:42.460 19
2 H. Kovalainen    McLaren     1:42.636 16
3 L. Hamilton      McLaren     1:42.654 18
4 J. Button        Brawn GP    1:43.074 19
5 S. Vettel        Red Bull    1:43.088 17
6 A. Sutil         Force India 1:43.209 13
7 K. Nakajima      Williams    1:43.225 25
8 M. Webber        Red Bull    1:43.243 19
9 F. Alonso        Renault     1:43.345 18
10 K. Räikkönen    Ferrari     1:43.384 23
11 S. Buemi        Toro Rosso  1:43.389 30
12 R. Kubica       BMW         1:43.419 20
13 J. Alguersuari  Toro Rosso  1:43.637 30
14 N. Rosberg      Williams    1:43.746 22
15 N. Heidfeld     BMW         1:44.040 23
16 G. Fisichella   Force India 1:44.126 17
17 R. Grosjean     Renault     1:44.356 23
18 J. Trulli       Toyota      1:44.638 26
19 T. Glock        Toyota      1:44.732 28
20 L. Badoer       Ferrari     1:45.840 25

Continue Reading...

20 august 2009

An nou, reguli noi

FIA a publicat in liniste, ieri, o noua varianta a regulamentelor pentru 2010. Cel mai important aspect este eliminarea elementelor care ar fi creat un campionat cu doua tipuri de masini - s-a eliminat reducerea bugetelor.

A fost unul din lucrurile pentru care echipele au luptat acum cateva luni, si chiar amenintau sa rupa sportul in doua daca cerintele lor nu sunt aprobate. Atunci cand au castigat acest duel, ele au promis ca vor aduce F1 mai aproape de fani.

Acum a aparut acest nou regulament care aduce niste lucruri interesante - probabil ca si FOTA a avut un cuvant (sau mai multe) de spus. 

Stiam deja ca realimentarea in timpul curselor va fi interzisa si era una dintre vestile bune. Lupta se va da pe circuit urmand ca fiecare pilot sa isi menajeze combustibilul si mai ales pneurile cat poate el de eficient. Excelent!

Calificarile au fost si ele luate in vizor. In ultimii ani am avut acea regula ca in Q3 masinile sa aiba imbarcata cantitatea de combustibil cu care vor pleca a doua zi in cursa. Un sistem lipsit de sens si care facea cursele previzibile.

Pentru anul viitor, ora de calificari va ramane impartita in trei segmente, insa vestea buna e ca in ultima parte, echipele vor putea iesi cu cat combustubil vor dori, vor face tururi foarte rapide, iar a doua zi rezultatul va fi decis doar de talentul pilotului si de cat de bine isi va proteja pneurile, fara sa mai depinda de combustibil si de strategie. Simplu si eficient.

In rest, sesiunea de calificari va fi adaptata numarului mai mare de piloti care vor fi prezenti anul viitor. Astfel ca dupa Q1 si Q2 vor fi eliminati cate opt piloti pentru ca in "super-pole" sa ramana 10.

Sistemul medaliilor, de care Bernie era atat de sigur ca va fi introdus in 2010, se pare ca a fost uitat. In acest nou regulament, la articolul 6.4 apare sistemul de punctaj de anul acesta. Adica cel care va castiga cursa va lua 10 puncte iar al doilea clasat va lua 8. Cum e si normal, campion mondial va fi cel care va avea cel mai mare numar de puncte.

Un alt sistem care se pare ca va ramane este KERS-ul, chiar daca echipele din FOTA au fost de acord sa renunte la el. Williams, care nu mai este in Asociatie, a anuntat recent ca lucrul la propriul sistem continua si vor sa il termine pana anul viitor. Va fi greu totusi de montat pe masina, in conditiile in care de anul viitor greutatea unui monopost va creste cu 15 kg, pentru a acomoda un rezervor mai mare, iar greutatea Kers-ului este de aproximativ 30-40 de kilograme.

Dupa prima jumatate a sezonului, doar Ferrari si Mclaren au pastrat Kers-ul si l-au dezvoltat. Anglo-germanii au reusit chiar sa aduca, acum o luna, prima victorie a sistemului. Este o mare realizare si demonstreaza ca potentialul exista. 

Pentru anul viitor, el va dezvolta aceeasi putere ca si in prezent - 80 de cai putere in plus pentru aproximativ sapte secunde pe tur.

Totul suna bine, iar acum ne-am dori ca FIA sa nu se mai apropie de regulamente in urmatorii ani. In toamna insa, presedintele se va schimba, si este greu de crezut ca nu va vrea sa modifice cate ceva pe 'ici pe 'colo.

Continue Reading...

Intelegere intre USF1 si YouTube

Co-fondatorul Youtube Chad Hurley a fost confirmat aseara ca principal investitor pentru USF1, echipa care se va alatura grilei de F1 incepand cu 2010.

Conform echipei, Hurley se va ocupa cu planificarea strategiei corporative si cu relatia cu mass-media.

"Recrutarea lui Chad in cadrul echipei este o mare victorie pentru USF1. Sa aducem un om de afaceri la un asa nivel, si cu experienta in promovarea unei companii aflata la inceput, este o onoare", a spus Ken Anderson, unul din fondatorii echipei cu baza in Charlotte, California.

Echipa americana este prima dintre cele trei acceptate pe grila de anul viitor, care a facut un pas inainte prin anuntarea primilor investitori. Conform Autosport, urmatorii sunt cei de la Manor GP, care ar fi semnat deja un contract cu Virgin, actualul sponsor al echipei Brawn GP. Anuntul se pare ca va veni in luna noiembrie.

Continue Reading...

17 august 2009

Renault va putea concura la Valencia

Curtea Internationala de Apel a FIA a decis astazi sa permita echipei Renault participarea in Marele Premiu al Europei de la Valencia, dupa ce hotarasera, dupa cursa din Ungaria, sa suspende echipa franceza pentru o cursa.

Audierea a avut loc in Paris in aceasta dimineata, unde Renault a pretins ca pedeapsa era una mult prea dura. Ei au fost acuzati ca l-au lasat pe Alonso sa iasa de la boxe cu una dintre roti nefixata, iar aceasta s-a desprins de masina in turul urmator.

Echipa va putea participa in cursa din acest weekend, dar in schimb va plati o amenda de 50.000 de dolari.

Organizatorii cursei de la Valencia sunt foarte multumiti cu aceasta decizie si cu faptul ca eroul local Fernando Alonso va fi prezent pe grila. Ei spun ca vanzarile biletelor au scazut la anuntarea deciziei initiale, imediat dupa cursa din Ungaria, insa acum sunt increzatori ca spectatorii isi vor face prezenta in numar mult mai mare.

Daca Alonso se va intoarce la lucru in acest weekend, nu acelasi lucru se poate spune si de coechipierul sau. Nelson Piquet Jr. este de asteptat sa fie inlocuit cu Romain Grosjean, dupa cateva saptamani foarte tensionate intre pilotul brazilian si seful sau, Flavio Briatore.
Continue Reading...

11 august 2009

Schumacher nu poate reveni in cockpit (update)

Michael Schumacher a informat echipa Ferrari ca nu il poate inlocui pe Felipe Massa din cauza unei dureri la gat.

Durerea provine dintr-un accident de motocicleta, din februarie la Cartagena, Spania. El spune, intr-un comunicat emis pe site-ul sau, ca a informat echipa sa despre acest lucru inca de ieri.

"Am incercat tot ce este posibil sa revin temporar, insa, cu tot regretul o spun ca nu a mers. Din pacate nu am putut sa eliminam durerea care a aparut dupa testul de la Mugello, chiar daca medical si terapeutic, am incercat orice este posibil.", a spus germanul.

Chiar daca initial se credea ca aceste consecinte ale accidentului din februarie nu ii vor afecta revenirea in F1, s-a dovedit ca fracturile sunt inca "foarte severe", astfel ca el nu ar putea rezista unei curse intregi.

"Sunt extrem de dezamagit. Imi pare rau pentru baietii de la Ferrari si pentru fanii care mi-au tinut pumnii. Pot doar sa repet ca am facut tot ce imi statea in puteri. Tot ce mai pot face acum este sa tin pumnii echipei in cursele ce urmeaza.", a mai spus Schumi.

Echipa italiana are acum o saptamana si jumatate sa gaseasca un alt inlocuitor pentru Massa in cursa din Valencia, care va avea loc pe 23 august.

Update
Ferrari au anuntat ca Luca Badoer, pilotul de teste al echipei, va fi cel care va concura in Valencia.

"Am decis sa ii dam lui Luca Badoer sansa sa piloteze pentru Scuderie, dupa atatia ani de munca intensa ca pilot de teste." a spus presedintele Ferrari, Luca di Montezemolo.
Continue Reading...

04 august 2009

Ce s-a mai intamplat. Pe scurt

Massa a iesit din spital

Dupa noua zile de la accidentul din Ungaria, brazilianul a parasit ieri spitalul si a plecat acasa, in Brazilia. Nu inainte insa de a da un interviu pentru Ferrari.

El a spus ca nu isi aminteste nimic despre accident, insa este nerabdator sa revina in cockpit-ul masinii sale.

"Ultimul lucru pe care mi-l amintesc e ca eram in spatele lui Rubens intr-un tur rapid, in Q2, dupa care totul este in ceata. Este greu de explicat.", a spus Massa. "Ma simt mult mai bine acum si vreau sa revin cat mai curand in masina Ferrari."



Piquet a confirmat despartirea de Renault

Tot ieri, Nelson Piquet Jr. a confirmat faptul ca va fi concediat de la Renault, si nu va participa in cele sapte curse ramase din sezonul 2009.

"Am primit instiintare de la echipa cu privire la faptul ca nu voi mai pilota pentru ei in acest sezon.", a spus el.

Piquet mai spune ca se simte usurat acum, dupa "cea mai urata perioada" din cariera sa, si le-a multumit tuturor celor care i-au fost alaturi in aceast timp.

In comunicatul de presa, el a spus ca Briatore i-a promis un tratament egal in cadrul echipei in acest an, insa acest lucru nu s-a intamplat. De asemenea, seful sau l-a mai pus sa semneze un contract bazat pe performante, in care i se cerea ca pana la jumatatea sezonului sa obtina cel putin 40% din punctele lui Fernando Alonso, coechipierul sau.

"Din pacate, promisiunile nu au fost reale, din nou. Cu noua masina eu am facut 2002 km de teste, iar Fernando 3839 km. Doar trei zile am testat pe pista uscata - iar Fernando, doar una pe pista uda."

Red Bull si Williams, impotriva testului lui Schumacher

Williams, Red Bull si Toro Rosso nu sunt de acord ca lui Schumacher sa ii fie acordata o zi de teste in noua masina.

Ferrari a trimis o scrisoare prin care cerea echipelor acordul pentru o zi de teste, in care germanul sa se familiarizeze cu masina F60. Daca McLaren si Toyota au fost de acord, Williams si cele doua echipe Red Bull se opun acestei exceptii de la regulament.

"Michael Schumacher este binevenit inapoi in F1, insa situatia este ca orice forma de teste in timpul sezonului este strict interzisa. Este o regula clara la care toate echipele au aderat", a spus Frank Williams.

Atat Williams cat si Red Bull sustin ca situatia lui Alguersuari si a lui Schumacher nu sunt foarte diferite, insa tanarului de 19 ani nu i-a fost permis sa testeze inainte de cursa din Ungaria, prima cursa de F1 din cariera sa.

"Am cerut permisiunea pentru un test cu ALguersuari inainte de Ungaria insa a fost refuzat. Asa ca de ce sa aprobam o exceptie pentru un septuplu campion mondial? Schumacher este suficient de experimentat pentru a se adapta repede noilor conditii", a spus Dietrich Mateschitz, Red Bull.
Continue Reading...

02 august 2009

Kimi a abandonat din Raliul Finlandei

Kimi Raikkonen a abandonat din Raliul Finlandei, dupa ce Fiat-ul sau s-a dat peste cap de cateva ori.

Formula 1 fiind in 'pauza mare', finlandezul si-a incercat norocul in raliul tarii sale, in cadrul Campionatului Mondial (WRC). El a luat startul cu un Fiat Grande Punto pregatit de Abarth.

Timpii sai nu au fost deloc rai, tinand cont ca este prima data pentru el in Campionatul Mondial, si in ciuda problemelor la motor. El alerga al treilea in clasa sa, Super 2000, si pe locul 15 la general, inainte sa abandoneze, ieri dupa-masa, adica in a doua zi a raliului.

Iata mai jos accidentul. Atat el cat si copilotul sau au iesit din masina fara probleme.


Continue Reading...

01 august 2009

Acordul Concorde a fost semnat

FIA si 12 echipe au semnat Acordul Concorde noaptea trecuta, incheind astfel perioada de razboi dintre Federatie si Asociatia Echipelor.

Toate echipele inscrise in sezonul 2010 au semnat, cu exceptia BMW-Sauber, care au anuntat saptamana aceasta ca 2009 va fi ultimul lor an in F1.

Comunicatul FIA:

Following approval by the World Motor Sport Council, late last night FIA President Max Mosley signed the 2009 Concorde Agreement, heralding a renewed period of stability for the FIA Formula One World Championship.

The Concorde Agreement - a contract between the FIA, F1's Commercial Rights-Holder and the participating Teams - sets out the basis on which the Teams participate in the Championship and share in its commercial success.

The WMSC has also approved a slightly revised set of stable Sporting and Technical Regulations (to apply from the 2010 Championship onwards), which have been agreed by the FIA and the Teams and which will be published shortly.

The new Concorde Agreement, which runs until 31 December 2012, provides for a continuation of the procedures in the 1998 Concorde Agreement, with decisions taken by working groups and commissions, upon which all teams have voting rights, before going to the WMSC for ratification.

In addition, as agreed in Paris on 24 June 2009, the Teams have entered into a resource restriction agreement, which aims to return expenditure to the levels that prevailed in the early 1990s.

With the 2009 Concorde Agreement and the resource restriction agreement in place, the FIA looks forward to a period of stability and prosperity in the FIA Formula One World Championship.

Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template