31 mai 2009

Marele Premiu al Turciei - Preview

Mai este o saptamana pana la al saptelea Mare Premiu al sezonului 2009, si a treia cursa de pe continentul european, Marele Premiu al Turciei.

In primele sase curse, Jenson Button si echipa sa, Brawn GP, au distrus competitia cu cinci victorii si un loc trei. Singurii care au reusit un start de sezon mai bun decat al britanicului sunt Michael Schumacher si Nigel Mansell in 1994, respectiv 1992.

Recordul pe Istanbul Park il detine Felipe Massa, care, cu exceptia primei curse din 2005, a castigat de fiecare data aici. Daca Ferrari continua panta ascendenta inceputa la Monaco, brazilianul si-ar putea trece in cont a patra victorie consecutiva in Turcia.


Unul din cele mai tehnice circuite

Istanbul Park este localizat la aproximativ 90 de kilometri de Istanbul si este unul din cele mai noi dar si cele mai tehnice circuite din calendarul F1.

Cele mai importante caracteristici ale circuitului sunt, in primul rand faptul ca se alearga in sensul invers acelor de ceasornic, virajul 8 si complexul de viraje stanga-dreapta-stanga de la finalul turului.

Pentru sapte secunde, pilotii au de suportat 5G prin celebrul viraj 8, care este format din mai multe viraje de stanga, la o viteza de cel putin 250 km/h. Manevrabilitatea masinii este afectata de o mica denivelara din interiorul acestui viraj, denivelare care obliga inginerii sa nu seteze inaltimea masinii prea mica, astfel ca in alte viraje, acest lucru afecteaza comportamentul masinii.

Balansul masinii este vital in succesiunea de trei viraje de la finalul turului. Pentru a aborda primul dintre aceste viraje, masinile franeaza de la o viteza de 300 km/h la doar 80 km/h, facand din acest loc si cea mai buna oportunitate pentru depasiri.

Robert Kubica explica un tur de circuit pe Istanbul Park:


Lungimea circuitului: 5.338km
Distanta cursei: 309.396km (58 tururi)
Castigator 2008: Felipe Massa - Ferrari
Acceleratia la maxim: 62% din tur
Uzura franei: Medie
Nivelul aerodinamicii: Mediu - 6/10
Uzura pneurilor: Medie
Viteza medie: 220 km/h

Programul weekendului din Turcia:

Vineri (5 iunie)
10:00 - Antrenamente Libere 1
14:00 - Antrenamente Libere 2

Sambata (6 iunie)
11:00 - Antrenamente Libere 3
14:00 - Calificari

Duminica (7 iunie)
15:00 - Cursa
Continue Reading...

30 mai 2009

Inghesuiala la portile Formulei 1

Ieri a fost ultima zi in care echipele care vor vrea sa participe in 2010 in Campionatul Mondial isi mai puteau depune cererile de inscriere.

Nu mai putin de 16 echipe au facut acest lucru, insa doar 13 dintre acestea vor aparea pe grila sezonului 2010 de Formula 1.

Echipele membre FOTA au depus si ele intr-un final cererea de participare, insa au pus niste conditii care vor trebui acceptate ori refuzate pana la data de 12 iunie, data la care vor fi anuntate cele 13 echipe norocoase.

Pe langa cele 10 nume care concureaza si in acest sezon, sase noi echipe au fost atrase de bugetul mult mai mic fata de anii trecuti, si de ajutorul tehnologic de care vor avea parte. Acestea sunt: Lola, Prodrive, USF1, Campos, Litespeed si cel mai recent anuntata, March Engineering.

Cateva cuvinte despre fiecare (cu ajutorul Wikipedia):

Lola
Lola Cars International este o companie care produce masini de curse din 1958. Fondatorul este Eric Broadley iar bazele companiei se afla in Huntingdon, Anglia. Au inceput prin a construi masini sport cu motoare pe fata si au ajuns sa produca masini pentru Formula Junior, inainte sa devina una din cele mai mari companii de profil din lume. In 1998, Martin Birrane a achizitionat Lola, dupa o incercare esuata in Formula 1 cu Mastercard.

Prodrive
Grupul condus de David Richards are bazele tot in Anglia, in Banbury, Oxfordshire. Acesta se ocupa cu prepararea pentru curse a masinilor marcilor ca Subaru sau Aston Martin. Prodrive este cel mai bine cunoscut din Campionatul Mondial de Raliuri, unde pregatea masinile constructorului Subaru. Pe langa Anglia, grupul mai are puncte de lucru si in Thailanda, China si Australia.

USGPE
US Grand Prix Engineering este un grup american care va pune bazele unei echipe de F1 'Made in America'. Planurile initiale era ca numele sa fie USF1, insa Bernie Ecclestone a obiectat pe motiv ca el detine drepturile pentru abrevierea F1. Echipa este condusa de directorul tehnic al Haas CNC Racing, Ken Anderson, si de jurnalistul Peter Windsor. Bazele sunt in Carolina de Nord, in Charlotte, iar o baza secundara se afla in Spania in Azkoitia, impartind facilitatile cu echipa Epsilon Euskadi. Anderson si-a exprimat ambitiile ca masinile sale sa fie pilotate de doi americani. Printre investitorii initiali se numara, conform lui Windsor, compania de publicitate Goodby, Silverstein & Partners.

Campos Meta 1
Campos Racing a fost fondata de fostul pilot de Formula 1, Adrian Campos, in 1998. Marc Gene a castigat campionatul Open Fortuna by Nissan inca din primul an. De asemenea, Fernando Alonso a alergat pentru echipa inainte de a face pasul spre F1.

Campos a intrat in GP2 in 2005, la lansarea campionatului. Realizarile in 'antecamera' Formulei 1 au crescut de la an la an, astfel ca in 2008 echipa Campos a castigat trofeul la constructori. In octombrie 2008 a anuntat ca se va retrage din GP2 urmand sa se concentreze pe Formula 3 si un nou proiect, nespecificat.

Litespeed
Litespeed este o echipa de Formula 3, cu sediul in Norfolk, Anglia. Este condusa de oameni care au peste 25 de ani de experienta in toate nivelurile incluzand si Formula 1.

Masinile Litespeed au fost produse initial de ATR Group sub numele de SLC R1, in 2005. In 2006, masina a produs cateva rezultate foarte bune pe circuite de traditie ca Nurburgring, din Germania. In 2007 masina nu a concurat iar designul a fost preluat de proprietarii Litespeed F3, Nino Singh Judge si Steve Kenchington. Si-a facut aparitia la Snetterton in Norfolk in iunie 2008, si desi nu a avut prea multi kilometri la bord a tinut pasul cu liderii campionatului, iar in cursa urmatoare, la Brands Hatch, a terminat pe locul al doilea, cu Jonathan Legris la volan.

Pentru a intra in Formula 1, Litespeed si-a unit fortele cu MGI, o companie detinuta de fostul designer din F1, Mike Gascoyne.

March Engineering
March este un constructor de masini de curse din Marea Britanie, care a mai avut de-a face cu F1, insa cu rezultate slabe. De mai mult succes a avut parte in campionate ca Formula 2, Formula 3 si Indy Car.

March a fost fondata in 1969 si numele cuprinde initialele celor patru fondatori: Max Mosley, Alan Rees, Graham Coaker si Robin Herd. Istoria echipei in Formula 1 este marcata de conflictele provocate de lipsa competitivitatii, intr-un final ramanand in postura de furnizori de sasiuri pentru echipa Tyrell.

In 1989, problemele financiare si-au facut simtita prezenta iar antreprenorul japonez Akira Akagi a achizitionat March F1 si F3000. March a continuat in Indy Car in parteneriate cu Porsche si Alfa Romeo.
Continue Reading...

29 mai 2009

Litespeed si echipele FOTA s-au inscris

Echipa de Formula 3, Litespeed, este a cincea echipa noua care s-a inscris in sezonul 2010. Aceasta este sustinuta de Mike Gascoyne, un cunoscut inginer in lumea Formulei 1.

Seful echipei, Nino Judge, a declarat ca, la fel ca si USF1, masinile vor fi propulsate de motoare Cosworth.

De asemenea, asa cum era de asteptat, cele noua echipe membre FOTA s-au inscris si ele pentru 2010.

Asadar, pana acum s-au inscris urmatoarele echipe: Campos Meta 1, USGP, Prodrive, Lola, Litespeed, Williams, Ferrari, Renault, Toyota, McLaren-Mercedes, BrawnGP, Force India, Red Bull, Toro Rosso, BMW-Sauber.

Cele 13 echipe care vor fi prezente pe grila de anul viitor vor fi anuntate pe 12 iunie.

Comunicatul de presa emis de FOTA (asociatia echipelor):

Date:
29 May, 2009


All FOTA Teams have today submitted conditional entries for the 2010 FIA Formula One World Championship.

FOTA confirms all its Members’ long-term commitment to be involved in the FIA Formula One World Championship and has unanimously agreed further and significant actions to substantially reduce the costs of competing in the Championship in the next three years, creating a mechanism that will preserve the technological competition and the sporting challenge and, at the same time, facilitate the entry in the F1 Championship for new Teams. These measures are in line with what has been already decided in 2009 within FOTA, achieving important savings on engines and gearboxes.

All FOTA teams have entered the 2010 championship on the basis that:

1) The Concorde Agreement is signed by all parties before 12th June 2009, after which all FOTA teams will commit to competing in Formula One until 2012. The renewal of the Concorde Agreement will provide security for the future of the sport by binding all parties in a formal relationship that will ensure stability via sound governance.

2) The basis of the 2010 regulations will be the current 2009 regulations, amended in accordance with proposals that FOTA has submitted to the FIA.

All FOTA teams’ entries for the 2010 FIA Formula One World Championship have been submitted today on the understanding that (a) all FOTA teams will be permitted to compete during the 2010 Formula One Season on an identical regulatory basis and (b) that they may only be accepted as a whole.

All FOTA teams now look forward with optimism to collaborating proactively and productively with the FIA, with a view to establishing a solid foundation on which the future of a healthy and successful Formula One can be built, providing lasting stability and sound governance.

Continue Reading...

Lola si Prodrive s-au inscris pentru 2010

Lola si Prodrive sunt alte doua nume care au depus cererea de inscriere in campionatul 2010 de Formula 1.

David Richards, directorul Prodrive si de asemenea si al producatorului de automobile Aston Martin, a declarat intr-un comunicat in aceasta dimineata: "Cu ajutorul financiar din partea Dar Capital, combinat cu ultimele propuneri ca echipele noi sa fie ajutate, suntem de parere ca este momentul potrivit pentru a depune o cerere de inscriere in F1".

Astazi este ultima zi in care echipele se mai pot inscrie pentru sezonul 2010, iar pana acum doar cinci echipe au facut acest lucru: Campos Meta 1, USGP, Williams F1, Prodrive si Lola.

Cat despre restul de noua echipe care concureaza in prezent, este de asteptat ca ele sa isi anunte astazi inscrierea, insa insotita de conditiile propuse miercuri la intalnirea cu FIA.

Ferrari, Renault, Toyota si cele doua echipe Red Bull au amenintat ca se retrag daca Federatia Internationala nu va mari bugetul pentru 2010 la 100 de milioane de euro, fata de 45 de milioane de euro cat a fost propus initial.

Doar astazi, pana la ora 11:59, se mai pot face inscrieri pentru sezonul urmator, care va cuprinde 26 de masini pe grila de start.

Continue Reading...

27 mai 2009

Se intrevede o intelegere FIA - FOTA

Dupa nenumarate intalniri, atat intre echipe cat si intre asociatia acestora (FOTA) si Federatia Internationala de Automobile, cele doua parti par sa ajunga la un consens.

Solutia salvatoare ar putea fi folosirea masinilor 'de client' de catre noile echipe care vor sa intre in F1 din 2010, si un buget minim de 100 de milioane de euro, urmand ca din 2011 acesta sa scada si mai mult.

La ultima intalnire, care a avut loc astazi la Londra, Max Mosley, presedintele FIA, a dat de inteles ca acest compromis, propus de McLaren-Mercedes, ar putea fi solutia pentru incheierea actualei crize din Formula 1.

Toate echipele, cu exceptia Williams, care alearga in acest an au promis ca nu semneaza participarea in 2010 daca regulamentul initial propus de FIA nu va fi modificat. Pentru ca Williams a incalcat aceasta intelegere interna a FOTA, echipa britanica a fost 'suspendata temporar' din cadrul asociatiei.
Continue Reading...

24 mai 2009

Monaco - Inca o cursa dominata de Brawn


Jenson Button a castigat pentru prima data pe strazile din Monaco, conducand dubla Brawn GP, a treia in acest sezon.

Plecat pentru a patra oara din pole-position in sezonul curent, britanicul a avut parte de un start perfect. Barichello a reusit sa treaca de Raikkonen inca de la start, si de aici a fost doar o procesiune pentru cei doi piloti ai lui Brawn.

In ciuda faptului ca avea cea mai usoara masina, Sebastian Vettel a fost atat de lent in primele tururi incat a format un trenulet in urma sa, dupa start. Asta spre disperarea lui Massa, care a incercat cateva miscari riscante asupra pilotului Red Bull. In turul sapte, brazilianul a blocat franele la iesire din tunel si a fost nevoit sa taie sicana, Vettel inchizand foarte bine usa. Conform regulamentului, pilotul Ferrari a cedat pozitia lui Vettel. Nico Rosberg, care a pandit din spate acest duel, a profitat si a trecut si el o data cu germanul de la Red Bull.

Primii care au intrat la boxe au fost Vettel si Hamilton, in turul 10. Britanicul a castigat cateva locuri dupa start, incluzand si o depasire indrazneata asupra lui Kubica, in tunel.

Campionul Mondial a fost ajuns din urma de lideul cursei inca din turul 13, Button departandu-se inca de pe atunci de urmaritori la peste 10 secunde.

Sperantele lui Sebastian Vettel au fost aruncate in perete in turul 17, cand germanul a pierdut masina la iesirea din primul viraj, si sfarsind in bariera de pneuri. Cu doar cateva tururi mai devreme, Sebastien Buemi intrase in spatele masinii lui Piquet, ambii fiind nevoiti sa abandoneze.

Altii care au fost nevoiti sa abandoneze au fost Robert Kubica, care s-a retras la boxe cu o problema mecanica, si Heikki Kovalainen. Finlandezul a pierdut controlul masinii la iesirea din zona piscinei si a sfarsit in zidul de pneuri de la intrarea in complexul Rascasse. Kazuki Nakajima a intrat in bariere in virajul Mirabeau chiar in ultimul tur al cursei, in timp ce rula pe opt.

Asadar, Ferrari au fost 'the best of the rest' in aceasta cursa, cu Kimi Raikkonen pe podim si Felipe Massa pe locul patru. Ei au fost urmati de Mark Webber, care a reusit sa urce pe cinci in urma opririlor la boxe, Nico Rosberg, Fernando Alonso si Sebastien Bourdais pleaca de la Monte Carlo cu un punct, pe locul opt.

Rezultatele Marelui Premiu al Principatului Monaco:

1 J. Button Brawn GP 1:40:44.282
2 R. Barrichello Brawn GP + 7.666
3 K. Räikkönen Ferrari + 13.442
4 F. Massa Ferrari + 15.110
5 M. Webber Red Bull + 15.730
6 N. Rosberg Williams + 33.586
7 F. Alonso Renault F1 + 37.839
8 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso + 1:03.142
9 G. Fisichella Force India F1 + 1:05.040
10 T. Glock Toyota + 1 laps
11 N. Heidfeld BMW Sauber + 1 laps
12 L. Hamilton McLaren + 1 laps
13 J. Trulli Toyota + 1 laps
14 A. Sutil Force India F1 + 1 laps

Abandonuri
15 K. Nakajima Williams + 2 laps
16 H. Kovalainen McLaren + 26 laps
17 R. Kubica BMW Sauber + 48 laps
18 S. Vettel Red Bull + 62 laps
19 N. Piquet jr. Renault F1 + 66 laps
20 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 68 laps
Continue Reading...

Monaco - grila de start si strategii

Singura modificare a grilei de ieri pana astazi este locul lui Hamilton, care pentru schimbarea cutiei de viteze a fost trimis pe ultimul loc. Trulli facuse o plangere impotriva lui Alonso, insa nici un verdict nu a fost anuntat pana acum de catre stewarzi.

Startul va fi unul foarte interesant, cu Button si Barichello pe partea curata a pistei, iar Raikkonen pe partea murdara insa ceva mai usor decat cei doi piloti Brawn. Finlandezul ar putea avea avantajul sistemului KERS; am vazut in cursele de pana acum cum pilotii ce beneficiaza de acest sistem fac salturi mari la start.
La Monaco insa, spre deosebire de alte circuite conventionale, distanta de la linia de start pana la primul viraj este foarte mica, iar KERS-ul nu poate fi folosit decat dupa ce masina depaseste viteza de 100 km/h. Asadar, Raikkonen s-ar putea vedea nevoit sa nu foloseasca extra-puterea de 80 CP decat dupa ce trece de Sainte Devote.

In ceea ce priveste greutatile masinilor, cel mai usor de pe grila este Sebastian Vettel iar cel mai greu este Timo Glock.

Starturile pilotului Red Bull, asa cum am vazut pana acum, nu sunt prea bune, iar aici daca pierde cateva pozitii la start, va fi extrem de dificil sa le recupereze.

Glock a optat, se pare, pentru o strategie cu o singura oprire la boxe, avand un prim stint extrem de lung, in jurul a 50 de tururi. La fel ca si restul pilotilor din a doua jumatate a clasamentului, el va spera la o iesire a Safety Car-ului. Sebastien Bourdais are si el aproximativ aceeasi strategie cu germanul de la Toyota, iar daca totul merge bine pentru francez, ar putea pleca de la Monte Carlo cu puncte, tinand cont ca ia startul de pe pozitia 14, in timp ce Glock este penultimul.

Spre deosebire de cei din fata sa, Hamilton are o strategie cu un prim stint foarte scurt, la fel ca cei din fruntea grilei, in ciuda faptului ca va pleca ultimul. El va spera astfel, dar si cu ajutorul KERS-ului, sa castige cateva locuri la start.

Singurii care au pastrat sistemul KERS si in aceasta cursa sunt Ferrari si McLaren.

Iata grila si greutatile masinilor:

                        1.J.Button 647.5
2.K.Raikkonen 644.0
                        3.R.Barrichello 648.0
4.S.Vettel 631.5
                        5.F.Massa 643.5
6.N.Rosberg 642.0
                        7.H.Kovalainen 644.0
8.M.Webber 646.5
                        9.F.Alonso 654.0
10.K.Nakajima 668.0
                        11.S.Buemi 670.0
12.N.Piquet 673.1
                        13.G.Fisichella 693.0
14.S.Bourdais 699.5
                        15.A.Sutil 670.0
16.N.Heidfeld 680.0
                        17.R.Kubica 696.0
18.J.Trulli 688.3
                        19.T.Glock 700.8
20.L.Hamilton 645.5
Continue Reading...

23 mai 2009

Stiri pe scurt de sambata

Hamilton va pleca ultimul maine
Ziua de sambata a lui Lewis Hamilton a mers din rau in mai rau. Dupa ce in calificarile de astazi englezul a lovit bariera de protectie din Mirabeau, echipa a decis sa schimbe cutia de viteze monopostului sau, aceasta fiind afectata de impact.

Campionul Mondial va pleca maine de pe ultima pozitie, in urma celor doua Toyota, dupa ce se calificase al 16lea.

Bourdais neaga neintelegerile cu seful sau
Dupa accidentul de la startul cursei din Spania, in urma caruia ambele masini Toro Rosso au abandonat, au aparut speculatiile ca Franz Tost, seful echipei, l-ar fi invinovatit pe Bourdais si drept urmare francezul va fi inlocuit in curand.

Pilotul a negat aceste speculatii in Monaco, spunand pentru BBC ca "nu este absolut nici o problema" intre el si seful sau.

Ferrari si Toyota isi pierd din aliati
Echipele au avut inca o sedinta astazi, de aceasta data in motor home-ul Toyota pentru a discuta despre termenul limita pana cand se pot inscrie pentru sezonul viitor.

In timp ce Ferrari si Toyota isi mentin pozitia si sunt pregatite sa nu respecte data limita impusa de FIA (29 mai), echipele ca BMW si McLaren isi fac griji ca nu se vor mai putea inscrie pentru 2010.

In considerare se va lua si varianta prelungirii perioadei alocate inscrierilor echipelor in campionat, dincolo de data de 29 mai 2009.

Argentina ar putea reveni in 2010
Bernie Ecclestone a confirmat astazi ca se afla in discutii avansate cu reprezentanti ai guvernului argentinean si ca o cursa in aceasta tara ar putea avea loc anul viitor sau peste doi ani.

Locatiile posibile pentru un GP de Formula 1 ar fi orasul Mar del Plata, unde circuitul ar fi unul stradal, ori in Buenos Aires pe Autodromo Oscar Alfredo Galvez.

Buenos Aires a mai organizat curse de Formula 1 intre anii 1953 si 1998, ultima fiind castigata de Michael Schumacher.
Continue Reading...

Jenson Button, din nou in pole

Button a obtinut un nou pole-position in calificarile de astazi din Monte Carlo. In prima linie a grilei il va insoti Kimi Raikkonen, finlandezul despartind cele doua masini Brawn GP.

In prima parte am asistat la situatii imprevizibile. Lewis Hamilton a lovit bariera de protectie din virajul Mirabeau, recunoscand ca a fost o greseala a sa. Englezul si-a cerut scuze in fata echipei si va pleca maine de pe locul 16. Cel mai rapid in aceasta portiune a fost Nico Rosberg.

Cinci nume de top au fost eliminate dupa Q1. Pe langa Hamilton, masinile Toyota si BMW nu au putut trece mai departe. Atat germanii cat si japonezii recunosc faptul ca masina nu se potriveste circuitului monegasc, insa pe langa aceste probleme, Trulli acuza una din masinile Renault ca l-ar fi blocat. "Am raportat acest lucru si stewarzii analizeaza situatia", a spus italianul.

In a doua parte, cel mai rapid a fost finlandezul Kimi Raikkonen, care a realizat un timp record, 1:14.514, mai rapid cu trei zecimi fata de al doilea clasat, Heikki Kovalainen. Au urmat Webber, Barichello, Rosberg si Vettel, care au fost in aceeasi zecime cu finlandezul de la McLaren.

Pilotii care nu au putut intra in lupta pentru primele zece locuri au fost Buemi, Piquet, Fisichella, Bourdais si Sutil.

In ultimele zece minute, care constituie lupta pentru pole-position, doar doi piloti au coborat sub timpul de 1:15 pe tur. Button si Raikkonen au fost despartiti de doar 25 de sutimi si vor pleca maine de pe prima linie a grilei. Este prima data cand Ferrari se afla in fruntea grilei in acest an.

Barichello va pleca de pe a treia pozitie, dupa ce intreg weekendul l-a batut pe colegul sau de la Brawn. In urma sa se afla Sebastian Vettel pentru Red Bull, Felipe Massa in al doilea Ferrari, Nico Rosberg pentru Williams, Heikki Kovalainen cu singurul McLaren ramas in pista in calificarile de azi, Mark Webber cu a doua masina Red Bull, Fernando Alonso care in urma cu cateva ore reusea cel mai rapid tur in antrenamentele libere, si pe locul al zecelea este a doua masina Williams, cea a lui Kazuki Nakajima.

Rezultatele calificarilor dinaintea Marelui Premiu al Principatului Monaco:

1 J. Button Brawn GP 1:14.902
2 K. Räikkönen Ferrari 1:14.927
3 R. Barrichello Brawn GP 1:15.077
4 S. Vettel Red Bull 1:15.271
5 F. Massa Ferrari 1:15.437
6 N. Rosberg Williams 1:15.455
7 H. Kovalainen McLaren 1:15.516
8 M. Webber Red Bull 1:15.653
9 F. Alonso Renault F1 1:16.009
10 K. Nakajima Williams 1:17.344

11 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:15.833
12 N. Piquet jr. Renault F1 1:15.837
13 G. Fisichella Force India F1 1:16.146
14 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:16.281
15 A. Sutil Force India F1 1:16.545

16 L. Hamilton McLaren 1:16.264
17 N. Heidfeld BMW Sauber 1:16.264
18 R. Kubica BMW Sauber 1:16.405
19 J. Trulli Toyota 1:16.548
20 T. Glock Toyota 1:16.788

Cursa va avea loc maine de la ora 15:00.
Continue Reading...

Monaco - A treia sesiune de antrenamente

Fernando Alonso a fost cel mai rapid in ultima sesiune de antrenamente de astazi, cu timpul de 1:15.164, cel mai bun de pana acum.

Ferrari si Mclaren se anunta niste candidati foarte seriosi la podiumul de maine caci ambele echipe au fost in partea din fata a clasamentului pana acum. Cel mai rapid dintre cei patru a fost Kovalainen, pe locul trei, in timp ce Massa a terminat pe cinci, la doar cateva sutimi distanta de finlandez, intre ei fiind Barichello. Raikkonen si Hamilton au ocupat la final pozitiile sase respectiv sapte, despartiti de doar sapte miimi. De fapt, primii 11 au fost in aceeasi secunda, in timp ce intreg plutonul a fost despartit de doar 1,7 secunde. Masinile Toyota si BMW au fost cele care au incheiat plutonul in aceasta sesiune.

Urmeaza calificarile, de la ora 15:00, ora Romaniei.

A treia sesiune de antrenamente de la Monaco - rezultate:

1 F. Alonso - Renault - 1:15.164 - 24
2 J. Button - Brawn - 1:15.233 - 29
3 H. Kovalainen - McLaren - 1:15.278 - 24
4 R. Barrichello - Brawn - 1:15.286 - 26
5 F. Massa - Ferrari - 1:15.293 - 23
6 K. Räikkönen - Ferrari - 1:15.382 - 25
7 L. Hamilton - McLaren - 1:15.389 - 23
8 S. Vettel - Red Bull - 1:15.722 - 23
9 N. Rosberg - Williams - 1:15.758 - 23
10 M. Webber - Red Bull - 1:15.985 - 24
11 K. Nakajima - Williams - 1:16.103 - 22
12 A. Sutil - Force India - 1:16.228 - 20
13 S. Bourdais - Toro Rosso - 1:16.301 - 23
14 G. Fisichella - Force India - 1:16.317 - 29
15 N. Piquet - Renault - 1:16.382 - 27
16 S. Buemi - Toro Rosso - 1:16.432 - 22
17 T. Glock - Toyota - 1:16.527 - 29
18 R. Kubica - BMW - 1:16.599 - 26
19 N. Heidfeld - BMW - 1:16.661 - 22
20 J. Trulli - Toyota - 1:16.810 - 26
Continue Reading...

22 mai 2009

Stiri pe scurt de vineri

• A inceput perioada inscrierilor
Campos si-a anuntat azi participarea in sezonul 2010 de Formula 1. Echipa de Formula 3 Spaniola a depus candidatura pentru unul din cele trei locuri libere puse la dispoztiei de FIA. Perioada inscrierilor echipelor pentru 2010 a inceput oficial astazi si se va incheia vinerea viitoare, pe 29 mai.

Federatia a suplimentat numarul de echipe pentru anul viitor la 13, fata de 10, cate sunt in acest sezon.

Alte opt echipe ar mai fi interesate sa participe in Formula 1, printre ele fiind Aston Martin/Prodrive, Lola, USF1 si iSport.

• O noua reuniune intre FIA si FOTA
FIA si FOTA se intalnesc astazi la Monaco pentru a doua oara in opt zile. Aceasta va avea loc, se pare, pe iahtul lui Flavio Briatore, unde cele doua parti vor discuta in continuare despre reducerea bugetelor de anul viitor, si despre amenintarilor unor manufacturieri de a parasi Formula 1.

• Ferrari, obligati sa ramana?
Bernie Ecclestone sugereaza ca ar fi o incalcare a contractului daca Ferrari s-ar retrage la finele acestui sezon.

Echipa italiana este una din echipele care ameninta cu retragerea daca bugetul propus pentru 2010 va fi pus in aplicare. Curtea franceaza a declarat insa valid contractul dintre FIA, Ferrari si Ecclestone, unde, printre altele, echipa se obliga sa ramana in F1 cel putin pana in 2012.

"Ei [Ferrari] spun ca vor sa plece, noi spunem ca speram sa isi respecte contractul", a declarat Ecclestone pentru 'The Times'.

Mai mult, zvonurile spun ca in cazul in care isi vor incalca contractul, Ferrari vor trebui sa returneze banii primiti pana acum pe drepturile de televizare.
Continue Reading...

21 mai 2009

Prima zi in Monaco


Astazi au avut loc primele doua sesiuni de antrenamente de la Moncao. Nico Rosberg a fost cel mai rapid, in timp ce Ferrari si McLaren arata semne de revenire.

Prima sesiune a inceput, ca de obicei, pe un circuit murdar, cel mai rapid timp fiind de 1:17.189, realizat de Rubens Barichello. Pe parcursul zilei suprafata a devenit din ce in ce mai aderenta, astfel ca in sesiunea urmatoare Rosberg a fost cu doua secunde mai rapid, timpul sau fiind de 1:15.243.

Germanul a fost cel mai rapid in mai mult de jumatate dintre sesiunile de antrenamente de pana acum, insa cel mai bun loc obtinut in curse a fost locul sase. Astazi insa, el a realizat cel mai rapid tur al sau in al cincilea tur dintr-un stint de zece, fapt ce il face sa creada ca masina Williams "este mai rapida decat de obicei".

Ferrari si McLaren arata semne de revenire

Lewis Hamilton a castigat in Monaco in 2008, intr-o cursa plina de incidente si afectata de ploaie. In acest an, dupa un inceput de sezon sub asteptari, echipa McLaren pare sa se descurce bine pe acest circuit. Hamilton a fost in top 3 in ambele sesiuni, si are al doilea timp al zilei, cu doua zecimi mai lent decat Rosberg.

Si Ferrari par hotarati sa lupte pentru un podium aici. Felipe Massa a terminat al doilea prima sesiune, si a terminat ziua cu al cincilea timp, insa la peste o jumatate de secunda de Rosberg.

Brawn ramane echipa de batut

Prima sesiune de astazi a fost castigata de brazilianul Barichello, iar cei doi piloti au realizat al treilea si al patrulea cei mai rapizi timpi ai zilei, cu Barichello mai rapid cu doua zecimi fata de Button.

Ei raman insa cu ochii pe rivalii lor din acest inceput de sezon, Red Bull.

Echipa austriaca a adus aici noul difuzor dublu care le-ar aduce o mai buna aderenta. Atat Mark Webber cat si Sebastian Vettel au avut insa probleme tehnice in prima zi, de aceea nu se poate sti sigur unde se afla cele doua masini in ceea ce priveste performanta. Vettel a reusit, in ciuda problemei la motor, sa faca al saselea cel mai rapid timp al zilei.

Actiunea va fi reluata sambata, cu a treia sesiune de antrenamente de la ora 12, si calificarile de la ora 15. Marele Premiu al Principatului Monaco va avea loc duminica de la ora 15.

Continue Reading...

17 mai 2009

Heidfeld, cel mai consistent

Toate evenimentele negative din afara circuitului ne-au atras atentia, din pacate, de la ceea ce se intampla pe circuit.

Nick Heidfeld a vazut, in cursa trecuta din Spania, al 25-lea steag in patratele, consecutiv. El i-a batut astfel recordul compatriotului Michael Schumacher. Acest lucru s-a intamplat chiar de ziua sa; pilotul BMW a implinit 32 de ani duminica trecuta.

Ultima data cand Heidfeld a abandonat a fost in 2007, cand o problema tehnica l-a facut sa se dea jos din masina in Marele Premiu al Japoniei, cu doar doua tururi inainte de final.

In 2008 el nu a inregistrat nici un abandon in cele 17 curse, masina BMW dovedindu-se inca o data una dintre cele mai fiabile masini din Formula 1.

"As vrea sa spun un mare multumesc echipei BMW-Sauber F1 pentru stabilitatea masinii, care evident a jucat un rol major in realizarea acestui record.", a spus germanul.

Chiar daca se afla pe locul al saptelea in clasamentul din acest sezon, cu doar sase puncte, echipa BMW se dovedeste inca foarte fiabila, abandonul lui Kubica din Malaysia fiind singurul abandon din acest an, din motive tehnice.
Continue Reading...

15 mai 2009

Ferrari da FIA in judecata

Astazi a avut loc o intalnire intre FIA si FOTA la Londra, pentru a incerca sa ajunga la un consens in ceea ce priveste regulamentul de anul viitor. Niciuna dintre parti nu a cedat, iar Ferrari va da in judecata Federatia Internationala de Automobile.

Max Mosley, Presedintele FIA, nu renunta la regulamentul publicat deja pentru 2010, in timp ce Ferrari va lua masuri legale in Franta pentru a opri acest lucru, iar audierea va avea loc Marti, inainte de Marele Premiu al Principatului Monaco.

Nemultumirea echipei italiene are la baza o intelegere semnata cu FIA acum patru ani, prin care li se dadea dreptul la vot in ceea ce priveste schimbarea regulamentului in F1. Acea intelegere a fost incalcata de catre FIA saptamanile trecute, cand a publicat regulamentul pentru 2010 fara ca Ferrari sau oricare alta echipa sa fie consultata.

Acest lucru va fi clarificat de Curtea franceza marti.

De unde a pornit?

In Regulamentul publicat pe site-ul oficial, FIA a introdus un buget maxim de 60 de milioane de dolari, dar care va fi optional. Cei care vor opta pentru acest buget vor avea o mai mare libertate tehnica, in timp ce restul vor ramane practic cu bugetul curent insa cu o mai mare restrictionare a inovatiilor tehnice.

Mai multe echipe printre care Ferrari, Renault si Toyota si-au exprimat ingrijorarea ca un campionat cu doua regulamente ar putea crea haos si au amenintat cu retragerea din sport.

Exista indicii ca o serie rivala va fi creata in cazul in care manufacturierii isi tin promisiunea si se retrag din Formula 1.

Data limita pana cand echipele isi pot anunta participarea in sezonul 2010 este 29 mai, insa doar Brawn, Williams si McLaren au dat asigurari ca nu au de gand sa renunte.

Continue Reading...

10 mai 2009

Barichello nu mai vrea sa fie 'numarul 2'

Dupa cursa de astazi se intrevad semne cum ca Rubens Barichello va juca din nou rolul de pilot secund.

Brazilianul a avut un start perfect in Spania si a ajuns pe prima pozitie chiar din primul viraj. Totul parea pus la punct pentru o victorie, avand un prim stint cu doua tururi mai lung decat Button.

La final a venit, spre surprinderea sa, pe locul al doilea, Button schimband intre timp strategia pe una cu doua opriri, fapt ce i-a adus victoria.

"Aveam cursa in mana si am fost surprins sa aud ca i-au schimbat strategia lui Jenson. As vrea sa inteleg de ce au facut asta.", a spus Barichello dupa cursa.

Acest lucru este pentru el un semnal ca echipa il prefera pe Button iar el este in postura de 'numarul 2', postura care nu ii este straina. Timp de sase ani a fost locotenentul lui Michael Schumacher, pe vremea cand ordinele de echipa erau pe fata, iar el a fost nevoit nu de putine ori sa ii cedeze locul germanului, atunci cand se afla in fata acestuia.

"Daca acest lucru se va intampla din nou, nu voi mai urma niciun ordin al echipei. Fac acest lucru clar, ca toata lumea sa stie.", a avertizat brazilianul.

Dupa aceste acuze, Button, colegul sau de echipa, incearca sa limpezeasca apele motivand ca "toata lumea este aici sa castige".

"Situatia s-ar putea inversa pentru urmatoarea cursa, asa merg lucrurile in F1."
, a explicat britanicul.

Barichello se afla acum la 14 puncte in urma lui Button in clasamentul general, pe locul al doilea.

Continue Reading...

Inca o cursa marca Brawn


Brawn GP a realizat a doua dubla in acest an, cu Button pe prima pozitie si Barichello pe a doua in Marele Premiu al Spaniei.

Button a reusit sa castige a patra cursa din cinci disputate in acest an, marindu-si avansul din clasament. Barichello a fost foarte aproape de victorie, insa strategia cu trei opriri nu l-a pus in fata coechipierului sau, care a schimbat pe parcurs pe una cu doua opriri.

Cursa de la Barcelona a fost dominata de cei doi piloti ai lui Ross Brawn. Barichello a trecut pe prima pozitie in primul viraj al cursei, plecand de pe a treia pozitie, insa perioada de Safety Car a incurcat planurile.

Startul a fost plin de evenimente. Patru masini au fost implicate intr-o coliziune foarte violenta. Alonso si Rosberg s-au atins in primul viraj. Pentru a-i evita, Trulli a iesit larg si a fost lovit de Sutil, care si el se intorcea de pe zona de degajare a primului viraj. Cu masina lui Trulli in fata sa, Bourdais a fost nevoit sa incetineasca dar a fost lovit de coechipierul sau de la Toro Rosso, Sebastien Buemi.

Astfel, masina Toyota a lui Trulli, Force India lui Sutil si cele doua Toro Rosso au fost eliminate inca din primul tur, si masina de siguranta a stat pe circuit pentru urmatoarele patru.

In timp ce pilotii de la Brawn se luptau pentru prima pozitie, Massa si Vettel au stat impreuna pentru majoritatea cursei. Cei doi au avut aceeasi strategie iar distanta intre ei nu a fost mai mare de doua secunde pe intreg parcursul cursei. Spre final au fost pacaliti de Webber care datorita unei opriri tarzii si un ultim stint pe pneuri soft, a prins ultima treapta a podiumului.

Pilotul Ferrari a fost nevoit sa incetineasca in ultimele tururi ale cursei riscand sa ramana fara benzina in ultimul tur. Vettel a trecut usor de brazilian pe linia dreapta, iar in ultimul tur Fernando Alonso a reusit sa treaca si el de Massa, terminand pe locul cinci.

Weekendul dezastruos al lui Kimi Raikkonen si al lui Heikki Kovalainen a continuat si in cursa de azi. Desi castigasera cateva pozitii dupa startul plin de evenimente, ambii au abandonat in prima parte a cursei.

Nick Heidfeld a urcat in puncte dupa un al doilea stint foarte lung, furandu-i locul sapte lui Rosberg. Kubica continua seria fara puncte, cu un loc 11 in cursa de astazi.

Button si-a marit avansul in clasamentul pilotilor la 14 puncte in fata coechipierului sau, in timp ce Brawn are deja 29,5 puncte avans in fata celor de la Red Bull, dupa doar cinci curse.

Rezultatele Marelui Premiu al Spaniei:

1 J. Button Brawn GP 1:37:19.202
2 R. Barrichello Brawn GP + 13.056
3 M. Webber Red Bull + 13.924
4 S. Vettel Red Bull + 18.941
5 F. Alonso Renault + 43.166
6 F. Massa Ferrari + 50.827
7 N. Heidfeld BMW + 52.312
8 N. Rosberg Williams + 1:05.211
9 L. Hamilton McLaren + 1 laps
10 T. Glock Toyota + 1 laps
11 R. Kubica BMW + 1 laps
12 N. Piquet jr. Renault + 1 laps
13 K. Nakajima Williams + 1 laps
14 G. Fisichella Force India F1 + 1 laps

Abandonuri 
15 K. Räikkönen Ferrari + 49 laps
16 H. Kovalainen McLaren + 59 laps
17 J. Trulli Toyota + 66 laps
18 S. Buemi Scuderia Toro Rosso + 66 laps
19 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso + 66 laps
20 A. Sutil Force India F1 + 66 laps
Continue Reading...

Grila de start si greutatile masinilor

Asa cum s-a intamplat si in cursele trecute, cei doi favoriti la titlu anunta un duel intens pentru victoria de azi. Button va pleca primul de pe grila, cu Vettel alaturi de el, pe locul al doilea.

Dupa publicarea greutatilor masinilor s-a dovedit ca in primele doua linii Massa este cel cu masina cea mai incarcata, si este de asteptat sa isi faca prima oprire cu aproximativ patru tururi mai tarziu decat Button. De asemenea, spre deosebire de cei din fata sa, pilotul Ferrari beneficiaza de avantajul sistemului KERS, care la start l-ar putea propulsa chiar si pe prima pozitie. Dezavantajul este ca se afla pe partea murdara a pistei, iar Button va spera ca acest lucru sa il incetineasca pe brazilian.

Favoritii raman totusi Button si Vettel. Din punctul de vedere al greutatii, germanul de la Red Bull a facut o treaba foarte buna ieri, pozitionandu-se pe al doilea loc cu o masina mai grea cu 5kg decat a lui Button. Daca englezul va opri in turul 14, germanul va sta cu aproximativ doua tururi mai mult. Tot ce are de facut Vettel este sa ramana la o distanta cat mai mica in urma lui Button in primul stint, pentru ca apoi sa ii ia fata la boxe.

Daca acum doua saptamani masinile Toyota ocupau primele doua locuri pe grila din Bahrain, in Spania Glock si Trulli se pare ca au ramas putin in urma. Locurile sase si sapte, in conditiile in care Glock are la fel de mult combustibil ca si Button, iar Trulli aceeasi cantitate ca Massa, nu este un semn bun. Probabil podiumul nu va mai fi la indemana pentru ei in aceasta cursa. Singurii cu sanse reale la a treia treapta a podiumului raman Barichello si Massa.

Ploaia nu este o amenintare reala pentru ora cursei, insa exista sanse ca inainte de start sa isi faca prezenta cateva picaturi care ar putea sterge guma de pe circuit. In acest moment sunt aproximativ 17 grade C si o umiditate de aproape 90%.

Grila de start pentru Marele Premiu al Spaniei, si greutatile masinilor:

1.Button 646.0
                      2.Vettel 651.5
3.Barichello 649.5
                      4.Massa 655.0
5.Webber 651.5
                      6.Glock 646.5
7.Trulli 655.5
                      8.Alonso 645.0
9.Rosberg 668.0
                      10.Kubica 660.0
11.Nakajima 676.6
                      12.Piquet 677.4
13.Heidfeld 676.3
                      14.Hamilton 683.0
15.Buemi 678.0
                      16.Räikkönen 673.0
17.Bourdais 669.0
                      18.Kovalainen 657.0
19.Sutil 675.0
                      20.Fisichella 656.0


Startul Marelui Premiu al Spaniei va fi la ora 15:00.
Continue Reading...

09 mai 2009

Toyota, Raikkonen ameninta cu retragerea

Planurile Federatiei Internationale de Automobilism de a reduce bugetele pentru 2010 in Formula 1, si riscul ca un campionat "pe doua niveluri" s-ar putea crea drept consecinta, ii face pe cei implicati sa se gandeasca la retragerea din acest sport.

"Aceasta nu mai este Formula 1. Din aceasta cauza exista un semn de intrebare. Vom vedea ce se va intampla." a declarat Kimi Raikkonen intr-un interviu pentru BBC.

Contractul finlandezului cu Ferrari va expira in 2010, iar acesta spune ca isi va onora contractul insa pentru mai departe ramane un semn de intrebare.

"Sunt fericit unde sunt acum, am un contract pentru anul viitor, apoi este decizia mea ce voi vrea sa fac mai departe. Se pare ca nimeni nu stie ce fel de reguli vom avea.", a spus Raikkonen.

Toyota este alta voce care spune ca este posibil sa se retraga in contextul aplicarii regulamentului propus de FIA.

"Cu regulile publicate pana acum, nu ne putem inscrie pentru anul viitor. Din perspectiva Toyota sunt cateva probleme care necesita o clarificare inainte sa ne putem gandi la viitor. Vrem sa fim aici, dar acum trebuie sa reflectam serios asupra a ce vom face mai departe.", a declarat pentru Autosport Presedintele John Howett.

Conform spuselor lui Howett, sansele ca Toyota sa mai fie in Formula 1 si in 2010, sunt foarte mici, doar daca nu vor avea loc "schimbari majore" ale regulamentului propus recent.

Dorinta FIA este ca de anul viitor bugetele echipelor sa scada simtitor, pentru a permite altor echipe sa poata intra in campionat, si pentru a asigura o continuitate a Campionatului Mondial intr-un climat economic precar.

Continue Reading...

Spania - Button in pole



Lupta dintre echipele Brawn si Red Bull continua si in acest weekend. Jenson Button a reusit sa ocupe prima pozitie in calificarile de la Barcelona, fiind urmat de pilotul de la Red Bull, Sebastian Vettel, si de coechipierul sau Rubens Barichello. Britanicul de la Brawn GP a urcat pe primul loc in ultimele secunde ale calificarilor, dupa ce Vettel si Barichello au dus o lupta extrema in ultimele lor tururi.

Pe o temperatura de aproximativ 23 de grade in aer, calificarile au fost deschise de cei doi piloti Force India. Majoritatea masinilor au facut primele tururi cu pneurile hard, insa cele soft s-au dovedit mai competitive, toate echipele apeland la acestea pentru a putea trece in Q2.

Dupa prima parte, cei doi finlandezi ai Formulei 1 au fost eliminati, Raikkonen recunoscand ca a fost o greseala a sa in timp ce Kovalainen a marturisit ca nu a avut curajul sa forteze masina la maxim, aderenta nefiind pe placul sau.

In timp ce Raikkonen iesea din masina, Massa realiza cel mai rapid timp al primei parti.

Eliminati dupa Q1 au mai fost si Sebastien Bourdais si cei doi piloti de la Force India, Sutil si Fisichella.

Dupa cateva minute de la startul celei de-a doua parti a calificailor, Buemi a pierdut controlul masinii in virajul 16, insa a revenit pe circuit.

La sfarsitul Q2, eroul local Fernando Alonso a reusit sa se salveze la limita, urcand pe locul al zecelea, in timp ce eliminati erau Nakajima, Piquet, Heidfeld, Hamilton si Buemi.

Cele doua Toyota sunt primele care ies pe circuit in Q3, urmati la scurt timp si de restul pilotilor. Lupta pentru pole s-a dat pana in ultimele secunde intre Vettel si Barichello, insa Button a decis ca cea mai buna sansa la victoria de maine este plecand din pole-position.

Barichello va pleca maine din spatele lui Button si al lui Vettel, iar alaturi de el pe linia a doua se va afla Felipe Massa de la Ferrari. In urma acestuia se afla Webber, Glock, Trulli si spaniolul Alonso.

Rezultatele calificarilor pentru Marele Premiu al Spaniei:

1 J. Button Brawn GP 1:20.527
2 S. Vettel Red Bull 1:20.660
3 R. Barrichello Brawn GP 1:20.762
4 F. Massa Ferrari 1:20.934
5 M. Webber Red Bull 1:21.049
6 T. Glock Toyota 1:21.247
7 J. Trulli Toyota 1:21.254
8 F. Alonso Renault F1 1:21.392
9 N. Rosberg Williams 1:22.558
10 R. Kubica BMW Sauber 1:22.685

11 K. Nakajima Williams 1:20.531
12 N. Piquet jr. Renault F1 1:20.604
13 N. Heidfeld BMW Sauber 1:20.676
14 L. Hamilton McLaren 1:20.805
15 S. Buemi Scuderia Toro Rosso 1:21.067

16 K. Räikkönen Ferrari 1:21.291
17 S. Bourdais Scuderia Toro Rosso 1:21.300
18 H. Kovalainen McLaren 1:21.675
19 A. Sutil Force India F1 1:21.745
20 G. Fisichella Force India F1 1:22.204


Marele Premiu al Spaniei va avea loc maine de la ora 15:00, pe Circuit de Catalunya.
Continue Reading...

08 mai 2009

HELL, in parteneriat cu Williams

Echipa lui Frank Williams are incepand din acest weekend un nou sponsor. Bautura energizanta HELL este de astazi prezenta pe masinile pilotilor Nico Rosberg si Kazuki Nakajima.

In ciuda situatiei financiare actuale, cea mai longeviva echipa privata obtine un parteneriat important in aceasta perioada dificila. HELL va deveni bautura oficiala a echipei iar logo-ul companiei va fi prezent pe lateralele aripilor din spate ale celor doua masini, dar si pe combinezoanele membrilor echipei.

Prin acest parteneriat, compania de bauturi energizante isi propune sa devina al doilea nume la nivel international in acest domeniu. Pana acum nu a existat o competitie serioasa pentru Red Bull in Formula 1, iar austriecii se afla deja in al cincilea sezon in Marele Circ.

"Sunt incantat sa semnez acest nou parteneriat cu HELL Energy Drink. Putem astfel oferi o platforma solida pentru obiectivele internationale de business HELL Energy Drink si am incredere ca programul lor de marketing se va dezvolta eficient. Formula 1 reprezinta adrenalina, viteza, energie, concentrare si nerv iar HELL Energy Drink ofera toate acestea la un loc.", a spus Frank Williams.

"Dezvoltarea dinamica a HELL Energy Drink a inregistrat un pas important in extinderea globala a brandului. Lumea Formulei 1 ofera o valoare adaugata care ne va ajuta sa ne atingem scopul principal, acela de a deveni numarul 2 in randul celor mai mari nume de pe piata internationala a bauturilor energizante", a declarat Directorul de Dezvoltare al HELL Energy Drink, Tomas Grosch.

HELL a fost creat in Ungaria in 2006, si este deja prezent in 16 tari printre care si Romania. Numele este prezent de asemenea si in Campionatul Mondial de Raliuri, iar o data cu intrarea in Formula 1 isi propuna sa acapareze noi piete de desfacere atat in Europa cat si in Asia.

Continue Reading...

Prima zi in Spania


Nico Rosberg isi mentine pozitia de campion al antrenamentelor. Germanul a fost cel mai rapid in prima zi din Spania, dupa primele doua sesiuni de antrenamente libere.

Pilotul Williams a oprit cronometrul la 1:21.588, in ciuda unei probleme electrice aparute in ultimul sau tur. Kazuki Nakajima, al doilea pilot Williams, a fost mai lent cu doar 0.152s, facand astfel o dubla Williams in prima zi din Catalunya.

Eroul local, Fernando Alonso, a realizat al treilea timp al zilei, in a doua sesiune, ca si pilotii Williams.

Brawn GP vine ca favorita dupa cele trei victorii dupa primele patru curse. In sesiunile de azi ei au fost batuti doar de Williams si de Alonso, insa principalii rivali, Red Bull si Toyota au fost la doua zecimi distanta. Button a terminat ziua de vineri pe locul al patrulea, urmat de Barichello, Webber, Vettel si Trulli.

Nimic nu pare schimbat pentru BMW, Ferrari si McLaren. Robert Kubica a fost al noualea astazi, iar coechipierul sau de la BMW, Nick Heidfeld, pe 14.

Monopostul Ferrari F60B, cum a fost numita masina modificata adusa aici de italieni, a fost in aceeasi zona in care se afla si versiunea initiala F60. Kimi Raikkonen a fost cel mai bine clasat, pe locul 12 in timp ce Felipe Massa a terminat ziua pe 18, in fata lui Heikki Kovalainen de la Mclaren. Campionul Mondial, Lewis Hamilton nu s-a descurcat nici el prea bine azi, terminand pe locul 16, la peste o secunda de lider.

Iata timpii combinati ai celor doua sesiuni de antrenamente de azi din Spania:

1 Rosberg Williams 1:21.588
2 Nakajima Williams 1:21.740
3 Alonso Renault 1:21.781
4 Button Brawn GP 1:21.799
5 Barrichello Brawn GP 1:21.843
6 Webber Red Bull 1:22.027
7 Vettel Red Bull 1:22.082
8 Trulli Toyota 1:22.154
9 Kubica BMW 1:22.221
10 Piquet Renault 1:22.349
11 Buemi Toro Rosso 1:22.571
12 Raikkonen Ferrari 1:22.599
13 Bourdais Toro Rosso 1:22.615
14 Heidfeld BMW 1:22.658
15 Fisichella Force India 1:22.670
16 Hamilton McLaren 1:22.809
17 Glock Toyota 1:22.828 1.240
18 Massa Ferrari 1:22.855
19 Kovalainen McLaren 1:22.876
20 Sutil Force India 1:23.536


Urmatoarea sesiune de antrenamente va avea loc maine de la ora 12:00, iar Calificarile la ora 15:00, tot maine.

Continue Reading...

04 mai 2009

Formula 1 revine in Europa in acest weekend

Formula 1 revine in acest weekend pe continent o data cu Marele Premiu al Spaniei.

Primele patru curse ale sezonului au adus mult spectacol pe circuit, dar si momente tensionate inafara acestuia, insa acestea au fost rezolvate inaintea celui "de-al doilea start al sezonului". Difuzoarele echipelor Brawn, Toyota si Williams, contestate de cateva dintre echipele rivale, au fost declarate legale de catre FIA, iar 'cazul minciunii' din prima cursa a sezonului, in care era implicata echipa McLaren, a fost si el incheiat saptamana trecuta, echipa britanica fiind scutita de o penalizare datorita atitudinii sincere afisate in fata judecatorilor.

Brawn a dominat inceputul de sezon
Trei din cele patru curse de pana acum au fost castigate de echipa formata din cenusa echipei Honda. Brawn GP a inceput sezonul in forta, cu o dubla in Australia, Jenson Button dovedind ca Ross Brawn nu a lucrat in zadar la acest monopost timp de aproape doi ani.

Red Bull au fost singurii din baietii fara difuzoare care le-au creat probleme liderilor din clasamente. Austriecii au castigat prima lor cursa de cand se afla in Formula 1 (2005), prin Sebastian Vettel, si in acelasi timp si primul pole si dubla, toate acestea in weekendul din China.

A treia echipa care, alaturi de Brawn si Red Bull, a fost printre protagonistele acestui inceput de sezon, Toyota este inca in asteptarea unei victorii in 2009. Trulli si Glock au reusit sa blocheze prima linie a grilei de start din Bahrain insa strategia a jucat impotriva lor. Doar italianul a ramas pe podium, fiind al treilea podium pe care Toyota a fost prezenta, din patru curse.

Mclaren, Ferrari si BMW, echipele care anul trecut se luptau pentru podiumuri si pentru titlu, au surprins in mod negativ in aceste prime curse ale sezonului 2009.

In Australia BMW a fost foarte aproape de a obtine cel putin un loc pe podium prin Robert Kubica, insa dupa accidentul nefericit cu Vettel, cu doar patru tururi inainte de final, echipa germana a plecat fara niciun punct. In Malaysia insa, Nick Heidfeld a reusit sa ramana in pista pe ploaia care a intrerupt intr-un final cursa, si a terminat pe locul al doilea, in timp ce Kubica abandona pentru a doua cursa consecutiva. Au urmat doua curse dezastruoase pentru BMW, culminand cu Bahrain unde cei doi piloti au incheiat plutonul.

Pentru Ferrari, Campionii Mondiali ai ultimelor doua editii, startul din 2009 a fost cel mai prost din ultimii 28 de ani. Nici Raikkonen si nici Massa nu au reusit sa intre in puncte in primele trei curse. Finlandezul insa, a salvat Scuderia de la "realizarea" celui mai prost start de sezon inregistrat vreodata de italieni, aducand primele trei puncte in cursa trecuta, din Bahrain. Felipe Massa este inca unul din cei sase piloti care nu au cel putin un punct in acest sezon, in aceeasi situatie aflandu-se si polonezul Kubica.

Ceva mai bine stau rivalii de la McLaren, care acum se afla pe locul al patrulea in clasamentul constructorilor, cu 13 puncte. Dificultatile pentru ei au fost atat pe circuit cat si inafara acestuia. Hamilton putea obtine un loc patru inca din prima cursa a sezonului, insa o incercare de pacalire a sistemului a dus la descalificarea echipei in MP al Australiei. Britanicul a adus insa in Malaysia primele doua puncte pentru echipa sa, iar upgrade-urile introduse treptat au facut posibila o clasare cu ambele masini in puncte in cursa din China, locurile cinci si sase, iar in Bahrain, a venit cel mai bun rezultat din 2009 - un loc patru obtinut de Hamilton.

'Sezonul european' ar putea aduce schimbari in grila.
Cursa de la Barcelona este locul unde majoritatea echipelor aduc imbunatatiri majore masinilor. Este cazul si in acest an, majoritatea participantilor pregatindu-se pentru "noul start", cum este denumita in paddock revenirea in Europa.

Daca unele echipe ca Mclaren, Renault sau Force India au introdus deja o versiune initiala a controversatului difuzor, altele au asteptat ca varianta finala sa fie pregatita.

Vineri, presa italiana raporta ca o versiune 'B' a monopostului Ferrari F60 si-a facut debutul la Vairano. Marc Gene a facut cateva teste aerodinamice intr-o masina cu 15 kilograme mai usoara fata de cea lansata in iarna si este de asteptat ca aceasta sa includa si difuzorul dublu.

Nici celelalte echipe nu au stat degeaba si au pregatit pentru Spania schimbari mai mult sau mai putin majore. BMW au pregatit un nas al masinii, aripa spate si sidepod-uri "in totalitate noi", dar si modificari la aripa fata si capota motorului, modificari care "vor reduce in mod semnificativ timpii pe tur", declara increzator Willy Rampf.

Cu toate aceste modificari si componente noi care isi vor face aparitia in Catalunya, cei implicati se asteapta la noi schimbari in ierarhia deja data peste cap de noul regulament din acest an.

Programul weekendului din Barcelona:

Vineri
11:00 - Antrenamente libere 1
15:00 - Antrenamente libere 2

Sambata
12:00 - Antrenamente libere 3
15:00 - Calificari

Duminica
15:00 - Cursa

Continue Reading...

02 mai 2009

Coulthard a fost la Constanta

Fostul pilot de Formula 1, David Coulthard, a facut o demonstratie in Romania cu primul model al echipei Red Bull, monopostul RB1. Show-ul a durat 40 de minute, in doua reprize de cate 20 de minute, pe o pista improvizata din centrul Constantei, care masura putin peste un kilometru. Scotianul a fluturat drapelul Romaniei in fata a circa 10.000 de oameni.



Continue Reading...

01 mai 2009

R.I.P. Ayrton Senna - dupa 15 ani


“If I ever happen to have an accident that eventually costs me my life, I hope it is in one go. I would not like to be in a wheelchair. I would not like to be in a hospital suffering from whatever injury it was. If I’m going to live, I want to live fully, very intensely, because I am an intense person. It would ruin my life if I had to live partially.”

Din fericire pentru el, si din pacate pentru motorsport, dorinta i-a fost indeplinita.

Astazi se implinesc 15 ani de la cel mai negru weekend din istoria Formulei 1. Marele Premiu de la Imola din 1994 a fost ultimul al celui mai regretat pilot din istoria acestui sport: Ayrton Senna.




Mai multe a scris Liviu intr-un articol superb pe Formula1GrandPrix.
Continue Reading...

Noul Regulament Tehnic pe scurt

Regulamentul Tehnic pentru 2010 a fost revizuit in cadrul intalnirii WMSC de miercuri. Iata, pe scurt, ceea ce s-a propus:

- greutatea minima a masinilor va creste de la 605 la 620 de kg;

- realimentarea in timpul curselor este interzisa;

- incalzitoarele de pneuri sunt interzise.


Iar echipele care opteaza pentru bugetul redus vor avea mai multe avantaje, printre care:

- numarul motoarelor folosite intr-un sezon va fi nelimitat (celelalte vor putea folosi doar 8 pe sezon);

- turatiile nu vor fi limitate (celelalte vor avea o limita de 18.000 rpm)

- numarul de cutii de viteze va fi nelimitat (celelalte vor avea o limita de 1 cutie la fiecare 4 curse);

- aripi fata si spate flexibile (celelalte vor avea voie doar cu aripa fata);

- puterea sistemului KERS va fi de 160 CP (celelalte vor avea 80 CP, la fel ca si in 2009);

- utilizare nelimitata a tunelului aerodinamic de marime normala (celelalte vor putea folosi unul cu 40% mai mic, la o viteza de 50 m/s).
Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template