28 ianuarie 2009

Nu a fost o idee buna

Gata cu penalizarile in timpul Safety Car-ului. Directorul de cursa al FIA, Charlie Whiting a confirmat ca pilotii nu vor mai avea de suferit daca opresc la boxe in timp ce masina de siguranta este pe circuit.

Whiting recunoaste ca regula impusa in 2007 nu a fost una buna. Aceasta penaliza pilotii care intrau in timp ce Safety Car-ul iesea pe circuit, pe motivul ca acestia treceau cu viteza mare prin zona accidentului pentru a opri la boxe in timpul neutralizarii cursei.

"Regula introdusa in 2007 nu a fost o idee buna." a declarat Whiting pentru F1.com.

"Acum am revenit la regulamentul din 2006 cu diferenta ca vom implementa un timp minim de revenire la boxe.

Cand Safety Car-ul va fi chemat pe circuit, un mesaj va aparea in fiecare masina pe un display. Masinile vor intra intr-un mod 'safety car'cu ajutorul ECU-ului. Atunci cand mesajul va ajunge la masina, va stii unde se afla pe circuit si va calcula un timp minim pentru revenirea la boxe. Pilotul va trebui sa respecte asta, iar informatia va fi afisata pe display. Nu se va putea ajunge la boxe mai repede decat iti afiseaza bordul."


Numeroase curse au fost afectate de acea regula care interzicea pit-stop-urile in timpul neutralizarii cursei, cel mai bun exemplu fiind Singapore unde mai multi piloti au fost penalizati, printre care si Nico Rosberg, care practic se lupta pentru victorie.
Continue Reading...

27 ianuarie 2009

18 sau 20?

Timpul se scurge pentru fosta echipa Honda care inca nu si-a gasit un cumparator. Asadar vom avea 18 sau 20 de masini pe grila din 2009? Sau chiar mai putine??

Desi echipa este inca prezenta pe listele FIA in speranta ca cineva o va prelua si va pune masinile pe circuit in martie, acest lucru nu s-a intamplat iar timpul trece.

Nick Fry a declarat recent ca nu mai putin de 30 de cumparatori sunt interesati, insa doar 12 dintre ei avand ganduri serioase in ce priveste viitorul echipei. Zvonurile spuneau la inceputul anului ca insusi Fry va scoate bani din buzunar pentru a continua.

Urmeaza Renault?

Echipa franceza s-ar afla acum intr-un proces de reducere a personalului de la Enstone, cu nu mai putin de 100 de membri din cadrul echipei de teste si a celei care se ocupa de aerodinamica urmand sa fie trimisi in somaj pentru a reduce costurile echipei.

In urma acestor zvonuri, Bernie Ecclestone a readus in atentia echipelor posibilitatea inscrierii unei a treia masini in campionat, argumentele sale fiind acelea ca daca un manufacturier poate sustine o echipa satelit, atunci va putea la fel de bine sa introduca o a treia masina proprie.

"Daca manufacturierii pot furniza motoare altor echipe, atunci pot alerga chiar ei cu trei masini. Este mai bine sa avem 20 de masini pe circuit, indiferent daca sunt pe mana manufacturierilor sau a echipelor private, nu este nici o diferenta.", explica Ecclestone.

Vor mai urma si alte echipe?

Singurele despre care se mai spunea ca nu vor rezista crizei erau Williams si Toro Rosso, insa cei din urma au fost preluati in intregime de catre Red Bull, iar intrebarea acum este daca va reusi Dietrich Mateschitz sa sustina nu una, ci doua echipe in Formula 1, in conditiile unei crize financiare prelungite.

Cat despre Williams, reducerea costurilor a rerezentat salvarea pe ultima suta de metri a echipei, iar aceasta s-ar parea ca poate continua, cel putin inca un an.

Mai sunt doua luni pana la prima cursa din 2009, iar numarul masinilor de pe grila din Australia va trebui finalizat pana atunci, cu sau fara un cumparator pentru Honda, cu sau fara echipe cu trei masini inscrise.
Continue Reading...

20 ianuarie 2009

Lansari 2009: BMW-Sauber F1.09


Astazi a fost randul celor de la BMW sa isi scoata la rampa noua masina cu care spera sa castige campionatul din 2009. Masina, care a iesit astazi pe circuitul valencian, Ricardo Tormo, seamana in mare parte cu hibridul testat in decembrie.

Desi unele echipe spun ca sistemul KERS nu isi are rostul in Formula 1 si ca aduce niste cheltuieli in plus, BMW se pare ca este echipa care a mers cel mai departe cu dezvoltarea acestui sistem.

Cu aceasta noua masina, germanii vor sa continue traditia in ceea ce priveste fiabilitatea, ei fiind echipa cu cea mai fiabila masina din 2008.

"Pentru 2009 vrem sa continuam 'recordul' in ceea ce priveste fiabilitatea si in acelasi timp sa avem un nivel al performantei care sa ne permita sa fim prezenti in fruntea plutonului in mod constant.", declara seful echipei, Mario Theissen.

Continue Reading...

19 ianuarie 2009

Galerie foto: Renault R29 si Williams FW31




Continue Reading...

Lansari 2009: Renault R29 si Williams FW31


O data cu prima zi de teste pe acest an, pe circuitul Algarve, Portugalia, Renault si Williams au ales sa isi prezinte si ei noile masini cu care vor concura in sezonul 2009.

La fel ca si cele 3 echipe care au avut lansarile saptamana trecuta, noile R29 si FW31 sunt in conformitate cu noul regulament in ceea ce priveste aerodinamica.

Tot legat de aspectul monoposturilor, francezii de la Renault prezinta niste culori schimbate fata de anul trecut. Chiar daca galbenul ING este inca predominant, pe masina franceza a aparut o noua culoare si anume rosul, in urma semnarii cu compania franceza de ulei, Total.

Culoarea de pe masina Williams este inca cea "de teste", iar in ceea ce priveste sponsorii, Phillips este logo-ul predominant. Logo-ul Rondstad a luat locul celui de la Reuters din lateralele cockpitului, in timp ce Reuters a fost mutat mult mai in fata, pe nasul noului monopost. Logo-ul RBS este inca prezent pe masina, in ciuda situatiei dificile din domeniul bancar.
Continue Reading...

16 ianuarie 2009

Ron Dennis - o viata in Formula 1

Ron Dennis a anuntat astazi ca renunta la conducerea echipei McLaren incepand cu 1 martie. Locul sau va fi luat de actualul CEO, Martin Whitmarsh in timp ce Dennis se va ocupa in continuare de productia masinilor de strada in cadrul McLaren Group.

"Era timpul ca Martin sa ocupe aceasta pozitie. A fost decizia mea.", explica Dennis. "Cat despre mine, voi continua ca director al McLaren Group si inca intentionez sa merg la cat mai mult curse, pentru ca voi ramane un fan inrait. Cursele mi-au intrat in sange si nimic nu imi va distrage atentia de la acest sport sau de la succesul companiei."

Ron Dennis a intrat in motorsport in anul 1966 ca mecanic pentru pilotul Jochen Rindt inainte de a-si forma echipa de F2 numita "Rondel", impreuna cu Neil Trundle. In 1980 el preia controlul echipei McLaren iar in 1981 echipa incepe din nou sa castige curse, cu victoria lui John Watson de la Silverstone.

In 1984 munca sa este rasplatita cu 12 victorii din 16 curse si cu ambele titluri castigate. Niki Lauda a fost campion in acel an, cu jumatate de punct in fata coechipierului sau, Alain Prost, care urma sa castige titlul cu McLaren in '86.

In 1988, McLaren domina din nou, cu 15 victorii din 16 curse si ambele titluri. In ciuda acestui lucru, Dennis avea de tinut sub control doua caractere puternice, celebrul duo format din Alain Prost si Ayrton Senna. La mijlocul anului '89 insa, era clar ca Dennis nu ii mai putea controla pe cei doi piloti ai sai aflati in razboi. Dupa lupta de la San Marino, cei doi s-au lovit in cursa de la Suzuka, fapt ce i-a pus francezului titlul in mana. Prost a parasit apoi echipa pentru a merge la Ferrari, fiind inlocuit de Gerhard Berger.

La inceputul anilor '90, McLaren continua sa domine, Senna castigand doua titluri consecutive in '90 si '91. Echipa a semnat cu un talentat nou-venit, Mika Hakkinen ca pilot de teste in 1992, insa cu Williams in plina ascensiune, McLaren nu a mai castigat nici un titlu timp de 7 ani.

In octombrie 1994, Dennis a semnat cu Mercedes pentru furnizarea de motoare, o colaborare care inca rezista. Doi ani mai tarziu, face o alta achizitie importanta, cooptandu-l pe designerul de la Williams, Adrian Newey. Cu acesta in postura de director tehnic, McLaren castiga ambele titluri in 1998 impreuna cu Mika Hakkinen. Finlandezul a castigat titlul Pilotilor si in 1999 insa la Constructori, Ferrari au facut legea, la fel ca si in urmatorii 5 ani.

In 2007 Dennis l-a adus in echipa pe dublul campion, Fernando Alonso, avand din nou ambii piloti in lupta pentru titlu, insa echipa a avut de suferit de pe urma neintelegerilor dintre Alonso si Hamilton, o situatie similara cu cea din 1989. Pe langa aceasta, cazul spionajului din acelasi an a dus la amendarea echipei cu 100 milioane de dolari si la descalificarea ei din campionatul Constructorilor.

Sezonul 2008, ultimul al lui Dennis ca sef al echipei, a fost probabil cel mai disputat din ultimii ani, iar protejatul sau, Lewis Hamilton a reusit sa aduca primul titlu la piloti, dupa cele ale lui Hakkinen. Insa la fel ca si in '99, Ferrari a reusit sa ia inca o data trofeul la Constructori.
Continue Reading...

Interviu cu Lewis Hamilton

In doar al doilea sezon in Formula 1, britanicul Lewis Hamilton a reusit sa isi adjudece primul titlu de Campion Mondial intr-un sezon in care lupta s-a dat in 2 pana in ultimul viraj al ultimei curse. O data cu lansarea noului monopost, Hamilton isi arata intentiile pentru noul sezon, care va incepe in martie, si anume, de a castiga al doilea titlu consecutiv.

Faptul ca ai castigat titlul te-a schimbat in vreun fel?

Intreaga experienta m-a facut sa ma simt implinit. Anul 2008 m-a ajutat sa ma maturizez si ca individ, nu doar in curse. Stiu ca am o mare raspundere si trebuie sa fiu un bun exemplu - dar trebuie maturitate pentru a face aceste lucruri; inca mai am de invatat si incerc sa dau tot ce pot.

Cum ai petrecut iarna?


In aceste luni mi-am reincarcat "bateriile". Sezonul trecut a fost unul foarte dificil atat din punct de vedere fizic cat si psihic iar testele si programul curselor nu iti lasa timp si sa te ocupi de persoana proprie. De-a lungul iernii am stat departe de masina si m-am concentrat pe pregatirea sezonului 2009 in ceea ce priveste conditia fizica. Din toate punctele de vedere ma simt pregatit inaintea testelor de iarna si a noului sezon.

Ce parere ai de noua masina?

Ei bine, evident, inca nu am testat-o. Dar este o veche zicala in motor sport care spune ca o masina frumoasa se dovedeste de cele mai multe ori a fi o masina rapida. Tot ce pot spune este ca sper sa fie adevarat pentru ca noul MP4-24 arata senzational. Foarte frumoasa.

Ce aspecte ale sezonului 2009 le astepti cel mai mult?

Toate schimbarile de regulament sunt foarte asteptate de catre piloti. Lunile de iarna sunt deja destul de ocupate pentru ca suntem serios implicati in dezvoltarea masinii, dar in acest an este chiar si mai intens. Intreaga experienta va fi noua pentru ca sunt foarte multe noutati. Sper ca toate cursele vor fi atat de stranse si de disputate cum s-a prezis pentru ca asa este mult mai distractiv pentru un pilot si mai interesant pentru fanii Formulei 1.
Continue Reading...

Lansari 2009: McLaren MP4-24


Mclaren este a treia echipa in decursul a 5 zile, care isi prezinta noul monopost pentru 2009, cu care Campionul Mondial din 2008, Lewis Hamilton spera sa obtina al doilea titlu consecutiv.

Noua masina a fost lansata la McLaren Technology Center, in Woking, si, la fel ca si Ferrari si Toyota, prezinta un aspect modificat, conform cu noile reguli, si anume o aripa spate mai ingusta si mai inalta, si o aripa fata mai lata. De asemenea, noul monopost are incorporat si sistemul KERS, de recuperare a energiei cinetice, iar pneurile slick, bineinteles, fac si ele parte din noul proiect McLaren.

Ca si Ferrari si Toyota, cei de la McLaren isi anunta o data cu lansarea masinii si intentiile lor in ceea ce priveste sezonul 2009: "Tinta noastra este sa castigam ambele campionate, atat la Constructori cat si la Piloti.", a declarat Ron Dennis.



Echipa are deja doua sasiuri pregatite pentru primele teste cu noul bolid, teste care vor avea loc pe noul circuit Algarve din Portugalia, incepand de luni, iar Pedro de la Rosa va fi la volan in primele doua zile.
Continue Reading...

15 ianuarie 2009

Lansari 2009: Ferrari F60 si Toyota TF109

Doua echipe au prezentat deja noile monoposturi cu care vor concura in sezonul competitional 2009. Ferrari si Toyota au fost primii care ne-au aratat produsul noului regulament impus de FIA incepand cu acest an. Aspectul noilor masini este complet diferit fata de ceea ce am vazut in ultimii ani, acesta fiind rezultatul muncii depuse de OWG (Overtaking Working Group), colaborarea dintre FIA si echipele participante, scopul lor fiind acela de a aduce spectacolul in Formula 1.

Ferrari F60

Numele a fost ales pentru a accentua faptul ca Ferrari a participat in toate cele 60 de Campionate Mondiale din 1950 pana azi. Lansarea a avut loc luni, 12 ianuarie, pe unul din circuitele de casa, Mugello, acolo unde chiar si cei doi piloti ai Scuderiei, Felipe Massa si Kimi Raikkonen au vazut noul bolid pentru prima data.

"Tinta noastra este sa ne clasam printre primele echipe. In ultimii ani am facut acest lucru insa anul acesta proiectul nostru va fi mult mai complicat si mai dificil.", declara Stefano Domenicali despre sansele echipei din 2009.




Toyota TF109

Astazi, 15 ianuarie, a fost randul celor de la Toyota sa isi lanseze masina, insa din cauza climatului economic din aceasta perioada, nu a fost o lansare traditionala, in fata fotografilor si a mediei, ci prin intermediul internetului.

Tinta japonezilor pentru acest an este clara: "Tinta noastra in acest in este de a castiga prima noastra cursa in Formula 1.", a spus seful echipei, Tadashi Yamashina.




In cazul ambelor masini, aripa fata este acum mai lata fata de anii trecut, aceeasi latime ca si masina, avand partea centrala neutra iar accentul este pus pe partile laterale. Aripa din spate are si ea dimensiunile schimbate, fiind mai ingusta si mai inalta. Restul caroseriei nu va mai prezenta acele improvizatii aerodinamice, fiind mult mai "curata". Asa-numitele "barge boards", care directionau aerul spre radiatoarele masinii au fost mult reduse in dimensiuni.
Continue Reading...

09 ianuarie 2009

Sebastien Buemi, inlocuitorul lui Vettel

Ceea ce a sugerat Gerhard Berger acum cateva luni, iata ca s-a adeverit: Buemi a fost confirmat oficial la Toro Rosso ca pilot titular in sezonul 2009. Tanarul elvetian de 20 de ani a fost pilot de rezerva in 2008 pentru Red Bull si a concurat in acelasi timp si in GP2.

"Suntem incantati sa il primim in cadrul echipei pe Sebastien, care era deja membru al familiei Red Bull. Inginerii nostri au fost impresionati de performantele si abilitatile sale de a invata si de a progresa, iar acest lucru impreuna cu cateva rezultate impresionante din GP2, ne-a convins sa ii dam masina. Decizia indeplineste de asemenea si cerintele Programului Tinerilor Piloti Red Bull si intentiile lui Dietrich Mateschitz de a folosi STR ca o poarta spre F1 pentru tinerii piloti din formulele inferioare.", declara Franz Tost.

Buemi se declara fericit de aceasta ocazie si promite sa livreze rezultate pe masura asteptarilor: "Sunt foarte fericit sa pilotez pentru Scuderia Toro Rosso. Sa fiu pilot in Formula 1 a fost intotdeauna tinta mea, si in acest an voi face tot ce pot sa aduc cele mai bune rezultate posibile si sa ma ridic la inaltimea asteptarilor. Vreau sa multumesc Red Bull pentru aceasta oportunitate si pentru tot ajutorul de pana acum."

Pentru cea de-a doua masina Toro Rosso se bat inca Sebastien Bourdais, Takuma Sato si posibil Bruno Senna. Acesta este singurul loc liber ramas in Formula 1, asta in cazul in care fosta echipa Honda nu va fi salvata.

Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template