La Multi Ani si un an nou fericit urez tuturor fanilor Formulei 1 si le multumesc celor care m-au vizitat in primul meu sezon :). Sa speram ca noul an ne va aduce mai mult spectacol si nume noi pe podiumurile Formulei 1, o data cu aceasta schimbare la fata. La Multi Ani si va astept si in 2009!
29 decembrie 2008
La Multi Ani!
La Multi Ani si un an nou fericit urez tuturor fanilor Formulei 1 si le multumesc celor care m-au vizitat in primul meu sezon :). Sa speram ca noul an ne va aduce mai mult spectacol si nume noi pe podiumurile Formulei 1, o data cu aceasta schimbare la fata. La Multi Ani si va astept si in 2009!
28 decembrie 2008
Lansarile monoposturilor din 2009
Author: Lucian
| Posted at: 12/28/2008 01:52:00 p.m. |
Filed Under:
BMW,
Ferrari,
Force India,
Lansari 2009,
McLaren,
Red Bull,
Renault,
Toro Rosso,
Toyota,
Williams
|
Incepand cu jumatatea lunii ianuarie vom vedea pentru prima data noile monoposturi cu care echipele vor alerga in sezonul viitor. Criza financiara isi va face simtita prezenta si aici, cateva echipe, ca Renault si Williams prezentandu-si masinile pentru prima data in cadrul primelor teste oficiale din 2009, din Portugalia, pe noul circuit Al Garve. Toyota va da publicitatii doar pozele cu noul bolid, iar BMW va scoate noul F1.09 direct pe circuitul valencian, Ricardo Tormo.
Ferrari va lansa F2009 pe 12 ianuarie iar peste cateva zile va fi randul celor de la McLaren, in Woking la McLaren Technology Center. Red Bull si Toro Rosso nu au anuntat oficial data lansarii RB5 si respectiv STR4, insa este de asteptat ca aceasta sa fie in februarie; Force India vor scoate pe circuit noul monopost propulsat de Mercedes in martie, cu putin timp inainte de startul primei curse.
12 ianuarie - FERRARI (F2009)
15 ianuarie - TOYOTA (TF109)
16 ianuarie - MCLAREN (MP4/24)
19 ianuarie - RENAULT (R29)
19 ianuarie - WILLIAMS (FW31)
20 ianuarie - BMW SAUBER (F1.09)
9 februarie- RED BULL (RB5)
1 martie- FORCE INDIA (VJM02)
Ferrari va lansa F2009 pe 12 ianuarie iar peste cateva zile va fi randul celor de la McLaren, in Woking la McLaren Technology Center. Red Bull si Toro Rosso nu au anuntat oficial data lansarii RB5 si respectiv STR4, insa este de asteptat ca aceasta sa fie in februarie; Force India vor scoate pe circuit noul monopost propulsat de Mercedes in martie, cu putin timp inainte de startul primei curse.
12 ianuarie - FERRARI (F2009)
15 ianuarie - TOYOTA (TF109)
16 ianuarie - MCLAREN (MP4/24)
19 ianuarie - RENAULT (R29)
19 ianuarie - WILLIAMS (FW31)
20 ianuarie - BMW SAUBER (F1.09)
9 februarie- RED BULL (RB5)
1 martie- FORCE INDIA (VJM02)
4 martie - TORO ROSSO (STR4)
Voi aduce modificari postului pe masura ce echipele vor anunta datele lansarilor
18 decembrie 2008
Tata va sponsoriza Ferrari
In timp ce alte echipe lupta pentru supravietuire, cele doua echipe de top din Formula 1, Ferrari si McLaren incheie noi parteneriate, infirmand predictiile ca aceasta criza globala ar putea ingropa sportul.
Compania indiana, Tata Consultancy a anuntat joi o intelegere de sponsorizare cu Ferrari. Astfel, incepand cu 2009 masinile italiene vor afisa logo-ul TCS (Tata Consultancy Services), anunta compania intr-un comunicat emis azi, in Mumbai.
Nici McLaren nu se lasa mai prejos, ei unindu-si fortele cu Lenovo, al treilea cel mai mare fabricant de calculatoare din lume. Compania a sponsorizat Williams in ultimii doi ani, insa a decis ca, desi logo-ul nu va putea fi vizibil pe masinile McLaren, cum era cazul la Williams, beneficiile vor fi mai mari.
Compania indiana, Tata Consultancy a anuntat joi o intelegere de sponsorizare cu Ferrari. Astfel, incepand cu 2009 masinile italiene vor afisa logo-ul TCS (Tata Consultancy Services), anunta compania intr-un comunicat emis azi, in Mumbai.
Nici McLaren nu se lasa mai prejos, ei unindu-si fortele cu Lenovo, al treilea cel mai mare fabricant de calculatoare din lume. Compania a sponsorizat Williams in ultimii doi ani, insa a decis ca, desi logo-ul nu va putea fi vizibil pe masinile McLaren, cum era cazul la Williams, beneficiile vor fi mai mari.
12 decembrie 2008
F1 anunta masurile pentru reducerea costurilor
In urma intalnirii WMSC (World Motor Sport Council) de la Monte Carlo, Formula 1 a anuntat azi masurile care vor fi luate pentru reducerea costurilor.
Astfel, incepand cu 2010, costurile in ceea ce privesc motoarele vor scadea drastic, iar incepand cu 2009, testele din intrasezon vor fi interzise iar numarul membrilor echipelor va scadea.
Motoarele furnizate de un manufacturier independent sau de un manufacturier din Formula 1, vor sta la dispozitia echipelor independente, la un pret care nu va depasi 5 milioane de euro pe sezon.
FIA estimeaza ca aceste schimbari din 2009 vor face ca echipele sa cheltuiasca aproximativ cu 30% mai putin fata de 2008, iar pentru echipele mici, acest procent ar putea fi chiar mai mare.
O alta schimbare care ar putea intra in vigoare in 2010 ar fi interzicerea realimentarii in timpul curselor.
Astfel, incepand cu 2010, costurile in ceea ce privesc motoarele vor scadea drastic, iar incepand cu 2009, testele din intrasezon vor fi interzise iar numarul membrilor echipelor va scadea.
Motoarele furnizate de un manufacturier independent sau de un manufacturier din Formula 1, vor sta la dispozitia echipelor independente, la un pret care nu va depasi 5 milioane de euro pe sezon.
FIA estimeaza ca aceste schimbari din 2009 vor face ca echipele sa cheltuiasca aproximativ cu 30% mai putin fata de 2008, iar pentru echipele mici, acest procent ar putea fi chiar mai mare.
O alta schimbare care ar putea intra in vigoare in 2010 ar fi interzicerea realimentarii in timpul curselor.
Iata mai jos o lista cu alte masuri pentru viitorul apropiat:
2009
- Viata motoarelor va fi dublata, fiecare pilot beneficiind de 8 motoare pe an, plus 4 pentru teste;
- Turatia motoarelor va fi limitata la 18000 rpm;
- Costul motoarelor pentru echipele independente va fi aproximativ 50% din preturile din 2008;
- Fabricile vor fi inchise timp de 6 saptamani pe an;
- Activitatea in tunelul aerodinamic va fi redusa.
2010
- Motoarele din 2010 vor ramane aceleasi si in urmatorii 2 ani (2011 si 2012);
- Aceeasi transmisie va fi folosita de toate echipele (se asteapta confirmare);
- FIA va intocmi o lista de componente pentru sasiu. Unele vor putea fi dezvoltate insa pentru celelalte vor fi folosite doar materiale ieftine;
- Sistemele de radio si telemetrie vor fi standardizate iar incalzitoarele de pneuri si realimentarea in timpul curselor vor fi interzise;
- Exista posibilitatea ca durata sau distanta curselor sa fie redusa.
Pe termen lung, FOTA (Formula One Team's Asociation) impreuna cu FIA studiaza posibilitatea introducerii unui nou motor incepand cu 2013, bazat pe recuperarea energiei.
11 decembrie 2008
Clasament 2010 PILOTI - dupa JAPONIA
LOC | PILOT | PUNCTE | VICTORII | ABANDONURI |
1 | Mark Webber | 220 | 4 | 1 |
2 | Fernando Alonso | 206 | 4 | 1 |
3 | Sebastian Vettel | 206 | 3 | 2 |
4 | Lewis Hamilton | 192 | 3 | 3 |
5 | Jenson Button | 189 | 2 | 2 |
6 | Felipe Massa | 128 | - | 1 |
7 | Nico Rosberg | 122 | - | 1 |
8 | Robert Kubica | 114 | - | 3 |
9 | Michael Schumacher | 54 | - | 1 |
10 | Adrian Sutil | 47 | - | 3 |
11 | Rubens Barichello | 41 | - | 2 |
12 | Kamui Kobayashi | 27 | - | 8 |
13 | Vitaly Petrov | 19 | - | 4 |
14 | Nico Hulkenberg | 17 | - | 4 |
15 | Vitantonio Liuzzi | 13 | - | 4 |
16 | Sebastien Buemi | 8 | - | 4 |
17 | Pedro de la Rosa | 6 | - | 6 |
18 | Nick Heidfeld | 4 | - | 1 |
19 | Jaime Alguersuari | 3 | - | 2 |
20 | Heikki Kovalainen | 0 | - | 4 |
21 | Karun Chandhok | 0 | - | 2 |
22 | Lucas di Grassi | 0 | - | 6 |
23 | Jarno Trulli | 0 | - | 6 |
24 | Bruno Senna | 0 | - | 9 |
25 | Timo Glock | 0 | - | 6 |
26 | Sakon Yamamoto | 0 | - | 1 |
27 | Christian Klien | 0 | - | 1 |
LOC | ECHIPA | PUNCTE | VICTORII | ABANDONURI |
1 | Red Bull / Renault | 426 | 7 | 3 |
2 | McLaren / Mercedes | 381 | 5 | 5 |
3 | Ferrari | 334 | 4 | 2 |
4 | Mercedes | 176 | - | 2 |
5 | Renault | 133 | - | 7 |
6 | Force India / Mercedes | 60 | - | 7 |
7 | Williams / Cosworth | 58 | - | 6 |
8 | BMW Sauber / Ferrari | 37 | - | 15 |
9 | Toro Rosso / Ferrari | 11 | - | 6 |
10 | Lotus / Cosworth | 0 | - | 10 |
11 | HRT F1 / Cosworth | 0 | - | 13 |
12 | Virgin / Cosworth | 0 | - | 12 |
Runda Data Mare Premiu Circuit Lungime(km) Tururi
1 14.mar Bahrain Sakhir 6.299 49*
2 28.mar Australia Melbourne 5.303 58
3 04.apr Malaysia Sepang 5.543 56
4 18.apr China Shanghai 5.451 56
5 09.mai Spania Barcelona 4.655 66
6 16.mai Monaco Monte-Carlo 3.340 78
7 30.mai Turcia Istanbul 5.338 58
8 13.iun Canada Montréal 4.361 70
9 27.iun Europa Valencia 5.419 57
10 11.iul M.Britanie Silverstone 5.900 52*
11 25.iul Germania Hockenheim 4.574 67
12 01.aug Ungaria Budapesta 4.381 70
13 29.aug Belgia Spa-Francorchamas 7.004 44
14 12.sep Italia Monza 5.793 53
15 26.sep Singapore Singapore 5.067 61
16 10.oct Japonia Suzuka 5.807 53
17 24.oct Coreea Yeongam 5.450 56
18 07.nov Brazilia Interlagos 4.309 71
19 14.nov Abu Dhabi Yas Island 5.554 55
*=Se vor folosi noi configuratii ale circuitelor.
05 decembrie 2008
Cu o echipa in minus - Honda s-a retras!
Author: Lucian
| Posted at: 12/05/2008 04:14:00 p.m. |
Filed Under:
Ecclestone,
FIA,
Honda,
Mosley
|
O lovitura grea si un semnal de alarma a venit in aceasta dimineata pentru Formula 1, odata cu anuntul echipei Honda de retragere din Marele Circ.
La o conferinta de presa din Tokyo, presedintele Honda, Takeo Fukui a facut publica decizia de retragere imediata din Formula 1, din cauza dificultatilor economice din aceasta perioada. Astfel, F1 va lua startul in martie cu doar 9 echipe pe grila, in cazul in care nimeni nu va cumpara echipa din Brackley.
CEO-ul Honda F1, Nick Fry, este insa optimist si declara ca in ultimele 12 ore au existat deja 3 oferte de cumparare: "Avem una din cele mai solide echipe si cu cele mai bune resurse din paddock; am reprezenta o achizitie profitabila pentru cineva.". Zvonurile sugereaza ca Honda ar face orice sa scape de echipa de Formula 1, chiar sa o vanda pentru un pret foarte mic.
FIA foloseste aceasta situatie ca inca un motiv pentru care in Formula 1 costurile trebuie sa scada cat mai curand posibil.
"Totul este afectat, nu doar echipele. Este dificil de prezis si suntem la mila situatiei generale. Ceea ce trebuie noi sa facem este sa fim siguri ca am facut tot ce este posibil pentru a tine costurile sub control.", declara Presedintele FIA, Max Mosley.
Atat Bernie Ecclestone cat si Max Mosley accentueaza ca aceasta scadere a costurilor nu va afecta in nici un fel fanii Formulei 1, ba mai mult, acestia nici nu vor observa: "Costurile pot scadea fara ca spectatorii sa observe vreo schimbare. Avem un program complet pe care vrem sa il punem in aplicare, insa trebuie sa convingem echipele ca aceasta este cea mai buna cale. Daca nu reusim asta, nu sunt prea optimist.", explica Mosley.
Ecclestone sustine aceasta idee si declara ca "omul de rand nu este interesat de numarul de cilindri sau de capacitatea motorului. Suntem in domeniul spectacolului si ar trebui sa facem masini de curse, pentru curse.".
La o conferinta de presa din Tokyo, presedintele Honda, Takeo Fukui a facut publica decizia de retragere imediata din Formula 1, din cauza dificultatilor economice din aceasta perioada. Astfel, F1 va lua startul in martie cu doar 9 echipe pe grila, in cazul in care nimeni nu va cumpara echipa din Brackley.
CEO-ul Honda F1, Nick Fry, este insa optimist si declara ca in ultimele 12 ore au existat deja 3 oferte de cumparare: "Avem una din cele mai solide echipe si cu cele mai bune resurse din paddock; am reprezenta o achizitie profitabila pentru cineva.". Zvonurile sugereaza ca Honda ar face orice sa scape de echipa de Formula 1, chiar sa o vanda pentru un pret foarte mic.
FIA foloseste aceasta situatie ca inca un motiv pentru care in Formula 1 costurile trebuie sa scada cat mai curand posibil.
"Totul este afectat, nu doar echipele. Este dificil de prezis si suntem la mila situatiei generale. Ceea ce trebuie noi sa facem este sa fim siguri ca am facut tot ce este posibil pentru a tine costurile sub control.", declara Presedintele FIA, Max Mosley.
Atat Bernie Ecclestone cat si Max Mosley accentueaza ca aceasta scadere a costurilor nu va afecta in nici un fel fanii Formulei 1, ba mai mult, acestia nici nu vor observa: "Costurile pot scadea fara ca spectatorii sa observe vreo schimbare. Avem un program complet pe care vrem sa il punem in aplicare, insa trebuie sa convingem echipele ca aceasta este cea mai buna cale. Daca nu reusim asta, nu sunt prea optimist.", explica Mosley.
Ecclestone sustine aceasta idee si declara ca "omul de rand nu este interesat de numarul de cilindri sau de capacitatea motorului. Suntem in domeniul spectacolului si ar trebui sa facem masini de curse, pentru curse.".
Abonați-vă la:
Postări (Atom)