29 decembrie 2008

La Multi Ani!


La Multi Ani si un an nou fericit urez tuturor fanilor Formulei 1 si le multumesc celor care m-au vizitat in primul meu sezon :). Sa speram ca noul an ne va aduce mai mult spectacol si nume noi pe podiumurile Formulei 1, o data cu aceasta schimbare la fata. La Multi Ani si va astept si in 2009!
Continue Reading...

28 decembrie 2008

Lansarile monoposturilor din 2009

Incepand cu jumatatea lunii ianuarie vom vedea pentru prima data noile monoposturi cu care echipele vor alerga in sezonul viitor. Criza financiara isi va face simtita prezenta si aici, cateva echipe, ca Renault si Williams prezentandu-si masinile pentru prima data in cadrul primelor teste oficiale din 2009, din Portugalia, pe noul circuit Al Garve. Toyota va da publicitatii doar pozele cu noul bolid, iar BMW va scoate noul F1.09 direct pe circuitul valencian, Ricardo Tormo.

Ferrari va lansa F2009 pe 12 ianuarie iar peste cateva zile va fi randul celor de la McLaren, in Woking la McLaren Technology Center. Red Bull si Toro Rosso nu au anuntat oficial data lansarii RB5 si respectiv STR4, insa este de asteptat ca aceasta sa fie in februarie; Force India vor scoate pe circuit noul monopost propulsat de Mercedes in martie, cu putin timp inainte de startul primei curse.

12 ianuarie - FERRARI (F2009)
15 ianuarie - TOYOTA (TF109)
16 ianuarie - MCLAREN (MP4/24)
19 ianuarie - RENAULT (R29)
19 ianuarie - WILLIAMS (FW31)
20 ianuarie - BMW SAUBER (F1.09)
9 februarie- RED BULL (RB5)
1 martie- FORCE INDIA (VJM02)
4 martie - TORO ROSSO (STR4)



Voi aduce modificari postului pe masura ce echipele vor anunta datele lansarilor
Continue Reading...

18 decembrie 2008

Tata va sponsoriza Ferrari

In timp ce alte echipe lupta pentru supravietuire, cele doua echipe de top din Formula 1, Ferrari si McLaren incheie noi parteneriate, infirmand predictiile ca aceasta criza globala ar putea ingropa sportul.

Compania indiana, Tata Consultancy a anuntat joi o intelegere de sponsorizare cu Ferrari. Astfel, incepand cu 2009 masinile italiene vor afisa logo-ul TCS (Tata Consultancy Services), anunta compania intr-un comunicat emis azi, in Mumbai.

Nici McLaren nu se lasa mai prejos, ei unindu-si fortele cu Lenovo, al treilea cel mai mare fabricant de calculatoare din lume. Compania a sponsorizat Williams in ultimii doi ani, insa a decis ca, desi logo-ul nu va putea fi vizibil pe masinile McLaren, cum era cazul la Williams, beneficiile vor fi mai mari.
Continue Reading...

12 decembrie 2008

F1 anunta masurile pentru reducerea costurilor

In urma intalnirii WMSC (World Motor Sport Council) de la Monte Carlo, Formula 1 a anuntat azi masurile care vor fi luate pentru reducerea costurilor.

Astfel, incepand cu 2010, costurile in ceea ce privesc motoarele vor scadea drastic, iar incepand cu 2009, testele din intrasezon vor fi interzise iar numarul membrilor echipelor va scadea.

Motoarele furnizate de un manufacturier independent sau de un manufacturier din Formula 1, vor sta la dispozitia echipelor independente, la un pret care nu va depasi 5 milioane de euro pe sezon.

FIA estimeaza ca aceste schimbari din 2009 vor face ca echipele sa cheltuiasca aproximativ cu 30% mai putin fata de 2008, iar pentru echipele mici, acest procent ar putea fi chiar mai mare.

O alta schimbare care ar putea intra in vigoare in 2010 ar fi interzicerea realimentarii in timpul curselor.

Iata mai jos o lista cu alte masuri pentru viitorul apropiat:

2009
- Viata motoarelor va fi dublata, fiecare pilot beneficiind de 8 motoare pe an, plus 4 pentru teste;
- Turatia motoarelor va fi limitata la 18000 rpm;
- Costul motoarelor pentru echipele independente va fi aproximativ 50% din preturile din 2008;
- Fabricile vor fi inchise timp de 6 saptamani pe an;
- Activitatea in tunelul aerodinamic va fi redusa.

2010
- Motoarele din 2010 vor ramane aceleasi si in urmatorii 2 ani (2011 si 2012);
- Aceeasi transmisie va fi folosita de toate echipele (se asteapta confirmare);
- FIA va intocmi o lista de componente pentru sasiu. Unele vor putea fi dezvoltate insa pentru celelalte vor fi folosite doar materiale ieftine;
- Sistemele de radio si telemetrie vor fi standardizate iar incalzitoarele de pneuri si realimentarea in timpul curselor vor fi interzise;
- Exista posibilitatea ca durata sau distanta curselor sa fie redusa.

Pe termen lung, FOTA (Formula One Team's Asociation) impreuna cu FIA studiaza posibilitatea introducerii unui nou motor incepand cu 2013, bazat pe recuperarea energiei.
Continue Reading...

11 decembrie 2008





Continue Reading...



Clasament 2010 PILOTI - dupa JAPONIA


LOC PILOT PUNCTE VICTORII ABANDONURI
1 Mark Webber 220 4 1
2 Fernando Alonso 206 4 1
3 Sebastian Vettel 206 3 2
4 Lewis Hamilton 192 3 3
5 Jenson Button 189 2 2
6 Felipe Massa 128 - 1
7 Nico Rosberg 122 - 1
8 Robert Kubica 114 - 3
9 Michael Schumacher 54 - 1
10 Adrian Sutil 47 - 3
11 Rubens Barichello 41 - 2
12 Kamui Kobayashi 27 - 8
13 Vitaly Petrov 19 - 4
14 Nico Hulkenberg 17 - 4
15 Vitantonio Liuzzi 13 - 4
16 Sebastien Buemi 8 - 4
17 Pedro de la Rosa 6 - 6
18 Nick Heidfeld 4 - 1
19 Jaime Alguersuari 3 - 2
20 Heikki Kovalainen 0 - 4
21 Karun Chandhok 0 - 2
22 Lucas di Grassi 0 - 6
23 Jarno Trulli 0 - 6
24 Bruno Senna 0 - 9
25 Timo Glock 0 - 6
26 Sakon Yamamoto 0 - 1
27 Christian Klien 0 - 1






Clasament 2010 ECHIPE - dupa JAPONIA

LOC ECHIPA PUNCTE VICTORII ABANDONURI
1 Red Bull / Renault 426 7 3
2 McLaren / Mercedes 381 5 5
3 Ferrari 334 4 2
4 Mercedes 176 - 2
5 Renault 133 - 7
6 Force India / Mercedes 60 - 7
7 Williams / Cosworth 58 - 6
8 BMW Sauber / Ferrari 37 - 15
9 Toro Rosso / Ferrari 11 - 6
10 Lotus / Cosworth 0 - 10
11 HRT F1 / Cosworth 0 - 13
12 Virgin / Cosworth 0 - 12





Continue Reading...
Runda Data   Mare Premiu Circuit       Lungime(km) Tururi
1     14.mar Bahrain     Sakhir            6.299       49*
2     28.mar Australia   Melbourne         5.303       58 
3     04.apr Malaysia    Sepang            5.543       56 
4     18.apr China       Shanghai          5.451       56 
5     09.mai Spania      Barcelona         4.655       66 
6     16.mai Monaco      Monte-Carlo       3.340       78 
7     30.mai Turcia      Istanbul          5.338       58 
8     13.iun Canada      Montréal          4.361       70 
9     27.iun Europa      Valencia          5.419       57 
10    11.iul M.Britanie  Silverstone       5.900       52* 
11    25.iul Germania    Hockenheim        4.574       67 
12    01.aug Ungaria     Budapesta         4.381       70 
13    29.aug Belgia      Spa-Francorchamas 7.004       44 
14    12.sep Italia      Monza             5.793       53 
15    26.sep Singapore   Singapore         5.067       61 
16    10.oct Japonia     Suzuka            5.807       53 
17    24.oct Coreea      Yeongam           5.450       56 
18    07.nov Brazilia    Interlagos        4.309       71 
19    14.nov Abu Dhabi   Yas Island        5.554       55 
 *=Se vor folosi noi configuratii ale circuitelor. 
Continue Reading...

05 decembrie 2008

Cu o echipa in minus - Honda s-a retras!

O lovitura grea si un semnal de alarma a venit in aceasta dimineata pentru Formula 1, odata cu anuntul echipei Honda de retragere din Marele Circ.

La o conferinta de presa din Tokyo, presedintele Honda, Takeo Fukui a facut publica decizia de retragere imediata din Formula 1, din cauza dificultatilor economice din aceasta perioada. Astfel, F1 va lua startul in martie cu doar 9 echipe pe grila, in cazul in care nimeni nu va cumpara echipa din Brackley.

CEO-ul Honda F1, Nick Fry, este insa optimist si declara ca in ultimele 12 ore au existat deja 3 oferte de cumparare: "Avem una din cele mai solide echipe si cu cele mai bune resurse din paddock; am reprezenta o achizitie profitabila pentru cineva.". Zvonurile sugereaza ca Honda ar face orice sa scape de echipa de Formula 1, chiar sa o vanda pentru un pret foarte mic.

FIA foloseste aceasta situatie ca inca un motiv pentru care in Formula 1 costurile trebuie sa scada cat mai curand posibil.

"Totul este afectat, nu doar echipele. Este dificil de prezis si suntem la mila situatiei generale. Ceea ce trebuie noi sa facem este sa fim siguri ca am facut tot ce este posibil pentru a tine costurile sub control.", declara Presedintele FIA, Max Mosley.

Atat Bernie Ecclestone cat si Max Mosley accentueaza ca aceasta scadere a costurilor nu va afecta in nici un fel fanii Formulei 1, ba mai mult, acestia nici nu vor observa: "Costurile pot scadea fara ca spectatorii sa observe vreo schimbare. Avem un program complet pe care vrem sa il punem in aplicare, insa trebuie sa convingem echipele ca aceasta este cea mai buna cale. Daca nu reusim asta, nu sunt prea optimist.", explica Mosley.

Ecclestone sustine aceasta idee si declara ca "omul de rand nu este interesat de numarul de cilindri sau de capacitatea motorului. Suntem in domeniul spectacolului si ar trebui sa facem masini de curse, pentru curse.".
Continue Reading...
 

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template