30 aprilie 2008

Kimi - "Cel mai bun weekend din cariera"

Dupa un weekend perfect pe Circuitul din Catalunya unde Ferrari a obtinut a doua dubla a sezonului, Kimi Raikkonen reflecta asupra cursei, a doua pe care o castiga anul acesta. El spune pentru site-ul oficial al echipei ca este foarte multumit de cum a decurs acest Mare Premiu.

"A fost un weekend perfect pentru noi in Barcelona. Am mers foarte bine si nu am avut nici cea mai mica problema. De fiecare data cand mergi intr-o cursa, te gandesti la ce s-ar putea intampla, se intampla foarte des ca ceva sa nu mearga bine. De multe ori cand am castigat, dupa cursa aveam sentimentul ca puteam merge chiar mai bine.


De data aceasta nu am avut acest sentiment. A fost probabil cel mai bun weekend al carierei mele. In Formula 1 nu poti atinge perfectiunea, dar de data asta am fost foarte aproape. Am inceput puternic de vineri si am terminat chiar si mai puternic duminica. Tot cea am adus nou la masina a mers perfect si am adus si putina viteza in plus.

Cum am spus si inainte, calificarile vor fi foarte importante pentru rezultatul cursei si evident a fost din nou cazul in Barcelona. Am facut schimbari in setari inca din testele de saptamana trecuta si am fost foarte multumiti de rezultat. Acum masina functioneaza asa cum am vrut.

Prima iesire in calificari nu a fost asa de buna, din cauza traficului si nu mi-am putut pregati pneurile la timp. Dar a doua a fost foarte buna. Am fost foarte fericit sa iau pole-positionul stiind ce cantitate de combustibil voi avea in cursa.

Pole-positionul iti ofera cea mai buna sansa sa controlezi cursa. Evident trebuie sa fii in pole pentru a castiga in Barcelona. Nu am avut un start foarte bun dar am reusit totusi sa imi mentin pozitia. Nu a putut sa ne folosim in totalitate de strategia noastra din cauza safety car-ului care a iesit de doua ori. Fara asta, distanta fata de ceilalti ar fi fost mai mare. Cand conduci nu ai nici un motiv sa impingi sa maresti distanta. Totul este sa controlezi cursa si sa fii sigur ca distanta ramane neschimbata. Este placut sa fac si cel mai rapid tur, care pentru mine este primul pe anul acesta.

Bineinteles intotdeauna imi doresc ca nici un rival al meu sa nu fie ranit. De data aceasta a fost groaznic sa vad masina lui Heikki in perete. A fost un accident serios, dar din fericire se simte bine.

Sa castig a fost bine pentru mine si pentru echipa. Speram sa obtinem dubla si am obtinut-o. Acum conducem ambele campionate, dar trebuie sa muncim chiar mai mult pentru a ne pastra pozitia. Am avut o victorie care imi confera putina siguranta pentru restul campionatlui. Dar nu imi trebuie decat un rezultat prost si s-a dus. Cel putin ni-l putem permite, altii nu pot. Asta ne-ar putea ajuta putin. Drumul este lung si stiu ca nu vor fi toate weekendurile ca cel din Barcelona. Vor fi si curse mai grele dar avem o masina cu care putem incerca sa castigam fiecare cursa.

Urmatoarea oprire este Turcia. Ar trebui sa fie un circuit bun pentru noi, dar sa asteptam si sa vedem ce se intampla."
Continue Reading...

29 aprilie 2008

Davidson isi arata frustrarea

Situatia in care se afla echipa Super Aguri il face pe Anthony Davidson sa isi arate frustrarea in fata reporterilor din Barcelona.

David Coulthard a facut un comentariu recent, referindu-se la faptul ca pilotii teamului Super Aguri se dau cu greu intr-o parte atunci cand sunt ajunsi din urma cu un tur, numindu-i "stupid Aguris".


Insa Davidson, nervos, le spune rivalilor: "Ar putea sa taca din gura!.

Atunci cand cu greu poti sa vezi ce dracu se intampla, pentru ca masina tremura foarte mult, si esti complet concentrat sa tii chestia aia nenorocita pe circuit, ultimul lucru pe care ti-l mai doresti este sa te mai deranjeze si altii in timp ce te lasa cu un tur in urma.

Mi-ar placea sa fac schimb de masini cu acesi piloti. Sunt sigur ca unii ar avea probleme mari, sau poate chiar ar ceda, daca ar fi in aceasta pozitie."

Davidson spune despre masina din 2008 ca este o combinatie nereusita intre Honda din 2007 si cea din 2008, o "carpeala".

"Echipei nu ii va placea ca am zis asta".
Continue Reading...

Marele Premiu al Turciei 2008 - Preview

Circuitul Istanbul Park este unul din cele mai interesante din calendarul Formulei 1. Felipe Massa este deja de doua ori castigator aici. Chiar daca este un circuit nou a intrat repede in gratiile fanilor si a pilotilor. Circuitul este proiectat de celebrul Herman Tilke si prezinta schimbari de nivel si o combinatie de viraje inspirate din alte circuite de viteza.


Primul Mare Premiu al Turciei a avut loc in 2005 si a fost bine primit de catre piloti. Virajul 8 este cel mai dificil atat din punct de vedere fizic cat si psihic. El este compus din 4 alte viraje mai mici si este negociat la viteze mari ceea ce duce la forte laterale greu de suportat. De asemenea circuitul este unul din putinele pe care se merge in sensul opus acelor de ceasornic.

Momentul memorabil al cursei din 2005 este greseala din virajul 8 a lui Juan-Pablo Montoya care i-a oferit o pozitie lui Fernando Alonso si nu a fost de nici un folos lui Kimi Raikkonen (pe atunci coechipier cu Montoya) si sanselor sale la titlu. Urmatorii doi ani Felipe Massa a stralucit aici pentru Ferrari. Brazilianul indrageste foarte mult acest circuit si priveste cu incredere spre acest Mare Premiu. De asemenea este si o sansa buna pentru lupta sa pentru titlu, daca termina in fata lui Raikkonen.

Chiar daca a abandonat in cursa sa de casa, Fernando Alonso este increzator ca performanta echipei sale din Spania nu a fost o intamplare. Intre timp, BMW si McLaren isi vor continua lupta pentru locul secund in clasamentul constructorilor. Hamilton si Kubica au terminat pe locurile 3 si 4 in Spania dar coechipierii lor au fost inconjurati de ghinion, Kovalainen avand un accident violent iar Heidfeld a avut o penalizare stop/go.

Cea mai buna oportunitate de depasire in Turcia este primul viraj, unul strans de dreapta, in coborare, oarecum asemanator cu cel din Interlagos. La start, aici va fi probabil cea mai buna ocazie a celorlalte echipe sa lupte cu Ferrari. In Spania, chiar daca Hamilton si Kubica au terminat destul de aproape de Massa, a intervenit si ajutorul Safety Car-ului. Ramane de vazut daca echipele vor reusi totusi sa fie la nivelul celor de la Ferrari; si daca Super Aguri va mai fi pe grila si la aceasta cursa, chiar daca ei lupta din rasputeri sa gaseasca un investitor pentru restul sezonului.

  • Data cursei: 11 mai 2008
  • Distanta: 58 de tururi
  • Lungimea circuitului: 5.338 km
  • Recordul circuitului: 1:24.770 (Montoya, 2005)

Castigatori anteriori:
  • 2005 (Kimi Raikkonen, McLaren)
  • 2006 (Felipe Massa, Ferrari)
  • 2007 (Felipe Massa, Ferrari)


Continue Reading...

Interviu cu Heikki Kovalainen

Dupa accidentul de ieri din Marele Premiu al Spaniei, in care a fost implicat, Heikki Kovalainen a fost dus la Spitalul General din Catalunya. Echipa a stabilit ca Heikki a avut aproximativ 240km/h in momentul exploziei pneului si undeva la 130km/h in momentul impactului cu zidul de cauciucuri. Deceleratia a fost la 27g.

Dupa testele de la spital a fost confirmat faptul ca finlandezul nu a suferit rani la cap si nu a avut vre-un os rupt. Heikki va mai ramane cateva zile in Spania pentru a se relaxa si antrena.


Q: Cum te simti acum?
Heikki Kovalainen: Ma doare putin capul si am gatul intepenit, dar in rest ma simt foarte bine. Vreau sa imi revin cat mai repede pentru a putea trece testul medical al FIA si sa fiu lasat ca concurez in Turcia.

Q: Iti aduci aminte ceva din timpul accidentului?
HK: Nu imi aduc aminte nimic despre accident sau ce s-a intamplat dupa. Dar vreau sa multumesc oamenilor de la urgente de pe circuit, echipei medicale FIA de pe circuit si doctorilor de la spital pentru eforturile lor. De asemenea va multumesc tuturor pentru mesaje, inseamna mult pentri mine.

Q: Ce crezi ca a cauzat accidentul?
HK: Echipa mi-a spus ca s-a rupt ceva la roata ceea ce a dus la pierderea aerului din pneu. Dar va trebui sa asteptam rezultatul inspectiilor pentru a confirma cauza exacta. Ceea ce e cel mai important este ca cockpitul a rezistat foarte bine.
Continue Reading...

28 aprilie 2008

Brawn - "Montezemolo nu spune NU lui Alonso"

Dupa zvonurile aparute cum ca Alonso este aproape de Ferrari pentru sezonul urmator, Stefano Domenicali a reactionat spunand ca o linie de piloti formata din Alonso si Raikkonen ar distruge echipa italiana. Aceste comentarii reprezinta un semnal ca Ferrari nu il vor pe Alonso. Dar seful Honda, Ross Brawn da un alt sens spuselor lui Montezemolo.

"Comentariile presedintelui [Ferrari] sunt interesante. Nu a spus ca Alonso nu va conduce niciodata pentru Ferrari, el a spus ca ar fi ilogic sa ii aiba in aceeasi echipa pe Raikkonen si Alonso."


Contractul lui Kimi Raikkonen expira la finele anului 2009, si deocamdata nu este decis daca vrea sa semneze unul nou. Campionul din 1982, Keke Rosberg spunea duminica pentru o televiziune germana ca nu este exclus ca Raikkonen sa se retraga inaintea sezonului 2010.

Brawn continua pentru El Pais ca Montezemolo are dreptate cand spune ca o echipa cu 2 piloti 'superstar' ar fi daunator.

"Experienta mea spune ca este mult mai bine cand ai un pilot foarte bun in echipa si un pilot numarul 2 care sa il sprijine. Daca privim in istoria F1: Senna-Prost, probleme serioase; Alonso-Hamilton, probleme serioase. Si nu exista solutie pentru astfel de lucruri."

Pe de alta parte Alonso se apara spunand ca reputatia sa de aducator de probleme este gresita.

"Am avut multi coechipieri in cei 23 de ani ai carierei mele, si m-am inteles bine cu toti. Unii dintre ei sunt inca printre cei mai buni prieteni ai mei, ca Trulli, Fisichella sau Villeneuve. Toti inafara de Hamilton."
Continue Reading...

27 aprilie 2008

Raikkonen castiga in Spania

Kimi Raikkonen isi extinde conducerea in campionat printr-o victorie dominanta in Marele Premiu al Spaniei. In urma sa, pe locul 2, Felipe Massa a completat un rezultat perfect pentru Ferrari.



Desi distanta la final a fost relativ mica, 3,2 secunde intre primii doi, brazilianul nu i-a pus probleme lui Raikkonen. Lewis Hamilton reuseste sa isi adjudece ultimul loc pe podium si a reusit sa tina pasul cu Massa pana la finalul cursei.

Totusi Hamilton ar fi terminat mai departe de cele doua Ferrari daca Safety Car-ul nu intervenea, pentru coechipierul sau. Kovalainen a intrat violent in bariera de cauciucuri din virajul 9 dupa ce, aparent suspensia s-a rupt si pneul stanga fata i-a explodat. Vestea buna e ca, conform echipei, finlandezul este constient si intr-o stare stabila.


Kubica a fost in urma lui Hamilton intreaga cursa dar in final a terminat pe locul 4. mark Webber continua forma buna aratata in acest inceput de sezon terminand pe un foarte bun loc 5. In spatele sau Jenson Button obtine cel mai bun rezultat pana acum pentru Honda, locul 6. Nakajima a terminat al saptelea dupa ce coechipierul sau Nico Rosberg s-a vazut tradat de motor. Ultimul punct a fost trecut in contul lui Jarno Trulli.

Eroul local, Fernando Alonso a fost tradat si el de motorul sau Renault la jumatatea cursei si a fost nevoit sa traga pe dreapta, intr-un moment cand parea ca putea lupta pentru un loc in primii 5.

Rezultatele Marelui Premiu al Spaniei:


1. RAIKKONEN    Ferrari
2. MASSA        Ferrari     +3.2s
3. HAMILTON     McLaren     +4.1s
4. KUBICA       BMW         +5.6s
5. WEBBER       Red Bull    +35.9s
6. BUTTON       Honda       +53.0s
7. NAKAJIMA     Williams    +58.2s
8. TRULLI       Toyota      +59.4s
9. HEIDFELD     BMW         +63.0s
10. FISICHELLA  Force India +1 tur
11. GLOCK       Toyota      +1 tur
12. COULTHARD   Red Bull    +1 tur
13. SATO        Super Aguri +1 tur

ABANDONURI:

A. ROSBERG     Williams     +25 tururi
A. ALONSO      Renault      +32 tururi
A. BARRICHELLO Honda        +32 tururi
A. KOVALAINEN  McLaren      +45 tururi
A. DAVIDSON    Super Aguri  +58 tururi
A. BOURDAIS    Toro Rosso   +59 tururi
A. PIQUET      Renault      +60 tururi
A. SUTIL       Force India  +66 tururi
A. VETTEL      Toro Rosso   +66 tururi

Cel mai rapid tur: RAIKKONEN 1:21.670


Continue Reading...

26 aprilie 2008

Declaratii dupa calificari

Declaratiile primilor 6 piloti, respectiv primele 3 linii ale grilei:

Kimi Raikkonen: "A trecut ceva timp de cand nu am luat un pole, de fiecare data cand incercam intervenea o greseala sau o problema. Avem o sansa buna maine. Sunt mult mai fericit dde cum se comporta masina. Am schimbat setarile putin si au functionat. Avem un weekend bun pana acum."

Fernando Alonso: "Rezultatul de azi m-a facut foarte fericit. cea mai buna zi a mea din 2008 si sper sa mai fie si altele. Echipa a facut o treaba incredibila de la cursa din Bahrain. Am decis sa abordam in mod agresiv sezonul si azi a fost primul pas. Nu avem timp sa ne relaxam, dimpotriva, trebuie sa lucram si mai mult pentru a ajunge la nivelul la care ar trebui sa fim."

Felipe Massa: "Am pierdut timp pe ultimul meu tur si nu am putut sa imbunatatesc. Turul anterior a fost unul aproape perfect dar a fost prea devreme. A fost o zi competitiva, masina a fost buna , dar am vazut ce se poate intampla cand pierzi putin timp. Cred ca maine ar trebui sa fie o cursa interesanta intrucat avem o masina buna."

Robert Kubica: "A fost o sesiune buna. Sunt fericit ca am reusit sa fiu rapid in ultimele doua parti ale calificarilor, in special in partea a doua cand am fost al doilea. Astept cu nerabdare cursa si sper sa avem un ritm bun."

Lewis Hamilton: "Sunt surprins ca nu am putut fi mai sus pentru ca masina a fost foarte buna si am facut cateva tururi puternice. Masina este foarte bine reglata dar este foarte stransa lupta ceea ce inseamna ca vom avea o cursa frumoasa maine. Sper ca la start sa castiga cateva pozitii, vom fi competitivi si avem o strategie buna."

Heikki Kovalainen: "Nu ma asteptams a fiu pe linia a treia a grilei pentru ca sesiunea a decurs bine. dar timpii au fost foarte apropiati asta e. Maine este alta zi lunga si orice se poate intampla. Nu stiu daca faptul ca am facut putine tururi ieri m-a afectat in vre-un fel dar nu cred ca ar fi fost o diferenta mare. Echipa a facut o treaba buna pregatind masina si facand-o competitiva. Cred ca ptem face o cursa buna maine."
Continue Reading...

Alonso pleaca cu putina benzina

Pat Symonds a atentionat ca Alonso va pleca in cursa de maine cu foarte putina benzina dupa ce dublul campion a luat un surprinzator loc 2 in calificari.

Vorbind pentru ITV Symonds spune ca in timp ce Renault au imbunatatit masina foarte mult de la ultimul mare premiu, echipa a fost foarte 'creativa' cu strategia lui Alonso.


"Evident strategia a intervenit in acest rezultat. Dar sunt foarte fericit sa vedem rezultatele muncii noastre din ultimele luni. De asemenea este un bun rezultat si pentru Nelson, este prima data cand pleaca din primii 10.

Nu cred ca ar fi nici un secret daca as spune ca Fernando si Nelson nu au aceeasi strategie."

Intrebat de ce strategiile celor doi piloti sunt asa diferite, Piquet fiind evident mult mai greu in privinta combustibilului, Symonds rspunde:

"Este vorba de cum poate fiecare pilot profita de ea [strategie]. Am imbunatatit semnificativ masina, este mult mai placuta la condus, mult mai competitiva, asa cum am vazut de-a lungul weekendului. Nelson inca invata, are nevoie de curse, si probabil nu este cel mai bun lucru sa fim prea agresivi cu e.l"

Chiar daca Alonso este foarte usor, Symonds sustine ca Renault spera la un rezultat bun maine:

"Duminica va fi cel mai important, si cu rezultatele din sezonul trecut si startul acestui sezon, vrem doar sa luam un rezultat foarte bun. Desigur este placut sa fim acolo sus si avem o reputatie in privinta creativitatii noastre in curse. Aici este un alt exemplu care inseamna mult pentru noi."
Continue Reading...

Pole position pentru Kimi in Spania

Kimi Raikkonen l-a batut la mustata pe nimeni altul decat Fernando Alonso pentru pole position. Spaniolul a facut o figura excelenta in fata propriilor fani luand initial pole-ul dar dupa doar cateva secunde finlandezul de la Ferrari a fost mai rapid cu 0,05 secunde. Felipe Massa s-a clasat al treilea dupa ce prima parte a ultimei sesiuni a fost in pole position. Pe locul 4 Robert Kubica a reusit sa bata inca o data cei doi piloti McLaren, acestia fiind pe locul 5 Lewis Hamilton iar pe 6 Heikki Kovalainen. O alta performanta notabila a venit din partea celui de-al doilea pilot Renault, Nelson Piquet care a reusit sa intre in ultima parte a calificarilor. Aceste pozitii demonstreaza ambitiile echipei franceze de a reveni in frunte.

Rezultatele calificarilor din Spania:

1 K. Raikkonen (Ferrari) 1:21.813
2 F. Alonso (Renault) 1:21.904 0.091
3 F. Massa (Ferrari) 1:22:058 0.245
4 R. Kubica (BMW Sauber) 1:22:065 0.252
5 L. Hamilton (McLaren) 1:22:096 0.283
6 H. Kovalainen (McLaren) 1:22:231 0.418
7 M. Webber (Red Bull) 1:22:429 0.616
8 J. Trulli (Toyota) 1:22:529 0.716
9 N. Heidfeld (BMW Sauber) 1:22:542 0.729
10 N. Piquet (Renault) 1:22:699 0.886
11 R. Barrichello (Honda)
12 K. Nakajima (Williams)
13 J. Button (Honda)
14 T. Glock (Toyota)
15 N. Rosberg (Williams)
16 S. Bourdais (Toro Rosso)
17 D. Coulthard (Red Bull)
18 S. Vettel (Toro Rosso)
19 G. Fisichella (Force India)
20 A. Sutil (Force India)
21 A. Davidson (Super Aguri)
22 T. Sato (Super Aguri)
Continue Reading...

Spania - Antrenamente libere 3

Heidfeld reuseste cel mai rapid tur in dimineata dinaintea calificarilor batandu-l pe pilotul Red Bull, David Coulthard. Pe locul al treilea s-a clasat din nou spaniolul Fernando Alonso. Topul primilor 5 l-au completat celalalt pilot BMW, Robert Kubica urmat de Jarno Trulli.

1. HEIDFELD BMW 1m21.269s
2. COULTHARD Red Bull 1m21.465s
3. ALONSO Renault 1m21.599s
4. KUBICA BMW 1m21.717s
5. TRULLI Toyota 1m21.771s
6. BOURDAIS Toro Rosso 1m21.942s
7. PIQUET Renault 1m21.992s
8. BUTTON Honda 1m22.060s
9. MASSA Ferrari 1m22.075s
10. GLOCK Toyota 1m22.081s
11. HAMILTON McLaren 1m22.094s
12. ROSBERG Williams 1m22.174s
13. RAIKKONEN Ferrari 1m22.176s
14. NAKAJIMA Williams 1m22.189s
15. KOVALAINEN McLaren 1m22.220s
16. VETTEL Toro Rosso 1m22.292s
17. BARRICHELLO Honda 1m22.350s
18. FISICHELLA Force India 1m22.466s
19. SUTIL Force India 1m22.689s
20. SATO Super Aguri 1m23.726s
21. DAVIDSON Super Aguri 1m23.921s
22. WEBBER Red Bull fara timp
Continue Reading...

Alonso are sperante pentru Monaco

Intrucat circuitul din Monaco nu este atat de rapid, permite echipelor mai slabe sa spere la locuri mai bune decat pe alte circuite. Este cazul si lui Fernando Alonso. Desi crede ca s-au facut imbunatatiri la monopostul R28, Monaco inca reprezinta cea mai buna sansa a sa pentru un podium anul acesta.


"Este o cursa pe care o ai mereu in vedere, pentru ca acesta este unul din circuitele unde puterea si aerodinamica nu conteaza asa de mult, si te gandesti ca ai o sansa."

Dar in timp ce asteapta Monaco pentru un rezultat bun, dublul campion mondial spune ca problemele Renault vor fi totusi prezente si pe strazile principatului.

"De asemenea la Monaco ai nevoie de o tractiune buna, ceea ce este un punct slab la masina noastra. Dar mai stim si ca pe langa faptul ca este un circuit special, in mod normal castigatorul este tot unul din baietii din fata. Una din masinile castigatoare. Astept cu interes aceasta cursa, dar totusi nu imi pun chiar toate sperantele doar in acest Grand Prix."

Piquet si Alonso au fost pe locurile 2 respectiv 3 in cea de-a doua sesiune de antrenamente de ieri de pe circuitul Montmelo, dar spaniolul atentioneaza ca acestia nu reprezinta potentialul echipei Renault.
Continue Reading...

Williams multumiti de cei doi piloti


Directorul tehnic al echipei Williams, Sam Michael spune ca echipa este fericita cu perechea sa de piloti formata din Nico Rosberg si Kazuki Nakajima, in ciuda faptului ca este una din cele mai tanare si putin experimentate de pe grila.

"Ambii sunt foarte tineri. Nico conduce masini de Formula 1 de 4 ani, deoarece a fost pilot de teste un an ininte de debuteze. A dobandit multe, dar bineinteles nu atat de mult ca cei care piloteaza de foarte multi ani in Formula 1. Dar face o treaba foarte buna. Kazuki evident este un incepator.


Avem o echipa foarte tanara care poate aduce si beneficii cel putin in ceea ce priveste entuziasmul si optimismul lor. Asta inseamna ca inginerii si oamenii din conducerea echipei trebuie sa ii ajute, sa le spuna ce sa faca si ce nu. Pe parcursul anilor in F1 ai parte de multe perechi de piloti, unele se dovdesc a fi potrivite iar altele trebuie sa le ajuti mai mult, dar pana acum pilotii nostri au facut o treaba buna cu masina."
Continue Reading...

25 aprilie 2008

Ziua de vineri pe scurt


FERRARI
Kimi Raikkonen este omul momentului in Spania. Cel mai rapid pilot in cea mai rapida masina. Felipe Massa (care azi implineste 27 de ani) a fost aproape in prima sesiune dar a facut prea multe greseli.

RENAULT
Ambele masini au fost in top 7 de dimineata si in top 3 dupa-amiaza, cu Fernando Alonso si Nelson Piquet incredibil de apropiati ca timpi. Dar inginerul sef Pat Symonds avertizeaza: "Ziua de vineri nu reprezinta intotdeauna intreaga imagine."

WILLIAMS-TOYOTA
Un inceput promitator, cu ambele masini in primii 7 dupa-amiaza, Nakajima fiind pe 4.


RED BULL-RENAULT
Mark Webber este increzator ca poate intra in Q3 dupa ce a fost al saselea in sesiunea a doua. Coulthard a fost pe locul 8 in ambele sesiuni.

FORCE INDIA-FERRARI
Pregatirile pentru calificari i-au facut pe Fisichella si Sutil sa se claseze in top 10. "Cred ca suntem mult mai competitivi decat credeam ca vom fi" declara Mike Gascoyne.

MCLAREN-MERCEDES
O zi foarte grea pentru Heikki Kovalainen. Mai lent decat Hamilton de dimineata si o schimbare a partii din spate in pauza, si in final terminand pe marginea circuitului cu o problema la acceleratie. Lewis Hamilton a fost al treilea de dimineata dar al 11lea dupa-amiaza: "Masina a fost supraviratoare si am incercat diferite solutii dar nu am progresat asa cum doream."

BMW-SAUBER
Nici unul din piloti nu a stralucit in sesiunea de dupa-amiaza, concentrandu-se pe setarile de cursa. Kubica pare din nou mai rapid decat Heidfeld, cel mai bun rezultat fiind locul 4 de dimineata.

TOYOTA
Nu a fost o zi prea buna pentru echipa japoneza, Timo Glock reusind sa bata doar echipa Super Aguri in cea de-a doua sesiune, in ciuda faptului ca a parcurs foarte multe tururi. Totusi inginerul sef, Dieter Gass spune ca nu este chiar asa de grav pe cum o arata timpii de azi.

HONDA
Cu un nou nas, Honda a fost la jumatatea plutonului, cu locul 10 al lui Button fiind cel mai bun de azi.

TORO ROSSO-FERRARI
Performante aproape identice ale celor doi piloti, dar intre locurile 18 si 20 in ambele sesiuni. "Toata lumea a facut pasi mari in fata cu noile masini" spune Bourdais.

SUPER AGURI-HONDA
Dupa-amiaza cele doua masini au fost cu o secunda mai lente decat cel mai apropiat rival. Dar cel putin au reusit sa ia startul in acest weekend dupa o saptamana de incertitudini in ceea ce priveste viitorul lor.
Continue Reading...

Spania - Antrenamente libere 2

Raikkonen ramane cel mai rapid si in cea de-a doua sesiune de astazi cu cei doi piloti Renault in urma sa.

Echipele s-au concentrat acum pe cantitati mai mari de combustibil, timpul lui Raikkonen fiind cu peste o secunda mai slab decat cel stabilit in sesiunea de dimineata. Massa a fost al cincilea in timp ce pilotii McLaren au terminat doar pe locurile 11 si 16. Kovalainen nu a reusit sa parcurga decat 8 tururi, o problema la cutia de viteze tinandu-l la boxe in prima ora. Dar cand a iesit pe circuit, nu a reusit sa faca decat cateva tururi intrucat masina sa a incetinit in virajul 6 si nu a mai reusit sa continue.

In primele 40 de minute ale sesiunii cele doua Force India au facut legea dar Coulthard le-a incheiat momentul de glorie. Zece minute mai tarziu a fost randul celor doua Williams sa realizeze o dubla provizorie. In ultima jumatate de ora Alonso a venit pe primul loc, spre stisfactia spectatorilor; el a fost urmat dupa scurt timp si de Piquet, fiind astfel randul francezilor de la Renault sa isi vada ambii piloti pe primele 2 pozitii. Spre final insa Kimi Raikkonen a trecut pe primul loc, venind de pe locul 7.

1. RAIKKONEN Ferrari 1m21.935s
2. PIQUET Renault 1m22.019s
3. ALONSO Renault 1m22.032s
4. NAKAJIMA Williams 1m22.172s
5. MASSA Ferrari 1m22.229s
6. WEBBER Red Bull 1m22.238s
7. ROSBERG Williams 1m22.266s
8. COULTHARD Red Bull 1m22.289s
9. FISICHELLA Force India 1m22.383s
10. SUTIL Force India 1m22.548s
11. HAMILTON McLaren 1m22.685s
12. KUBICA BMW 1m22.788s
13. HEIDFELD BMW 1m23.130s
14. TRULLI Toyota 1m23.224s
15. BUTTON Honda 1m23.263s
16. KOVALAINEN McLaren 1m23.264s
17. BARRICHELLO Honda 1m23.415s
18. VETTEL Toro Rosso 1m23.661s
19. BOURDAIS Toro Rosso 1m23.684s
20. GLOCK Toyota 1m23.883s
21. SATO Super Aguri 1m25.110s
22. DAVIDSON Super Aguri 1m25.163s
Continue Reading...

Spania - Antrenamente libere 1

Kimi Raikkonen conduce prima sesiune de antrenamente din aceasta dimineata de pe circuitul din Barcelona, urmat de coechipierul sau, Felipe Massa. Cei doi au fost mai rapizi cu o jumatate de secunda fata de urmatorul clasat, Lewis Hamilton.

Primul care a deschis balul a fost Nakajima, dupa aproximativ 25 de minute de la inceperea sesiunii, iar cel care a stabilit timpul de referinta a fost Hamilton. Raikkonen a iesit mai tarziu si in al doilea tur al sau l-a detronat pe englez, dupa care si-a imbunatatit timpul la 1:20.649 putin mai tarziu.

In ciuda mai multor greseli Massa a fost cu 0.050 secunde mai lent decat coechipierul sau. Brazilianul s-a rasucit in sicana in primul sau tur iar in urmatorul a iesit foarte larg in virajul 9. Dupa aceste doua peripetii el a stabilit timpul reprezentativ ca putin mai tarziu sa greseasca iesirea din virajul 8, ceea ce a dus din nou la o rasucire.

Eroul local, Fernando Alonso a obtinut un incurajator loc 6, cu 1,2 secunde mai lent decat primul clasat, fiind urmat de coechipierul sau, Nelson Piquet.


1. RAIKKONEN Ferrari 1m20.649s
2. MASSA Ferrari 1m20.699s
3. HAMILTON McLaren 1m21.192s
4. KUBICA BMW 1m21.568s
5. KOVALAINEN McLaren 1m21.758s
6. ALONSO Renault 1m21.933s
7. PIQUET Renault 1m21.936s
8. COULTHARD Red Bull 1m22.118s
9. HEIDFELD BMW 1m22.278s
10. BUTTON Honda 1m22.632s
11. GLOCK Toyota 1m23.002s
12. ROSBERG Williams 1m23.003s
13. WEBBER Red Bull 1m23.015s
14. TRULLI Toyota 1m23.141s
15. NAKAJIMA Williams 1m23.153s
16. SUTIL Force India 1m23.156s
17. FISICHELLA Force India 1m23.196s
18. BARRICHELLO Honda 1m23.353s
19. BOURDAIS Toro Rosso 1m23.952s
20. VETTEL Toro Rosso 1m24.082s
21. SATO Super Aguri 1m24.278s
22. DAVIDSON Super Aguri 1m25.068s
Continue Reading...

23 aprilie 2008

Marele Premiu al Spaniei - statistici

Cifre

Lungime - 4,627 Km
Numar de tururi - 66
Recordul circuitului - 1:22.680 (2007, Massa)
Pole 2007 - 1:21.421 (Felipe Massa, Ferrari)
Cel mai rapid viraj - virajul 3, 234 km/h

Oportunitatirle de depasile sunt reduse. Masinile intampina dificultati mari atunci cand se apropie prea mult de cea din fata.

Vremea: Ultima data cand ploaia a lovit circuitul catalan a fost 1996. Totusi weekendul acesta exista predictii de ploaie.


Istoric

Castigatorii ultimilor 10 ani:
2007 - Felipe Massa (Ferrari)
2006 - Fernando Alonso (Renault)
2005 - Kimi Raikkonen (McLaren)
2004 - Michael Schumacher (Ferrari)
2003 - Michael Schumacher (Ferrari)
2002 - Michael Schumacher (Ferrari)
2001 - Michael Schumacher (Ferrari)
2000 - Mika Hakkinen (McLaren)
1999 - Mika Hakkinen (McLaren)
1998 - Mika Hakkinen (McLaren)

Momente memorabile.

1991 - Prima cursa de pe circuitul din Catalunya a adus si cel mai spectaculos moment. Nigel Mansell trece de Ayrton Senna la finalul liniei drepte, cei doi mergand roata la roata aproape jumatate din lungimea liniei drepte din masinile lor iesind si scantei pe zona de franare.

1992 - Tanarul de la Benetton, Michael Schumacher avea sa isi demonstreze pentru prima data maiestria pe ploaie. Germanul cu doar 10 curse la activ mentinea presiunea pe Mansell si in final urma sa termine pe cel mai bun loc de pana atunci al sau, locul 2.

1994 - Alta performanta remarcabila a lui Schumi. Desi masina sa a ramas blocata in treapta a 5a a cutiei pe la jumatatea cursei, el tot a reusit sa termine pe locul 2, in spatele rivalului la titlu, Damon Hill.

1996 - Din nou Schumacher. Deja dublul campion a obtinut prima victorie a sa cu Ferrari. Dupa ce a trecut de Berger, Alesi si Villeneuve s-a departat de ei, cel mai rapid tur al sau fiind cu 2,2 secunde mai rapid decat al rivalilor.

2001 - Mika Hakkinen este hotarat sa obtina a patra sa victorie consecutiva aici dar o problema la ambreiaj l-a facut sa abandoneze in ultimul tur. Ironia face ca Schumacher tocmai primise cadou prima dintr-o serie de patru victorii consecutive in Spania.

2007 - Momentul memorabil al evenimentului de anul trecut a venit chiar in primul viraj al cursei cand eroul local, Fernando Alonso a incercat sa treaca de Felipe Massa insa nu reuseste si face o escala prin nisip. Massa a castigat in final cursa iar Alonso a trebuit sa se multumeasca cu locul 3.
Continue Reading...

Formula 1 in expansiune

In Orientul Mijlociu, Asia si Rusia cursa pentru un Mare Premiu este in plina desfasurare. Alimentata de dorinta lui Ecclestone de a intra pe noi piete, Formula 1 trece printr-o 'explozie' in ceea ce priveste constructia de circuite si investitii noi. In aceasta competitie pentru organizarea de Mari Premii intra si circuite cu traditie ca Silverstone care se zbate pentru a imbunatati facilitatile inainte de expirarea contractului in 2009. Altul cu traditie este circuitul de la Melbourne care a fost amenintat de catre Bernie ca pentru a continua in F1 trebuie sa organizeze curse nocturne, pentru atragerea televiziunilor europene. Presiunea a fost mentinuta o data cu introducerea circuitelor de la Valencia si Singapore anul acesta, semnarea cu Abu Dhabi pentru sezonul 2009, si India si Coreea de Sud in 2010.

Qatar si Rusia au aratat si ele un mare interes pentru organizarea curselor de Formula 1, banii nefiind o problema pentru ei.

Cele mai mari cheltuieli au fost in Orientul Mijlociu; aproximativ 11,3 miliarde de dolari au fost cheltuiti pentru motorsport in ultimii 5 ani.

Mubadala Development, o companie din Abu Dhabi, detine 5 procente din echipa Ferrari, in timp ce Bahrain Mumtalakat Holding a achizitionat 30% din actiunile McLaren anul trecut.

Cel mai important, circuitele au fost deja construite in Abu Dhabi, Dubai, Qatar si Arabia Saudita, si noi competitii (A1, SpeedCar, GP2) au fost adaugate.

Un parc cu tema Ferrari se construieste in Abu Dhabi, iar in Dubai a inceput deja lucrul la Motorcity; un proiect de 2,5 miliarde de dolari care include 3,600 de apartamente, 800 de vile de lux, o zona de afaceri, 3 hoteluri si un parc cu tema Formula 1.

Qatar a promis luna trecuta un 'upgrade major' al circuitului Losail de MotoGP, care ar putea organiza curse de F1 in viitor sau ar atrage echipele pentru teste.

Shaikh Mohammed bin Isa Al Khalifa, o persoana importanta in dezvoltarea F1 in Bahrain, marturisea la 'Motor Sport Business Forum' acum cateva saptamani ca a avut beneficii foarte mari organizand curse de F1. Dar nu este vorba doar de Bahrain:

"Suntem intr-o cautare continua de oportunitati si noi cai de dezvoltare a industriei in aceasta regiune."

El mai spune ca demografia este "foarte favorabila" motorsportului, jumatate din populatie fiind sub varsta de 25 de ani. Un raport recent arata ca un Mare Premiu valoreaza aproximativ 548 milioane de dolari in Bahrain.

Ben Kirkland, un consultant din KHP Consulting, care a ajutat la organizarea forumului din Bahrain, spune ca Formula 1 ar putea avea un "impact major" in ceea ce priveste imaginea tarii. El spune ca atrage miliarde de spectatori si ca este tinut in fiecare an, spre deosebire de Cupa Mondiala de Fotbal. Formula 1 a adus o dezvoltare a tehnologiei si nu numai, in Orientul Mijlociu. Guvernul si alte companii importante sunt doritoare sa se implice. Kirkland spune ca un alt lucru in favoarea Orientului Mijlociu este faptul ca in Europa cursele pot fi urmarite in plina dupa-amiaza.

El dezvaluie ca alte 11 miliarde de dolari ar putea fi cheltuite pentru dezvoltarea motorsportului in regiune, in urmatorii 5 ani.

"Arabia Saudita are un nou circuit la Riyadh si alte cateva proiecte in dezvoltare.

Atata timp cat cererea este mare si dezvoltarea in acest sens va fi in crestere."
Continue Reading...

22 aprilie 2008

Spania - Williams Preview


Echipa este determinata sa continue sa puncteze fiind deocamdata pe locul 4 in clasamentul contructorilor. Dar plitonul de mijloc este foarte strans si este foarte deificil sa lupti pentru puncte.



Nico Rosberg: "Astept cu nerabdare acest weekend din Spania pentru ca stim circuitul foarte bine facand multe teste aici in trecut. Am avut un test promitator aici saptamana trecuta. Singura dificultate cu Barcelona o reprezinta conditiile schimbatoare deci trebuie schimbata frecvent setarea masinii. Sper ca putem pleca de aici cu un rezultat bun."

Kazuki Nakajima: "Avem cateva updateuri aerodinamice pentru masina in Barcelona, pe care le-am testat saptamana trecuta, care ar trebui sa ne aduca performanta in plus. Mie personal imi place circuitul din Catalunya. Am avut un rezultat bun aici in GP2 anul trecut si sper sa fac o figura frumoasa si in F1. Imginerul meu Xevi Pujolar este spaniol, deci este oarecum una din cursele de casa, sper sa am un rezultat bun!"
Continue Reading...

Spania - Toyota Preview


Dupa ce a terminat in primele 6 locuri in cursele de pana acum cu Trulli, impreuna cu un rezultat bun pentru Glock in Bahrain, echipa vine in Spania increzatoare ca poate continua sa lupte pentru mai multe puncte. Venirea in Europa inseamna multe imbunatatiri ale echipelor, iar Toyota nu face exceptie. Ei vor veni cu un urgrade major la aerodinamica TF108-ului, care include o noua aripa fata, capota motorului si capacele rotilor spate, toate acestea impreuna cu evolutiile suspensiilor si ale franelor.


Jarno Trulli: "Sunt foarte fericit cu startul meu de sezon; noua masina a fost foarte puternica, echipa a lucrat foarte bine si am luat rezultatele meritate. Dar nu ma voi lasa dus de val pentru ca stiu ca trebuie sa continuam in acelasi ritm si speram ca ne apropiem de echipele din fata noastra. Am avut un test bun saptamana trecuta cu noul pachet cu rezultate bune. Dar lupta este foarte stransa si nu ne puem permite greseli. S-a vazut pana acum ca noi conducem cel de-al doilea grup de masini, deci sper sa ne calificam bine pentru a putea lupta pentru primele 6 locuri din nou."

Timo Glock: "Performanta mea in Bahrain a fost incurajatoare si sunt sigur ca puteam lua un punct daca nu aveam probleme cu cutia de viteze. Cred ca am imbunatatit de la inceputul anului si sper ca si rezultatele mele sa se imbunatateasca. Am fost dezamagit ca nu am ajuns in Q3 in Bahrain, deci tinta mea acum este sa reusesc acest lucru, apoi sa pot lupta pentru puncte. Am avut doua zile de teste bune in Barcelona si se pare ca am facut cativa pasi inainte. Am un sentiment pozitiv pentru acest weekend."
Continue Reading...

21 aprilie 2008

'Schumi III' debuteaza


Presa germana a gasit deja un nume fiului lui Michael Schumacher: 'Schumi III'.

Pornind pe urmele tatalui sau, Schumi, si a unchiului sau, Ralf, pustiul de 9 ani, Mick Schumacher si-a inceput cariera cu un eveniment de karting in Spania, fiind insotit de bunicul sau, Rolf.

Pentru a nu atrage atentia el s-a inregistrat sub numele de Mick Betsch, acesta fiind numele de fata al sotiei lui Schumacher, Corinna.

Ziarul spaniol Dario As a publicat o poza cu tanarul la volanul unui ..'Kart Alonso' (foto), purtand o casca stil Schumacher dar sub culoarea albastra.

Mick a terminat cele doua curse de pe circuitul Sils, langa Gerona, pe locurile 10 si 8 si va participa si in urmatoarele trei curse ale competitiei.
Continue Reading...

Spania - Renault Preview


Echipa franceza incearca sa aduca din nou gloria din anii 2005-2006 dar acest lucru este mai greu decat pare. Chiar daca il au din nou pe Fernando Alonso masina nu se ridica la nivelul asteptarilor. Totusi pentru acest weekend, cei doi piloti spera ca imbunatatirile aduse saptamana trecuta sa dea rezultatele mult asteptate.


Fernando Alonso: "Este un sentiment placut sa vin acasa in Spania. Beneficiez de un suport incredibil si asta ma motiveaza. Unii vad in asta o presiune in plus pentru mine dar nu este asa. Sper sa fiu intr-o pozitie unde lumea poate vedea un spectacol frumos. Sunt foarte norocos sa am 2 curse in Spania de anul acesta.

Dupa primele curse este clar ca nu suntem la nivelul primelor echipe. Echipa face eforturi mari pentru a imbunatati aerodinamica si problemele de aderenta. Rezultatele din testele de saptamana trecuta au fost incurajatoare, dar ramane sa vedem cum s-au descurcat si adversarii nostri.

Sper ca va fi o cursa foarte disputata. Toata lumea cunoaste circuitul foarte bine. Sper ca munca noastra sa dea rezultate. Calificarile vor fi din nou foarte importante pentru a pleca dintr-o pozitie buna."

Nelson Piquet: "Barcelona nu este unul din circuitele mele preferate, dar il cunosc foarte bine si am testat foarte mult aici, deci nu cred ca vor fi surprize in cursa. Nu este un circuit prea dificil dar e nevoie de un pachet aerodinamic foarte bun, deoarece sunt multe viraje de viteza medie. Acest lucru va face si depasirile foarte dificile, deci trebuie sa ne clasam cat mai bine in calificari pentru a profita de strategia in cursa.

Cred ca cu noile imbunatatiri vom putea face un pas inainte. Incerc sa raman optimist si sa sper ca ambele masini sa fie in top 10 pentru a putea lupta pentru puncte."
Continue Reading...

Barcelona - provocarea tehnica


Pe Circuit de Catalunya e nevoie sa ai o masina foarte buna. Este un circuit unde fiecare setare merita intreaga atentie. Echipele testeaza foarte mult aici pentru ca are tot ce trebuie echipelor pentru a afla daca masina lor e competitiva. Lunga linie dreapta cere o eficienta aerodinamica foarte buna, dar de asemenea exista si cateva viraje lente si unele foarte rapide. Daca masina se comporta bine aici se va comporta bine pe majoritatea circuitelor din calendar.


Circuitul a suferit schimbari in ultimii ani. In 2006 suprafata lui a fost reasfaltata iar la finalul turului s-a facut o sicana anul trecut, pentru a incetini masinile in ultimul viraj. Datorita suprafetei noi, circuitul a mai pierdut initial din aderenta, dar acum a devenit mai rapid si aderent decat inainte.

Acceleratia la maxim este tinuta 64% din lungimea turului.
Uzura franei este medie.
Nivelul aerodinamicii este foarte ridicat (8/10)
Compozitia pneurilor: medium, hard. Uzura lor este foarte mare.
Viteza medie este undeva la 207 km/h
Continue Reading...

20 aprilie 2008

Interviu Nelson Piquet Jr.


Pilotul echipei Renault vorbeste despre startul sau de sezon si despre viata lui din afara circuitului. El are deja trei curse la activ din care spune ca a invatat multe lucruri.





Nelson, ai facut pasul si ai devenit pilot titular din pozitia de pilot de teste si ai deja trei curse. Cum arata lucrurile pana acum pentru tine?
Sa concurezi in Formula 1 este visul oricarui pilot. Mi-a placut sa fiu pilot de teste anul trecut, in special ca am putut sa ma obisnuiesc cu echipa si sa ma acomodez, dar ca pilot, eu am fost facut pentru a pilota si sunt foarte fericit pentru aceasta sansa de a concura in F1. Primele trei curse au fost interesante si am invatat cateva lucruri. Cred ca avem nevoie de ceva mai mult noroc in urmatoarele curse si speram ca putem incepe sa luptam pentru puncte.

Cum s-a schimbat viata ta de cand ai devenit pilot de Formula 1?
Nu a fost chiar o schimbare majora pentru ca am petrecut ultimii ani testand pentru echipa si am fost aproape de curse toata viata mea pentru ca si tatal meu a fost pilot. De asemenea am concurat in Formula 3 si GP2 deci nu este ca si cum as fi venit de niciunde. Desigur sunt unele schimbari, sunt mai ocupat acum, dar nu sunt niste schimbari prea mari.

Sunt anumite zone in care simti ca trebuie sa imbunatatesti?
Trebuie sa imbunatatesc totul pentru ca am avut doar trei curse pana acum. Iti trevuie ceva timp pana te obisnuiesti cu masina, si nu poti face asta decat daca petreci timp in masina. Deja dupa trei curse am imbunatatit putin si ma simt mult mai confortabil cu modul in care trebuie sa lucrez cu echipa. Cu timpul totul devine mai usor.

Spune-ne cum te pregatesti pentru un weekend de cursa.
Saptamana dinaintea unei curse este relativ linistita pentru ca nu sunt teste. De obicei ma antrenez pentru ca atunci cand nu esti in masina trebuie sa inlocuiesti cu ceva. Incerc sa variez cat mai mult antrenamentele mele pentru ca pana la urma devine plictisitor daca stai doar in sala de gimnastica; ies la alergat afara sau daca sunt langa o plaja fac diferite sporturi acvatice.

Cat de epuizant este pilotatul unei masini de F1 si cum te simti dupa un Mare Premiu?
Este ceva cu care trebuie sa te obisnuiesti, dupa care devine ceva natural. Desigur la inceput nu te simti 100% confortabil dupa o cursa, dar daca te antrenezi bine, te obisnuiesti destul de repede. Este la fel ca in cazul unui fotbalist dupa un meci pentru ca pentru asta s-a antrenat si se simte bine dupa 90 de minute de joc. Dar daca pui un fotbalist sau un innotator sa conduca un monopost de F1, vor fi foarte obositi dupa cateva tururi, pentru ca nu sunt obisnuiti. Pentru un pilot acesta este un mediu normal si ne-am adaptat corpurile la cerintele pilotatului.

Ai calatorit mult si ai vizitat multe locuri frumoase. Care sunt cursele pe care le astepti cu cel mai mare interes?
In Australia este de obicei foarte distractiv si anul acesta am petrecut ceva timp in Melbourne. Dar sa fiu sincer petrec cel mai mult timp pe circuit, deci de circuite ma bucur mai mult. Cat despre curse astept cu nerabdare Silverstone si Spa, care sunt probabil circuitele mele preferate, atat datorita vitezei cat si a desenului. Bineinteles Monaco este alt circuit care imi place pentru ca acolo este o atmosfera speciala si abia astept sa experimentez ca pilot de cursa.

Dupa un Mare Premiu, ce faci in afara circuitului pentru a te relaxa?
Nu am prea mult timp in afara circuitului pentru ca testam si concuram 90% din an. dar cand ajung acasa in Anglia sau Brazilia imi place sa ma relaxeaz acasa, sa ies cu prietenii sau sa merg la cumparaturi.
Continue Reading...

"Daca nu vor sa continui, voi demisiona" - Mosley


Presedintele FIA, Max Mosley spune ca vrea sa isi duca la capat mandatul sau si apoi va demisiona, in octombrie 2009. Mosley crede ca tot acest scandal sexual care a cutremurat lumea motorsportului in ultima luna, nu a afectat abilitatile sale de conducator al Federatiei. El spune insa ca daca FIA vrea ca el sa plece, va pleca.

"Daca vor ca eu sa continui, voi continua, daca nu, atunci ma voi opri. Vreau sa le spun ca am avut intentia sa nu mai merg mai departe de 2009. Motivul este simplu: daca ma opresc in 2009, la varsta de 69 de ani, pot sa fac inca altceva util."

Mosley a fost indemnat sa demisioneze de catre fosti piloti si de catre Automobile Association of America (AAA), cea mai mare organizatie auto din lume, cu peste 51 de milioane de membrii in Statele Unite.

Australianul Mark Webber spune pentru BBC ca "acest scandal a afectat reputatia Formulei 1" si spera ca rezultatul de pe 3 iunie va fi in beneficiul sportului.

De asemenea constructorii germani, Porsche si Volkswagen si-au facut cunoscute intentiile de a nu intra, cel putin deocamdata, in F1 din cauza acestui scandal si a costurilor exagerate.

"Dupa scandalul cu Max Mosley si acele femei nu ar fi un moment prea potrivit pentru a ne implica in F1 acum." declara Wolfgang Porsche.
Continue Reading...

19 aprilie 2008

Spania - McLaren Preview


Lewis Hamilton este confident ca poate reveni in Spania dupa o cursa oribila in Bahrain iar Heikki Kovalainen spera ca poate continua forma buna din primele trei curse ale sezonului.



Lewis Hamilton: "Cred ca avem un pachet foarte competitiv pentru acest circuit, masina pare sa functioneze foarte bine. Avem multe componente noi pentru aceasta cursa pe care le-am testat saptamana aceasta cu rezultate promitatoare, dar nu suntem singurii! Circuitul din Catalunya este un circuit extraordinar; nu putem pierde niciodata un asemenea circuit din calendar. Cursele sunt foarte disputate aici si atmosfera este foarte placuta.

Circuitul s-a schimbat putin fata de anul trecut. Unul din lucrurile importante aici e gasirea unui balans foarte bun. In aceasta pauza m-am antrenat fizic la Centrul Tehnologic McLaren dupa care am mers in Barcelona pentru teste. Ma simt pregatit."

Heikki Kovalainen: "Acest circuit este cel mai important pentru teste, alaturi de Jerez. Aici poti testa foarte bine aerodinamica masinii dar are niste portiuni unde poti evalua balansul masinii si franele. Poti testa orice aici, si de asemnea vremea este buna mai tot timpul.

M-am antrenat foarte mult din punct de vedere fizic pentru aceasta cursa. De asemenea am fost pentru cateva zile la Woking unde am petrecut putin timp cu inginerii."
Continue Reading...

BMW pregatiti pentru Spania


Abia ajunsa in al treilea sezon al sau, echipa BMW-Sauber deja e pregatita sa castige prima sa cursa din pozitia de lidera a clasamentului contructorilor. In primele 3 curse ale sezonului s-a urcat de fiecare data pe podium luand doua locuri 2 si un loc 3, a obtinut primul pole-position, prin Kubica in Bahrain si afacut primul cel mai rapid tur, prin Heidfeld in Malaysia.
BMW se afla cu 1 punct in fata mai experimentatilor Ferrari si cu doua in fata celor de la McLaren Mercedes, in clasamentul echipelor. In timpul acestei mini-vacante de primavara ei si-au pregatit masina din greu pentru prima cursa din Europa, cea din Barcelona de saptamana viitoare.

Nick Heidfeld: "Marele Premiu al SPaniei are o atmosfera speciala. Chiar daca am avut foarte multe curse si teste pe acest circuit tot nu ma satur de el. S-a intamplat de multe ori sa setarile din teste sa nu se mai potriveasca in cursa. Asta s-ar putea datora conditiilor meteo sau ale circuitului, care in mod normal are o aderenta mai mare in timpul unui weekend de cursa decat in timpul testelor.

Acum intrebarea la care toata lumea asteapta raspunsul: cat vor ajuta noile componente? Si eu sunt curios sa aflu daca am progresat ceva mai mult decat concurenta. In orice caz, sunt convins ca vom fi cel putin la fel de puternici ca in primele 3 curse."

Robert Kubica:
"Cred ca va fi o cursa mult mai previzibila decat primele 3. Imprejurarile sunt diferite aici. Toate echipele cunosc acest circuit ca pe propriile palme pentru ca testam foarte mult aici. De aceea ma astept ca distantele intre sa echipe sa fie mai mici.

Toata lumea va veni in prima curs europeana in forma maxima. Cred ca toate echipele se vor prezenta cu o masina imbunatatita. Dar in acelasi timp asta inseamna ca trebuie sa scoatem totul din F1.08. Daca reusim asta, si sunt convins ca asa va fi, ma voi lupta din nou la varf. Tinta mea este un rezultat cat mai bun pentru a lua cat mai multe puncte pentru mine si pentru echipa."
Continue Reading...

18 aprilie 2008

Circuit Grand Prix One in Romania! Trulli si Doohan semneaza acordarea licentei

Jarno Trulli va semna sâmbătă, la Bucureşti, în cadrul unei conferinţe de presă, cu compania South Pacific Group, contractul de acordare a licenţei pentru construirea unui circuit Grand Prix One în România.

"Ideea dezvoltată de către Jarno Trulli, Grand Prix One este un complex de retail de modă realizat la standarde europene, care include un hotel internaţional, show room-uri pentru maşini şi motociclete şi un circuit de curse auto care va servi atât pentru cursele de maşini, cât şi pentru testarea automobilelor şi motocicletelor expuse. România este doar una dintre cele şase locaţii unde reprezentanţii Grand Prix One şi-au anunţat intrarea", se arată într-un comunicat transmis joi MEDIAFAX de către South Pacific Group, compania care va dezvolta Grand Prix One în România.

Cu o suprafaţă construită de peste 200.000 de metri pătraţi, Grand Prix One va avea o galerie comercială întinsă pe o suprafaţă de 60.000 de metri pătraţi, restaurante, cafenele, terenuri de joacă pentru copii şi o clădire de birouri.

Complexul va atrage anual, potrivit estimărilor celor care promovează conceptul Grand Prix One, mai mult de patru milioane de vizitatori, atât din România, cât şi din afara ţării.

Deşi iniţial se anunţase că circuitul va fi construit la Snagov, în prezent acestă locaţie nu mai este atât de certă.

"O comisie de experţi din partea comitetului de investiţii se află în faza finală a analizei a două locaţii pentru proiect, ambele aflându-se la 20-25 kilometri de centrul Bucureştiului", se mai arată în comunicat.

Grand Prix One Romania este preconizat să se deschidă la sfârşitul anului 2010, iar costul proiectului va depăşi 250 de milioane de euro.

Din echipa Grand Prix One care va semna sâmbătă, la Bucureşti, contractul de acordare a licenţei pentru România va face parte şi australianul Michael (Mick) Doohan, multiplu campion mondial la motociclism.


Mediafax.ro
Continue Reading...

Modificarile aduse la testele din Barcelona

Mai jos sunt niste imagini mai in amanunt cu noile parti aerodinamice aduse de echipe in testele din aceasta saptamana.

Red Bull



Renault



Toyota si Toro Rosso



Ferrari si Force India



Honda




sursa: F1Technical.net
Continue Reading...

Interviu cu Lewis Hamilton


In timpul testelor de saptamana aceasta, Hamilton a dat un scurt interviu pe site-ul oficial al echipei McLaren, vorbind despre noile dezvoltari la care lucreaza si despre intoarcerea Formulei 1 in Europa.



Sunt multe componente noi in pachetul aerodinamic al MP4-23. Care sunt primele impresii ale tale despre ele?
Nu ssunt prea multe, dar am facut cu siguranta niste pasi inainte. Cred ca la acest test toata lumea incearca ceva diferit, unele echipe merg pe pneurile slick, altele pe cele cu santuri. Noi ne concentram pe ce avem de facut, masina se simte mult mai bine si eu ma simt mai confortabil in ea.

Esti acum in Europa. Care sunt gandurile tale despre primele trei curse?
Este extraordinar sa fim din nou in Europa, aici incepe cu adevarat munca, esti mai aproape de casa, mai aproape de echipa, este un sentiment minunat.

Ai invatat ceva din primele trei curse, in special din unele greseli pe care le-ai facut?
Da, cu siguranta, inveti cate ceva la fiecare cursa chiar daca castigi. Gandindu-ma la cursele urmatoare sunt foarte increzator ca putem face o treaba mai buna.
Continue Reading...

17 aprilie 2008

Ultima zi de teste din Barcelona


Pe o vreme foarte ploioasa in ultima zi de teste de pe circuitul Montmelo, Mark Webber a fost cel mai rapid pilot. El a fost urmat de pilotul McLaren, Heikki Kovalainen si de finlandezul de la Ferrari, Kimi Raikkonen.

Pilot Echipa Timp Tururi
1. M Webber Red Bull-Renault 1:21.953 37
2. H Kovalainen McLaren-Mercedes 1:23.589 34
3. K Raikkonen Ferrari 1:23.619 34
4. R Kubica BMW-Sauber1:24.715 32
5. J Button Honda 1:24.873 41
6. K Nakajima Williams-Toyota 1:24.927 62
7. N Piquet Renault 1:26.100 61
8. J Trulli Toyota 1:32.150 18
Continue Reading...

Revine mass damper-ul


Mass damper-urile vor reveni in Formula 1 foarte curand.

Acest sistem care intervine la miscarile pe verticala ale masinilor, a fost interzis de catre FIA la jumatatea sezonuui 2006. Dar Renault sunt pregatiti sa introduca o versiune modificata, in conformitate cu regulamentul, incepand cu Marele Premiu al Spaniei.

Renault a folosit sistemul pentru prima data in Marele Premiu al Braziliei din 2005, dar a fost banat in anul urmator, fiind considerat o piesa aerodinamica mobila.
Continue Reading...

Ploaie puternica in Barcelona



Asa cum predictiile meteo anuntau, o ploaie puternica a inceput pe circuitul de la Barcelona in ultima zi de teste.

Echipele Honda, Williams, Toyota, Renault, BMW, McLaren si Red Bull s-au aventurat totusi pe circuitul ud inainte de pranz, dar Ferrari nu.

Force India si Toro Rosso au preferat sa isi petreaca dimineata impachetand totul pentru intoarcerea la fabrica.

Temperatura este undeva in jurul a 13 grade.


La jumatatea zilei doar Webber are un tur cronometrat:

Webber Red Bull, 8, 1:21.953
Continue Reading...

Formula 1 LIVE, pe net

Continue Reading...

16 aprilie 2008

A treia zi de teste, pe scurt

Ferrari
Michael Schumacher a incercat diferite tipuri de pneuri pentru 2009, folosind un F2008 modificat incercand sa reproduca nivelul de aerodinamica de anul viitor. Scuderia va continua maine cu Raikkonen

Toyota
Trulli a lucrat cu noile parti aerodinamice, amortizoare si suspensii si a pregatit urmatorul mare premiu. Doar o problema la cutia de viteze a ingreunat putin lucrul. Maine italianul va fi din nou pe circuit.

BMW
Kubica a facut cateva tururi cu masina configurata pentru sezonul viitor, si a incercat o serie de setari si solutii aerodinamice pentru urmatoarea cursa. O problema mecanica l-a facut sa termine cu o ora mai devreme iesind in decor si provocand avarii minore partii din fata. Maine polonezul va pregati in continuare monopostul pentru Marele Premiu al Spaniei.

Williams
Rosberg si-a pregatit masina pentru cursa din Spania. O problema mecanica l-a incurcat putin dimineata insa a fost rezolvata intr-un timp scurt. Maine Nakajima va continua pregatirile pentru cursa de saptamana viitoare.

Renault
Alonso este multumit cu ce a acumulat azi. El a lucrat la setarea masinii si evaluarea noilor componente pentru cursa urmatoare, ca mai tarziu sa treaca pe pneurile slick cu care a si reusit cel mai bun tur al zilei. Piquet va continua maine setarea pentru saptamana viitoare.

Force India
Sutil a pregatit masina pentru cursa urmatoare de dimineata iar dupa-amiaza a trecut pe slick-uri ramanand impresionat de acestea. Echipa a terminat inca o data pe un loc bun, acoperind in timpul acestor teste peste 1.200Km. Ei se vor intoarce acum la fabrica in Silverstone pentru a valorifica rezultatele din aceste teste.

McLaren
Rutina pentru Hamilton. El s-a axat in a treia zi de teste pe pregatirea setarilor pentru cursa din Spania. Maine va fi randul lui Kovalainen pentru ultima zi.

Toro Rosso
Bourdais a efectuat 71 de tururi inainte ca in sesiunea de dupa-amiaza masina sa sa fie distrusa intr-un accident din care francezul a iesit nevatamat. Insa echipa nu va putea repara masina pentru maine, astfel ca Vettel probabil va iesi maine pe o masina veche. Dar in mare Bourdais este multumit de noul monopost declarand ca reprezinta un pas in fata in ceea ce priveste aerodinamica.

Red Bull
Mark Webber a lasat la o parte slick-urile si s-a concentrat doar pe cursele urmatoare, testand pneurile si componentele aerodinamice. Totul a mers bine pentru australian care maine va fi din nou pe circuit.

Honda
Barrichello a continuat dezvoltarea aerodinamica si setarea masinii pentru cursa ce urmeaza, de dimineata, iar dupa-amiaza a evaluat specificatiile pneurilor pentru sezonul urmator. Maine Button va incheia testele pentru Honda.


Pentru ultima zi, maine, exista o amenintare de ploaie care ar putea da peste cap programul echipelor.
Continue Reading...

Cateva fotografii de miercuri







Continue Reading...

Teste Barcelona: 16.04.2008


Alonso a fost cel mai rapid in cea de-a treia zi, realizand cel mai bun timp al zilei pe pneuri slick. El a fost urmat de Schumacher si Sutil.

Sebastien Bourdais a intrat violent in parapet in virajul 9 distrugandu-si masina. Avariile fac ca maine Vettel sa nu mai continue dezvoltarea conform 
planului.

  1. Alonso Renault 100 1:18.483
  2. M Schumacher Ferrari 83 1:19.323
  3. Sutil Force India 102 1:19.424
  4. Kubica BMW 112 1:19.785
  5. Rosberg WilliamsF1 65 1:19.841
  6. Barrichello Honda 141 1:19.920
  7. Hamilton McLaren 102 1:20.591
  8. Bourdais Toro Rosso 71 1:20.715
  9. Webber Red Bull 87 1:20.849
  10. Trulli Toyota 90 1:20.867
Continue Reading...

Super Aguri sub semnul intrebarii, din nou

Super Aguri nu au participat la testele de saptamana aceasta din Catalunya si exista temeri ca nu vor putea participa nici la cursa din Spania, viitorul lor fiind foarte neclar.

Echipa trebuia sa treaca in mainile unei companii din Dubai, Magma Group, dar intelegerea a cazut, investitorii refuzand sa plateasca suma ceruta, undeva in jurul a 100 milioane de dolari.

In comunicatul emis astazi, Aguri Suzuki spune:

"Super Aguri F1 Team confirma ca a fost informata de catre Magma Group, potentialul cumparator al echipei, ca investitorii nu mai doresc sa efectueze achizitia.

Cu mare regret vom fi nevoiti sa ne gandim serios la viitorul echipei, chiar daca avem alte negocieri in curs."

Participarea Super Aguri in Marele Premiu al Spaniei depinde de decizia Honda daca continua finantarea echipei satelit pana la gasirea unor alti investitori. Se pare ca Suzuki incearca sa gaseasca o solutie practica cu Honda pana vineri.
Continue Reading...

Noul STR3 iese pe circuit

Sebastien Bourdais a scos noua masina Toro Rosso pentru prima data in mod oficial pe circuit in Spania astazi.

Echipa a folosit in primele curse ale sezonului o versiune modificata a monopostului de anul trecut, iar Bourdais si Vettel nu vor concura cu noua masina decat din Marele Premiu al Turciei, de luna viitoare.



Intre timp au aparut probabilitatile ca Sebastian Vettel sa fie promovat la 'echipa mama' Red Bull in 2009, dupa un debut impresionant.

Intrebat de Autosport daca germanul va trece la Red Bull de anul viitor, Helmut Marko, cel care se ocupa de pilotii echipei, a raspuns: "Cred ca da. Sebastian este la un nivel mai inalt decat multi alti piloti, si in cockpit si in afara lui."







Continue Reading...

15 aprilie 2008

Ziua de marti pentru fiecare echipa in parte

Ferrari
Massa s-a axat in special pe pregatirea Marelui Premiu al Spaniei si pe noile componente aerodinamice. Maine Michael Schumacher va fi la datorie.

Toyota
Timo Glock continua pregatirile pentru urmatoarea cursa si astazi. El a mai pus la punct si amortizoarele si suspensiile, iar dupa-amiaza a incercat pneurile slick. Maine este randul lui Jarno Trulli.

Red Bull
David Coulthard se pregateste si el pentru cursele din Europa, concentrandu-se pe noile parti aerodinamice dimineata, si setarea suspensiei dupa-amiaza. Scotianul a mai facut si o serie de iesiri lungi si scurte pentru evaluarea setarilor masinii si a pneurilor. Mark Webber va prelua monopostul RB4 pentru urmatoarele zile.

Renault
Fernando Alonso este multumit dupa o zi productiva. El a fost foarte ocupat pe testarea noilor componente care includ o capota revizuita si modificari ale suspensiei. Spaniolul va ramane si maine in timp ce joi echipa va continua cu Piquet Jr.

McLaren
Lewis Hamilton s-a ocupat azi de dezvoltarea aerodinamica, cu cateva componente noi pentru MP4-23-ul sau. Englezii au petrecut timp pregatind masina pentru urmatoarea cursa. Maine Hamilton se va intoarce pe circuit iar joi va fi randul lui Kovalainen.

BMW-Sauber
Astazi Heidfeld s-a pregatit in special pentru cursa de saptamana viitoare testand diferite componente aerodinamice si mecanice facand progrese in dezvoltarea F1.08-ului. Un alt punct de interes a mai fost testarea pneurilor, tot pentru cursa din Spania. De maine Kubica ii va lua locul germanului.

Honda
Barrichello a testat noile componente pentru urmatorul Mare Premiu dar si specificatiile pentru sezonul 2009 realizand cel mai rapid tur al zile pe slick-uri. Maine tot brazilianul va continua pentru Honda.


Williams
Nico Rosberg s-a concentrat pe adunarea de date importante pentru sezonul viitor, in ceea ce priveste comportarea masinii cu pneurile slick. Tot Rosberg va continua si maine.

Force India
Fisichella demonstreaza ca echipa indiana face progrese reusind al doilea timp, pe slick-uri. Dar si pe pneurile normale de anul acesta, timpul 1min 20.7 arata pasii in fata facuti fata de luna februarie cand italianul a scos un timp de 1min 22.233 pe acelasi circuit. Maine Sutil se va afla la datorie pentru a treia si ultima zi a echipei.
Continue Reading...

Teste Barcelona: 15.04.2008



In a doua zi de teste de pe Circuit de Catalunya, pilotul Honda, Rubens Barrichello a realizat cel mai rapid tur, cu masina echipata cu pneuri slick. Brazilianul a fost urmat de pilotul Force India Giancarlo Fisichella si Felipe Massa. 

Testele vor continua si maine atunci cand in monopostul Ferrari se va afla Michael Schumacher, care se va axa pe testarea pneurilor slick. Tot maine isi vor face aparitia si Toro Rosso dupa ce azi nu au iesit pe circuit.


Timpii din a doua zi:


1. Barrichello Honda (B) 1:18.928 77
2. Fisichella Force India-Ferrari (B) 1:19.721 79
3. Massa Ferrari (B) 1:20.283 113
4. Coulthard Red Bull-Renault (B) 1:20.392 87
5. Hamilton McLaren-Mercedes (B) 1:20.452 96
6. Alonso Renault (B) 1:20.616 118
7. Rosberg Williams-Toyota (B) 1:20.800 115
8. Glock Toyota (B) 1:20.870 112
9. Heidfeld BMW-Sauber (B) 1:20.981 97
Continue Reading...
 

Arhiva Blog

Formula1.com - Latest Interviews

Site Info

eXTReMe Tracker
Free Page Rank Tool

Aphelyon Formula 1 Copyright © 2009 WoodMag is Designed by Ipietoon for Free Blogger Template